Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2006, 13:58   #1
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default Kat kwijt..

Ik ben sinds ongeveer 10 dagen mijn kat kwijt, alle instanties afgebeld, dierenambulance/asiel/,politie,opvang.e.d Nergens is mijn kat gemeld of gevonden. Kans is nu groot dat hij is doodgereden. Reden dat ik dit op het TSW forum zet is: Ik ben er al die tijd van uitgegaan dat als mijn kat/dier is doodgereden dan hoor ik dat vanzelf want hij is gechipt!! Dit is dus niet zo!!

Iedere gemeente zorgt ervoor dat dode dieren op de openbare weg worden opgeruimd, ik ging ervan uit dat ieder dood dier dan werd gecontroleerd op een chip, zodat de eigenaar op de hoogte kan worden gebracht. Dit blijkt in veel gemeenten niet zo te zijn, sommige doen het wel, andere maken een foto, weer andere voeren het af naar een destructie bedrijf met alleen een korte beschrijving van het dier in hun "archief". In Oosterhout controleren ze niet op een chip, en maken ze alleen foto`s als het dier er nog een beetje toonbaar uitziet.

Mocht je dus ooit je TSW of ander dier kwijt zijn, bel dan ook maar even naar de gemeente is mijn advies, stel dat het ergste is gebeurd kan je hem in ieder geval nog even zien en heb je zekerheid.

Ik moet het nu doen met een vage omschrijving van wat mijn kat zou kunnen zijn

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 11-07-2006, 15:16   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Bert,

Heel erg sneu voor je dat je nu geen zekerheid hebt of het inderdaad je kat wel is geweest.

Dank voor de tip. ik denk dat iedereen daar zijn voordeel mee kan doen.

en ik wens je verder veel sterkte met dit verlies. Niemand wil op deze manier van zijn huisdier afkomen.

Groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 11-07-2006, 16:23   #3
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi Letty,

Dankje, ja die onzekerheid begint nu wel vervelend te voelen,
ik ben net bij de gemeente geweest om een dode kat te bekijken, die ook een beetje aan de omschrijving voldeed, was niet mijn kat dus ik houd nog even hoop.

Ik heb ze gelukkig wel kunnen overtuigen dat ze van ieder dood huisdier een foto moeten maken, hoe erg het beest er ook aan toe is, een eigenaar kan dan zelf kiezen of hij de foto wel/niet wil bekijken. Dat beleid hebben ze meteen aangepast, word nu dus altijd een foto gemaakt.
Ook gaan ze toestemming vragen aan de wethouder om een chip-afleesapparaat aan te mogen schaffen.
Tot die tijd gaan ze proberen iets af te spreken met een dierenarts om dode huisdieren op een chip te controleren.

Wel fijn dat ze meteen iets met mijn opmerkingen gaan doen, maar zo moeilijk was dat toch niet om dat als gemeente zelf te bedenken???????

En nu ben ik voor een dwergpapegaai aan het zorgen, die een noodlanding in mijn tuin heeft gemaakt. Kat kwijt, vogel gevonden, je hebt soms van die dagen...........

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 11-07-2006, 17:05   #4
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default kat kwijt

Hallo Bert,

Jammer van je kat, hoop dat je hem nog vindt.
En ja, er kunnen inderdaad zomaar ineens dieren op je dak vallen!
Gelukkig zorgt men in onze gemeente ervoor dat mensen de dierenambulance bellen, die het dier van de weg haalt.
De politie geeft het nummer daarvan door. Zo ook de gemeentereiniging.
En de dierenambulance bewaart dat dier dan twee weken (of soms wat langer) en komt er een vermelding, met beschrijving, in de krant.
Jammer dat niet elke gemeente op deze manier te werk gaat.

Sterkte,

Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 11-07-2006, 17:41   #5
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Bert,

Ja als de kat van huis......, komen de vogels binnen.

Je hebt in ieder geval iets bij de gemeenste bereikt en ze zijn nog welwillend ook. Proficiat en nu maar hopen, dat je enige vorm van zekerheid krijgt,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 11-07-2006, 18:38   #6
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Wat naar voor je, een dier verliezen is altijd erg, maar de onzekerheid is nog erger
Veel sterkte !!
Je vraagt je eigen wel eens af, hadden ze dat zelf niet kunnen bedenken (in dit geval de gemeente)
Maar het is wel fijn dat ze naar je luisteren en er iets mee doen!
Maar dat is dan nu ook het enige positieve
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 00:08   #7
TeKaya
Junior Member
 
TeKaya's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 27
Default

Hallo Bert

Is het een kater of een poes?
Het blijkt dat katers verder van huis af gaan en er weleens een paar dagen tussenuit willen knijpen en als je goed in de piepzak zit, zit ie misschien straks weer vrolijk op de stoep te miauwen om eten.

