Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-12-2013, 13:54   #1
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default Ik zoek voor Anuki een beter plekje

We zijn een beetje aan het rondkijken naar een nieuw plekje voor Anuki. Ze is te vaak en te lang alleen en dat is gewoon niks voor haar. Vooral nu in de vakantie merk ik toch echt dat het niet leuk is voor haar. Een 2e hond erbij hebben we geprobeerd, maar klikte meerdere keren niet (met ons, de kids of Anuki) en een puppy willen we niet ivm de kids en tijd.

Dus wie kent mensen die toevallig op zoek zijn naar een leuke, lieve Tjechteef? We hebben er geen haast mee en zal ook zeker kritisch naar het nieuwe adresje kijken

Wat info over Anuki;
Ze kan samen met kinderen (alle leeftijden), katten, paarden, kippen en andere honden (en vast ook nog wel andere dieren ). Over een andere hond heb ik alleen een kleine voetnoot. Anuki is onderdanig naar andere honden en als ze door een andere hond vaak (en onnodig) gecorrigeerd wordt, wordt ze erg onzeker.

Ze kan los met wandelen (geen garanties bij wild ) en luistert niet slecht (voor een tjech). Ze laat de koelkast/voorraad kasten met rust, maar eten op het aanrecht of je bord kan in een onbewaakt moment weg zijn. Ze kan deuren openmaken, maar over een omheining vanaf een meter zal ze niet snel heen gaan, ze is wel goed in het zoeken van (kleine) openingen.

Ze is bench en kennel gewend, ze is zindelijk en kan een lange tijd alleen zijn, maar we willen dat niet meer voor haar; maar of de baasjes dan zelf thuis zijn, of dat ze een hondenmaatje heeft als de baasjes weg zijn maakt niet uit. Ze is autorijden gewent en is gewent op vreemde en drukke plekken te komen.

Klinkt als de ideale tjech he? Helaas bestaat perfectie niet en zijn er dus ook bij haar 2 kleine minpuntjes. Ze heeft een glutenallergie en ze zit dus bij mij op vers. Daar reageert ze super op, ze geniet er erg van en wens ik dus ook voor haar bij een nieuwe eigenaar (welke vorm is niet belangrijk). Daarnaast (wellicht door de allergie) heeft Anuki epilepsie. Ze heeft ca 1x in de maand/om de maand een aanval. Ze krijgt hier geen medicijnen voor. Het kan de eerste keren even schrikken zijn, maar Anuki heeft er niet veel last van, ze kan na een aanval een beetje van slag zijn, maar soms merk je er ook helemaal niks van.

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag. Ik hoop dat het niet in een wel/niet discussie uitloopt wat betreft mogelijkheden, we hebben alles al 1000x overwogen en dit is denk ik echt het beste.

Men kan mij via pm bereiken, maar ook via 06 - 19 076 078

PS; er staan nog wat oude foto's in de database, ik zal enkele nieuwe hier plaatsen.
PS 2: Ze is net 6 jaar geworden en ze is gecastreerd.

Last edited by Manishdra; 29-12-2013 at 14:12.
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 29-12-2013, 14:00   #2
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Unhappy

Wat vervelend, Mandrisha.

Misschien is het handig om haar leeftijd ook even te vermelden?
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 29-12-2013, 14:10   #3
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Je bent me net voor, ik had nog het eea vergeten
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 29-12-2013, 14:17   #4
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Foto's:


Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 19-01-2014, 21:39   #5
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Anuki heeft een mooi nieuw te huis gekregen!
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 19-01-2014, 22:38   #6
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Super voor Anuki! hopelijk wordt ze daar helemaal gelukkig.
__________________
Groetjes judith
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 19-01-2014, 22:46   #7
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Dat is fijn te horen!
Wilko jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org