Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Clubs en wetgeving

Clubs en wetgeving Informatie over Tsw clubs in andere landen, wetgeving betreffende TsW en Kennel club regels

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-04-2009, 15:17   #1
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default Reden van lidmaatschap van de RV ??

Naar aanleiding van het "Topic de ALV" en de opmerkingen die zo nu en dan daar worden geplaatst denk ik toch dat het misschien tijd word dat ik vertel wat mijn motivatie is van mijn lidmaatschap van de RV en wat ik hier van verwacht .

Ik zelf ben lid van de RV niet omdat ik denk daar maar enige veranderingen kan/wilde brengen maar echt puur om het lidmaatschapskaartje die ik nodig heb als ik eens een examentje met Nomad wil doen .
Het geeft me de vrijheid om geen lid te moeten zijn van een club waar ik 2 keer in de week verplicht moet komen op draven om te trainen.
Ik heb daar gewoon geen zin meer in.
En vind het af en toe ergens gasttrainen veel gezelliger en blijf daardoor eigen baas met de manier van trainen van mijn doggie.
En ik kan door dit lidmaatschap overal aan een examen deelnemen .


Ik ben wel de laatste 2 jaar aanwezig geweest bij de ALV en het fokkersoverleg en heb kunnen vaststellen dat hier niet echt mijn intresse wordt gewekt.
En omtrend fokkersvoorwaarden, gewoon en simpel is dit echt wel het minimale wat ik van een hond/pup verwacht .
En zolang er door de RV niet meer word gepromoot dan het showen en het fokken van de TSW denk ik dat er voor mij niet veel zal veranderen omtrend mijn motivatie.

Groette Martine.
PS; Ben erg benieuwd naar jullie motivatie .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 16:03   #2
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En zolang er door de RV niet meer word gepromoot dan het showen en het fokken van de TSW denk ik dat er voor mij niet veel zal veranderen omtrend mijn motivatie.
Is dát dan niet juist waar jou kansen én die van anderen liggen om toch echt iets te gaan veranderen? De leden ZIJN de vereniging.

Wat zou jij dan gepromoot willen zien, dat je met een Tsjech heel goed kan "werken"? Er zijn meer mensen met die instelling, dus daar zou zeker wat kunnen veranderen!
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 16:10   #3
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Mijn motivatie was om een leuke club te hebben waar mijn vriend en ik mensen konden ontmoeten die ook een tsjech hadden en aan activiteiten mee kon doen.
Die motivatie is weg. Ik heb nu geen reden meer om lid te blijven. Heb gezien dat ik ook zonder die club (via wolfdog) met andere tsjechenbezitters in contact kan komen en dat wij zelf (als we daar zin in hebben) een activiteit kunnen organiseren. (zie de hindernisbaan)
Om het 3 maandelijkse boekje hoef ik het ook niet te doen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 17:26   #4
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Is dát dan niet juist waar jou kansen én die van anderen liggen om toch echt iets te gaan veranderen? De leden ZIJN de vereniging.!
En als je dan ook ff de rest leest wat ik heb geschreven, kan je ook lezen dat dat niet de reden/motivatie van mijn lidmaatschap is .
Dus als dit jouw motivatie wel is ???, heel veel succes met de kans om dit te gaan veranderen .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 17:34   #5
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Wat zou jij dan gepromoot willen zien, dat je met een Tsjech heel goed kan "werken"? Er zijn meer mensen met die instelling, dus daar zou zeker wat kunnen veranderen!
Ik wil niet iets gaan promoten waar ik zelf niet achter sta .
Want met een TSW kan je niet " heel goed werken" , wil je heel goed werken met een hond ?? neem een Mech .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 20:49   #6
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik wil niet iets gaan promoten waar ik zelf niet achter sta .
Want met een TSW kan je niet " heel goed werken" , wil je heel goed werken met een hond ?? neem een Mech .
@ Martine: de vraag was en is: wat zou jij dan wel gepromoot willen zien?????
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 20:53   #7
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En zolang er door de RV niet meer word gepromoot dan het showen en het fokken van de TSW denk ik dat er voor mij niet veel zal veranderen omtrend mijn motivatie.
Hieruit kan ik maar 1 conclusie trekken: dat jou motivatie wel zal veranderen zodra er meer wordt gepromoot dan het showen en fokken van de TsW. Vandaar mijn vraag nogmaals: WAT zou er dan nog meer gepromoot moeten worden?????
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl

