Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-08-2010, 22:42   #21
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by nanouk View Post
Ik zie behoorlijk wat dingen, maar miss is het juist interresant dat idd jij als oude baasje de foto's omschrijft of iemand die meer ervaring heeft met twh als ik...
@ Nanouk
Het is vanaf een foto moeilijk te beoordelen
natuurlijk omdat dat een momentopname is,
wat eraan vooraf ging en het gevolg van dat moment weet ik niet,
ik was er niet bij
Vandaar mijn vraag aan jou.
Wat ik zie is :

Ik zie een Torak die met zijn lichaamstaal een andere reu wil uitdagen
tot een gevecht (waarschijndelijk ook met gegrom erbij) .
Tot zijn grote verbazing reageerd de Saar helemaal niet op zijn
'patsgedrag' waardoor dat Torak onzeker maakt.
De Saar negeerd hem zelfs door met zijn zijkant naar Torak te gaan staan.

Bij die 'zwarte teef' zie ik Torak twijfelen,
hij stelt zich wel iets dominant op (staart half hoog),
maar neigt toch tot spelen. (hoe liep dit af ?)

correct me if I'm wrong
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 20-08-2010, 19:19   #22
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

allereerst wil ik ff melden dat deze kennismaking natuurlijk geen deel van een training was, en dat dit voorlopig ook niet herhaald gaat worden...Maar omdat mijn vader nadat hij de hond had gehaald vertelde dat hij met veel gegrom en misbaar overal markeerde, en tegen elke hond gromde vond ik het erg belangrijk een inschatting te maken van de sociale skills van de hond. Ik ben toen maandag ochtend voor werk even bij mijn ouders langs gegaan. Torak kwam gelijk op mij af, kluif in zijn bek... je zou denken een begroeting, een wilde zelfs want hij wilde tegen me opspringen. Ik zag daarin echter een vertoon van macht, en hij kwam mij kontroleren.

savonds zijn we toen met de honden op pad geweest.... dwz mijn moeder met torak op een groot veld, neutraal terrein... ik had met mijn vader op ene parkeerplaats afgesproken, hij ving mijn honden op en ik ging zonder de honden het veld op om Torak daar even te bekijken. Op dit terrein vond hij een begroeting niet nodig, maar hij liep wel met een bepaalde spanning. heel alert op zijn omgeving.

Na ongeveer 5 minuten kwam mijn vader met mijn honden. Hij bleef aan de andere kant van het veld staan, een echt behoorlijke afstand, met Macho aan de riem.
(ik laat mijn honden bijna nooit samen op vreemde honden afgaan)

Misty kwam het veld op, ging even liggen rollen en kwam toen mijn kant heen... Torak stond eerst als versteend toe te kijken, maar na 30 sec ging hij gespannen liggen, oren sterk naar voren... Zonder waarschuwing knalde hij na nog een 3otal seconden als een pijl uit een boog naar voren naar Misty. Een bonk spanning wat leidde tot de foto met Misty. In die situatie is absoluut geen spel mogelijk. kijk naar de benen van Torak, de haren op zijn rug, de stand van de oren gecombineerd met het tongelen van Misty, haar verschrikkelijk lage houding en lage staart. Misty maakt een achterwaartse beweging en is richting mijn moeder gegaan voor steun.

Op dat moment vertrok Torak richting Macho. Mijn vader liet hem snel los (hond aan riem geeft andere spanning als losse hond) en Macho kwam richting mij, Torak doorkruisend en negerend. Torak heeft hem een goede 400 meter geprobeert te blokeren, uit te dagen , zonder succes. Bij elke poging zag je spanning afbouwen, die foto's heb ik gekozen om hier te plaatsen, waarna de afstand tussne Macho en torak groter werd, en vervolgens weer opbouwen waarna torak weer richting Macho ging. Uiteindelijk knalde torak bij gebrek aan reactie van Macho op Misty en moesten we ingrijpen. Om niet zo aftesluiten hebben we een stuk gelopen en toen torak weer even losgelaten. Hij wilde weer richting Misty, maar Macho was de situatie volledig de baas en doorbrak de spanning tussen Misty en Macho door, en dat vond ik heel sterk van hem, niet te doorkruisen maar schuin achterlangs Torak te lopen.

