Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-02-2010, 18:49   #21
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Super sten!!

Wel zou ik goed opletten met als je hem meeneeemt overal naar toe en opletten of hij de situatie aan kan. Het kan namelijk zijn dat ie uit stress gaat happen zoals je zelf al bijna ervaren heb.
Je zult zo als hiervoor al gemeld is veel geduld en liefde voor het jochie moeten hebben maar zo te lezen zit dat wel goed

Zorg gewoon in elke nieuwe situatie ervoor dat hij altijd een keus heeft tussen even terug trekken of uit stress of angst te happen. Als hij de mogelijkheid heeft zich even terug te trekken en zich te stabiliseren zie ik dit wel goed komen
miran jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2010, 19:40   #22
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Zo vandaag heb k er een dagtaak aan gehad. Na de vroege wandeling vanmorgen heb ik vanmiddag een ronde met Tycho alleen gedaan. Ik negeer em zoveel mogelijk en af en toe klop ik em op zijn rug en zeg dat die het goed doet. Nu zit die in de bijkeuken in zijn eigen 'vertrouwde' bench met een bak voer maar hij eet nu nog niks. De deur richting de keuken staat open zodat die ons hoort en soms komt een van de honden even kijken. Als die strax nog steeds nix heeft gegeten gaat de deur dicht en gunnen we em wat tijd voor hem alleen.
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2010, 19:53   #23
buidelwolf
senior member
 
buidelwolf's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: The Netherlands
Posts: 163
Default

Geweldig Sten! Houd ons op de hoogte.
buidelwolf jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2010, 20:45   #24
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Fantastisch dat jullie hem erbij hebben genomen, petje af!
Heel veel sterkte en geduld toegewenst met de heropvoeding. Waarschijnlijk duurt het nog maanden voor je echt kunt zeggen wat je in huis hebt, maar zo te horen gaan jullie er helemaal voor. Hij heeft het verdiend!
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 00:06   #25
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Beste Sten,

Vorig jaar op de bbq van de TWK hebben we het over het hebben/houden van een Tsjech gehad. Wie had durven dromen dat je binnen het jaar Ticho onder je hoede zou nemen? Fantastisch nieuws!! Ik wens je heel veel succes en heb er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 12:55   #26
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Dag Arnolda,

Ja dat klopt. Eigenlijk wist ik ook al precies dat ik een tsjech uit bepaalde lijnen wilde maar goed.. Als ik dan zoiets lees dan kan ik het niet laten om hier mijn tijd in te steken. Ik weet wat wij er voor terug kunnen krijgen en die band die je langzaamaan opbouwt in de aankomende maanden is toch wel goud waard.

Toch kan ik het niet laten om nog een uitspraak te doen over de fokker mevr. K. want dit is inmiddels nummero 2 die wij in huis hebben die daar vandaan komt, ontzettend schuw is, vrouwen leuker vindt als mannen (daar kan ik nog wel mee leven) en alweer bij de verkeerde mensen terecht is gekomen %$$!!@#^&!##!! Alsof die honden daar aan de lopende band worden mee gegeven als er maar flink voor wordt betaald.

En.. Ik ben zelf ook niet zo voor reclame en bekendheid van de tsw want dan krijg je van die mensen die er tegenaan lopen en er een in een opwelling kopen. Dit terwijl ze of niet willen luisteren of niet weten waar ze aan beginnen. De mensen die zoiets zoeken, doen er veel moeite voor, lezen en praten wat af en maken uiteindelijk het juiste besluit. Tenminste dat is bij ons het geval..

Zullen we anders een soort examen inlassen voor toekomstige tsjechen-eigenaren om mislukkingen te voorkomen?
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 16:32   #27
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Zo, we hebben er weer een lange wandeling opzitten. Normaal gesproken doe ik elke dag wel een oefenrondje appel met die twee van ons maar dat schiet er nu dus een beetje bij in. Vandaag dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en dus richting het trainingsveld. Met die andere twee rondje van 5 min. gelopen en door dat het zo kort was kon ik mooi stoppen op het hoogtepunt dat ze in volle galop op mij af gesprint komen, haha yes.

