Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Bijeenkomste

Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-06-2004, 23:41   #21
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Om te beginnen wil ik alle organisatoren hartelijk bedanken voor jullie werk en gastvrijheid!!

Voor degenen die er niet waren vandaag:
De politiehonden school heeft de beschikking over een prachtig groot afgezet terrein (met twee aparte velden met verschillende toestellen), een kantine, een overdekt terras en een groot eigen parkeer terrein. Kortom een ideale plaats om een evenement als dit te organiseren!

Na de ontvangst met koffie was er een gezamenlijke wandeling door een prachtig terrein dat aansluit aan de hondenschool. Daarna kon een ieder op eigen gelegenheid lunchen en van alle toestellen en mogelijkheden op het terrein gebruik maken.

Frieda en alle vrijwilligers, hierbij wil ik ook speciaal jullie bedanken voor al jullie werk rond het maken van de lekkere lunch en het bemensen van de bar!

In de loop van de middag bood Jef iedereen die dat wilde de gelegenheid om met zijn hond met pakwerk en verdedigingswerk kennis te maken. Voor veel tsjechen was het de eerste keer dat zij dit deden. Wat mij opviel was dat bij de tsjechen over het algemeen heel weinig "bijtdrift" aanwezig was. (Er was er slechts een die dit wel had.) Het was duidelijk te zien dat Jef ook een zeer ervaren pakwerker is, hij daagde de honden, op verschillende manieren, uit om te reageren. En je kon ook zien dat de meeste honden iets beter reageerden als de eigenaar werd aangevallen.
Jef ging zo in op het enthousiameren van de honden en het reageren op hun individuele reactie patroon, dat hij zelfs een keer zijn eigen veiligheid even uit het oog verloor , ten behoeve van de hond waar hij mee werkte Dit kostte hem dan ook een hap in zijn bovenarm
Voor zo'n ervaren man als Jef was dat geen enkel probleem "ach, risico van het vak" was zijn enige lachende commentaar, waarna hij zich weer even enthousiast met de volgende hond ging bezig houden!
Daarna gaf Jef samen met iemand (sorry naam vergeten!) met een duitse herder van 8 jaar een schitterende demonstratie verdedigingswerk. Het was prachtig om te zien hoe deze hond op "z'n oude dag" nog onder diverse omstandigheden (vrij in't veld, op toestellen, door het raam van een auto heen etc.) op commando de pakwerker vasthield. (hij had alleen soms wat moeite met "lossen" op afstand, maar dat zal ook wel aan zijn leeftijd gelegen hebben )
Maar daar staat tegenover dat hij perfect een ultieme pakwerkoefening deed, waarbij hij op een tafel lag en de pakwerker van alles deed wat hij moest negeren en pas op het moment dat zijn eigenaar werd aangevallen de pakwerker aanviel. (sorry, dat ik op een tsjechen site zo uitgebreid over een duitse herder schrijf Maar het was zo'n knap staaltje verdedigingswerk wat we te zien kregen dat ik het niet kon laten )

Sommige mensen maakten daarna nog even gebruik van de diverse toestellen en anderen gingen weer richting huiswaards.

Ik vond het leuk om nu eindelijk eens een heleboel Belgische tsjechen bij elkaar te zien en ook de fokker van de New Flame te ontmoeten.
Dankzij Patrick hebben we nu in de database ook nagenoeg alle in Belgie gefokte CsW's kunnen invoeren en ik hoop dat binnenkort ook al die eigenaren een foto van hun honden willen sturen!
Vandaag heeft Mirka gelukkig alvast foto's van alle honden die op de bijeenkomst waren gemaakt, dus kunnen we er al weer een aantal toevoegen)

Er werden vandaag diverse talen gesproken; nederlands, frans, duits, engels en luxemburgs (ik wist niet eens dat dit bestond )
En jammergenoeg sprak niemand al die talen en was er ook niet een taal die iedereen beheerste
Zodat het soms heel lastig was onderling te communiceren en er continu tussenpersonen voor vertaling nodig waren. Dit maakte ook dat de dag wat minder "gezamenlijk" was en er diverse "taal-clubjes" ontstonden.
(Wanneer gaan we in dit grote nieuwe europa met een gezamenlijke munteenheid ook eens over om naast een moedertaal te kiezen voor 1 andere gezamenlijke taal die iedereen vanaf de kleuterschool leert? Zou het in de toekomst voor iedereen een stuk makkelijker maken!)

