Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-03-2010, 22:56   #1
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default gdv de gdv

Loop je speciaal nog even een rondje in het bos in het donker en wat krijg je stank voor dank. Heeft Barry weer op de laatste 100 meter in een vieze enorm stinkende hoop poep liggen te rollen, en wel zo goor stinkend dat hij wel weer een wasbeurtje moest ondergaan. Blijkbaar is het rollen in de stront een wel zodanig geweldige ervaring dat hij er een wasbeurtje aan wil wagen.

Volgens mij is Barry de meest gewassen tsjech sinds tijden..

De wasbeurt zelf was weer een kleine ramp, uiteraard met muilkorf om was het nog een flinke strijd, Het recent opnieuw opgehangen douche gordijn, vakkundig van te voren omhoog gelegd dat is dus heel gebleven. Resultaat een schone tsjech, Buren die mogelijk gedacht hebben dat ik mijn hond alle hoeken van de kamer liet zien zo gaat hij dan tekeer, een mager speenvarken is er niets bij. een zeiknatte broek, een extra was moeten draaien en de badkamer droog moeten dweilen.


Ik hoop dat hij er nu wat van heeft geleerd *zucht*
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2010, 05:58   #2
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Hahaha Judith, het is je toch echt weer gegund

Maar troost je, het laatste waar Sky heerlijk is gaan liggen, was een hele dikke dode pad, die blijkbaar na de vorst net begon te ontdooien
Het geluk wat ik dan wel weer heb is dat Sky graag in bad zeg, als ik tegen de jongens zeg "gaan we lekker wassen" rennen ze beiden naar de badkamer

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2010, 10:48   #3
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

hihi...leuk hé en Tsjech..

Ik heb het voordeel dat ik dicht bij het water woon
ff zwemmen...insoppen..een weer ff zwemmen

Daarna wel aan de riem naar huis,
want voordat je het weet
hebben ze weer iets 'stinkends' gevonden.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2010, 12:33   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Heel herkenbaar hoor Judith!

Dat monster van mij testte vanochtend tijdens de wandeling (vlak voor ze de auto in moest) een nieuwe eau de toilette!
En voor haar was dat een hele grote slijmerig vergane stinkende vis!

Maar tja.. op zo'n wandeling heb je geen shampoo of zoiets bij je Dus ''t werd tig keer zwemen in het kanaal (wat ze ook alleen maar top vindt!)

Maar.. in mijn auto hangt helaas nog steeds een bijzonder geurtje!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2010, 20:59   #5
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Het is zeker de tijd om eens lekker te stinken.... Vorige week vrijdag liet ik Yara even lekker uitrennen met een aantal andere honden, die ze goed kent. Meestal gaan ze dan even zwemmen, dit keer ook dus.

Ze zwom het slootje over en kwam terecht op een vers bemest weiland. Niets lekkerder dan dat zo lijkt het. Het was werkelijk of ze in de zevende hemel was Ze nam een duik in de verse stront, kwam overeind en voor zover een hond dat kan, zwijmelde ze erbij en dook opnieuw erin, stond weer op en dook er weer in, stond weer op en ........enz enz

Dat duurde ongeveer 1 kwartier Ze had letterlijk stront in haar oren en was zo van de wereld door het aroma, dat ze zelfs niet hoorde dat ik "eten" riep. Iedereen die haar kent, weet hoe Yara is als het om eten gaat.

Eenmaal thuis, heb ik een emmer water met lauwwarm hondensop gemaakt en met een oude washand haar ingesopt. De wasbeurt vond ze niet zo fijn, ze probeerde iedere keer te voorkomen dat ik ook maar iets van haar stinkende "odeur de fleur" weg zou nemen.

Dit was de eerste wasbeurt ooit. Hopelijk de laatste.....

En we moesten de dag erna naar de Achterhoek op visite met een enigszins geurende hond
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2010, 21:03   #6
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Helaas hebben wij niet zo veel zwemwater in het bos, wel een uitgebaggerde vijver (overigens door bosgebruikers zelf uitgebaggerd ) , maar daar zwemt Barry nu nog niet in , is te koud, daarbij is die vijver eerst weer 20 minuten de andere kant op.

Voor de grootste gore plekken heb ik altijd baby doekjes bij, en met een plastic zakje om je hand kom je al een heel eind.

Maar ik begrijp dat de meeste tsjechen dus varkens zijn, ik had de naam Farkan nog voor Barry in gedachte tijdens het uitzoeken van een naam, maar was toch voor de lieve naam gegaan.. nou en een lammetje is hij dus echt niet geworden... het heeft dus geen zin een 'lieve'naam te geven.

Mijn andere 2 honden teven doen het dus gelukkig niet.....
In het bos hebben we nog wel eens de discussie of het nu beter is om een eter of een roller te hebben.... nou ik weet het wel
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2010, 21:05   #7
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

ook Yara dus een typische varkenstsjech , mare ik zou maar blijven dromen, eens een roller altijd een roller.. maak de badkamer maar tsjech proof

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post

Dit was de eerste wasbeurt ooit. Hopelijk de laatste.....

En we moesten de dag erna naar de Achterhoek op visite met een enigszins geurende hond
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 31-03-2010, 21:16   #8
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
In het bos hebben we nog wel eens de discussie of het nu beter is om een eter of een roller te hebben.... nou ik weet het wel
Haha, ik heb beide En haar bijnaam was al "varkentje"!
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2010, 18:51   #9
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

EN JAWEL vandaag weer prijs, ik heb nu een tsjech die voor een groot deel groen uitgeslagen is en naar paard 'ruikt' , wil iemand raden waar hij in heeft liggen rollen vandaag.









