Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Bijeenkomste

Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-03-2005, 17:07   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Wandeling van vandaag

Beste mensen,

Helaas kon ik er zelf niet bij zijn, maar ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe het vandaag geweest is!

Hoeveel TsW's en SwH's waren er? Kortom wie schrijft er eens een stukje over?

Groetjes
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2005, 22:29   #2
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Het was een zeer geslaagde wandeling.
Mooi weer, 52 honden waarvan vele Witte Herders(18 ), Saarlooswolfhonden(8 ), Tjechoslowaakse Wolfhonden(6), ook nog 4 Staby’s, 2 Duitse herders, 2 Mechelaars, 1 Bordercollie, 1 Kelpie, Aus. shepperd, 1 Jack-russel , 1 husky, 1 Engelse Springer en wat kruisingen.
Baasjes waren er over de 100.
De vele honden konden over de gehele wandeling los lopen en konden het bijzonder goed met elkaar vinden. Ook de baasjes waren door het weer goedgezind waardoor er een gezellige sfeer ontstond.
Er werd behoorlijk stevig aangewandeld, met ongeveer anderhalf uur waren we weer terug bij het bezoekers centrum.
Onderweg werd er goed naar elkaar geluistert, bijvoorbeeld toen we de paarden tegen kwamen zaten de honden vrij vlot aan de riem. Alleen een tjechje kon niet op tijd aan gelijnt worden. Gelukkig liep dit goed af want het paard trapte godzijdank mis, waarna de tjech alsnog aaan gelijnd kon worden. Helaas heb ik zelf niet heel veel actie foto's kunnen nemen. Daar ik met andere zaken bezig gehouden werd. Het begon met het opwachten van het laatste tjechje. De mensen kwamen uit amsterdam en hadden vertraging opgelopen onderweg. Door achterin wat langzamer te wandelen konden zij bij de groep komen. Daarna besloten we flink de pas er in te zetten om bij de rest van de groep te komen. Toen we dat deden kwam er ons een witte herder zonder baasje voorbij denderen. Ik besloot de staartgroep de aansluiting te laten zoeken en zelf achter het witje aan te gaan. Casper heette hij(langleve het mobieltje anders had ik zijn naam niet geweten). Met brokjes en zijn naam roepen lokte ik hem bij me. Het gat tussen mij en de groep was dusdanig groot geworden dat ik besloot niet achter de groep aan te gaan maar terug te lopen naar de eerste kruising. Daar moest de groep weer langs komen en hoopte ik dat casper terug de groep in zou vliegen als hij de andere witjes zag. Dat deed hij gelukkig. Op de kruising moest ik iedereen ff laten wachten om de mensen die niet langer konden of wilden wandelen de weg terug naar het bezoekerscentrum te wijzen. Toen we verder wandelden was het weer raak de aus. shepperd was er vandoor. Deze hond liet zich niet mee lokken en ik besloot hoe hard het ook klinkt door te wandelen in de hoop dat ie me achterna kwam. dat deed ie dus niet(achteraf bleek hij linearecta terug gelopen te zijn naar het bezoekers centrum).
Het lukte me nog om in de achterste groep tjechen aan te sluiten.
Zodoende heb ik zelfs mijn eigen mika gemist. Al met al dus een zeer geslaagde dag.
Zeker voor herhaling vatbaar, misschien dat we dan de witten in aantal kunnen overtreffen.
Op het terras na de wandeling was het ook goed toeven, al was de bediening matig(maar dat zal ik de onervaren meisjes niet aanrekenen)
Door het mooie weer was het er drukker als gewoon en dan nog eens over de 100 man van onze wandeling erbij.
De reakties van de deelnemers was niks dan poistief.
Ook op het terras onstond het idee dit nogmaals te doen, maar dan om te vieren dat Mika een jaar geworden is.
Dat zal het weekend na 16 juni worden. Mika's verjaardags wandeling gaan heten.
We waren van plan affiches ervoor te maken in de trend van een kinderfeestje(je wordt thuis gebracht en krijgt een zakje snoep mee hahahaha)
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2005, 23:31   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving En zo te lezen heb ik zeker veel gemist !

Hopenlijk lukt het mij de volgende keer wel om er bij te zijn.

Is het trouwens nog gelukt om wat contacten te leggen tussen de mensen die een wat oudere hond zoeken en degenen die een nieuw tehuis voor hun hond zoeken?
Want het zou wel heel fijn zijn, als er dankzij zulke leuke wandelingen, ook geslaagde nieuwe "matches" tot stand komen.

Ik ben dan ook echt benieuwd naar de reacties van de mensen die een wat oudere hond zochten en van degenen die een nieuw adres voor hun hond(en) zochten.

groeten,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 22-03-2005, 11:32   #4
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

De mensen die geintreseerd waren in een tjech heb ik zien praten met de mensen van de herplaatsers. Volgens mij hebben ze wel het 1 en ander uitgewisseld. Hoe het het precies afgelopen is heb ik niet meegekregen.
De andere mensen die ook een tjech wilden heb ik ook met diverse mensen zien praten. Ook heb ik ze gewezen op de herplaatsers die in dit forum stonden. Ze zouden hier een kijkje nemen, dus dat moeten we nog afwachten.
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 22-03-2005, 16:19   #5
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Foto's en verslag van de wandeling staan online op onze site:
http://members.chello.nl/f.kooistra5
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 28-03-2005, 03:39   #6
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hallo,
ik heb op de site gekeken met de foto's van de wandeling, dit zag er heel erg gezellig en leuk uit. het lijkt me ook erg leuk om eens een keer mee te gaan, wie weet kunnen we de volgende keer ook van de partij zijn.
ik neem aan dat er dan weer een aankondiging op het forum komt?
ik wacht het wel af,
groetjes flora
flora jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org