Ik vond het wel jammer dat de "saarloos mensen" die zich hadden opgegeven zonder bericht wegbleven en dat er verder ook geen andere nederlanders met een tsjech waren

Maar ja, gelukkig hebben Solo (saarloos) en Chezka (tsjech) ons land goed vertegenwoordigd als welgemanierde wolfhonden die het hartstikke leuk vonden om allerlei nieuwe indrukken op te doen
De beide dames liepen bv aan het eind van de dag nog met veel plezier over alle bouwsels en toestellen!
(en nog bedankt Jef voor je instructies over het gebruik er van, want als domme nederlander kende dit allemaal niet en gaf mijn hond verkeerde aanwijzingen Maar na wat hulp van jou deed ik het op de goede manier en deed Chezka het ook gelijk vlekkeloos )

Kortom Christa en ik wensten allebei dat we ergens in onze eigen buurt een hondenschool konden vinden die ook voor wolfhonden zo veel leuke, gevarieerde en interessante dingen kon bieden

In ieder geval was het een heel gezellige dag die wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar is!
En natuurlijk heb ik nog wat tips voor de organisatie van vlg. jaar Maar die geef ik alleen door aan de organisatoren, dan blijft e.e.a. voor jullie als lezers ook nog een verrassing!
En ik kan alleen maar zeggen kom vlg jaar zelf eens op deze bijeenkomst kijken met je hond

groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 13-06-2004, 00:02   #22
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by VandijckKristel
Het was onze eerste organisatie en deze fokker had mij een lijst bezorgd van al zijn gefokte honden. De vele oproepen op deze site waren in principe voldoende om ook andere uit te nodigen. Bovendien stond er 1/4 pagina publiciteit in de "Woef". In verschillende dierenvoedingwinkels werd geafficheerd. Het feit dat de deelname gratis was,is ook enig. Dus meer konden we niet doen. Bij deze hopen wij dat iedereen mondeling reclame maakt, zodat er volgend jaar meer diversiteit bij de honden is.
Ja, meer kunnen jullie ook niet doen! Jullie hebben er alle vier flink je best voor gedaan. Ik ben met mijn hond(en) al op meerdere bijeenkomsten in verschillende landen geweest en altijd zie je daar vanzelfsprekend meer honden van het land waar het georganiseerd wordt.
Maar omdat Belgie relatief (wij reden er terug vanwege vele files helaas bijna 4 uur over ) dicht bij nederland ligt, hadden Christa en ik verwacht/gehoopt dat er ook meer nederlanders met hun honden zouden zijn.
Maar ook Christa en ik zullen ons best doen om te proberen om voor volgend jaar meer nederlanders met tsjechen en saarlozen te enthousiasmeren!

Quote:
Originally Posted by stenka
Hoop op leuke foto's.
Helaas was mijn foto toestel stuk en wacht ik ook op alle foto's die de andere aanwezigen van vandaag zullen sturen naar [email protected]
Zodra deze in de Galerie staan zet ik wel een berichtje in de forum.

groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 17-06-2004, 02:07   #23
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Foto's

De foto's van de bijeenkomst in schoten staan inmiddels op de site

Ga naar "Galerie" klik op "Bijeenkomsten" en dan op "Schoten 12-06-2004" en je ziet pagina's vol met foto's

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 17-06-2004, 11:14   #24
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Leuk hoor.Mag ik jatten?

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 17-06-2004, 14:11   #25
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Van mij wel!!

groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 02-09-2004, 20:51   #26
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default Het leven is eruit

Richards oproep of er nog leven is, is geloof ik ter ziele en dus eruit.

Kunnen we het nog wel nieuw leven inblazen want het is wel erg rustig op het ogenblik.
Heeft niemand iets te melden?????

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 03-09-2004, 00:02   #27
Frieda
Junior Member
 
Frieda's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Location: Schoten
Posts: 24
Default

:P Ik heb al dagen geleden een berichte geschreven om te laten weten dat er in het Belgische Woef magazine een hele bladzijde aan het treffen van 12 juni in Schoten werd gespendert, ik kreeg bericht dat er nog 5 op plaatsing wachten, daarom denk ik dat er momenteel iedereen afwezig is.
of ergens zit waar er geen internet is.
Frieda
Frieda jest offline   Reply With Quote
Old 03-09-2004, 09:26   #28
raywwf
Junior Member
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 38
Default

Hoi allemaal,
Hier leven we nog allemaal, maar ja ik heb alleen duitse herders en een ouwe hollandse herder.
Dus misschien niet zo interessant voor jullie om te lezen, wat ik beleef met "the Germans".

