Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-10-2008, 21:39   #1
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default Goed adresje gezocht

Tuscani de Louba-Tar

Tuscani is een gesteriliseerde Tsjechoslowaakse wolfhond teef van 5 jaar (geb 13-8-03). Wij zoeken voor haar een nieuw adresje omdat wij te weinig tijd voor haar hebben. Ze leeft bij ons in de kennel omdat ze niet bij katten kan en wij een cattery hebben. Ze heeft wel bij ons in huis gewoond en dit kan ze ook prima, al zal ze eerst wel weer even moeten wennen. Ze kan goed alleen zijn zowel in een kennel als in een bench. Tuscani is een echte Tsjech., ze wil graag voor je werken en vind wandelen en naast de fiets lopen helemaal het einde. Ook vindt ze spelen met een bal of floss touw erg leuk. Tuscani is enkele keren op een hondenshow geweest en hier heeft ze o.a. een zeer goed en diverse uitmuntends behaald tevens is ze 1x beste van het ras geweest. Ook heeft ze een officieel werkhonden diploma behaal, het UV examen, 20 km naast de fiets.

Denkt u Tuscani een goed plekje te kunnen bieden en wilt u graag kennis komen maken met haar of wilt u gewoon graag meer informatie, kunt u contact opnemen met Sandra & Edwin info@pumi.




Even voor de goede orde, Tuscani is geen hopeloos geval die gered dient te worden. Ze is een normaal goed functionerende Tsjech. Over het hoe, wat en waar waarom we een ander adresje voor haar zoeken gaan we ook zeker hier op het forum niet uitgebreid in. Mensen die serieus interesse hebben kunnen contact met ons opnemen en mogen uiteraard geheel vrijblijvend kennis komen maken met Tuscani. We hopen een goed adresje voor haar te vinden waar ze de aandacht krijgt die ze verdient, mocht dit niet lukken blijft ze dus ook gewoon bij ons wonen.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 15-11-2008, 18:26   #2
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Tuscani heeft een gouden plekje gevonden. Ze gaat bij Lisa en Jürgen en de veel besproken Tsjech Duma de Louba-Tar in Duitsland wonen. Ik denk dat we geen beter plekje voor hadden kunnen vinden dan bij hun. We zullen haar zeer zeker missen, maar wetende dat ze hier gelukkig oud kan worden maakt veel goed.



ps Mijke haal jij haar van de herplaatslijst af
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 15-11-2008, 19:44   #3
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Fijn dat het gelukt is,
ik wens de nieuwe mensen nog veel plezier met haar.

Ik hoop dat er voor Moos ook een snel een mandje gevonden wordt !
(Zie ander topic)
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 15-11-2008, 22:20   #4
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Ben ik weer te laat. Lisa en Jurgen wilde ik anders graag aangeven maar dat is al gelukt.
Leuk want dan ga ik ze nog zo nu en dan zien. Samen met Duma.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 18-11-2008, 14:31   #5
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Klein berichtje van Tuscani. Ze was schijnbaar eerst moeilijk in het huis te krijgen. Ze eet als een gek der bak super snel leeg maar verder gaat het prima. De nieuwe eigenaren vragen zich af of ze gecastreerd is. Is verder ook niet erg want ze willen niet fokken. Maar verder doet ze het goed samen met Duma.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 18-11-2008, 14:55   #6
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Mooi dat het goed gaat.
Fijn ook dat je even zo'n update geeft Jos is altijd goed om te horen hoe het verloopt zo'n overgang(vind ik dan he)
miran jest offline   Reply With Quote
Old 18-11-2008, 18:37   #7
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by SenE View Post
Tuscani de Louba-Tar

Tuscani is een gesteriliseerde Tsjechoslowaakse wolfhond teef van 5 jaar .
.

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 18-11-2008 at 18:43.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 18-11-2008, 19:14   #8
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by Joswolf View Post
Klein berichtje van Tuscani. Ze was schijnbaar eerst moeilijk in het huis te krijgen. Ze eet als een gek der bak super snel leeg maar verder gaat het prima. De nieuwe eigenaren vragen zich af of ze gecastreerd is. Is verder ook niet erg want ze willen niet fokken. Maar verder doet ze het goed samen met Duma.
Jos
Ze weten dat castratie in Duitsland hetzelfde is als sterilisatie hier in Nederland. Hier hebben we het nog over gehad. Heb vanmiddag nog even contact gehad met Lisa en opzich gaat het erg goed. Tuscani is nog erg afstandig en wantrouwend ten opzichte van hun. Vooral als Jürgen thuis komt uit het werk is ze weer even van slag. Het in huis zijn is nog erg vreemd voor haar, maar gaat langzaam aan beter. De eerste avond hebben ze tot 2 uur 's nachts moeten wachten tot ze eindelijk binnen kwam. Om vervolgens achter Duma aan te lopen de slaapkamer in. Het op de slaapkamer slapen vind ze geweldig

En inderdaad Tuscani weet wat eten is, ze is momenteel ook wat te vet moeten we eerlijk toegeven
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 18-11-2008, 20:44   #9
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Schijnbaar is dat met de castratie niet geheel duidelijk. Ze vertelde mij dat in iedergeval. Bij sterilisatie wordt de teef toch wel loops en bij castratie wordt de baarmoeder weggehaald en volgt geen loopsheid meer. Zover ik weet is daar in Nederland of Duitsland geen verschil in. Zover Lisa begreep werd ze niet meer loops. Niet dat het erg van belang is. Maar samen met Duma zou dat wel praktischer kunnen zijn. Gecastreerde teven neigen ook wel vaker tot overgewicht.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 18-11-2008, 21:01   #10
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Ik kan je verzekeren dat Tuscani nooit meer loops wordt En ach dat overgewicht loopt ze bij hun er wel af
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org