Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-05-2006, 18:09   #21
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hou kan ik een bericht wijzigen, om mijn schrijfouten te verbeteren??

(De FAQ-functie doet het n.m. niet.)
herder jest offline   Reply With Quote
Old 13-05-2006, 20:55   #22
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Vanmiddag is Aram naar z'n nieuwe baas gegaan !
Iemand met veel honden ervaring en kennis,
ik heb er alle vertrouwen in
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 13-05-2006, 20:56   #23
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Bert,

Ben alleen een beetje benieuwd of je Duitse Herders allebei teefjes zijn.

Zo ja, dat heb je waarschijnlijk geen enkel probleem ook al zou jouw Gina erg dominant zijn.

Zijn vorige vriendinnetje, ook een TW, was ook een erge dominante tante en daar had Aram ook respect voor.

Ik ken beide honden erg goed en ik geloof, dat als je een band met Aram kunt opbouwen, je geen noemenswaardige problemen met hem zult hebben.

Ik wens je in ieder geval veel succes en dat hij bij jou eindelijk een vast thuis gevonden zal hebben.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 13-05-2006, 21:30   #24
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Dankje Stafanie!

Hoi Letty, Ja twee teven een Duitseherder van 7jaar ( Gina ) en Pascha X-onbekend-Duitseherder van 8 jaar.

Gina krijgt haar brokken altijd een beetje verspreid over de keukenvloer ivm het schrokken, vanavond ook zo gedaan en Gina en Aram hebben naast elkaar staan eten, met ontspannen lichaamstaal, geen probleem dus, voor hun is het allemaal al duidelijk.

Aram is nog even mee naar buiten geweest, maar hij is inmiddels bek en bek af van alle indrukken van vandaag.

We gaan morgen eens op het gemak wat oefeningen doen en andere honden opzoeken. En aan de conditie werken, en niet alleen de honden
herder jest offline   Reply With Quote
Old 13-05-2006, 23:19   #25
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Hee geweldig nieuws zeg dat ie geplaatst is, ik zal hem weer van onze site halen.
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 13-05-2006, 23:20   #26
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by herder
Hou kan ik een bericht wijzigen, om mijn schrijfouten te verbeteren??

(De FAQ-functie doet het n.m. niet.)
Hoi Bert,

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot!! Ik hoop dat jullie nog vele jaren van hem kunnen/mogen genieten!

Wat je vraag betreft, als een bericht eenmaal geplaatst is kun je er inderdaad geen wijzigingen meer in aan brengen.

Maar als je net je bercht gechreven hebt kun je onderaan ook altijd eerst op "voorbeeld" klikken . Dan krijg je te zien hoe het bericht er uit gaat zien.
Als je nog wijzgingen aan wilt brengen, kun je naar beneden scrollen je typ fouten verbeteren en weer op voorbeeld klikken. Pas als het helemaal naar je zin is kun je op OK klikken en dan wordt het automatisch geplaatst.
Succes!
En als je nog vragen hebt, stel ze gerust

Groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 09:20   #27
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi Mijke, ok dat is jammer van dat wijzigen, moet ik een beetje rustiger gaan typen, ben zo verwend door "spellingscontrole"


V.w.b. Aram is het erg goed gegaan vannacht hij heeft samen met Pascha in de woonkamer geslapen, zo`n 10 uur!! en meneer had ook geen hoge nood vanmorgen, op het uitlaat veldje heeft hij eerst eens op zijn gemak rondgesnuffeld voor de eerste plas kwam, Hij is dus goed zindelijk, en heeft een grote blaas .

Gina heeft vanmorgen geprobeerd haar rangorde positie te verdedigen t.o.v. Aram( ik heb helaas niet gezien wat de aanleiding is geweest), ging er even heftig aan toe, maar in no time lag Gina op haar rug, gaf haar buik bloot en bewoog niet meer. Aram liep een paar stappen weg, en kwam toen weer terug om Gina te besnuffelen en zelfs te likken, allemaal prima. Gina zal het nog wel een paar keer proberen de komende dagen.
Maar de lichaamstaal voor de honden onderling is duidelijk genoeg, dus ze zoeken het maar lekker uit samen.