Op dat moment had macho duidelijk hogere staartdracht, cirkelde ook om Torak heen en in dat rondje zag je Macho zijn staartdracht ook tot rust komen, de situatie controlerend...ik kan jammer genoeg niet de hele foto serie plaatsen.

als ik die tekenen niet gezien had en slechts de eerste aanval van Torak op Misty, de manier van benaderen had ik gelijk mijn ouders het advies gegeven hem terug te brengen. Ik denk dat veel mensen de fout maken te denken bij Torak dat het zo een lieve hond is en dat het probleem enkel zijn omgang met honden is of een territorium drift...

dit speelt vast mee, maar de basis van het probleem ligt erin dat hij mensen tolereert, controleert maar geen vertrouwen heeft en enkel op zichzelf vertrouwd, en daarin niet supersuper zeker is. Hij reageert niet op stemgeluid, hij reageert voor mij niet herkenbaar op zijn naam. Hij reageert niet echt op commando's maar heeft een duidelijk aanwezige will to please... na 2 keer een leg dich, reageerde hij daar even makkelijk op als op af en ik waag te betwijfelen dat hij duits heeft geleerd.

Miss is het teveel mijn saarloosinstelling, maar ik mis totaal het contact hond mens.... Je mag niet veel verwachten na een korte tijd, maar imho negeert Torak mensen min of meer buiten huis, hij laat zich aaien, maar verder boeit het hem niet. Daar moet eerst aan gewerkt worden, voor je aan contact met andere honden kan gaan denken. dat stukje vertrouwen, dat stukje de mens als leider herkennen...

BTw spelen, spelen is een superinterresant menselijk concept... spelen is testen, en ik waag het te betwijfelen dat Torak speelt.... miss later ooit.

Mijn reu macho speelt ook niet met onbekende honden, waarom zou hij?!
De enkele honden waarmee hij speelt is het duidelijk dat hij gejaagd word, de situatie overneemt, maar zelf niet jaagt en zelfs als hij gejaagd word, is hij degene die de controle behoudt! alleen pups en jongen honden spelen , een volwassen wolfhond niet echt meer.... zeker niet buiten de vertrouwde roedel imho!

Heeft Torak het in zich een super hond te zijn, Doerak te worden zo te zeggen...zeker, maar word veel werk, en moeilijk, omdat delen van zijn gedrag imho nu ongecompliceerd lijken, maar voor mij de basis van zijn "probleemgedrag" vormen
nanouk jest offline  
Old 17-09-2010, 08:57   #23
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

We zijn een dikke maand verder en misschien compleet vergeten maar de advertentie om Torak te herplaatsen staat nog op http://www.hondensport.com/ .
Hoop dat iemand kan doorgeven dat Torak herplaatst is
en de advertentie overbodig is .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 17-09-2010 at 09:05.
loco jest offline  
Old 17-09-2010, 10:47   #24
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik heb hun al een mail gestuurd dat Torak herplaatst is.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 11-10-2010, 14:46   #25
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Hoi,

ik had begrepen dat Torak al een nieuw baasje had gevonden, maar nu zie ik deze advertentie op marktplaats?

http://link.marktplaats.nl/385219587

Is dit inderdaad Torak, zoekt ie helaas toch nog naar een nieuw baasje
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline  
Old 11-10-2010, 15:46   #26
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Triest !!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 11-10-2010, 18:01   #27
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

wie mijn eerdere bericht over Torak, hier en op wolfhondenonline miss heeft gelezen kon wel lezen dat Torak zeker niet de superlieve makkelijke hond is die alleen een probleempje heeft met de honden van de buren.... Mijn ouders en broertje hebben intensief met Torak 'gewerkt' gewandeld en gefiets om hem een kans te geven op een leuk leven binnen een gezin, met de bijbehorende regels. Torak is niet te houden in een gezin, Torak accepteerde geen leiding/regels en mijn ouders hebben besloten dat Torak niet bij hun kon blijven. Ze zijn er allevier erg verdrietig onder, en zeker nu te horen dat hij op marktplaats staat, want daar krijgt hij zeker niet de kans die hij wel verdiend.

Mijn ouders zijn nu in het buitenland, maar als ze weer in NL zin zal mijn moeder onder mijn naam een uitgebreid bericht schrijven over hoe zij Torak hebben ervaren en waarom ze besloten hebben dat Torak toch bij hun geen nieuw huis kon vinden!
nanouk jest offline  
Old 11-10-2010, 20:17   #28
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default Torak

Jammer dat Torak zo negatief wordt afgeschilderd.
Heb zelf diverse keren Torak meegemaakt en heb andere ervaringen met hem. Inderdaad hij heeft een baas nodig die stevig in zijn/haar schoenen staat. Ook klopt het dat er nog niet veel met Torak was/is getraind.

