Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-02-2004, 20:04   #1
Hansm
Junior Member
 
Hansm's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Rotterdam
Posts: 12
Default Schapen

Hoi,
Afgelopen zaterdag kreeg Agor plotseling lucht van een kudde schapen en weg was hij. Roepen had natuurlijk geen zin, want meneer bleek helemaal in zijn element. Eerst jaagde hij de schapen op en vervolgens zag ik hem flink aan een staart sjorren. Toen ik hem eindelijk op zo'n 20/30 meter was genaderd kon ik hem met mijn stem tot stoppen brengen en naar mij toe halen. Tot nog toe lijkt het erop, dat er geen schapen het loodje hebben gelegd, maar blij ben ik er natuurlijk niet mee. Heeft iemand hier dergelijke ervaringen en misschien ook advies hoe je deze drift onder kontrole kan krijgen. Ik vrees nu namelijk, dat ik in het vervolg mijn hond niet zomaar meer los kan laten, want tegen die neus kan mijn waarneminsgvermogen niet op. Hij ruikt de schapen lang voordat ik ze heb gesignaleerd.

groetjes,
Hans
Hansm jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2004, 20:47   #2
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi,

Wat vervelend dat Agor ontdekt heeft dat dit een leuk evenement is...

Onze Chezka heeft godzijdank een heilig ontzag voor schapen dankzij een aanvaring met een griekse ram toen ze 10 wk was. sinds die tijd negeert ze schapen nadrukkelijk

En de ander is gelukkig ook nog niet op het idee gekomen dat dit een "leuke vrijetijdsbesteding" kan zijn.

Wel weet ik van andere CsW eigenaren dat het heel handig kan zijn om honden die dit eenmaal ontdekt hebben, een muilkorf of een snuitje om te doen. Dan kunnen ze in ieder geval geen " hapjes" gaan nemen uit de schapen.

Ik zal de komende dagen even her en der info voor je verzamelen om te kijken of er mensen zijn die een afdoende manier gebruikt hebben om hun csw dit gedrag af te leren.

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2004, 22:21   #3
Meisel
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 64
Default

Zo gauw de jachtdrift aanwezig is vrees ik voor je dat je je hond in het vervolg beter kunt uitlaten waar geen eventuele prooi dieren lopen.
Jachtdrift is volgens mij een {het woord zegt het al] een drift! en als zodanig niet af te leren.
__________________
Soms denk je,mijn hond begrijpt me!
Soms denk je:toch niet!!
Meisel jest offline   Reply With Quote
Old 17-02-2004, 16:22   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Op het forum van de Engelse site van wolfdog.org heeft Ina Eichhorn onder de topic: "hunting sheep" ook een aantal tips gegeven, over hoe je dit jaagprobleem mogelijk kan oplossen.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 20-02-2004, 22:27   #5
Hansm
Junior Member
 
Hansm's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Rotterdam
Posts: 12
Default

Hoi Mijke,

Dankjewel voor de tip!

groetjes,
Hans
Hansm jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org