Ik hoop dat het deze reden is, maar in ieder geval je hebt een prachtig resultaat bij de gemeente behaalt.

Beloning komt later als er meerdere gemeentes jouw idee overnemen.

Succes.
Wilma D+L
TeKaya jest offline   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 13:25   #8
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hij is 13 en nooit langer dan drie dagen weg geweest, dus ik knijp hem wel een beetje. Alle instanties en dierenartsen zijn op de hoogte dus nu is het afwachten.

Bedankt voor alle reacties, als hij weer terecht is zal ik het hier laten weten.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 12-07-2006, 21:40   #9
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hoi Bert,

Wij hebben twee poezen en hoop niet te hoeven meemaken, wat jij nu moet doormaken. Ze zijn echter al een hun hele leven gewend binnen te wonen, dus hoop nog een hele tijd van ze te mogen genieten.

Buitenkat van 13...nooit langer weg dan een dag of drie...en nu langer weg...
Om je toch een beetje hoop te geven; onze buren hebben drie katten en 1 daarvan is ook al eens meer dan 10 dagen weg geweest en kwam plots weer opdagen...

Duim in ieder geval voor je dat je op zijn minst zekerheid krijgt over waar je kat is.

Sterkte!

Groetjes,
Patty en Jarno
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2006, 00:20   #10
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Hoi Bert,

Hoop dat je gauw iets te weten komt over je kat,die onzekerheid is heel erg.
We hebben zelf 3 katten en die komen niet buiten(zijn kattenkooi aan het bouwen in de tuin)De jongste een vondelingetje,beestje was amper 3 maanden,had ik overal gemeld,amevedi,op internetsites met foto,geen mens die erop af kwam,nergens geen eigenaar te bekennen,hebben hem inmiddels laten castreren en inenten,maar geen chip zei de dierenarts.Andersom komt dus ook voor.
Hoop dat ie gauw gevonden wordt,veel sterkte.

Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 16-07-2006, 17:22   #11
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

En Bert..........
Al iets meer zekerheid, over de kat ??
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 16-07-2006, 20:34   #12
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Dankje Wilma,

Nee Stefanie niets gehoord, ik zal me er waarschijnlijk bij neer moeten gaan leggen dat hij er niet meer is, niemand in de buurt heeft hem nog gezien of gehoord

Ik begin hem nu ook echt te missen, het was/is zo`n kat die af en toe gewoon mee liep als ik de honden ging uitlaten,

Ik hoop dat hij me nog verrast binnenkort,

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 16-07-2006, 21:13   #13
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

we leven met je mee hoor Bert! Zo'n beestje zit gewoon in je hart en als je dan niet weet hoe of wat....

hoop in ieder geval ook dat hij toch nog aan komt lopen en dan met zo'n eigenwijze snoet ' had je me gemist dan?'

nogmaals sterkte!

groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 17-07-2006, 21:15   #14
ConnyTimber
Junior Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Almere
Posts: 42
Default Kat kwijt.....

Ja Bert, ook namens mij heel veel sterkte.
Heb je trouwens briefjes bij iedereen in de bus gedaan en zijn er buren op vakanti? Ik zat een tijd geleden bij de dierenarts en toen was daar een mevrouw met haar kat die twee weken in de schuur van buren had gezeten. Die kat was daar ingeslopen en vlak daarna waren die mensen op vakantie gegaan. Diertje was hartstikke uitgedroogd, maar ging het gelukkig redden, dus wie weet.
Groetjes,
Conny
ConnyTimber jest offline   Reply With Quote
Old 25-07-2006, 00:18   #15
TeKaya
Junior Member
 
TeKaya's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 27
Default

En Bert...?

Is er nog nieuws over je kat?


Wilma D+L
TeKaya jest offline   Reply With Quote
Old 25-07-2006, 18:46   #16
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Nee, helemaal nergens heeft iemand iets gezien of gevonden, het is nu een kleine 4 weken geleden. Ik ga er inmiddels vanuit dat ik hem niet meer terug zie.( omdat hij dood is)

Ben nu Pascha aan het verzorgen de afgelopen dagen, die heeft een Hernia met lichte uitval aan haar achterpoten. Ze heeft nu net een kuur prednison achter de rug. Morgen of donderdag komt de dierenfysiotherapeute weer en ik ga iedere dag therapeutisch met haat zwemmen.

Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties,

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org