De afgelopen 6 weken hebben echter bij Torak zijn tol geeist.
Hij is in die 6 weken 24 uur per dag onder apél geweest. En dat niet bij één baasje. Nee, hij werd er met vier tegelijk geconfronteerd.
Uiteindelijk is Torak hier tegen in verweer gekomen en is gaan borstelen tegen de zonen van de familie. Halsoverkop moest Torak nog dezelfde dag opgehaald worden. Kan dan ook niet anders concluderen dan dat de familie het opvangen/trainen van Torak heeft onderschat.

Torak is een lief beest maar zoals ik het zie, is hij gebaat bij een één op één situatie. Waarbij voor Torak duidelijk is wie zijn echte baas is.....

En deze baas die komt er wel, dat weet ik zeker.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 11-10-2010, 20:25   #29
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Hij is in die 6 weken 24 uur per dag onder apél geweest.
Wat een rare mensen waren dat zeg... die hadden blijkbaar helemaal geen slaap nodig...

En dat de hond er niet tegen kon om onder apél te staan las ik niet echt terug in het stukje toen de hond moest worden herplaatst... dus om nu te zeggen dat de familie het heeft onderschat... bold statement wat mij betreft.. Verkeerd voorgelicht lijkt het mij meer...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd

Last edited by Azazel; 11-10-2010 at 20:30.
Azazel jest offline  
Old 11-10-2010, 20:40   #30
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Jammer dat Torak zo negatief wordt afgeschilderd.
Heb zelf diverse keren Torak meegemaakt en heb andere ervaringen met hem. Inderdaad hij heeft een baas nodig die stevig in zijn/haar schoenen staat. Ook klopt het dat er nog niet veel met Torak was/is getraind.

De afgelopen 6 weken hebben echter bij Torak zijn tol geeist.
Hij is in die 6 weken 24 uur per dag onder apél geweest. En dat niet bij één baasje. Nee, hij werd er met vier tegelijk geconfronteerd.
Uiteindelijk is Torak hier tegen in verweer gekomen en is gaan borstelen tegen de zonen van de familie. Halsoverkop moest Torak nog dezelfde dag opgehaald worden. Kan dan ook niet anders concluderen dan dat de familie het opvangen/trainen van Torak heeft onderschat.

Torak is een lief beest maar zoals ik het zie, is hij gebaat bij een één op één situatie. Waarbij voor Torak duidelijk is wie zijn echte baas is.....

En deze baas die komt er wel, dat weet ik zeker.
wat ben jij een held zeg, nog voordat mijn ouders hun zegje hebben kunnen doen sta je met je oordeel klaar over hoe ze met de hond zijn omgegaan..gebaseerd op de keren dat jij de hond heb gezien en de woorden van stefanie (ook bedankt stefanie).. ben onder de indruk van je kennis!

Even terzijde, er is niet nog dezelfde dag besloten, maar doordat Torak sochtend grommend mijn broer onder de trap stond op te wachten, na een nacht slapen dus en mijn ouders enkele dagen weg moesten is er besloten een mogelijkheid tot escalatie uit te sluiten.

<mijn ouders zijn niet over een nacht ijs gegaan toen ze besloten deze hond op te vangen, mijn ouders en broertjes vinden het erg moeilijk afscheid te hebben moeten nemen, maar het was de enige keus. Vergeet trouwens niet dat mijn honden ook 3 jaar in deze omstandigheden, de continue kwelling van regels en onder appel staan, hebben moeten leven.....Mag een wonder heten dat mijn mistybitch mijn broertje niet heeft opgegeten ofzo, want misty is toch echt een dominant rotkrengetje

Lekker kortzichtig om het verhaal van mijn ouders niet aftewachten, maar gelijk met je mening klaar te staan, want imho helpt alleen openheid en eerlijkheid ervoor dat Torak een goede plek kan krijgen.
nanouk jest offline  
Old 11-10-2010, 21:03   #31
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default Torak

Nanouk:
Volgens mij behandelen we hier mensen met respect?
De wijze waarop je Stefanie vorige keer hebt neergezet verdient ook zeker geen schoonheidsprijs.

