Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Ras standaard en bonitatie

Ras standaard en bonitatie Hoe een typische Tsjechoslowaakse Wolfhond er uit zou moeten zien, afmetingen en bespreking van de rasstandaard

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-02-2005, 13:54   #1
Piroska
Junior Member
 
Piroska's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Location: Alblasserdam
Posts: 26
Send a message via Skype™ to Piroska
Default Waar o waar

Was ook alweer te lezen wat de uiterlijke verschillen waren tussen de tsjech en de saarloos?

Groetjes uit Hongarije, waar het weer sneeuwt.
Piroska jest offline   Reply With Quote
Old 11-02-2005, 23:23   #2
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Kan je daar zo geen antwoord op geven.Wel dat het nogal wat uitmaakt welke honden je als voorbeeld neemt.Weet nog goed dat er eentje bij Koos en Letty vandaan ooit eens uitgescholden werd voor buiten de Rv gefokte Saarloos
Heb van de week leuke foto gemaakt van Solo (SWH)en Karlik van Mijke,ze lopen schuin achter elkaar en je ziet ze opzij en dan lijken ze wel heel veel op elkaar.(van voren niet hoor)
Vind zelf de schedels nogal van elkaar afwijken en ik zie iets aan de rug als je van bovenaf kijkt.Je ziet bij de Tsjech altijd duidelijker de overgang na de ribbenkast,dat loopt bij een SWH wat rechter door.Maar misschien kan iemand die in die termen thuis is daar beter antwoord op geven.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 12-02-2005, 02:47   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Cindy,

Stuur eens een mailtje met je vraag naar de NVTW (ned tsjechen club) , zij hebben zelfs een powerpoint presentatie gemaakt over deze verschillen!
Op hun site www.wolfhond.org staat ook het contact adres.

En anders kun je ook een persoonlijke mail sturen naar Corrie Keizer (voorzitster van de ned. tsjechen club) [email protected] of Marijke Saarloos (secretaris van de ned club): [email protected], zij fokken beide rassen en kunnen je vast meer helpen dan ik!

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 12-02-2005, 09:58   #4
Piroska
Junior Member
 
Piroska's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Location: Alblasserdam
Posts: 26
Send a message via Skype™ to Piroska
Default

Dames bedankt voor jullie antwoord. Dacht dat ik het eens op een internetsite had gelezen, maar ik weet niet meer waar. Is ook alweer 2 jaar terug denk ik, dus het kan makkelijk dat de site er niet meer is.
Die foto van Solo en Karlik heb ik gezien.
Als ik het goed heb gezien loopt Karlik achter Solo.... Maar ik ben ook maar een leek hoor.
Vond het een beetje stil hier Dus ik dacht ik gooi een een balletje

Cindy
Piroska jest offline   Reply With Quote
Old 12-02-2005, 18:31   #5
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Op de site van Rob Deege (www.rijneckerhof.nl) staat wel een artikeltje over de verschillen. Maar het is ietwat lastig om het te vinden

't staat nl niet onder artikelen maar je komt er alleen als je op saarlooswolfhond in de linker kolom klikt.

groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 12-02-2005, 20:19   #6
Piroska
Junior Member
 
Piroska's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Location: Alblasserdam
Posts: 26
Send a message via Skype™ to Piroska
Default

He thanx dat is hem!

Groetjes uit een Wit Hongarije.

Ps. Mijke had je mijn (privé)mailtje nog ontvangen?
Piroska jest offline   Reply With Quote
Old 13-02-2005, 04:04   #7
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Nee Cindy, helaas heb ik het niet gezien!

De harde schijf van mijn comp was gecrasht en ik ben weken zonder internet verbinding geweest!!!!! (en daarvoor had ik een soort flikkerende aan/uit relatie met mijn server waardoor tig mails de mist ingingen..)

Sorry Cindy, maar jij bent dus weer een van de mensen van wie ik hoor dat ze mij een mailtje stuurden, dat nooit bij mij aankwam, waardoor ze ook nooit antwoord kregen

Maar als het goed is ben ik nu steeds weer te bereiken op [email protected] of [email protected]

Ik hoop binnenkort dus weer wat van je te horen!
Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org