Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2004, 14:29   #1
Hansm
Junior Member
 
Hansm's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Rotterdam
Posts: 12
Default Kerst konijntje

Hoi,

Tijdens de kerst was ik bij mijn zus op visite. Toen we aankwamen was me wel opgevallen, dat Agor steeds weer interesse toonde voor het trappengat in de hal, maar ik besteedde er niet veel aandacht aan. Ik werd gebeld door een kennis i.v.m. een computerprobleem en omdat ik door de herrie beneden (mijn zus heeft twee kinderen) niets van het telefoongesprek kon verstaan ben ik naar boven gegaan om vervolgens het gesprek ongestoord te kunnen voeren.

Tijdens het gesprek hoorde ik een vreemd geluid. Eerst dacht ik, dat komt van beneden, maar uiteindelijk vertrouwde ik het niet en ging ik op onderzoek uit. En ja hoor: Agor was naar boven geslopen, had ingebroken in de slaapkamer van mijn nichtje en stond daar met een konijn in zijn bek. Hoe hij dat konijnenhok heeft opengekregen snap ik nog steeds niet. Ik heb het konijn uit zijn bek gehaald en wonder boven wonder geen bloed en een gestresst, maar een ongedeerd konijn. De hele kamer lag wel voor met haren, maar gelukkig liep het nog goed af.

Tja, als Agor iets in zijn kop heeft, dan zit het niet in zijn staart. Vatberaden als hij is weet hij bijna altijd zijn doel te bereiken. Ik denk dat dat een typische eigenschap van een wolfhond is.

Een gewaarscguwd mens telt voor twee. Uitkijken dus :-)

groetjes,
Hans
Hansm jest offline   Reply With Quote
Old 09-01-2004, 15:12   #2
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Hans,

Echt jachtinstinct van de wolf he.. *lol*
Ik heb zelf twee hamsters waar onze Shadow ook altijd vol interesse naar aan het kijken en af en toe ook naar aan het happen is. Jammergenoeg voor hem laat ik hem alleen niet zonder toezicht rondlopen in de huiskamer en dat is maar goed ook... voor de hamsters en voor mijn spullen die in de kamer staan.

Ben in iedergeval blij voor je dat het konijntje het overleeft heeft, tis altijd zo'n gestuntel om die bloedvlekken uit je tapijt te krijgen nietwaar?

Groeten en succes met Agor,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 18-01-2004, 01:31   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Leuk he, zo'n "nepwolfje" in de familie! Zijn ze bij mij ook niet allemaal altijd even blij mee hoor! (bv door papagaaien in de letterlijk gillende stress als je op bezoek bent, waardoor ze voor de tsjechen dus steeds interessanter worden! )

Gelukkig dat het nog zo'n prettige afloop bij jullie had, anders hadden jullie wel erg geruineerde kerstdagen gehad

Bij ons zijn deze story's tot nu toe gelukkig ook nog steeds goed afgelopen.

Van de zomer hadden we hier ook een nest Noorse Boskat kittens in huis. Toen de kittens oud genoeg waren om ook in huis rond te wandelen, hebben we ze eerst een paar dagen in de kamer in een bench gehad terwijl al de honden er los om heen liepen zodat ze konden wennen. En zo waar alles ging goed. Nou ja, behalve dan die ene keer dat we even uit de kamer waren en de doggy's probeerden via de bank in de bench te komen (lees: gezamenlijk de bovenkant van de bank afvraten!!!)

Wat later kon het hele spul gewoon los met elkaar in de kamer zijn en werden de kittens ook afgelebberd door de honden. Maar menigmaal zagen we Chekza met een heel voorzichtige tred (ze had dan echt een speciaal loopje alsof ze een ei in haar bek vervoerde) richting tuin lopen en als je dan even goed keek zag je alleen een nog een klein poezenstaartje uit haar bek komen! Als we dan "los" brulden spuugde ze onmiddelijk een kitten uit en ging het omstandig af staan likken!
De kittens waren ook helemaal niet onder de indruk van het gebueren en begonnen gelijk te spinnen als ze gelikt werden

Maar we hebben toch maar nooit uitgeprobeerd wat er nu echt zou gebeuren als we Chezka met zo'n kitten in haar bek naar de tuin zouden laten verdwijnen!

Als we haar weer eens met zo'n speciaal loopje zagen brulde er altijd bij voorbaat al iemand "los"!

groetjes,
mijke
PS
Hans, heb jij ooit een persoonlijk mailtje van mij ontvangen of heb ik het toch naar een fout adres gestuurd??
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2004, 19:47   #4
Hansm
Junior Member
 
Hansm's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Rotterdam
Posts: 12
Default

Hoi,

Ik weet niet naar welk email-adres je dat mailtje hebt gestuurd, maar ik heb in ieder geval niets ontvangen.

groetjes,
Hans
Hansm jest offline   Reply With Quote
Old 10-02-2004, 19:49   #5
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 10-02-2004, 19:49   #6
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Gelukkig maar voor Agor...
Het had ook anders af kunnen aflopen voor hem... zie plaatje hieronder



Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 10-02-2004, 21:13   #7
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

aaaahhhh, die is goed! Ik zat al helemaal in zak en as voor dat konijntje!!!!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org