Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2007, 20:34   #41
Angelika
Member
 
Angelika's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 847
Default

super goed, Jos. Bedankt.
groetjes,
Angelika
Angelika jest offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 22:05   #42
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Jos, dat is weer de zoveelste goede actie van je!!!!!!!!!!

Goed bezig!!

Bert & Gitta
herder jest offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 22:17   #43
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ik zal duimen dat ze na dit weekend alle 3 een fijne kerst zullen hebben!

Groetjes Kim
Zoals het er nu uitziet, komt dit nu toch nog goed !!
TOPPIE !!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 22:20   #44
robritt
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Wij waren daarstraks heel heel blij toen Katrien belde dat Jos Adess wil opvangen, dat is al eentje die een plaatsje heeft gevonden

Nu morgen nog duimen voor onze twee dames

groetjes

Kathleen
robritt jest offline   Reply With Quote
Old 06-12-2007, 22:53   #45
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Ik vermoed dat de hybride met een Saarloos is. Ik hoop dat vanavond er foto's op www.wolf-auffang.de komen.
gr Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 07-12-2007, 15:33   #46
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Jos,

Grote klasse man!!!!!!!!!!

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 07-12-2007, 16:03   #47
robritt
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Katrien heeft mij net laten weter dat Anouk ook een nieuwe thuis heeft gevonden, Cheyene komt voorlopig bij ons wonen en we hopen voor haar ook zo snel mogelijk een nieuwe thuis te vinden

groetjes

Kathleen
robritt jest offline   Reply With Quote
Old 07-12-2007, 23:15   #48
Jitze
Junior Member
 
Jitze's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8
Default

Hallo allemaal,
Wij zijn het nieuwe thuis voor Anouk. Het is wel even wennen aan elkaar maar het is een super lieve meid.
Groeten,
Fam. Tichelaar
Attached Images
File Type: jpg mini-100_0813.jpg (60.3 KB, 22 views)
File Type: jpg mini-P1010798.JPG (46.2 KB, 19 views)
Jitze jest offline   Reply With Quote
Old 07-12-2007, 23:48   #49
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hoi Jitze
Wat fijn dat jullie weer een kameraadje hebben,
en natuurlijk voor Anouk een nieuw thuis .
Veel plezier met elkaar !!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 08-12-2007, 00:08   #50
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Anouk heeft een heel fijn nieuw THUIS gevonden bij de familie Tichelaar !!


Nadat TsW Mike (van Jitze) van de zomer aan acute leukemie was overleden, zijn zij een tijdje bewust “hondloos”geweest. Maar de laatste tijd werd het gemis van een TsW in huis toch wel groot! Daarom waren we al aan het uitkijken naar oudere TsW die binnen hun gezin zou passen.
En vandaag zijn Ans en ik, na overleg met Katrien en Kathleen, naar België gereden om kennis maken met Anouk en Cheyene.

Beide honden zijn, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt, ontzettend vriendelijk, lief en goedaardig! Ze waren beide duidelijk heel erg onder de indruk en gestresst van alle ervaringen.
Maar ondanks dat ze beiden angstig reageerden, vertoonden ze geen spoor van angstagressie!

Wat opviel was dat Anouk steeds steun zocht bij Cheyene, en dat Cheyene ondanks haar eigen angst ook steeds Anouk beschermde. Ondanks dat dit voor ons mensen ontroerende beelden oplevert, belemmeren honden elkaar op die manier ook.
Mijn ervaring is dat als je twee angstige honden samen herplaatst zij elkaar vaak bevestigen in dit angstgedrag en daardoor nieuwe/andere relaties blokkeren. Voor Ans en mij was het in dit geval dan ook geen optie om beide honden samen te plaatsen.

Na kennismaking in de kennel, hebben we samen met Katrien ook nog even met de doggy’s gewandeld. En al vanaf het eerste begin was het mij duidelijk dat er een “bijzondere klik” was tussen Ans en Anouk. (terwijl ik zelf juist helemaal smolt voor Cheyene!) Na een uitgebreid gesprek met Katrien hebben we besloten om Anouk een nieuw warm thuis bij Ans en haar familie te bieden.


Het ging mij persoonlijk vreselijk aan het hart om Cheyene te moeten achterlaten… Als ik een stabiele reu in huis gehad had, in plaats van mijn twee dominante teven had ik geen seconde getwijfeld en had haar zelf meegenomen!

Ik was dan ook erg blij om te horen dat Kathleen en Chris haar voorlopig mee nemen om vanuit hun huis naar een definitieve plek voor Cheyene te zoeken

Na een heenreis met veel files en wegopbrekingen, kwamen we op de terugreis terecht in de avondspits Maar Anouk gedroeg zich meer dan voorbeeldig op deze urenlange reis! Slechts een keer heeft ze een beetje gespuugd en verder heeft ze merendeels heel rustig liggen slapen, alsof reizen haar dagelijkse bezigheid is. En bij aankomst in Nederland schudde ze zich eens uit, liep kwispelend aan de lijn mee en deed een grote plas. Wat een klasse hond!!

De hele familie was echt superblij met de komst van Anouk en ik heb dan ook graag de 8 uur reistijd over gehad voor deze "goed klikkende match"!

