Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2008, 20:58   #21
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Hoi Martine,

Nu je toch op deze voet met Mijke staat kun je best even dat fimpje plaatsen... je weet wel.. dat fimpje met die tent.. hahaha

Dat is inderdaad een idee.
Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 25-03-2008, 21:18   #22
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post
Euhm..je zin is me niet helemaal duidelijk. Wel dat het geen aanval is

Bert
Dat je tegenwoordigoveral terecht kan met je problemen.
Bij zogenaamde hondenscholen,gedragstherapeuten,etc,etc, en voor een boel geld ze je wel ff helpen met je hondje.

(ff een vb;bij mijn paps woont in de straat,een vrouwtje,had een xHH,als ze buiten liep werd dat hondje van pups af aan opgefokt,door de lieveKIDS,die daar in de buurt wonen,en uiteindelijk,uit pure frustratie,omdat hij de kids niet kon pakken op een leeftijd van een maand of 7,heeft hij het baasje aangevreten.
Maar het vrouwtje had,een gedragstherapeut in gehuurd,die komt bij mv binnen,en het hondje hangt zo bij de gedragstherapeut in zijn kraag.
Dus mv wil der hond aanpakken!!! nee nee zegt die therapeut,niet slaan niet slaan,geef hem maar een koekjedan laat ie vanzelf wel los.
En zo zijn ze nog een tijdje doorgegaan
Maar waar het op neer kwam,vrouwtje werd nog een x ff erger aangevreten,en de hond moest toch weg want de gedragstherapeut kon niet meer helpen)

En als je vroeger een probleem had,waren der maar weinig mogelijkheden.
Een daarvan,was de hondenvereniging,en daar kon(kan) je een cursus volgen, en wist de een niet de oplossing,dan liep er altijd wel een ander met een oplossing.
En dit gebeurt in verenigings verband,dus voor liefdewerk en oudpapier.
Ik hoop dat het zo duidelijker is.
Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 25-03-2008, 21:22   #23
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Oh sorry ,de cursus moest(moet) natuurlijk wel voor betaald worden.
Maar dat is beduidelijk minder,dan de zogenaamde therapeuten,hondenscholen etc,etc,etc.
Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 25-03-2008, 22:13   #24
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Yep helemaal duidelijk

Op mijn site is natuurlijk al te lezen hoe ik hier over denk, (vandaar Back to Basics) maar waar komt jouw frustratie eigenlijk vandaan?

Dat er geld aan verdient wordt? ( Nou word ik ook misselijk van bedragen die ver boven de 50 euro per uur uit komen) Maar goed als het probleem word opgelost en de klant tevreden is (en het welzijn van de hond gaat er op vooruit) zou je toch kunnen zeggen dat er iets positiefs is gebeurt??

Of zou het ook nog wel meespelen dat mensen die voor Wolfhonden kiezen toch een wat andere kijk hebben op hun dieren dan iemand die b.v. voor een Chiwawa kiest?

Ook merk ik dat de vraag vanuit de hondeneigenaren verandert. 10 Jaar geleden belden mensen op met de vraag: Mijn hond valt uit naar andere honden. Daarom zou ik graag een gehoorzaamheidscursus doen.

Tegenwoordig bellen veel mensen op met de vraag: Mijn hond valt uit naar andere honden, geeft u ook gedragstherapie.

Het is dus niet alleen het aanbod, maar mensen zoeken het ook steeds meer zelf op.

Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 13:33   #25
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

het jammere van hondenscholen, gedragstherapeuten enz is dat ze er allemaal maar 1 methode op na houden. Ik moet de trainer nog tegenkomen, die juist op de behoefte van de hond en baas, zijn methode aanpast.

bv de ene hond heeft een positieve aanpak nodig
en de andere hond een strakkere strengere aanpak.

Veel gedragstherapeuten gebruiken maar 1 methode voor alle honden die ze tegen komen. Omdat zij vinden dat dat de beste methode is en alle honden het zelfde zijn??!!
En dat zou ik zo graag eens zien veranderen!

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 14:41   #26
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post
Yep helemaal duidelijk

Op mijn site is natuurlijk al te lezen hoe ik hier over denk, (vandaar Back to Basics) maar waar komt jouw frustratie eigenlijk vandaan?

Dat er geld aan verdient wordt? ( Nou word ik ook misselijk van bedragen die ver boven de 50 euro per uur uit komen) Maar goed als het probleem word opgelost en de klant tevreden is (en het welzijn van de hond gaat er op vooruit) zou je toch kunnen zeggen dat er iets positiefs is gebeurt??

