Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Clubs en wetgeving

Clubs en wetgeving Informatie over Tsw clubs in andere landen, wetgeving betreffende TsW en Kennel club regels

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-09-2006, 10:04   #21
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

De meeste mensen die bij de afgelopen wandeling waren, komen uit het zuiden van het land. Deze wandelingen gaan zo goed, omdat we allemaal een beetje in de buurt wonen.

De meesten vinden het uiteindelijk ook niet erg om een uurtje in de auto te zitten, maar als ik naar friesland moet, vind ik dat ook te ver!! Je bent echt niet de enige die water bij de wijn moet doen.

En dan nog iets... Laszlo is ontzettend dominant. Ik wilde eerst eens kijken hoe het met andere honden ging. En dan het liefst in de buurt. Ik ga geen 2 uur heen en 2 uur terug in de auto zitten voor 5 minuten.
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 10:44   #22
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij zijn al een tijdje bezig met het bestuur om te zorgen dat er dingen wijzigen. Een onderdeel daarvan was onze Paaswandeling die in Austerlitz was en niet in Friesland (hebben we veel tijd in gestoken)

Maar nu eerst zaterdag de KCM en dan komen er andere dingen aan de beurt, veel zaken die de nieuwe Klub willen gaan doen hebben wij al aan de RV geoppert en zij staan daar open voor. Maar dan hebben we vrijwilligers nodig dus meld je aan en geef aan wat je graag wil. Wij willen alles wel verzamelen en des gevraagd anoniem aan het bestuur melden.

Wij snappen best dat er personen zijn die het vertrouwen een beetje kwijt zijn. Maar laten we het zo zeggen, als er voor het einde van het jaar buiten de KCM en de website niets gebeurt of opgestart wordt dan zeggen wij ook ons lidmaatschap op voor volgend jaar. En weet je, wij hebben er wel vertrouwen in, want wij gaan ervoor zorgen DAT er wat gebeurt en dat ze gaan luisteren ipv alleen maar roepen en niets doen!!

Dus suggesties en vrijwilligers: [email protected] kom maar op!!
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 11:22   #23
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Heb ook een vraag,wat voegt jullie Klup voor nieuws toe?

Op wolfdog staat al heel veel info over het ras evenals puppy's en herplaatsers.
Er word uitgebreid op de vragen ingegaan,het forum waar veel info te lezen is.
Wandelingen is altijd leuk,persoonlijk vind ik de wandelingen gemengd met Saarlozen en andere rassen relaxter.
Dingen met de honden ondernemen moet leuk en ontspannend zijn,iedereen moet welkom kunnen zijn en niet zo gescheiden zoals ik nu het idee krijg.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 12:06   #24
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Smokey
Dingen met de honden ondernemen moet leuk en ontspannend zijn,iedereen moet welkom kunnen zijn en niet zo gescheiden zoals ik nu het idee krijg.
Dat is nou juist wat wij niet willen. De meeste van ons zijn gewoon lid van de RV en willen dat ook blijven. Wij zijn geen RV maar een tsjechenclub die graag NAAST de RV dingen wil organiseren. En dan hebben we het niet over alleen wandelingen. Of onze vereniging iets toe te voegen heeft moet nog blijken. Wij zijn een club in oprichting. Iedereen is welkom.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 12:18   #25
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

De eerste inschrijfformulieren zijn al binnen, dus er schijnt toch animo te zijn voor onze T.W.K.

Waarom er geen animo bij de N.V.T.W is, als ze iets organiseren, zou je de mensen misschien persoonlijk kunnen vragen.
Een ieder heeft zo zijn eigen reden, maar wil dat misschien niet op het forum plaatsen
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:13   #26
Ratheiser
Junior Member
 
Ratheiser's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Enschede
Posts: 79
Send a message via Skype™ to Ratheiser
Default

Er zijn nogal duidelijke kritiekpunten richting de voorzitter van de RV geuit.
Eigenlijk zou ik van haar of een vertegenwoordiger van onze RV ook een reactie verwachten. Of verwacht ik nu te veel?

Gershom
Ratheiser jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:15   #27
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Ratheiser
Er zijn nogal duidelijke kritiekpunten richting de voorzitter van de RV geuit.
Eigenlijk zou ik van haar of een vertegenwoordiger van onze RV ook een reactie verwachten. Of verwacht ik nu te veel?