Last edited by ELISE; 02-04-2009 at 21:17.
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 21:18   #8
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Ik zal me wel weer vergist hebben Martine
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 21:23   #9
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
@ Martine: de vraag was en is: wat zou jij dan wel gepromoot willen zien?????
En als ik dit goed beantwoord , mag ik dan naar de volgende ronde of krijg ik dan ??
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 21:47   #10
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Of jij het goed beantwoordt, kan alleen jij maar weten. Wat mij betreft, ga je ook zonder antwoord door naar de volgende ronde
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 22:51   #11
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Of jij het goed beantwoordt, kan alleen jij maar weten. Wat mij betreft, ga je ook zonder antwoord door naar de volgende ronde
Ik ben niet iemand die zijn mening onder stoelen en banken stopt, dus denk voor een ieder die hier een beetje mee leest, het erg duidelijk is waar mijn motivatie ligt .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 23:37   #12
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik ben niet iemand die zijn mening onder stoelen en banken stopt, dus denk voor een ieder die hier een beetje mee leest, het erg duidelijk is waar mijn motivatie ligt .
Gokje: Ik denk dat die ligt bij je honden thuis.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 03-04-2009, 07:04   #13
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik ben niet iemand die zijn mening onder stoelen en banken stopt, dus denk voor een ieder die hier een beetje mee leest, het erg duidelijk is waar mijn motivatie ligt .
Ja, dat is helemaal duidelijk ja, jou mening en motivatie .

Vreemd dat je dan geen antwoord geeft op mijn vraag.
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 03-04-2009, 12:53   #14
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Vreemd dat je dan geen antwoord geeft op mijn vraag.
@Martine
Ik zou ook graag jou motivatie weten,
en waarschijndelijk wel meer lezers.
Dus misschien toch handig als je antwoord.
Want je zegt zelf, wie A zegt, moet ook B zeggen.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 03-04-2009, 14:49   #15
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

De reden van dit topic was om te vertellen wat je reden/motivatie was van het lidmaatschap van de NVTW en wat je hier van verwacht .
Ik heb mijn reden/motivatie van mijn lidmaatschap gegeven, en verteld wat ik van de RV verwacht .
Ik heb dit topic geopend, omdat je zodra je hier op WD een mening geeft omtrend " what ever" voor onderwerp, er meteen word gezegd kom naar de ALV of moet je ff indienen als agendapunt, maar voor de rest word er nog weinig eigen mening hier aan toegevoegd en dat op een forum ??

En voor de duidelijkheid, ik heb dus niet dit topic geopend om jullie te gaan vertellen wat mij persoontje zal motiveren om me voor een RV te willen/gaan inzetten.
Mocht het zo ver zijn, meld ik het hier wel ff voor jullie .

Maar voor mij, rest er dus verlopig niet meer dan simpel een ALV van de NVTW bijwonen "gewoon" omdat ik vind dat je die behoort te bezoeken als lid .
Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen , want dat is al tot in de treuren gedaan.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 03-04-2009, 22:47   #16
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik heb dit topic geopend, omdat je zodra je hier op WD een mening geeft omtrend " what ever" voor onderwerp, er meteen word gezegd kom naar de ALV of moet je ff indienen als agendapunt, maar voor de rest word er nog weinig eigen mening hier aan toegevoegd en dat op een forum ??
Tsja… de laatste week is inderdaad veel de ALV van de NVTW aan bod op dit forum. Maar dat lijkt mij ook vrij logisch zo vlak voor zo’n vergadering!

