Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden: Saarloos

Wolfhonden: Saarloos Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over Saarlooswolfhond...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-03-2007, 09:54   #21
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Het is een pup uit de combinatie Witte Herder x Tsjech
en een broertje van het pupje van Sten, zie:
http://www.wolfdog.org/php/index.php...831&highlight=
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 07-03-2007, 17:46   #22
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Dag mensen,

wij waren persoonlijk niet op zoek naar een kruising tsjech. We waren gewoon op zoek naar een leuke huisgenoot erbij, die goed bij ons zou passen. We hebben met meerdere mensen contact gehad en uiteindelijk kwamen we met dat nestje in aanraking. Het was voor ons dichtbij dus algauw werd een afspraak gemaakt om te komen kijken. En zodoende waren we meteen verkocht. Dat het een kruising is boeit ons eerlijk gezegd niet zo heel veel. Shows lopen is niks voor mij, actief bezig zijn met de honden weer wel.. en dat gaat nu nog steeds hartstikke prima. Ik zeg altijd maar zo, zolang die maar gezond is , toch..
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 07-03-2007, 23:37   #23
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Sten,

Je hebt helemaal gelijk.
Er is niets mis met kruisingen en dit kunnen hele leuke en lieve honden zijn. Ik wens je dan ook heel veel plezier met je hond en hoor graag hoe het je vergaat met de opvoeding.

Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 08-03-2007, 10:21   #24
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Tuurlijk zijn we benieuwd naar de streken van de pups
Zijn alleen wat dingetjes die ik me afvroeg.
Johan en Gerda,wat erg om je hond zo te moeten afgeven.
Veel plezier met jullie pup.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2007, 20:54   #25
monique
Junior Member
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 22
Default

Hoi allemaal,

Ik heb ook een pup van Cheyenne, een teefje en ze heet Chinook. Leuk om te lezen over haar broertjes. Wilson was toch het laatste pupje (en de kleinste) Chinook en Wilson waren de laatste die weggingen.. Het maakt mij niet uit dat het geen pure TSW is, heb mezelf getrakteerd op een prachtige pup waarmee ik heel lang kan sporten en wandelen. Ze leeft samen met een gehandicapte reu , ook een kruising,van 8 jaar (3 poten) waar ze trouwens veel respect voor heeft. Ze groeit ook op met onze tamme vlaamse reus. Hoop dat ik binnenkort een foto kan sturen. Verder lees ik met plezier alle in`s en out`s op de site.
groet, Monique
monique jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2007, 21:23   #26
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Hoi Monique welkom hier op het forum en ook jij gefeliciteerd met je pup Dat is zo een leuke familie reunie.

Straks met zijn allen maar een keer mee met een wandeling, kunnen we ze bij elkaar zien en kijken of ze als ze ouder worden nog op elkaar lijken of dat er verschillen in komen ten aan zien van de ouders (de 2 verschillende rassen).

Succes met je pup en we hopen binnenkort foto's te zien
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 10-03-2007, 22:36   #27
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Monique,

Fijn dat het nu toch gelukt is met inloggen!
En welkom dus op dit forum

Ik hoop je nog vaker op dit forum tegen te komen en wens je heel veel plezier met je pup!

En als het niet lukt met de foto's te plaatsen, geef gerust een seintje!

Groeten
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 12:38   #28
alfha
Junior Member
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by stefanie
Het is een pup uit de combinatie Witte Herder x Tsjech
en een broertje van het pupje van Sten, zie:
http://www.wolfdog.org/php/index.php...831&highlight=
Hoi
Wat ontzettend leuk! Wij hebben ook een pup van chayenne! Een teefje. En een zusje van jullie mannen! Zij groet op met een een witte herder teef van bijna 8 jaar. Ik hoop dat ik hier nog vaker iets lees over de broetjes en het zusje van alpha lijkt me ontzettend leuk. groetjes Fiona
alfha jest offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 14:25   #29
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Haha, t moet nie veel gekker worden! K ben gister toevallig even met Wilson bij Cheyenne geweest. (de moeder). Geweldig om te zien hoe die twee elkaar begroetten. Vooral cheyenne was erg blij om die kleine weer eens te zien! Het is wel een ongelofelijke praatjesmaker. Die kleine is echt niet bang te krijgen.. Grote honden, kleine honden, ze vliegt overal op af.

De eerstvolgende wandeling probeer ik echt bij te zijn. Lijkt me hartstikke leuk. Hopelijk ergens in t gemoedelijke brabant !

Iedereen veel plezier deze week, k vertrek voor een weekje naar de sneeuw met vrienden.
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 11-03-2007, 21:27   #30
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Tjee dat is leuk wat een familie aangelegeheid hier Fiona en Alfha jullie uiteraard ook van harte welkom hier op het forum
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 12-03-2007, 22:35   #31
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Het lijkt wel een nestreunie hier op het forum!
Iedereen die een hond geeft uit dit nest, dus van harte welkom hier!

En dit is het teefje van Monique:

Chinook




[/b]
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 08:17   #32
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Mooi!
En wat heeft ze nog van die grote puppy-oren!
Die moet wel goed luisteren... kan niet anders
Alle pups hebben blijkbaar zo'n 'vleermuis-periode'...
Zo grappig!

Veel succes met de (al niet meer zo kleine) pups!

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 09:29   #33
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Liesbeth,

die van mij had ook van die grote puppy-oren, maar luisteren homaar!