Je ouders hebben Stefanie vorige week dinsdagmorgen
om 07.30 uur (de nood was hoog) gebeld. Torak moest en zou diezelfde dag nog opgehaald moeten worden.
Zoals ik het nu lees durfden ze het niet aan om Torak bij hun zonen te laten omdat ze op vakantie wilden.
Overleg is er niet geweest, hij moest terug. En wel diezelfde dag.
Het was volkomen onverwacht want het ging zo vreselijk goed met Torak.
Jammer dat er niet eerder openheid van zaken is gegeven.
Torak is degene die hier nu weer de dupe van is.......

Barry:
Misschien voor één keer eens serieus meedoen aan een discussie?
Denk dat we wel wat feedback van je kunnen gebruiken. Jij hebt toch ook ervaring met wolfhonden en kennis van zaken?
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 11-10-2010, 21:16   #32
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Ben wel nieuwsgierig waar ik Stefanie onheus heb behandeld? Ik heb over Torak gesproken, niet over een persoon Stefanie of over hoe ze met haar honden omgaat of keuzes die zij maakt. De afspraken met stefanie waren duidelijk, die zijn tussen mijn ouders en stefanie, maar een onderdeel was duidelijk, zou het niet gaan, zou de hond terug gaan naar stefanie..waar wil je dan overleg over plegen?!

mijn ouders zijn niet op vakantie, gaan we op vakantie gaat de hond mee, zulk soort mensen zijn we nu eenmaal! Ze zijn voor werk in het buitenland, ook een situatie waarvan Stefanie op de hoogte is. De keuze waarom de hond direkt moest worden opgehaald was er een van mijn ouders, maar imho waarom langer in een situatie blijven waarvan je weet dat hij eindig is,die kan escaleren en die je toch ook verdriet doet...

Voor de rest vraag ik je het bericht van mijn ouders af te wachten, ook dat heeft te maken met respect!
nanouk jest offline  
Old 11-10-2010, 21:22   #33
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Jammer dat Torak zo negatief wordt afgeschilderd.
.
Ik lees het toch anders .
De ouders van Nanouk hebben een volwassen reu in huis gehaald met alle goede intentie om de hond een kans te geven.
Maar de hond heeft de eerste 3 jaar niet meer opvoeding gehad dan nodig is geweest om een hond in de kennel en tuin te handhaven .
En als je zo een hond in huis haalt loop je het risico dat het mis kan gaan, maar niet ten koste van je kinderen die daar ook in huis wonen.
En dat is de reden dat de hond weer terug is .

Maar ik sta er ondertussen bekend om dat ik heel veel dingen fout lees .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 11-10-2010, 21:25   #34
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik lees het toch anders .
De ouders van Nanouk hebben een volwassen reu in huis gehaald met alle goede intentie om de hond een kans te geven.
Maar de hond heeft de eerste 3 jaar niet meer opvoeding gehad dan nodig is geweest om een hond in de kennel en tuin te handhaven .
En als je zo een hond in huis haalt loop je het risico dat het mis kan gaan, maar niet ten koste van je kinderen die daar ook in huis wonen.
En dat is de reden dat de hond weer terug is .

Maar ik sta er ondertussen bekend om dat ik heel veel dingen fout lees .
dank je!!!