Gershom
over welke kritieken heb je het Gersom? Wij hebben geen kritiek op de voorzitter. Nog dat wij die geuit hebben hier op het Forum. En met wij bedoel ik de TWK.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:27   #28
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by Ratheiser
Er zijn nogal duidelijke kritiekpunten richting de voorzitter van de RV geuit.
Eigenlijk zou ik van haar of een vertegenwoordiger van onze RV ook een reactie verwachten. Of verwacht ik nu te veel?

Gershom
Gershom, nu verwacht je teveel van Corrie die weet net hoe haar mail werkt, als de pc niet weer gecrast is.

En er zal ongetwijfeld nog wel een reactie komen, maar ik denk niet dat ze er veel op in gaan, want wat heeft het voor nut. We leven in een vrij land laat iedereen lekker doen waar ze zin in hebben. Mensen die denken dat de TWK voor hun meerwaarde geeft veel succes ermee. Mensen die het onzin vinden zullen het gewoon bij NVTW houden of gewoon nergens lid van worden.
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:33   #29
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by stefanie
De eerste inschrijfformulieren zijn al binnen, dus er schijnt toch animo te zijn voor onze T.W.K.

Waarom er geen animo bij de N.V.T.W is, als ze iets organiseren, zou je de mensen misschien persoonlijk kunnen vragen.
Een ieder heeft zo zijn eigen reden, maar wil dat misschien niet op het forum plaatsen
Ok nu hebben we het over persoonlijke redenen tegen de RV en hebben we het niet meer over leuke activiteiten met Tsjechen. Dus daarom komt jullie Klub niet, want het heeft met de RV te maken als we persoonlijk iets hadden gedaan was het beter geweest?? Dus daarom zijn jullie ook selectief in het versturen van de brieven, niet iedereen krijgt zo'n brief want jullie willen niet iedereen!?!
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:40   #30
Ratheiser
Junior Member
 
Ratheiser's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Enschede
Posts: 79
Send a message via Skype™ to Ratheiser
Default

Er werden enkele punten uitgesproken in de eerste e-mails van dit onderwerp. De kritiek van de kant van leden, namelijk dat de RV te wenig doet, moet voor een voorzitter of een DB reden genoeg zijn om te reageren. Als beroepsbestuurder beschik ik over ruime ervaring en kennis m.b.t. wat de plichten zijn van een bestuur en zijn bestuurders.

Dus, ik wacht... zonder te veel te verwachten.

Gershom
Ratheiser jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:53   #31
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by S&E
Quote:
Originally Posted by stefanie
De eerste inschrijfformulieren zijn al binnen, dus er schijnt toch animo te zijn voor onze T.W.K.

Waarom er geen animo bij de N.V.T.W is, als ze iets organiseren, zou je de mensen misschien persoonlijk kunnen vragen.
Een ieder heeft zo zijn eigen reden, maar wil dat misschien niet op het forum plaatsen
Ok nu hebben we het over persoonlijke redenen tegen de RV en hebben we het niet meer over leuke activiteiten met Tsjechen. Dus daarom komt jullie Klub niet, want het heeft met de RV te maken als we persoonlijk iets hadden gedaan was het beter geweest?? Dus daarom zijn jullie ook selectief in het versturen van de brieven, niet iedereen krijgt zo'n brief want jullie willen niet iedereen!?!
Sandra,

dat wat je nu beweert is onzin.
Waarom? Omdat wij de mensen waarvan we adressen hadden een brief hebben gestuurd. Andere adressen die wij dus niet hadden konden wij geen brief sturen. Nog niet en wilde wij op een andere manier gaan benaderen.
Het is en blijft een open vereniging voor iedereen toegankelijk! Iedereen is welkom. En met iedereen, bedoel ik ook iedereen.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:54   #32
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

ik ben geen lid van de nvtw omdat het hoe mijke het heel netjes verwoord eigenlijk een beetje een zooitje is.

ik wordt wel lid van de nieuwe club omdat er nu al voor een deel gedaan is wat zij beloven. de laatste wandeling waar ik bij aanwezig was was gezellig en leuk.

maar ik wil dan wel weten wat de nvtw als meerwaarde heeft tegenover de nieuwe klup, want zo duidelijk is dat niet voor mij en zie ik meerwaarde in de nieuwe klup.
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 13:57   #33
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Ach laten we allemaal gewoon op onze eigen manier iets met onze Tsjechen doen. Maakt het uit of men dat wil doen via de NVTW of via de nog op te richten TWK. En laten we vooral iedereen in zijn waarde laten.

Als we maar lol hebben toch ?!