De band tussen Aram en mij gaat erg goed, gisterenavond heb ik hem zoveel mogelijk genegeerd, en vanmorgen na dat Aram mij heeft begroet, zeer uitbundig overigens , ook weer even genegeerd.

Nu liggen ze alledrie uit te rusten van het onbijt,

Over een uurtje of zo ga ik het los lopen en hier komen is trainen met Aram, ben benieuwd hoe dat hij dat gaat doen,

Groetjes Bert.


O ja, Mijke ik wilde een avatar plaatsen maar ik krijg mijn fotootje niet klein genoeg , tips??
herder jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 09:58   #28
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default nieuwe baas gezocht

Hallo Bert,

Geweldig dat je Aram een goed tehuis hebt gegeven! En overigens welkom!
Mijn handen jeukten ook, maar ik heb al een reu (Iam Igor Baryson van Goverwelle) en een teef (Turkse mix).
Aan de verhalen te horen leek Aram een geweldige hond. Succes en veel plezier ermee.
Geweldig, Stafanie! Lijkt me een goede plek voor Aram!!

Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 10:28   #29
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Dankje voor de positieve reactie Jolanda, gaat helemaal goed komen hier hoor

Ga nu het loslopen / hier-komen oefenen, en wat andere reuen opzoeken, eens kijken hoe die zich gaat gedragen.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 12:15   #30
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Aram heeft kennisgemaakt met twee reuen, Border-collies.(één voor één)

Border-collies waren los, en Aram aan een lijn van twee meter, Aram borstelt en gromt wat. (Collies waren beide onderdanig)

Na een paar seconden om elkaar heen draaien, en op het moment dat Aram nog druk met de Collie bezig was, kreeg Aram van mij het "commando" HIER!!..., Aram draait zich om negeert de reu verder en komt naar mij toe, was maar 1,5 meter maar het gaat tenslotte om de reactie op het commando. Toen ik later met iemand stond te praten kwam één van de eerdere reuen( los ) achter ons opgelopen, Aram had dit eerder in de gaten dan ik en "viel" grommend uit naar de reu. Hij had twee meter ruimte van de lijn, maar hij reageert al zo goed op mijn stem, dat het commando NEE ervoor zorgde dat die lijn van twee meter niet strak heeft gestaan, zo snel corrigeerde Aram zijn actie en richte zijn aandacht weer op mij.

Ik had daarop voldoende vertrouwen om Aram eens los te laten, nadat de andere honden weg waren natuurlijk. een goede ervaring moet je tenslotte ook goed afronden en niet nog een stapje verder willen met het risico dat het misgaat.

Aram is lekker op zijn gemak rond gaan snuffelen, en ik ben me ieder keer gaan verstoppen, op het moment dat Aram opkeek om te zien waar ik was ging hij mij ook meteen zoeken, hij begint op zij dooie gemak te zoeken en rond te kijken, maar die twee keer dat hij langer dan 30 seconden nodig had om mij te vinden veranderde zijn gedrag van erg rustig naar een beetje zenuwachtig met versnelde pas.

Ik ben wel benieuwd of en evt. hoe zijn gedrag verandert als hij over een aantal dagen wat meer zelfvertrouwen gaat krijgen in zijn nieuwe omgeving en nieuwe "roedel". Voorlopig kan ik mooi gebruik maken van zijn wat mindere zelfvertrouwen om hem met andere honden en m.n. reuen in contact te laten komen.


Zoals jullie begrijpen heb ik ontzettend van Aram genoten vanmorgen, en is hij van het veldje los mee naar huis gelopen. , Vanmiddag lekker naar het park met hem, ga nu eerst hardlopen met Gina.

Erg leuk trouwens zo`n forum!