de kinderen zijn dan wel volwassen, maar geloof dat dat voor een moeder nooit veranderd, voel me altijd spontaan weer kind als ik binnenstap
nanouk jest offline  
Old 11-10-2010, 21:26   #35
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Waar ik bang voor was gebeurd natuurlijk nu ook weer. Een discussie die weer uitloopt in opmerkingen die niet bijdragen aan een oplossing. Ook Barry vindt het weer nodig ongezouten kritiek te leveren zonder bij te dragen aan een oplossing. Wist nog niet of ik zou reageren maar ben net terug van een wandeling met Lupo, Monique is met Mizar naar behendigheid. Al wandelend dacht ik onze honden hebben een goed leven denk ik en dat wens ik ook Torak toe dus toch maar reageren.
Ik ken Torak al een tijdje en ja Torak is geen makkelijke hond. Reuen duld hij niet in zijn buurt en daar moet je zeker rekening mee houden maar dit is nooit verzwegen. Potentie om te leren heeft hij zeker. Ik heb met eigen ogen gezien dat hij dingen snel kan oppakken als je het op de juiste en consequente manier bij brengt. Hierbij wil ik zeker geen kritiek leveren op de ouders van Anouk want voor hun heb ik veel respect ze hebben Torak in iedergeval een kans gegeven. Torak trok verschrikkelijk en ik heb op een wandeling gezien dat Letty de Graaff dat er binnen een wandeling uit had daarna moet je wel consequent door gaan anders pakt hij die gewoonte weer op. Op de afgelopen behendigheids workshop voor Tsjechen pakte de honden in no time de bedoelingen op niks langdurig oefening voor oefening oefenen maar na twee uur allemaal redelijk het parcour kunnen lopen. Een Tsjech kan je alles leren dus ook Torak maar vraagt wel een aparte benadering en veel tijd en geduld.
Torak heeft natuurlijk wel tijd nodig om aan de nieuwe situatie te wennen en we weten allemaal dat dat met een Tsjech wat langer duurt dan met een "gewone" hond. Volgens mij was het beter geweest om Torak eerst rustig te laten wennen aan de nieuwe situatie en dan pas na een half jaar of zo als er echt een nieuwe vertrouwensband is ontstaan met de nieuwe eigenaar te gaan trainen. En dan trainen zonder druk en louter gebaseerd op beloning. Ik schrik ervan dat Torak een probleem zou zijn in huis ik heb Torak diverse malen in zijn thuis situatie mee gemaakt en nooit een spoortje van aggresiviteit naar de kinderen, gasten of naar Bert en Stefanie kunnen ontdekken. De honden van Stefanie hebben ons over de streep getrokken om onze eerste Tsjech te nemen en dat had ik echt niet gedaan als Torak agressief was geweest ook ik heb kinderen. Ik weet niet wat er gebeurd is maar kan het dus bijna niet geloven.
Torak heeft een baas nodig die hem aankan. Torak is een flinke reu en had natuurlijk alle vrijheid. Liefst een baas die lekker buiten woont en de ruimte voor hem heeft geen katten. Als deze baas een gezin heeft mag dit geen probleem zijn is het n.l. nooit geweest.

Laten we met zijn alle op zoek gaan naar een nieuwe baas en daar onze energie in stoppen.

Verder ben ook ik niet blij dat hij op marktplaats staat maar dit geeft wel een veel groter bereik. Ik weet zeker dat Stefanie hem niet aan de eerste de beste mee zal geven en hem alleen mee geeft als ze er een goed gevoel bij heeft.

Gerard Jeurissen
gerard&monique jest offline  
Old 11-10-2010, 21:34   #36
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard&Monique View Post
Waar ik bang voor was gebeurd natuurlijk nu ook weer. Een discussie die weer uitloopt in opmerkingen die niet bijdragen aan een oplossing. Ook Barry vindt het weer nodig ongezouten kritiek te leveren zonder bij te dragen aan een oplossing. Wist nog niet of ik zou reageren maar ben net terug van een wandeling met Lupo, Monique is met Mizar naar behendigheid. Al wandelend dacht ik onze honden hebben een goed leven denk ik en dat wens ik ook Torak toe dus toch maar reageren.
Ik ken Torak al een tijdje en ja Torak is geen makkelijke hond. Reuen duld hij niet in zijn buurt en daar moet je zeker rekening mee houden maar dit is nooit verzwegen. Potentie om te leren heeft hij zeker. Ik heb met eigen ogen gezien dat hij dingen snel kan oppakken als je het op de juiste en consequente manier bij brengt. Hierbij wil ik zeker geen kritiek leveren op de ouders van Anouk want voor hun heb ik veel respect ze hebben Torak in iedergeval een kans gegeven. Torak trok verschrikkelijk en ik heb op een wandeling gezien dat Letty de Graaff dat er binnen een wandeling uit had daarna moet je wel consequent door gaan anders pakt hij die gewoonte weer op. Op de afgelopen behendigheids workshop voor Tsjechen pakte de honden in no time de bedoelingen op niks langdurig oefening voor oefening oefenen maar na twee uur allemaal redelijk het parcour kunnen lopen. Een Tsjech kan je alles leren dus ook Torak maar vraagt wel een aparte benadering en veel tijd en geduld.
Torak heeft natuurlijk wel tijd nodig om aan de nieuwe situatie te wennen en we weten allemaal dat dat met een Tsjech wat langer duurt dan met een "gewone" hond. Volgens mij was het beter geweest om Torak eerst rustig te laten wennen aan de nieuwe situatie en dan pas na een half jaar of zo als er echt een nieuwe vertrouwensband is ontstaan met de nieuwe eigenaar te gaan trainen. En dan trainen zonder druk en louter gebaseerd op beloning. Ik schrik ervan dat Torak een probleem zou zijn in huis ik heb Torak diverse malen in zijn thuis situatie mee gemaakt en nooit een spoortje van aggresiviteit naar de kinderen, gasten of naar Bert en Stefanie kunnen ontdekken. De honden van Stefanie hebben ons over de streep getrokken om onze eerste Tsjech te nemen en dat had ik echt niet gedaan als Torak agressief was geweest ook ik heb kinderen. Ik weet niet wat er gebeurd is maar kan het dus bijna niet geloven.
Torak heeft een baas nodig die hem aankan. Torak is een flinke reu en had natuurlijk alle vrijheid. Liefst een baas die lekker buiten woont en de ruimte voor hem heeft geen katten. Als deze baas een gezin heeft mag dit geen probleem zijn is het n.l. nooit geweest.

