Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2008, 09:00   #21
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

In Duitslad mag je een heleboel , zelfs met monumenten, maar die hebben we niet... een welstand bestaat niet.
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 02-10-2008, 10:14   #22
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Oké jij bent zo'n emigrant.
Kijk wel uit,want hoewel het lijkt of er neit zo veel regels zijn,zijn ze vaak juist weer strenger en gaan ze eerder naar de rechter.Wij nederlanders zijn dat weer niet zo gewend.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 02-10-2008, 20:00   #23
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Ikke ga ook rechtsbijstandverzekering nemen

Er mag heel veel; maar waar regels zijn wordt ook gecontroleerd...
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 02-10-2008, 20:03   #24
annomon
Junior Member
 
annomon's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: zuidoost Friesland
Posts: 184
Default

Hoi allemaal,

Hebben wij nou zo'n eitje of is het gewoon een kwestie van heel veel lawaai, geschreeuw en andere onplezierigheden over hem heen storten als hij zoiets doet als op het ramen en kozijnen krabben omdat meneer eruit wil? Wij accepteren zulk gedrag pertinent niet en maken dat ook glashelder naar hem toe (om maar even in de sfeer te blijven). En het werkt, want hij doet dat dus ook niet. Volgens mij moet je gewoon consequent zijn en niet te bang zijn wat harder op te treden bij zulk ongewenst gedrag.
Groeten,
Monique
__________________
annomon jest offline   Reply With Quote
Old 02-10-2008, 22:27   #25
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Weet niet of je een eitje hebt of dat het komt door je optreden.Weet wel dat het heel verschillend is hoe een wolfhond reageert (in mijn geval de SWH) Heb een teef gehad,die 1e klas druktemaker was,maar ze heeft met al haar slimheid,nooit,maar dan ook nooit tegen een deur op gesprongen om die open te maken.Wel tikte ze buiten tegen het raam,heel zachtjes met haar poot dat we open moesten doen.
Andere reu,deed eigenlijk nooit iets verkeerd,maar als hij naar buiten moest,dan hield je hem met geen 10 paarden tegen.Hetzelfde met naarbinnen gaan.Hij hield gewoon niet van dichte deuren.Zelfs stroom hield hem dan niet tegen.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 02-10-2008, 23:34   #26
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default

Onze Bob Dylan is nu 8 maanden oud. En erg visueel ingesteld zoals jullie allemaal ondervinden bij jullie karpaten. Wij zitten ook op een boerderij en wij hebben onze buitendeuren met magneten beplakt. En als hij er met zijn neus tegen aan duwt gaan ze vanzelf open. Er zit een trekveer op zodat ze zelf dicht gaan.
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2008, 00:47   #27
buidelwolf
senior member
 
buidelwolf's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: The Netherlands
Posts: 163
Default

Hoi Bob Dylan,

Jullie Dylan is een broertje van onze Lucky (Delan v Hiemrod). Ik ben benieuwd hoe jullie hondje geworden is. Zal ook al wel een hele kerel zijn! Heb je foto's?

Groeten.
buidelwolf jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2008, 06:32   #28
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Bob Dylan View Post
Onze Bob Dylan is nu 8 maanden oud. En erg visueel ingesteld zoals jullie allemaal ondervinden bij jullie karpaten. Wij zitten ook op een boerderij en wij hebben onze buitendeuren met magneten beplakt. En als hij er met zijn neus tegen aan duwt gaan ze vanzelf open. Er zit een trekveer op zodat ze zelf dicht gaan.
Hoi Bob Dylan,

Welkom op het forum...

Ik vroeg me af wat Bob doet als ie eenmaal door de deur is en terug naar binnen wil?

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2008, 07:03   #29
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Hoi Bob Dylan, Ik vroeg me af wat Bob doet als ie eenmaal door de deur is en terug naar binnen wil?

Groetjes,
Barry
Dát is meestal meer een probleem. Ik heb liever geen hond die ZELF bepaalt of hij wel of niet naar binnen/buiten gaat.
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2008, 08:32   #30
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Dát is meestal meer een probleem. Ik heb liever geen hond die ZELF bepaalt of hij wel of niet naar binnen/buiten gaat.
En dat is nu juist het leuke,zoveel honden,maar ook zoveel mensen met ieder hun eigen gedachten over hoe de hond moet zijn.Ieder leeft op zijn manier en moet daar dus samen met de hond uitkomen,wat meestal wel lukt gelukkig.(soms niet,afgelopen weken 3 SWH's in asiel gedumpt)

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2008, 17:06   #31
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Zolang het geen beschadiggingen in de deur zijn, maar alleen de zwarte strepen van de nagels,
kun je deze goed bijwerken met autocleaner in de juiste kleur.
Dit werkt ook bij bv groene of blauwe kunstofkozijnen en deuren, die door de zon verkleurd zijn.

Maakt de hond inderdaad diepe krassen zou ik ook overgaan op een plexiglas plaat,
dat is toch iets meer inbreker proof

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 05-10-2008, 16:33   #32
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Jeetje wat een verhalen. Ben blij dat mijn tsjechje dit soort dingen niet uitvreet. Meneer gaat netjes voor de deur staan jengelen hier.
Hij heeft in het begin maar 2 keer met zijn poten tegen het raam gestaan en daarbij ook een duidelijke oplawaai gekregen van mij. Sindsdien geen probleem meer.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org