Maar ik ben het niet met je eens dat hier bij iedere discussie itopic altijd wordt geroepen, dat je het maar als agenda punt bij een RV moet inbrengen

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik zelf ben lid van de RV niet omdat ik denk daar maar enige veranderingen kan/wilde brengen maar echt puur om het lidmaatschapskaartje die ik nodig heb als ik eens een examentje met Nomad wil doen .
Ik denk ook niet dat er iemand alleen maar lid is van een RV om “dingen te willen veranderen”! hahahaha

Maar de een is lid vanwege activiteiten, een ander het om een lidmaatschap kaartje een volgende om onderlinge contacten, een clubblad en een volgende misschien vanwege het belang van een RV voor de gezondheid en welzijn van een ras.
En zo heeft iedereen dus zijn eigen reden om lid te zijn van een RV!

En als een RV deze doelstelling heeft, heeft het voor al die mensen ook zin om lid te zijn van een RV :
a) de instandhouding en verbetering van het Tsjechoslowaakse wolfhonden ras;
b) de bevordering van de gezondheid en het welzijn van de tot dit ras behorende honden in het algemeen en het voorkomen en bestrijden van erfelijke gebreken binnen dit ras in het bijzonder;
c) het bevorderen van het contact tussen fokkers en liefhebbers van Tsjechoslowaakse wolfhonden.


Want wanneer een RV dit doel tracht te bereiken door al de onderstaande zaken, zit er voor iedereen ook wel wat bij:

a) het houden van vergaderingen en het organiseren van lezingen en cursussen;
b) het organiseren van cursussen, examens en wedstrijden op het gebied van het werken met honden;
c) het organiseren van exposities;
d) het geven van voorlichting over de aankoop, het houden, fokken en opvoeden van Tsjechoslowaakse wolfhonden;
e) het opstellen van plannen ter bestrijding van erfelijke gebreken binnen het ras en het treffen van maatregelen ter uitvoering van die plannen;
f) het bijhouden van een register van raszuivere Tsjechoslowaakse wolfhonden.
g) het registreren van uitslagen van onderzoeken van tot het Tsjechoslowaakse wolfhondenras behorende honden betreffende de aanwezigheid van erfelijk bepaalde afwijkingen alsmede van de mogelijkheid van het doorgeven van de aanleg daarvoor aan nakomelingen, een en ander met het doel, ten behoeve van een verantwoorde fokkerij van Tsjechoslowaakse wolfhonden gegevens uit deze registratie aan derden te verstrekken en te publiceren;
h) het uitgeven van een clubblad of een periodiek;
i) het deelnemen aan het overleg binnen de georganiseerde kynologie;
j) al hetgeen verder aan het doel dienstbaar kan zijn, een en ander voor zover daarbij niet wordt gehandeld in strijd met de statuten, reglementen en wettige besluiten van de Raad van Beheer.


Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
@Martine
Ik zou ook graag jou motivatie weten,
en waarschijndelijk wel meer lezers.
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd naar de reden/motivatie van alle andere schrijvers hier op het forum waarom ze lid zijn van een RV (welke dan ook) !


Want alleen Kim en Martine geven in dit topic gewoon een eerlijk antwoord en ik deed het al in een ander topic.
Maar wil het hier ook nog wel vertellen hoor; Ik ben lid van een aantal RV’s omdat ik het belangrijk vind, dat een RV zich bezig houdt met gezondheid en welzijn van een ras, in het nu en voor in de toekomst. En ik blijf altijd graag op de hoogte van ontwikkelingen op dat gebied en praat er ook graag zelf over mee! (in andere RV’s nam ik dan ook deel aan lezingen/discussie avonden op dit gebied) En daarnaast zijn andere zaken (bv clubblad, activiteiten) voor mij leuke bijkomstigheden.

