Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Honden shows

Honden shows Onze show successen, hoe je een Tsw kunt voorbereiden, hoe hem te showen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-05-2008, 20:04   #21
annomon
Junior Member
 
annomon's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: zuidoost Friesland
Posts: 184
Default

Met een zonnebril op keuren ?!?!?! ... bizar ... En uiteraard heb ik me er ook al over verbaasd dat iemand die zelf een mega-grote fokker is van van de TsW en de SW keurmeester mag zijn over haar eigen fok'produkten'. Maar ja, in dit geval maken al die 'overwegingen' voor ons geen verschil, want we gaan er toch alleen maar heen om Tycho weer een nieuwe ervaring rijker te maken. Het kritisch uitkienen van de shows waar de voor jouw hond meest geschikte keurmeester is wordt pas relevant als je erheen MOET als je fokplannen hebt. Zo heb ik geleerd dat er verschil is tussen voorkeuren van Nederlandse en buitenlandse keurmeesters, en ook dat het 'kennen' van de keurmeester helpt bij het verkrijgen van een goede uitslag. Maar dat is niet alleen bij de Tsjechen; ik heb dat ook ondervonden met andere rassen. Laat ik het voorzichtig zeggen: het fenomeen hondenshows is m.i. zeer gevoelig voor corruptie. Maar ach, je hebt geloof ik maar 2x ZG nodig om volgens de richtlijnen te mogen fokken, dus als je niet geeft om een heel alfabet resultaten achter de naam van je hond, wat maakt het dan uit!

Groetjes,
Monique
__________________
annomon jest offline   Reply With Quote
Old 21-05-2008, 20:11   #22
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Bárány is het er niet mee eens ... roze kan ook wel voor mannetjes en het staat hem trouwens prima (het is trouwens paars/roze) enne mietje is hij helemaal niet!
Geen halsband om is nog geen optie, en Bárány z'n halsband is gwoon een stoffen halsband... dus waarom dat zijn kraag dan wat korter is ? , misschien de volgende keer ff een borsteltje er doorheen halen voor dat hij de ring in gaat ?

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Nomad heeft thuis geen halsband om,hihihi en als ie er eentje om heeft een zwarte.
En Roze is voor mietjes.

Groette Martine.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 08-06-2008, 21:50   #23
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Vandaag weer met Bárány bij een clubmatch geweest, nu bij de URV.

Dit keer was dhr J. de Gids de keurmeester de keurmeester gedroeg zich erg lief/aardig naar mijn hond. Ging op de hurken en maakte eerst kennis voordat hij tot het intieme deel overging... tanden kijken. Tanden kijken ging helemaal goed. pffffffffffffffffffff...... dus toch nog hoop voor de toekomst.

weer een goed keuringsrapportje... - puntje was zijn nog niet aanwezige kraag vanwege de rui.

Dus nu op voor het echte werk.

oh en er waren ook nog 9 saarlozen..........en maar 1 tsjech... dat was wel jammer.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 08-06-2008, 22:15   #24
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

En na de keuring.. is Bárány voor de eerste keer een echt stukje wezen zwemmen... 2 rondjes achter elkaar ..... hij begint nu al een echte man te worden
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org