Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Ras standaard en bonitatie

Ras standaard en bonitatie Hoe een typische Tsjechoslowaakse Wolfhond er uit zou moeten zien, afmetingen en bespreking van de rasstandaard

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-09-2009, 21:16   #21
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Wat een mooie uitslagen,allemaal van harte gefeliciteerd
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 04-09-2009, 19:19   #22
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

zijn de resultaten al doorgegeven aan deze databank?
Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 10-09-2009, 06:32   #23
WAAWANYANKA
Junior Member
 
WAAWANYANKA's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Pisty
Posts: 71
Default

Ook van mij allemaal Gefeliciteerd .

en met zo'n keurmeester kan je er van uit gaan dat het er naukeurig gekeurd , ik ken de beste man persoonlijk goed en ik ben blij dat hij weer aan het keuren is.

door een ruzie in de CSWclub wou hij niets maar dan ook niets meer te doen hebben met de CSW.
Zo ik ben echt blij dat hij weer iets doet.
__________________
www.waawanyanka.cz
WAAWANYANKA jest offline   Reply With Quote
Old 10-09-2009, 08:08   #24
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by WAAWANYANKA View Post
met zo'n keurmeester kan je er van uit gaan dat het er naukeurig gekeurd , ik ken de beste man persoonlijk goed en ik ben blij dat hij weer aan het keuren is.
Ook ik ben heel blij dat Dhr Jedlicka gekeurd heeft.
We hebben nog veel gepraat op die twee dagen, en hij heeft mij hele waardevolle tips gegeven waarop ik bij een teefje voor Sky letten moet als hij inderdaad ooit in de fok komt

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 21:13   #25
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Ik ben benieuwd wanneer de resultaten in de databank verwerkt zijn.....

En ook om de officiele documenten te ontvangen van de club.

Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 21:56   #26
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

De uitslagen staan wel al bij de keuringen: http://www.wolfdog.org/nld/bonitations/165.html

De laatste update van de site was op 09-08-2009 dus staat er ook een heleboel info, die na die tijd geupdate is, nog niet zichtbaar vermeld.

Daarnaast ontbrak er nog wat info bij de doorgestuurde Belgische uitslagen (de indexering Xv en Xf).
Op verzoek van Margo heb ik daar inmiddels het bestuur van de Belgische club over geinformeerd.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 02-10-2009, 20:13   #27
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Gewoon even hoogteindex en formaatindex berekenen, simpel.
Ik heb ter plaatse ,in St Ghislain, ernaar gevraagd maar " de tsjechen doen dat niet" kreeg ik als antwoord.
In Slowakije wordt dit automatisch op het moment zelf berekend want indien een hoogte index van 54 niet behaald, krijgt de hond geen P1 maar P3. Ook al was de rest Of R1 A63.
Ik vraag mij af waarom er wel één resultaat verwerkt is in databank.
Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2009, 10:04   #28
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Aangezien er op de bonitatiekaart een handtekening van de keurmeester staat, ga ik zelf NIETS extra invullen of toevoegen op dat document.
Dus de keurmeester mag dit zelf doen OF zijn expliciete toestemming geven, maar zonder één van deze, gebeurt er niks mee.

Als er reden is om aan te nemen dat één van de indexen niet goed is, zal de keurmeester het wel uitrekenen. Daar heb ik het volste vertrouwen in.
Op het zicht zie je ook al veel...

En waarom sommige resultaten wel al opgenomen zijn, weet ik niet. Het is in elk geval zo dat NOG NIEMAND zijn documenten ontvangen heeft. Dus niemand kon het doorscannen naar wolfdog.org.
Ik begrijp trouwens niet vanwaar die haast komt... De resultaten zijn jullie toch bekend? Het is niet dat het pas 'officieel' wordt als het op wolfdog staat he...

Geef ons tenminste de tijd om de keurmeester de kans te geven om de indexen nog toe te voegen. Als de kolen zo heet zijn, verstuur ik alles vandaag nog => het ligt al bijna 3 weken klaar om te versturen.
Dan is het jullie persoonlijke verantwoordelijkheid om de indexen erop te krijgen, als jullie die graag willen.

Ik wil niet rot doen hoor, maar net als het team van wolfdog.org zijn ook wij, van de rasclub, 'maar' vrijwilligers.

Ik hoop dat het bij deze voor iedereen duidelijk is waarom jullie nog geen documenten ontvangen hebben.

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2009, 18:11   #29
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

De keurder had dat op de dag zelf moeten doen.

Ik denk niet dat je mij moet vertellen wat het is om "vrijwilliger" te zijn in een club.
Ik heb 5 x bonitaties meegemaakt, dus een klein beetje ervaring.

Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 04-10-2009, 00:31   #30
Willy
Junior Member
 
Willy's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Kasterlee
Posts: 55
Default

Liesbeth,
Ik heb je al 3 X een mail gestuurd om een kopie te mogen ontvangen van de bonitatie laatste was op 29/09/2009.
Tot op heden geen enkel bericht wat is aan de hand was.
Moet ik dit lezen op de site

Ik dank je
Willy
Willy jest offline   Reply With Quote
Old 04-10-2009, 17:49   #31
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik hoef me niet te verantwoorden hoor... (en toch doe ik het).

Ik werk fulltime, ik ben zwanger, ik studeer, ik ben 2 weken heel zwaar ziek geweest en ik ben het soms beu om steeds mails te moeten beantwoorden over zeer relatieve zaken als 'hoe komt het dan de resultaten van sommige mensen al online staan en die van mij nog niet?'.

Sorry hoor, maar iedereen heeft een limiet aan zijn draagkracht en die van mij is inmiddels bereikt. Ik vind de manier (ondertoon) waarop veel mails geschreven zijn ook alles behalve...
En daarboven krijg ik zelden of nooit zelf een antwoord op mails, vooral van diegenen die het luidst roepen dat ik mijn mails niet beantwoord.

Ik kan jullie verzekeren: mails niet beantwoorden is absoluut niets voor mij, dus als je geen antwoord krijgt mag je er van uit gaan dat ik het OF onvoorstelbaar druk heb OF halfdood ben. Beiden waren de laatste maand het geval, dus mijn excuses voor het niet beantwoorden van mails.

Over alles valt te klagen, dus voel jullie vrij.
Ik ben inmiddels op een punt in mijn leven gekomen dat ik minder belangrijke dingen kan relativeren. Probeer het eens: scheelt een hoop kopzorgen en onnodig opwinden.

Groetjes,

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 04-10-2009, 19:37   #32
snow-wolf
Junior Member
 
snow-wolf's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Sint-Katelijne-Waver
Posts: 57
Send a message via ICQ to snow-wolf
Exclamation Jeugdkeuring en Bonitatie Belgie 2009

Over de Bonitatie is zoveel te doen !!!
Wij zijn niet bevoegd om dingen op de papieren bij in te vullen of extra toe te bijvoegen .Keurmeester heeft zoals het hoort alles gehandtekend en had geen pc bij zich ,dus is hier optie 2 als gevolg ( keurder neemt verslagen mee en voert deze thuis in ,wij kunnen er niet aan doen wanneer dit gebeurd jammer genoeg :-( )
Zelfs mijn gegevens van Snow-Wolf zijn op deze site nog steeds niet aangepast !!!
.Reglementen zijn er nu eenmaal en wij moeten deze als club naleven zowel naar FCI toe als naat St-Hubertus als naar de overige organisaties die ons overkoepelen .Er komt meer bij zien dan de meesten wel denken ,kritiek is vlug gegeven natuurlijk .


[email protected]
snow-wolf jest offline   Reply With Quote
Old 04-10-2009, 20:04   #33
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by of_Mercedes_Dream View Post
....Ik heb ter plaatse ,in St Ghislain, ernaar gevraagd maar " de tsjechen doen dat niet" kreeg ik als antwoord.
In Slowakije wordt dit automatisch op het moment zelf berekend want indien een hoogte index van 54 niet behaald, krijgt de hond geen P1 maar P3. Ook al was de rest Of R1 A63.
Ik vraag mij af waarom er wel één resultaat verwerkt is in databank.
Patrick
Ook in CZ is het sinds 2009 verplicht om de indexeringen in het keurrapport op te nemen! (maar aangezien deze keurmeester niet meer bij de club in CZ betrokken is, wist hij dit wellicht niet)

Ik heb dit dan ook (op verzoek van Margo) aan het bestuur van de Belgische club gemeld.
En ik vind het een prima oplossing dat zij de keurmeester nu alsnog zelf deze berekeningen laat maken!
Dat zal een hoop verwarring, misverstanden en verdere speculaties voorkomen!

Ik heb geen flauw idee waarom er nu al 1 resultaat wel verwerkt is in de databank!
De enige die dit gedaan kan hebben en er iets zinvols over kan zeggen is Margo.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 04-10-2009, 20:38   #34
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Dat van Snow klopt, sorry, verkeerd gezien.

Deze site heb ik absoluut niets te verwijten.

Ik spreek in naam van 7 deelnemers.

Verder wens ik geen commentaar meer toe te voegen. Ik weet genoeg.

Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 08-10-2009, 13:33   #35
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

ik heb vandaag het document van de jeugdkeuring (van mijn Isla) in St Ghislain ontvangen, waarvoor dank.
Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org