Dus… kom op Elise en Stefanie, stel niet alleen maar nieuwsgierige vragen aan Martine, maar geef hier dan zelf ook je eigen reden/motivatie!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 03-04-2009, 23:21   #17
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Dus… kom op Elise en Stefanie, stel niet alleen maar nieuwsgierige vragen aan Martine, maar geef hier dan zelf ook je eigen reden/motivatie!
O.K. Als jullie willen dat ik echt heel eerlijk vertel hoe ik erover denk;

Zo'n 7-8 jaar geleden kreeg ik mijn 1e Tsjech,
opgehaald bij de fam. Deege,
en er werd mij toen gelijk gevraagd of ik lid wilde worden van de NVTW.
Ik heb gelijk ja gezegd, omdat ik dit DE kans vond om andere mensen met tsjechen te ontmoeten,
en toen al plannen had om in de toekomst met dit mooie ras een nestje te willen,
en wel hulp kon gebruiken van 'ervaren' mensen.

Helaas bleek dat een illusie,
de eerste keer ging ik naar een clubmatch in Hoenderloo,
en werd ik genegeerd (door bep. personen, waar ik juist vragen aan had)
Dus kwam 'van een koude kermis' thuis.
Gelukkig waren Letty en Koos er ook,
zij konden al mijn vragen beantwoorden en hebben mij verder op weg geholpen.

Ondanks die teleurstelling wilde ik toch lid blijven,
in de hoop op allerlei wandelingen/evenementen,
andere leden te ontmoeten.
helaas kwamen behalve de CM geen andere activiteiten uit de bus.

In de loop der jaren heb ik trouw de ALV bezocht,
en heb vaak om meer dingen gevraagd.
Meestal werd alles van tafel geveegd.

In 2007 hebben een aantal mensen en ik besloten een Activiteitenclub
(de TWK) op te richten,
omdat wij vonden dat de RV daarin tekort schoot,
en ons verzoek daartoe niets opleverde.

Dus ja, wat is voor mij nog reden om lid te blijven....
* hulp bij het fokken van een nestje...?
nee, mijn vragen werden tijdens de CM niet beantwoord
* Korting op de stamboom als ik pups heb...???
nee, dat maakt me niet zoveel uit
* Leuke activiteiten...??
nee, die organiseren we tegenwoordig zelf.
* behoud van gezondheid van het ras...??
nee, zo slim ben ik inmiddels wel om zelf beslissingen te nemen,
en anders ken ik (inmiddels) wel mensen die mij willen helpen.

Dus jullie begrijpen wel,
dat ik er ernstig over denk om mijn lidmaatschap
van de NVTW op te zeggen.
Misschien kom ik heel cynisch over,
maar jullie vroegen om mijn motivatie om lid te zijn/blijven van de NVTW.

Helaas is die motivatie in de loop van de jaren
wel in de grond geboord.....
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 04-04-2009, 00:18   #18
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

@ Stefanie: echt TOP dat je zo eerlijk reageerde!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 04-04-2009, 00:25   #19
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

@ alle lezers:

Waarom werd u lid van een rasvereniging?

Jeetje het lijkt nu net zo'n "man bijt hond" vraag
Maar ik bedoel het serieus hoor!

Want ik ben gewoon benieuwd waarom mensen eigenlijk lid worden van een Rasvereniging
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 04-04-2009, 07:39   #20
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

In eerste instantie wilde ik helemaal geen lid worden van een rasvereniging. Ik zag er het nut niet van in, totdat ik besloot dat ik een nestje wilde fokken met Yara en daarbij ook dacht de hulp te kunnen gebruiken van mensen die veel ervaring hebben met dit ras.

Dit was de enige reden. Inmiddels sta ik er anders tegenover. Ik sta achter alle punten die Mijke noemt, zodat er voor iedereen een reden zou kunnen zijn om lid te worden. Slechte ervaringen met de RV heb ik persoonlijk niet. Ik oordeel pas, wanneer ik zelf over ervaring beschik. Ik behoor tot de groentjes....

Ik zou wel heel graag meer activiteiten willen zien en dan denk ik aan 4 keer per jaar een activiteit.

Ook lijkt het mij zinvol om de Bonitatie ook in Nederland via de RV als fokgeschiktheidstest op te nemen.
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl

Last edited by ELISE; 04-04-2009 at 08:12.
ELISE jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org