Laten we met zijn alle op zoek gaan naar een nieuwe baas en daar onze energie in stoppen.

Verder ben ook ik niet blij dat hij op marktplaats staat maar dit geeft wel een veel groter bereik. Ik weet zeker dat Stefanie hem niet aan de eerste de beste mee zal geven en hem alleen mee geeft als ze er een goed gevoel bij heeft.

Gerard Jeurissen
Gerard, ook jij bedankt dat je het respect hebt de reactie van mijn ouders af te wachten, en niet gelijk met je verhaal klaar staat. Echt klasse!
nanouk jest offline  
Old 11-10-2010, 22:10   #37
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Gerard dank voor je bijdrage. Inderdaad heeft Torak in de gezinssutuatie bij Stefanie geleeft niet louter in kennel of hok.
Heb zojuist Stefanie gesproken en gelukkig gaat Torak morgen naar een nieuw baasje. Deze man heeft politiehonden getraind en heeft plenty tijd voor Torak.
Hopelijk vindt Torak hier wel zijn gouden mandje.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline  
Old 11-10-2010, 22:32   #38
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Deze man heeft politiehonden getraind
........., de politie traint z'n eigen honden !!!
Het word steeds mooier maar het maakt niet uit, al kan ie een aap leren klimmen .
Ik hoop dat Torak er oud mag worden .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 11-10-2010 at 22:43.
loco jest offline  
Old 11-10-2010, 23:46   #39
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Heb zojuist Stefanie gesproken en gelukkig gaat Torak morgen naar een nieuw baasje.
Hopelijk vindt Torak hier wel zijn gouden mandje.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten,hoop ook dat Torak daar zijn gouden mandje vind
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline  
Old 11-10-2010, 23:53   #40
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Antwoord van loco is klink klare onzin.
Politiehonden voor zowel de politie korpsen als voor de krijgsmacht en beveiligings bedrijven worden zowel door eigen mensen als hierin gespecialiseerde bureaus opgeleid. Het kan ook nog zo zijn dat het een gepensioneerde hondegeleider is.
De in nederland door deze bureaus opgeleide honden worden over de gehele wereld ingezet. Mijn broer is zelf jaren lang hondegeleider geweest.
Hij heeft nu nog een duitser zitten die eigenlijk naar Amerika moest.
Zijn moeder was opgeleid als politiehond en gedekt zodat ze ook nog wat puppies zou af leveren. Maar ja de natuur laat zich niet dwingen en mams ging bevallen op schiphol. Dus wil je reageren ik zeg dit niet snel maar baseer je dan wel op feiten en schud niet zo maar wat uit je mouw.
Honden worden steeds vaker aangekocht omdat dit uiteindelijk goedkoper is je hoeft er niet eerst intensief mee te trainen cq. opleiden wat een hoop tijd kost en het eindresultaat niet zeker is.
Verder worden er ook nog steeds door particulieren politiehonden opgeleid binnen de KNPV (koniklijke politie honden vereniging) gewoon voor de sport.

En voor Torak ben ik heel blij dat hij al weer zo snel een nieuw mandje heeft gekregen. En ook al zal hij nooit het nivo van een politiehond bereiken met hem trainen zal zeker een positieve invloed op hem hebben

Gerard Jeurissen

Last edited by gerard&monique; 12-10-2010 at 00:02. Reason: stukje bij gezet
gerard&monique jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org