Of zou het ook nog wel meespelen dat mensen die voor Wolfhonden kiezen toch een wat andere kijk hebben op hun dieren dan iemand die b.v. voor een Chiwawa kiest?

Ook merk ik dat de vraag vanuit de hondeneigenaren verandert. 10 Jaar geleden belden mensen op met de vraag: Mijn hond valt uit naar andere honden. Daarom zou ik graag een gehoorzaamheidscursus doen.

Tegenwoordig bellen veel mensen op met de vraag: Mijn hond valt uit naar andere honden, geeft u ook gedragstherapie.

Het is dus niet alleen het aanbod, maar mensen zoeken het ook steeds meer zelf op.

Bert
Frustratie vind ik een groot woord,irritatie is het meer.
Als de mensen er door worden geholpen, heb ik er absoluut geen problemen mee.
Maar veel geld uit geven,en alsnog een hond hebben waar je nog voor problemen komt te staan,of alsnog weg kan doen,ja dan heb ik der moeite mee.
En in veel gevallen is dat toch nog zo.
En die zweverige thermen,ja die staan toch erg leuk op de website,vandaar denk ik ook tegenwoordig de vraag ernaar.
Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 14:48   #27
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
het jammere van hondenscholen, gedragstherapeuten enz is dat ze er allemaal maar 1 methode op na houden. Ik moet de trainer nog tegenkomen, die juist op de behoefte van de hond en baas, zijn methode aanpast.

bv de ene hond heeft een positieve aanpak nodig
en de andere hond een strakkere strengere aanpak.

Veel gedragstherapeuten gebruiken maar 1 methode voor alle honden die ze tegen komen. Omdat zij vinden dat dat de beste methode is en alle honden het zelfde zijn??!!
En dat zou ik zo graag eens zien veranderen!

groetjes Kim
Ik denk dat dit ook wel logisch is.
Denk ook niet dat ik,op een manier kan trainen die me niet aanstaat.
En wil ook geen hulp van iemand,die niet op de zelfde manier traint.
En je kan ook niet iemand helpen als je niet 100% achter de methode staat.
Maar vind dat er altijd positief getraind moet worden,anders vind de hond der nix meer aan,en dan gaat bij het baasje ook gauw de lol er van af.
Maar geloof mij maar,dan kan het ook er hard aan toe gaan.
Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 15:49   #28
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Er is al het nodige gezegd over dit topic waardoor het moeilijk is om niet in herhaling te vallen

Ik heb zowel in de africhting getraind als op kynologen verenigingen en het is inderdaad jammer dat er (bijna) niemand meer is die een ander wil helpen zonder er iets voor terug te verwachten Ook vind ik het jammer dat men niet meer openstaat voor elkaars visie en om van elkaar te leren.

Ben het ermee eens dat instructeurs is goed moet kijken naar de combinatie eigenaar en hond en daar de training op aanpassen.
Niet iedere hond (ras) is hetzelfde. Op de kynologenvereniging waar ik getraind heb werd Timber vergeleken met een golden retriever..... en waren de meeste instructeurs bang voor hem.........
Natuurlijk moet er zoveel mogelijk op een postieve manier getraind worden waardoor het voor eigenaar en hond leuk blijft om te trainen. Neemt niet weg dat als het nodig is er een keer flink opgetreden mag worden.

De gedragstherapeuten schieten als paddestoelen uit de grond... In mijn ogen komt dat ook omdat veel "normaal" gedrag op verenigingen als "probleem" gedrag word bestempeld omdat de instructeur niet weet hoe hij/zij hiermee of met de betreffende hond moet omgaan. Ik heb niets tegen gedragstherapeuten als deze de betreffende honden en eigenaren ook echt helpen, als dit ook echt nodig is. Maar ook omdat men de hond steeds meer vermenselijkt komen er ook steeds meer gedrags"problemen".

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben want ben ondertussen aan het werk in de winkel...anders lees ik het wel.

Groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 17:30   #29
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Yolanda View Post
Ben het ermee eens dat instructeurs is goed moet kijken naar de combinatie eigenaar en hond en daar de training op aanpassen.
Niet iedere hond (ras) is hetzelfde.

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben want ben ondertussen aan het werk in de winkel...anders lees ik het wel.