Zeer uitgebreid in een wat dunne flats van een paard liggen rollen
Hopelijk krijgen we vanavond tijdens de wandeling nog een regenbuitje op ons kop dan spoelt hij nog wat schoon, hiervoor nog geen zin om de strijd met hond en douche aan te gaan, hiervoor stinkt hij niet erg genoeg
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2010, 19:07   #10
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Hahahaha heerlijk toch, maar alsof de duivel ermee speelt, moet Sky altijd blijkbaar iets doen als die van jou ook weer kuren heeft.

Heerlijk het is maatjes tijd, en de visboeren staan op de markt die dingen op behoorlijk lage tafeltjes schoon te maken.
Je moet dan dus niet met je iets te grote Tsjech langs lopen, die meent door tegen dat wankele tafeltje te schuren, hij heerlijk geurt naar "odeur de dode vis".
Het tafeltje is net niet omgevallen, de delen afval die op mijn sukkel terecht kwamen, waren met de hand te verwijderen, en een witte Bulldog meende dat er een lopend buffet thuis kwam

Dus ja....ik geniet van je verhaal

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2010, 21:26   #11
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Er is altijd baas boven baas.....Vorige week bij het Erkemeder Hondenstrand met mijn 5 honden. Er was de dag ervoor veel harde regen gevallen en er was een fikse onweersbui geweest. Gevolg, niet één..... nee op alle strandjes dode vissen.
Zelfs het water rook naar vis.
Thuisgekomen dus 5 honden om en om in bad. Nu heb ik één gelukje. Ze vinden het allemaal erg lekker. Heb er een Duitse Herder bij zitten die uitgebereid baddert en in bad gaat liggen. Moet normaal gesproken de deur van de badkamer dicht houden anders ligt hij in bad te wachten.
Maylow de Tsjech wil niet in bad maar wel onder de douche. Hij geeft geen krimp als hij er onder staat. Alle honden meerdere keren gewassen, daarna mijzelf. Dan nog maar niet te spreken van de was die je gelijk kunt draaien.
Dagen laten nog steeds zo'n vislucht in huis. Uiteindelijk maar deodorant voor honden gehaald. Het is nog niet helemaal weg.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2010, 23:02   #12
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Hahaha heerlijk toch

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2010, 23:11   #13
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

tsja.. vislucht is inderdaad nog erger , Barry is op het moment groen en ruikt nog steeds naar paardenpoep, maar dat is niet zo erg als vislucht. Gelukkig hebben wij voorlopig niks gepland qua shows want hier is het een ware strijd een douchebeurtje. Ik wacht dus op een flinke regenbui.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 22:02   #14
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

En vandaag was het weer prijs...... dit keer goed achter beide oren gesmeerd en ook nog een flinke veeg op het bovenbeen van de achterpoot. En dan thuis natuurlijk weer een ellendige wasbeurt... ik heb nog nooit in mijn leven een hond zo vaak in bad moeten doen.. vorige wasbeurt nog maar 1 maand geleden

Zou ik hem nog terug naar de fokker kunnen sturen? of is de garantie periode al voorbij? hoppa enkele reis terug, een doos, postzegel erop en afleveren op het postkantoor.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 22:15   #15
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hij probeert je gewoon te overtroeven met "lekkere luchtjes" !

Ben benieuwd wat hij komende weken gaat opzoeken na jouw laatste shampoo luchie! hahahahahaha
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 22:24   #16
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik ga de strijd aan, ben nu op zoek naar een honden wasstraat. En/of een camping douche zodat ik hem terplekke een beurtje kan geven.
en mijn schatje wordt helemaal niet met een lekker luchtje gewassen maar gewoon met berkenteer shampoo.
En de rolbeurt in de paardenpoep heb ik niet eens gewassen... dus hij mag helemaal niet klagen.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 22:39   #17
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Door ervaring wijs geworden met een puber flatcoated retriever ga ik alleen in zwemkleding met een hond onder de douche.
"Helaas" heb ik dat al in jaren niet meer geoefend want in ons waterrijke Friesland is altijd wel een plekje te vinden waar ik ze wat verplichte baantjes kan laten trekken.
Over vis en paardenlucht hoor je mij trouwens niet echt klagen, Asmuya heeft een voorkeur én een neus voor mensenpoep, dat gaat bij mij echt niet de auto in.

groetjes,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 23:14   #18
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

mijn ervaring met Barry, heeft mij geleerd hou vooral je lange broek aan ook al wordt die drijfnat , maar dan blijven de benen tenminste heel en zonder krassen
Verplichte baantjes laten zwemmen... hoe doe je dat? Barry houdt van water maar echt zwemmen dat zit er niet echt in, in het water tot je borst nat wordt is meestal het diepste wat hij gaat

Barry zijn voorkeus is ook mensenpoep.......dat is dus de enigste reden tot een wasbeurt, en al die keren dit jaar was dus mensenpoep , een rolbeurt in de paardenpoep vergeef ik hem.
Ik heb wel altijd babydoekjes in de auto liggen, dat haalt in ieder geval het ergste er vanaf, de rest moet toch echt onder de douche , ik denk dat zo'n camping douche aan het asortiment in de auto gaat worden toegevoegd.

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
Door ervaring wijs geworden met een puber flatcoated retriever ga ik alleen in zwemkleding met een hond onder de douche.
"Helaas" heb ik dat al in jaren niet meer geoefend want in ons waterrijke Friesland is altijd wel een plekje te vinden waar ik ze wat verplichte baantjes kan laten trekken.
Over vis en paardenlucht hoor je mij trouwens niet echt klagen, Asmuya heeft een voorkeur én een neus voor mensenpoep, dat gaat bij mij echt niet de auto in.

groetjes,
Marjan
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org