Groetjes, Joyce
raywwf jest offline   Reply With Quote
Old 03-09-2004, 09:53   #29
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

Hier is ook alles nog oké. heb het op het moment erg druk met andere dingen.
Zo hebben we ook onze mechelaar weg moeten doen, helaas. Laszlo accepteerde hem perfect, daar lag het niet aan. Hij was zelf gewoon te dominant en aangezien Laszlo baas is , wilde hij graag baas blijven. Zo ontstonden er op de plaats situaties waar je je kind niet tussen wil hebben. Ook is het beter voor beide honden. Ze zijn sindsdien alletwee goed bijgekomen.
We vonden het niet makkelijk en hebben het echt uitgesteld tot het niet meer anders kon. Helaas...
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 04-09-2004, 12:22   #30
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi mensen,

Ook ik was even een tijdje weg en alleen te hooi en te gras on-line

Ik heb dan ook geen flauw idee hoe het kan dat Richards bericht verdwenen is!
(Richard, heb je niet per ongeluk zelf verwijderd? De wijzig button zit nl vlak naast de delete button)

En nog minder snap ik waarom een nieuw topic (zoals van Frieda) niet geplaatst is
Maar ik merk wel dat er ook bij mij in het administratie paneel een aantal dingen niet correct werken

Ik moet nu weg (ga met het vee de wereldhavendagen in R'dam onveilig maken ) Maar z.s.m zal ik eens even mijn best doen om uit te zoeken wat er aan de hand is met de werking van de site.
En dan zal ik ook zeker weer eens wat regelmatiger van mij laten horen!

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 04-09-2004, 18:35   #31
Meisel
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 64
Default

Nee ik heb het topic niet per ongeluk weggehaald,maar expres,daar het bericht er al geruime tijd op stond en niemand dus de moeite nam om er op te reageren vond ik dus dat er geen leven meer was op het forum.
__________________
Soms denk je,mijn hond begrijpt me!
Soms denk je:toch niet!!
Meisel jest offline   Reply With Quote
Old 04-09-2004, 19:27   #32
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Maar inmiddels is gebleken, dat er wel degelijk nog leven is, maar het kan meer.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 04-09-2004, 20:00   #33
Piroska
Junior Member
 
Piroska's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Location: Alblasserdam
Posts: 26
Send a message via Skype™ to Piroska
Default

Met Manó (moroz) en ons ook alles goed.
Nog steeds heerlijk weer in Hongarije.
Wel vroeg donker.... om 20.00 uur al

Groetjes
Cindy
Piroska jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2004, 10:00   #34
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Helleuhhhh....

En ja... hier leven we ook nog. Druk met de verbouwing van Shadow en Breezers nieuwe kennel
Meej Schadow gaat alles ook perfect... hij heeft laatst nog onze Breezer geperforeerd en de automatischvullende drinkensbak vernield in de net gerenoveerde kennel
Die drinkensbak hebben we dan ook maar vervangen voor een stalen type die eigenlijk bedoeld is voor pony's. Hopen dat deze langer meegaat.

Hieronder een paar foto's van de honden en hun nieuwe onderkomen.











Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2004, 10:51   #35
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Barry,

Wat een schitterende kennel zeg!

Heb die zelf gemaakt?????

(ook mooie hondjes trouwens )

groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2004, 12:16   #36
Meisel
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 64
Default

Hallo Barry,wat een prachtig onderkomen hebben jullie gemaakt voor de honden,het ziet er schitterend uit.
__________________
Soms denk je,mijn hond begrijpt me!
Soms denk je:toch niet!!
Meisel jest offline   Reply With Quote
Old 05-09-2004, 23:31   #37
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Artikel over de bijeenkomst in Schoten

Het is mij gelukt om op te sporen wat er mis ging met het plaatsen van het artikeltje van Frieda

Het staat nu dus gelukkig gewoon weer bij de artikelen onder:

Artikel van het treffen in Schoten op 12-6-2004

groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 07-09-2004, 16:12   #38
z Peronówki
VIP Member
 
z Peronówki's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Późna
Posts: 6,995
Send a message via MSN to z Peronówki Send a message via Skype™ to z Peronówki
Default

"In het Belgische Woef Magazine voor Honden verschijnt nu in September een artikel over het Tsjechoslowaakse Wolfhonden treffen in Schoten. Als het enigszins kan gaan wij volgend jaar het gezellig samenzijn herhalen aangevuld met een les gehoorzaamheid en Agility. Het was een leuke ervaring deze Honden eens allen bijeen te hebben en voor al kan men dan persoonlijk met mensen spreken die men anders enkel uit hun berichten op het forum kent. Zelf heb ik voor mij, zo denk ik toch, een vriendin gevonden waar ik veel aan kan vertellen per e-mail, want vriendschap kan ook op afstand eerlijk zijn. Ik zeg in ieder geval tot volgend jaar.

Frieda"
__________________
.

'Z PERONÓWKI'
FACEBOOK GROUP
z Peronówki jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org