Nogmaals voor op en aan merkingen activiteiten NVTW, des gewenst anoniem: [email protected] we zullen zien wat we kunnen doen
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 14:08   #34
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ben het helemaal met je eens Sandra! Ik hoop dat het met jullie activiteiten gaat lukken via de NVTW. Dat meen ik.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 15:34   #35
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

De laatste wandeling was NIET door de TWK georganiseerd!!!

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 15:48   #36
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal jaar lid van de N.V.T.W.. Sinds ik Igor heb ( febr. 2005) ben ik me echt gaan interesseren wat de vereniging doet en bespreekt.
Ik ben naar de lezing van Klaas Wijnberg geweest (8 april 2006), wat ik een erg leuk innitiatief vond. We zijn bij de wandeling van Austerlitz geweest (16 april 2006). En ik ben naar de ledenvergadering van de N.V.T.W. geweest (23 april 2006).
Tijdens die vergadering werd op een gegeven moment een verhoging van het lidmaatschap voorgesteld, dit concept werd gewoon aangenomen zonder erover te stemmen. Pas later in de vergadering zei Corrie, dat de verhoging was aangenomen, omdat er geen tegenspraak was. Ik had wel degelijk voor een stemming daarover geopperd, maar daar werd indertijd niet op gereageerd.
Verder kwam het voorzitterschap van Corrie ter sprake. Er werd geopperd dat als Corrie niet werd herkozen als voorzitter, dat dan het hele bestuur zou aftreden (dit werd door een mede bestuurslid gezegd). Ik opperde dat ik dat raar vond, een voorzitter is vervangbaar en dan gaat het bestuur toch niet mee?
Dit kwam bij mij toen zo dictoriaal over, dat ik er geen goed gevoel bij kreeg.
Maar het was de eerste keer dat ik er was, dus ik geef ze nog een kans. Ondanks meerdere andere verhalen.
Voor het UV examen was (en mischien is) Igor niet geschikt.
En bij de clubmatch ga ik ook helpen!

Ik hoop op een actieve, gezellige, eerlijke en naar iedereen luisterende vereniging!
Als de TWK me dát kan bieden is dat prima!
Ze hebben mijn steun!
Ook als de N.V.T.W. me dát kan bieden is dat prima!
Sandra en Edwin, ga zo door!!!

Groetjes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 15:54   #37
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Toch wel Patty, degene die de laatste wandeling georganiseerd heeft, is de activiteitenbestuurder van de T.W.K.
Maar daar was jij niet van op de hoogte !

Ik ben het helemaal eens, wat betreft het laatste bericht van Sandra en Kim

*Voor degene die nog vragen hebben omtrent de T.W.K. die kan het nummer bellen van de contactpersoon op de brief.

* Voor degene die geen brief hebben ontvangen, en er wel graag één willen, stuur je adres even, via een PB of mail, en ik stuur je er ééntje toe.

Wat mij betreft, is er nu genoeg over gezegd/geschreven, en iedereen in z'n waarde laten
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 16:39   #38
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Tja dit is ook een manier, veel meer tjechenmensen lid maken van de rv en dan de "strijd" aan gaan had ik dapperder gevonden. Komt een beetje "sneaky" over ik eerlijk mag zijn.
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 21-09-2006, 19:49   #39
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo,

Jammer hoor al die ophef ...

Naar mijn weten is er toch vaak geprobeert de RV te veranderen, en ik zie niet in waarom je er niet een leuke 'klub' naast kan beginnen.
Persoonlijk ben ik geen lid van de RV omdat ik ook de nodige bedenkingen heb en geen lid wil zijn van een organisatie waar ik niet achter kan staan, maar gelukkig leven we in een vrij land en kan iedereen lid worden waarvan hij of zij dat wil en dat vind ik prima, want zo zullen er vast ook veel mensen zijn die wel met veel plezier lid zijn van de RV. :P

Kortom ook wij willen ons bij de nieuwe klub aansluiten en bieden bij deze ook aan dat als we kunnen helpen, je altijd kunt mailen of bellen. (het formulier moet ik nog even op de bus doen ..)

groet Willy Bolken
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 22-09-2006, 15:44   #40
danielle
Junior Member
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 28
Default

Er wordt hier veel gezegt en geschreven,

Zou wel prettig vinden wie zijn of haar idee dit is om naast de RV
een nieuwe TW vereniging op te richten, wordt hier nl. een beetje vaag over gedaan.?? Of is dit soms geheim??

gr. Ferero
danielle jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org