Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-10-2006, 08:54   #1
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default HD foto's in Noord Nederland

Wij willen graag van onze Tuff HD foto's laten maken om hem beschikbaar te stellen voor de fok. Maar wie weet een paar goede adressen om dit in Noord Nederland te laten doen???
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 19-10-2006, 09:14   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo,

Soms is het beter om een paar kilometer verder te rijden en er van overtuigd te zijn dat er goede foto's gemaakt worden.

Een goed adres, die ook met Tsjechen om kan gaan is

Dierenkliniek Kortenoord
Wageningen
Tel 0317 412432

of de praktijk van Nico Dijkshoorn in Zeist.

Helaas heb ik daarvan geen telefoonnummer

Veel succes,

Letty de Graaff
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 19-10-2006, 13:06   #3
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi Sandra,

Misschien heb je hier ook iets aan:

Het Beoordelingspanel

Eén van de taken van het HD-panel van de Raad van Beheer, afdeling Gezondheid, Gedrag en Welzijn (GGW), is de beoordeling van röntgenfoto's van de heupgewrichten van honden. De röntgenfoto's, de zogenaamde HD-foto's kunnen in principe door iedere praktiserende dierenarts die een overeenkomst met GGW, heeft gesloten worden gemaakt.

Voor de gegevens van een dierenarts bij u in de buurt kunt u bellen met de Raad van Beheer, afdeling GGW, telefoon 0900-7274663.

Groetjes Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 19-10-2006, 17:14   #4
Erna
Junior Member
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 6
Default

Ik weet 2 dierenartsen in het Noorden die zonder verdoving rontgenfoto's van de hond maken. Als je belang hierbij hebt dan zal ik het adres vragen. Bij ons op de club zitten namelijk 2 dierenartsassistenten. Volgens mij werkt er 1 in Appelscha.
Erna jest offline   Reply With Quote
Old 19-10-2006, 19:11   #5
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by Erna
Ik weet 2 dierenartsen in het Noorden die zonder verdoving rontgenfoto's van de hond maken. Als je belang hierbij hebt dan zal ik het adres vragen. Bij ons op de club zitten namelijk 2 dierenartsassistenten. Volgens mij werkt er 1 in Appelscha.
Graag, we willen goed om ons heen informeren voor we ergens heen gaan. We weten dat Roden ook zonder narcose rontgend. Alvast bedankt
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 22-10-2006, 19:54   #6
Erna
Junior Member
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 6
Default

Sorry, ze woont in Appelscha maar werkt dus in.......Roden.
Geen nieuws dus voor je. Maar alle geluiden over deze dierenarts zijn zeer goed!
Erna jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 19:04   #7
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij hebben de foto's laten maken bij de Toren in Drachten en uitslag HD A botafwijking 0, Norbergwaarde 33.

De foto's zijn zonder narcose gemaakt, dit doen ze op verzoek. Dus niet standaard

Aanrader dus voor alle Noordelingen
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 09-05-2007, 17:42   #8
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo!

Jennah's heupen en ellebogen zijn vandaag gescand. Ze slaapt momenteel haar roes uit! Ze werd volledig in slaap gedaan en ik mocht heel de tijd bij haar blijven.
Volgens de dierenarts zal Jennah waarschijnlijk een B krijgen (haar gewrichtskoppen zijn niet 100% perfect bolvormig), maar ik hoef mij zeker geen zorgen te maken om haar heupen. Het is slechts een schoonheidsfoutje volgens hem, maar de commisie zal hierdoor waarschijnlijk geen A geven... Ik ben echt blij dat alles goed zit daarbinnen! Haar ellebogen waren perfect! Nu de officiële resultaten nog afwachten...
Ik wist wel niet dat mijn bezoek zo duur ging zijn! Ongeveer 260€ voor HD- en ED-foto's samen... ook niet bepaald een stimulans om je honden te laten röntgen voor je ermee wil gaan fokken ofzo... Maarja, nu kan ik tenminste met een gerust hart verder trainen met Jennah!

Groetjes,

Liesbeth

PS: als er iemand een dierenarts zoekt in België die foto's kan/mag nemen... Het is in Wiekevorst (dat is provincie Antwerpen denk ik).
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 09-05-2007, 20:16   #9
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Liesbeth,

Dat is ook toevallig. Ook wij zijn vandaag gaan röntgen met haar zusje. Ook wij moeten afwachten wat het zal worden maar alles zag er ook uit.

Groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 09-05-2007, 20:30   #10
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Dan is die ook nog helemaal suf...
Ik denk dat Jennah een beetje doet alsof nu...
Ze ligt binnen op de mat en doet alsof ze nog erg moe is en zwakjes... Maar als we er even niet zijn, gaat ze heel het huis doorzoeken Ze mag straks weer naar buiten, in haar ren. Ben wel eens benieuwd naar de zusjes en het broertje van Jennah! Als je eens iemand op bezoek hebt die wat foto's op internet kan zetten

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org