Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-02-2006, 15:39   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Traag werkende schildklier

Ik kreeg van iemand met een TsW die een traagwerkende schildklier had de vraag, of ik meer mensen kende met een TsW die dit heeft/had.

Aangezien veel Tsw eigenaren dit forum lezen, stel ik die vraag dus ook maar hier.

Heeft of had iemand een TsW die last heeft/had van een traagwerkende schildklier?

groetjes
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-04-2006, 21:38   #2
ConnyTimber
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Almere
Posts: 42
Default

Gaat het hier niet om een alvleesklier? Onze Timber is een paar maanden geleden getest op EPI (pancreas insufficiency). Timber poepte alleen maar appelmoes en wat we ook deden en te eten gaven niets hielp. De dierenarts dacht dat haar alvleesklier een bepaald enzym niet aanmaakte wat nodig is bij de vertering van je voedsel. Als je hond EPI heeft (schijnt ook best relatief veel bij herderachtigen voor te komen) dan kan dat opgelost worden door het toedienen van dit enzym in poedervorm.
Gelukkig bleek Timber het niet te hebben en zijn de problemen van de baan sinds ze Royal Canin Sensible eet.
ConnyTimber jest offline   Reply With Quote
Old 30-04-2006, 22:57   #3
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik ken geen TsW met een traagwerkende schildklier, maar mijn moeder heeft het wel. Al jaren en daar heeft ze medicijnen voor. Probleem is dat ze het niet echt stabiel krijgt.

Ik ben distributeur van Aloe Vera. Sinds mijn moeder aan de Aloedrank zit gaat het veel beter. Ze hoeft zelf niet zoveel medicijnen meer te slikken. De schildklier ging weer sneller werken. Er is hoop, traagwerkende schildklier kan prima met medicijnen onder controle gehoude4n worden, mits je het stabiel krijgt.

Groetjes Kim

PS ook bij honden dus!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 30-04-2006, 23:25   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Bedankt voor de reacties!
Gelukkig blijken er in de praktijk weinig mensen het door mij genoemde probleem te herkennen

Het diarree probleem bij jonge TsW's (e.a. wolfhonden rassen) zal wel door veel mensen herkend worden
Maar gelukkig groeien de meeste honden daar in de loop der maanden over heen.

Maar voor oplossingen voor diarree problemen in het eerste jaar heb ik in de loop der tijd (van eigenaren) de meest uiteenlopende zaken gehoord.

Aangezien er bij al de genoemde zaken door de jaren heen twee oplossingen steeds het meest genoemd werden, zal ik ze hier ook maar even een keer vermelden:
Royal Canin Sensible en BARF (natuurlijke vlees voeding)

Groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 15:47   #5
graa4516
Junior Member
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 12
Default

Hallo Mijke,

Dit is niet de eerste keer, dat je deze oproep doet.

Is het via een bloedmonster vast komen te staan, dat het een traag werkende schildklier is. Want het schijnt vrij lastig te zijn, deze diagnose te stellen.

Er zijn echter nog wat andere bijverschijnselen voor dit probleem.

Overigens is het met een aantal homeopatische geneesmiddelen ook te regulieren, dus het einde is niet nabij als je hond er last van heeft.

Groetjes,

letty
graa4516 jest offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 20:48   #6
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Letty,

Als je goed kijkt zie je ook dit mijn oude oproep van februari was, waar nu pas een reactie op kwam!

De hond, van persoon die aan mij gevraagd had of meerdere TsW's problemen met een traagwerkende schildklier hebben, is/was onder behandeling in Utrecht. Hier werd dit ook aan de hand van diverse testen vastgesteld.
Het is niet aan mij om hier verder op in te gaan.
En de eigenaren waren gewoon alleen op zoek naar "lotgenoten".

Maar gelukkig is nu gebleken dat andere eigenaren dit probleem NIET hebben!

Bovendien is, zoals je zelf zegt, deze aandoening gelukkig (net als veel andere aandoeningen) te behandelen!

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 22:21   #7
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Is wel veel voorkomend bij de SWH,maar heb hier de hond van m'n vriendin en die is met medicijn al 13 geworden dus die helpen goed.Wel even de juiste dosering vinden en regelmatig geven.
Als je eenmaal zo'n hond kent,pik je ze er meestal wel uit aan bepaalt soort gedrag en bewegen.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org