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 11:40   #34
monique
Junior Member
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 22
Default

Hoi,

allereerst wil ik Mijke bedanken voor het plaatsen van de foto`s!
Chinook luistert wel aardig, alleen als er iets te (v)reten valt kan het in een kat-en-muis spel ontaarden...
Verder komt ze altijd bij mij liggen als ik cello speel, ook contrabas vindt ze heerlijk. Ik speel helemaal niet goed, maar op de een of andere manier vindt ze dit blijkbaar rustgevend. Dit geldt ook voor onze vlaamse reus. Het is een lieve en slimme hond met een geweldig karakter. Het lijkt me leuk om een keer mee te gaan met de wandeling, maar ze moet nog even wat groeien zodat ze de tocht vol kan houden.
groetjes Monique
monique jest offline   Reply With Quote
Old 13-03-2007, 17:21   #35
alfha
Junior Member
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3
Default

Ja alpha heeft inderdaad ook van die oren nog even en ze kan vliegen hahahaha.
Het lijkt mij ook wel leuk om mee tegaan met zo'n wandeling ook om de broertjes en het zusje van alpha weer te zien.
Alpha luisterd op zich ook wel, ze loopt alleen het liefst met de oudere hond van ons mee dus als we haar roepen komt alpha ook, heel makkelijk.....en als ze alleen is dan vind ze het al snel leuk er een spelletje van te maken
alfha jest offline   Reply With Quote
Old 14-03-2007, 10:54   #36
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Wat leuk, al die nieuwe puppies en daardoor eigenaren hier op het forum!
Welkom allemaal en veel plezier met jullie monstertjes!

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2007, 12:28   #37
Kai
Junior Member
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by monique
Hoi,

allereerst wil ik Mijke bedanken voor het plaatsen van de foto`s!
Chinook luistert wel aardig, alleen als er iets te (v)reten valt kan het in een kat-en-muis spel ontaarden...
Verder komt ze altijd bij mij liggen als ik cello speel, ook contrabas vindt ze heerlijk. Ik speel helemaal niet goed, maar op de een of andere manier vindt ze dit blijkbaar rustgevend. Dit geldt ook voor onze vlaamse reus. Het is een lieve en slimme hond met een geweldig karakter. Het lijkt me leuk om een keer mee te gaan met de wandeling, maar ze moet nog even wat groeien zodat ze de tocht vol kan houden.
groetjes Monique
he hallo dit is leuk alweer fam. mooie foto,s lijkt wel een beetje op kai en ja kai begint ook al aardig te luisteren ben ook op puppy cursus en heb deze week besloten om ook door te gaan naar gevorderen kai is nu ook al bijna zindelijk
groetjes johan en gerda oudeschip groningen
Kai jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2007, 13:48   #38
monique
Junior Member
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 22
Default

Hoi,

Mijn pup van 12 weken heeft last van uitslag (rode pukkels) en jeuk, op haar buik en onder 1 oksel. De dierenarts zei dat ze hoopt op een puppyexzeem. Anders moet over 2 weken een kweek gemaakt worden ivm puppymijt. Ik smeer haar nu 2 keer p.dag in met een homeopathische zalf. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt met zijn of haar pup? Ze krijgt trouwens puppyvoer van Bento Kronen en straks stappen we over op puppyvoer van Eukanuba voor grote rassen.
groetjes Monique
monique jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2007, 18:20   #39
Ron
Junior Member
 
Ron's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: Culemborg
Posts: 79
Default

Quote:
Originally Posted by monique
Hoi,

Mijn pup van 12 weken heeft last van uitslag (rode pukkels) en jeuk, op haar buik en onder 1 oksel. De dierenarts zei dat ze hoopt op een puppyexzeem. Anders moet over 2 weken een kweek gemaakt worden ivm puppymijt. Ik smeer haar nu 2 keer p.dag in met een homeopathische zalf. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt met zijn of haar pup? Ze krijgt trouwens puppyvoer van Bento Kronen en straks stappen we over op puppyvoer van Eukanuba voor grote rassen.
groetjes Monique
Van afstand altijd moeilijk, maar een voer kan dit ook makkelijk veroorzaken.
Overstappen op een voer zonder kleur en smaakstoffen is altijd te proberen( rustig af en opbouwen natuurlijk).
Hier zijn er meerdere van natuurlijk, maar Carocroc is er eentje van die ik zelf gebruik en met goed resultaat.
Maar het oordeel van de dierenarts is altijd het belangrijkste, daar wil ik niet tegen in gaan, die heeft het ook gezien en ervoor geleerd.
Maar als je pup/hond ergens allergisch voor is en je moet een voer bij de dierenarts gaan kopen dan betaal je meestal de hoofdprijs, dan is een alternatief vaak beter zelf te zoeken.
Vandaar mijn reactie.

Veel succes er verder mee.

gReetzz.. Ron
Ron jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2007, 21:45   #40
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Zoals hiervoor al gezegd is vanaf een afstand altijd moeilijk iets over te zeggen.
Wij hebben het 1 keer mee gemaakt bij een puppie van een ander, dit was helaas een puppie uit de handel en het bleek in dat geval te gaan om mijt heel erg vervelend want alle honden waar deze pup was geweest met een verminderde weerstand en vooral jonge en oudere honden kregen er last van en moesten door een dierenarts behandeld worden.

Ik hoop voor jullie dat dit niet het geval is bij jullie pup. We duimen dat het iets heel onschuldigs is en gewoon weer over gaat zonder medicatie en ander voer.

ps wij voeren Champ naar alle tevredenheid.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org