Als laatst natuurlijk Ticho en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Zitten doet die een meter achter mij maar goed wat wil je anders.. Nog steeds aan de lange lijn en net mocht die met die lange lijn los in de tuin. Ging goed. Toen naar binnen en vanuit de keuken zag ik net dat die een beetje onrustig om zich heen zat te kijken en toen zei ik één keer; Ticho, af! En jaa hoor..hahaha schitterend toch? En nu ligt die daar nog steeds, wel met die andere twee naast em, anders was die misschien al wel weer vertrokken.
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 17:26   #28
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hoi Sten,
als ik jou berichtje zo lees, vertrouwd hij jou al goed!
Tycho heeft afgelopen zomer een weekje bij mij gelogeerd.
nadat zijn baas was vertrokken, kreeg ik hem met geen mogelijkheid aangelijnd. Pas na twee dagen zocht gij toenadering en kon ik hem aanlijnen en hem uit de kennel halen.
Nadat hij mij eenmaal vertrouwde, kon ik hem loslaten in de tuin en met onze teven laten spelen.
Tot de dag dat hij wegging kon Bert ( mijnman) er niets mee.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 22:16   #29
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hartstikke fijn Sten dat Tycho bij jou een nieuw Thuis gevonden heeft!
Ik hoop dat jullie een fijne tijd samen zullen hebben

Hopelijk zijn er ook nog mensen te vinden die een lief zesjarig teefje een nieuw thuis wil bieden.
Want door persoonlijke omstandigheden wordt ook voor dit teefje nog steeds een nieuw adres gezocht.

Geïnteresseerden kunnen voor nadere info per mail contact met Letty opnemen: [email protected]
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 18:33   #30
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Een update voor de geinteresseerden onder ons;

Tycho loopt voortaan stukken los mee waar ik het goed kan overzien. De eerste keer dat je em loslaat is natuurlijk altijd spannend maar ik had van te voren flink geoefend met het 'hier' commando aan de lange lijn. Ik wilde em pas loslaten als die vliegensvlug op me af kwam geschoten als ik em roep. Met veel belonen en en uit mijn dak gaan lukte dat op een gegeven moment en heb ik de gok gewaagd..

Eenmaal los probeerde ik hem te negeren maar dat was bijna onmogelijk. Ongelofelijk wat een clown is dit zeg. Hij trok om te beginnen 4 sprintjes door een volle(!) sloot, springt met 4 poten tegelijk tegen me op en loopt de andere doggy's een beetje te plagen en te testen. Ik kijk mijn ogen uit als ik zie hoe snel, wendbaar en lenig die is. Het is een lust voor het oog als ik hem zie genieten.

Vanmorgen maar weer eens een rondje appel gedaan wat niet makkelijk is met drie honden omdat het kortom veel tijd kost, dus heb het weer kort gehouden. De beloning wordt echt uit mijn hand 'gehapt' maar ik houd daar wel van. Hier gaat denk ik nog wel wat tijd in zitten maar weer ben ik niet ontevreden. Verder heb ik hem eerst mee laten kijken naar het speuren van die andere twee en doordat zij van enthousiasme altijd beginnen te blaffen/huilen voordat ze mogen beginnen, wilde tycho maar wat graag ook een keertje. Ik de gok gewaagd en heb hem een spoor laten uitwerken van 10-20 meter.. In het begin begreep die niet helemaal wat de bedoeling is maar door elke keer weer naar de grond te wijzen met mijn hand voor zijn neus kreeg die het ineens te pakken!! Na 5 meter ging die zelfstandig naar zijn beloning.. haha schitterend toch?

Verder ook nog wezen mountainbiken en heeft die wat lopen zwemmen in een vennetje. Jullie geloven het misschien niet maar ik zie echt dat dat beest helemaal in zijn nopjes is. Hij loopt soms flink te rollen in het gras of maakt bokkesprongen van minimaal 1,5 meter hoog.

In huis is het anders en wordt die wat angstiger en dribbelt soms wat onzeker rond. Dit gaat zeker nog wel wat tijd en moeite kosten.
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 18:37   #31
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Sten,

Ik geloof je wel hoor. Jullie zijn een gouden combinatie!!!

Groetjes Arnolda
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 18:46   #32
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Wat goed om te horen, dat Tycho het zo naar z'n zin heeft !

TOPPIE !!!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 19:01   #33
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Wat is dit heerlijk om te lezen zeg.
Ik geniet er geloof ik net zo van als jij zelf, alleen al van het horen hoe die hond is opengebloeid

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 21:40   #34
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Wat een mazzel dat hij bij jullie terecht gekomen is, iemand die tenminste WEL iets van deze hond snapt!

Lekker speuren met hem, wordt hij vast veel rustiger van in huis!
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 21:46   #35
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Hartverwarmend...
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 21:52   #36
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai,
Alsnog gefeliciteerd .
Helemaal top dat ie zo goed gaat .
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org