Natuurlijk zal ze eerst moeten wennen en nog veel moeten leren over het leven als een echte gezinshond. Maar ik heb er 100% vertrouwen in dat dit wel lukt!
Ik wens de familie Tichelaar dan ook nog heel veel plezierige jaren met deze fantastisch lieve hond!

Daarnaast wil ik Katrien, Kathleen en alle andere mensen die zich hebben ingezet voor deze honden, nogmaals heel hartelijk bedanken voor hun inzet!


En mensen… als er iemand van jullie is (of je kent iemand in je omgeving) die bijvoorbeeld een wat oudere stabiele reu heeft, bedenk dan eens of er misschien ook plaats is voor het teefje Cheyene!
Want ook dit in-goede en lieve teefje verdient het om rust en aandacht te krijgen in een roedel waar zij voor de rest van haar leven op haar plek is!

__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg

Last edited by mijke; 08-12-2007 at 01:05.
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 08-12-2007, 09:57   #51
robritt
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Fijn te horen dat het Anouk goed gaat en dat de Ans en haar familie er heel blij mee zijn, we wensen hen heel veel geluk met haar en hopen natuurlijk regelmatig te horen hoe het gaat.
met Cheyenne is ook alles goed.
Ze is terughoudend naar ons toe maar met onze 4 reuen kan ze het goed vinden, gisteren avond hebben we ze een voor een laten kennis maken met Cheyenne en dat viel goed mee, als we dan 1 van onze honden roepte kwam ze gewoon mee een snoepje aannemen, na een tijdje bleef ze ook al eventjes staan om geaaid te worden.
Deze morgen heeft ze voor de eerste keer losgelopen tussen onze honden, we doen dit alleen als we er zelf kunnen bij zijn, en ook dat ging heel goed. Je ziet dat ze andere honden gewent is en ze heeft dan ook de hele tijd aan het ravotten geweest met onze twee jongste reuen.

groetjes

Kathleen
robritt jest offline   Reply With Quote
Old 08-12-2007, 10:46   #52
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Werkelijk geweldig!!!
Dat jullie allemaal !!!,het voor elkaar hebben gekregen, om ze daar weg te krijgen!!!!!
Dat er nog zoveel engeltjes op het forum zitten,bewijst dit maar weer!!

En ik hoop dat er voor Cheyen,ook gauw een plekkie komt!!
Want als teef zijnde,tussen vier reuen))))
Is werkelijk ,een hemel op aarde!!!!!

Groetjes Martine
loco jest offline   Reply With Quote
Old 08-12-2007, 10:56   #53
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Fantastisch gewerkt allemaal!!!!!!!!!!!!!!!! Complimenten!!!!!

Fam. Tichelaar, fijn dat jullie een plekkie hebben voor haar, we hopen dat jullie nog lang van haar mogen genieten!!

Bert & Gitta
herder jest offline   Reply With Quote
Old 08-12-2007, 16:36   #54
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Kan ff snel reageren. Ik was net klaar met het verblijf en nachthok toen Adess aankwam. Ik kreeg ook nog bezoek voor mijn verjaardag maar weinig tijd voor hen. Mijn kadeau was belangrijker. In het asiel vond ik zijn onderkaak al vreemd. Nu hij probeerd te eten was het even schrikken. Hij heeft geen tanden in zijn bek. Ik kan niet goed kijken maar het ziet er wat rood bloederig uit. Hij kwijlt tijdens het eten. Wat is toch in gods naam gebeurt met deze hond.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 08-12-2007, 18:10   #55
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Wat kunnen sommige (wolf) honden het toch slecht hebben (gehad)

Enne ........ nog gefeliciteerd!!

Als je tijd hebt is het wel leuk om even een foto te zien van Adess in zijn nieuwe verblijf.


Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 08-12-2007, 20:04   #56
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Om een foto te plaatsen moet hem toch eerst op een andere site hebben. En dat wil nog niet zo lukken. De afgebroken hoektanden hoeven niet door de vorige eigenaar te zijn weggehaald. Mogelijk is ook dat dat in het asiel gebeurd is. Angst voor een lijn of riem zie ik hier niet. Ook dat kan mogelijk in het asiel verpest zijn door een vang stok. Ik had Katrien al gewaarschuwd dat ze zo'n ding niet mochten gebruiken. Dit wilden ze vandaag weer doen. Maar gelukkig heeft Katrien dat kunnen verhinderen.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 08-12-2007, 22:55   #57
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hier de foto van Adess die Jos stuurde:

__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 09-12-2007, 11:52   #58
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

In één woord geweldig hoe iedereen achter deze honden zijn aangegaan en ze hebben weggehaald uit dat asiel. Mijn super complimenten!!

Groetjes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 09-12-2007, 12:40   #59
robritt
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Dit is Cheyenne, zij zit sinds vrijdag avond tijdelijk bij ons tot we een definitieve thuis voor haar gevonden hebben, heb gisteren enkele foto's van haar kunnen maken. Ze past zich heel goed aan en is een heel vrolijke meid

robritt jest offline   Reply With Quote
Old 09-12-2007, 13:13   #60
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Ik ben blij dat alles toch nog op z'n pootjes terecht is gekomen voor deze honden. Hulde aan de betrokkenen!

Groeten,
Barry Rokven
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org