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 12:48   #31
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hoi Bert
Harstikke fijn dat het zo goed gaat !
Had ook niet anders verwacht
Fijn dat je ons op de hoogte houd
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 15:12   #32
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo Bert,

Wat fijn om te lezen, dat een herplaatsing goed gaat!
Hopelijk krijgen hierdoor meer honden die herplaatst moeten worden een nieuwe kans.
Ik heb mijn handen vol aan onze nogal dominante Jourdy van ruim 6 maanden oud en hierdoor begrijp ik een beetje meer, waarom een TWS soms herplaatst moet worden
Mijn manneke is momenteel ook nog ziekjes (maagproblemen) en dat geeft ook nog eens extra zorgen.

Toch vind ik nog altijd, dat in veel gevallen (dus niet in alle !) een hond te makkelijk wordt weggedaan. En dat is toch eeuwig zonde!

Heel veel succes en plezier met je uitgebreide roedel !

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 16:14   #33
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Dankje Patty,

Ik heb net de ontsnappings-cappaciteiten ontdekt van Aram.

Aram alleen in de tuin, ik heb een dubbele poort, eerste is een kennelpoort en dan twee meter verder de poort van mijn achtertuin. Dit gedeelte is 1,50 meter breed en normaal staat mijn motor daar of als ik visite heb kunnen de honden daarin en gebruik ik het als kennel.


Ik stond op het uitlaatveldje en wie kwam daar vrolijk aangerend........ ..Aram!! Ik moet dus nog wat stevigere sloten gaan halen morgen wat die waren het probleem.
Voordeel was wel weer dat hij gewoon op commando naar mij toe kwam en terug mee is gelopen naar huis, toen maar even in de badkamer gedaan, beetje wolven gehuil na twee minuten stil niets meer aan de hand.

Heerlijk!!! zo`n Tsjechoslowaakse wolfhond

Ik ga ze nu alledrie een uurtje alleen laten in de keuken, ben benieuwd hoe het er straks uitziet, zal wel meevallen hoor heb al e.a. aan voorzorgsmaatregelen getroffen

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 19:52   #34
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Nou gaat allemaal prima, ben net zelfs een stukje wezen fietsen met Aram, netjes rechts naast de fiets, ik stoppen Aram stoppen( wel op commando "wacht" ) Commando blijf kent hij volgens mij ook wel, maar heeft dan het idee dat hij dan zelf mag bepalen wanneer hij weer verder gaat, Aram weet inmiddels dat wij daar een verschil van mening over hebben , maar om het hem wat makkelijker te maken heb ik gekozen voor een nieuw commando. Aram leert ontzettend snel, vooral het verschil in toonhoogte van mijn stem is voor hem heel duidelijk een beloning of correctie, met speeltjes en snoepjes is dat een stuk minder.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 22:17   #35
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hallo Bert,

Fijn om te horen dat Aram een nieuw huis heeft gevonden en dat het zo goed gaat Ik wil jullie heel veel succes en plezier toewensen in de toekomst.

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 22:30   #36
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Dankjewel yolanda
herder jest offline   Reply With Quote
Old 15-05-2006, 21:41   #37
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Vanavond vroeg de achter buurman of ik kon helpen met het probleem met zijn hond, ondanks een cursus trekt de hond ontzettend aan de riem, en is tie voor zijn vrouw bijna niet te houden. Het gaat om een labrador met overgewicht

Maar goed ik heb ongeveer 20 minuten met deze man staan praten en een aantal oefeningen voorgedaan met zijn reu,

Al die tijd heeft Aram op zijn gemak, nadat hij eerst rustig kennis heeft gemaakt met die reu, een beetje de straat lopen verkennen, heerlijk los en als tie een tuin in wilde gaan of achter een kat aan wilde rennen was een duidelijk Aram NEE! voldoende,

Heerlijk beest , heel mischien ga ik 17 en 18 juni meedoen met de internationale hondententoonstelling( CAC-CACIB) in Hulten. A.s. donderdag ga ik als het lukt naar k.c. de Baronie om e.a. te bespreken en evt. in te schrijven, ik kan dan ook bij hun de ringtraining komen trainen.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org