Groetjes Yolanda
Ja dat bedoel ik dus. Maar dit kom je dus zelden tegen. Een trainer met logica. Daarom begrijp ik dus niet, dat er trainers zijn die dit niet zien.
Bijv. Mijn DH en mijn Tsjech zijn 2 totaal verschillende honden! Mijn tsjech heeft dan ook een hele andere aanpak nodig dan mijn herder.

Het stomme vind ik ervan, dat ik doos die ik ben met totaal geen verstand in principe, dit al zie! Dat er trainers rondlopen die er, naar eigen zeggen, veel verstand van hebben en dit niet zien???!!
Is toch raar??

Dat is ook de reden dat ik erg kritisch ben, in wie mij helpt mijn hond te trainen, en hoe die persoon wil dat ik mijn hond train. En als het mij niet aanstaat, dan ga ik niet meer.
Want ik ken uiteindelijk mijn hond het beste.

groetjes Kim

PS Bert bovenstaande is geen aanval naar jou! Hoop ook dat je het niet zo opvat.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 18:44   #30
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post

PS Bert bovenstaande is geen aanval naar jou! Hoop ook dat je het niet zo opvat.
Eeuh!?.....jawel, net zoals eerdere opmerkingen van je bedoeld zijn aan mijn adres.

Maar dat geeft niet.

Iedere instructeur / trainer heeft ervaring met cursisten die niet tevreden zijn. Zo werkt dat, net als bij tandartsen enzo...

Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 18:50   #31
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post
Eeuh!?.....jawel, net zoals eerdere opmerkingen van je bedoeld zijn aan mijn adres.

Maar dat geeft niet.

Iedere instructeur / trainer heeft ervaring met cursisten die niet tevreden zijn. Zo werkt dat, net als bij tandartsen enzo...

Bert
ja sorry en ook die andere opmerkingen van mij zijn wel mijn mening, maar niet zo grof bedoelt als ik toen op het forum zette.
Mocht in mijn ogen ook wel wat netter neergezet worden. Mijn excuses daarvoor nog.
Deze zijn welgemeend.

Maar gelukkig hoef ik het nog niet eens te zijn met je aanpak. En ik hoop dat je dat van mijn kant ook respecteerd. Maar ik had wel wat politiek correcter dingen mogen plaatsen.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 20:43   #32
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Wat Kim mijninziens probeert te zeggen (en verbeter me als ik het verkeerd heb) is dat gedragstherapeuten nogal eens de neiging hebben om 1 trainings/opvoedingsmethode te hanteren die bij elke baas/hond combinatie zou moeten werken.

Terwijl er door gedragsterapeuten meer gekeken "zou" moeten worden, welke trainings/opvoedingsmethode het best zou werken voor een specifieke baas/hond combinatie.

....even iets anders en misschien een rare gedachtekronkel van mij:

Nu is de hond mijninziens niet het probleem .. omdat per ras wel beschreven is wat de positieve/negatieve punten zijn in gedrag, en hoe je daar het beste mee kan omgaan. De menselijke kant is op dit punt het lastigste....

Je kunt natuurlijk ook stellen dat bepaalde mensen niet geschikt zijn om een hond te houden. Bijvoorbeeld omdat ze geen feeling hebben (lees: aanleg hebben), hoe met een hond om te gaan.

Beter is dus om dit soort mensen naar een psychiater te sturen om het hele idee om een hond te houden uit hun hoofd te praten.. hehehe... dan zijn gedragstherapeuten "voor honden" ook niet meer nodig.. *lol*

.. Erg interessante discussie...

Ik ben benieuwd hoe de fokkers (buiten Mijke dan) over dit onderwerp denken.....
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 21:05   #33
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post

Je kunt natuurlijk ook stellen dat bepaalde mensen niet geschikt zijn om een hond te houden. Bijvoorbeeld omdat ze geen feeling hebben (lees: aanleg hebben), hoe met een hond om te gaan.

