Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-03-2008, 00:24   #21
monjoh
Junior Member
 
monjoh's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: De Meern
Posts: 17
Send a message via MSN to monjoh
Default

Dit wil ik er nog wel even aan toevoegen.
Ik denk nl. dat je het er niet af krijgt d.m.v. trainen. Hij zal een keer toeslaan. Ikzelf zal hem in ieder geval nooit vertrouwen.
__________________
Groetjes Monique
monjoh jest offline   Reply With Quote
Old 09-03-2008, 16:18   #22
monique
Junior Member
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 22
Default konijnen en andere knaagdieren

Hoi,

Ik wilde nog even reageren op het houden van een Tsjech en konijnen. Chinook is welliswaar een kruising Tsjech , is opgegroeid met onze Vlaamse Reus maar heeft hem toch (in een onbewaakt ogenblik, buiten) opgejaagd en het konijn is aan de shock overleden. Vreselijk dus! We hebben nu wel 2 dwergkonijnen in een grote afgescheiden ruimte, maar ze zal nooit meer in de gelegenheid komen om deze dieren wat aan te doen. Ik denk dat de hond, zolang je erbij bent, dondersgoed weet dat hij het niet in zijn kop moet halen iets te doen. Maar het jachtinstinct is er wel, en ook de onbewaakte ogenblikken, nooit vertrouwen dus! Ten tweede had ik nog een vraag over het vangen van muizen. Veld/bosmuizen worden met huid en haar opgegeten, vandaag zag ik weer een staartje verdwijnen in haar bek....Wilde konijnen vangt ze gelukkig (nog) niet. Hebben hier meer mensen ervaring mee?
groetjes Monique
monique jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2008, 13:58   #23
indianrose
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gouda
Posts: 29
Default

Hoi iedereen,

Bedankt voor al jullie meningen en ervaringen.
Tja, dan zullen we hard na moeten denken. maar dan ben ik toch een beetje bang dat we missch af moeten zien van de TsW.
Ik ga nog wel bij een paar mensen kijken die dit ras hebben. En ik ga ook nog eens mee met zo'n wandeling.

Ik zou zelf ook geen konijnen nemen, bij mij thuis. Maarja, mn werk is wel een beetje een tweede thuis voor de toekomstige hond. Dus ook daar zal hij het liefste tussen moeten passen. Als 1 van de collega's net de deur open laat naar het konijnen hok toe (en dat gebeurt vast af en toe) dan kan ik de gevolgen gewoon niet overzien.
En dan nog niet te spreken over de konijnen die als patient binnen komen, de TsW is nou eenmaal een ster in dingen uitvinden, dus voor hoelang de hokken TsW-proof-dicht is, is ook maar de vraag.

Anyway, wij gaan nog even denken en overleggen thuis. En dan zien we wel.

Bedankt allemaal.
Groetjes Lin
indianrose jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2008, 14:22   #24
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Lin,

het maakt niet uit welke hond je neemt. Alle honden kun je niet zomaar zonder toezicht bij een konijn laten. Dan zou ik je aanraden geen hond te nemen, of een hele rustige herplaatser (welk ras dan ook).

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2008, 19:00   #25
indianrose
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gouda
Posts: 29
Default

Hoi Kim,

Tja, missch heb je gelijk. Ik ga niet uit van een TsW die een uitzondering is in zn gedrag.

Maar ik ken genoeg andere honden die prima samen gaan met konijnen (Duitse Herder, Golden Retriever, 2 mix Mechelaars, 1 Mechelaar en 1 kruising Herder Berner Sennen Hond), nooit 100% te vertrouwen, maar het is niet zo dat bij de eerste gelegenheid het konijn te grazen nemen. En daar ben ik bij de TsW dus wel een beeje bang voor.
Er zijn vast wel rassen bij waar het (meestal) wel goed mee gaat.

Ik kan natuurlijk een bench op mn werk zetten, maar dat betekend dat de hond 3 uur er dag (overdag) in de bench zit, dat lijkt mij vrij veel 'benchzitten' voor zo'n hond, ondanks dat ik hem verder wel vrij veel beweging zou kunnen geven.

We zullen gewoon goed moeten nadenken, om geen stomme fouten te maken met het uitzoeken van een hond. Een hond is nou eenmaal en hond en dat zal altijd zo blijven ook.

Bedankt iig!

Groetjes Lin
indianrose jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2008, 19:57   #26
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik denk dat drie uur per dag in een bench zitten voor jou Tsjech niet zoveel problemen zal geven,
hij heeft dan toch jou gezelschap,
en kan dan uitrusten van het fietstochtje van jou huis naar jou werk.
En als ik dan lees hoeveel beweging hij de rest van de dag krijgt,
zit dat wel goed.
En mocht dat helemaal niet lukken, dan heb je nog de mogelijkheid om hem 's ochtends bij je man te laten.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org