Beter is dus om dit soort mensen naar een psychiater te sturen om het hele idee om een hond te houden uit hun hoofd te praten.. hehehe... dan zijn gedragstherapeuten "voor honden" ook niet meer nodig.. *lol*

..
Oh,ik ben het echt helemaal met je eens.
Zou de oplossing zijn.
En wie stuurt ze naar die psychiater?????
Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 21:51   #34
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Wat Kim mijninziens probeert te zeggen (en verbeter me als ik het verkeerd heb) is dat gedragstherapeuten nogal eens de neiging hebben om 1 trainings/opvoedingsmethode te hanteren die bij elke baas/hond combinatie zou moeten werken.
Yep
Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Terwijl er door gedragsterapeuten meer gekeken "zou" moeten worden, welke trainings/opvoedingsmethode het best zou werken voor een specifieke baas/hond combinatie.
yep


Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Nu is de hond mijninziens niet het probleem .. omdat per ras wel beschreven is wat de positieve/negatieve punten zijn in gedrag, en hoe je daar het beste mee kan omgaan. De menselijke kant is op dit punt het lastigste.....
mee eens

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Je kunt natuurlijk ook stellen dat bepaalde mensen niet geschikt zijn om een hond te houden. Bijvoorbeeld omdat ze geen feeling hebben (lees: aanleg hebben), hoe met een hond om te gaan.

Beter is dus om dit soort mensen naar een psychiater te sturen om het hele idee om een hond te houden uit hun hoofd te praten.. hehehe... dan zijn gedragstherapeuten "voor honden" ook niet meer nodig.. *lol*
Helemaal mee eens!!!!! hihihihihihihihihi

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 22:43   #35
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Misschien val ik met mijn bijdrage in herhaling
Maar ik denk dat je een hond "honds' moet behandelen,
(ik bedoel, niet slecht, maar zoals honden/wolven onder elkaar doen)

Bijv. Ik wil gaan wandelen met de hond, hij ligt lui op de bank, ik roep,
hij rekt zich uit en gaapt en wil niet komen.
dan zou ik kunnen zeggen: Ohh, hij ligt zo lekker, dan gaan we straks wel.
Denk je nu echt als de 'leider' bij de wolven wil gaan jagen,
hij eerst aan al zijn roedelgenoten vraagt, of ze zin hebben ?????
Nee, hij bepaald dat er NU gejaagd wordt en dat ze NU ook allemaal meekomen.

Wij denken teveel als mensen naar de hond toe van...ach das zielig,
...ach hij heeft het koud enz. enz.
Hij heeft niets te willen, de hond moet zich aanpassen aan de leider.
En bij mijn honden ben ik dat.
Duidelijkheid en consquent zijn, dat zijn de toverwoorden.
Ik accepteer onder geen voorwaarde gegrom naar mij of mijn gezinsleden,
of de hond zijn dag nu wel of niet heeft.

Het is zwart of wit voor een hond, grijs bestaat niet.
Ja of nee, nu wel, en morgen weer niet, dat kan niet

Dat de gedragstherapeuten als paddestoelen uit de grond schieten dat klopt.
Misschien is het toch niet in alle gevallen zo slim om alleen op de positieve training over te gaan.
Tuurlijk ik geef mijn honden ook liever een complimentje als een correctie,
maar dit kan niet in alle gevallen vermeden worden.
Een oud spreekwoord luid dan ook:
"zachte heelmeesters, maken stinkende wonden"

Dit is natuurlijk mijn mening, een ieder moet doen wat voor zijn hond/situatie het beste past.
Maar met deze richtlijnen, houd ik mijn 4 Tsjechen onder controle.

Goh, das wel een hele lap tekst voor mijn doen!!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 22:46   #36
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

idd een flinke lap voor jou doen hehehehehe.

maareh jij gaat toch naar de puppie cursus waar ze die clicker gebruiken? Das toch positieve training?

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 22:55   #37
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
idd een flinke lap voor jou doen hehehehehe.
maareh jij gaat toch naar de puppie cursus waar ze die clicker gebruiken? Das toch positieve training?
groetjes Kim
Ooit in een ver verleden heb ik met de 'clicker' getraint omdat dat toen verplicht was.
Ben er snel mee gestopt, moest altijd dat 'stomme ding' bij me hebben.
Mijn stem om te belonen heb ik altijd bij me.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 26-03-2008, 22:58   #38
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Denk dat we nu een paar dingen door elkaar gooien.

Je hebt positieve training,en daar worden al de negatieve handelingen van de hond genegeerd.

En ik bedoelde positief trainen,in de zin van,wel zorgen dat je hond het leuk blijft vinden,en niet als een geslagen hond naast je loopt.
Maar dan pak je echt wel,de negatieve handelingen van de hond aan.


Groette Martine.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2008, 08:26   #39
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Yep
yep
Heb ik het gelukkig toch goed begrepen..
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 29-03-2008, 20:52   #40
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Heb ik het gelukkig toch goed begrepen..
Ja zo moeilijk ben ik nou ook weer niet hihihi.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org