Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden: Saarloos

Wolfhonden: Saarloos Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over Saarlooswolfhond...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-05-2007, 13:35   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default info rond Saarlooswolfhonden

Beste mensen,

Onderstaand bericht ontving ik van Johan Berends.
Aangezien het mede gericht is aan belangstellenden, en het hier gaat over ontwikkelingen rond het Nederlandse Saarlooswolfhonden ras, leek het mij wel zinvol om jullie hier ook te informeren.


--------------------------------------------------------------

Dit bericht is verzonden naar alle leden van de NVSWH en andere belanghebbenden.

Geacht lid van de NVSWH,

Omdat ik naar redelijkheid mag aannemen dat u door het bestuur van de NVSWH niet op de hoogte bent gesteld, zal ik het maar doen.

In zijn bestuursvergadering van 11 april 2007 heeft de Raad van Beheer besloten een onderzoek in te stellen bij de rasvereniging NVSWH.
Dit naar aanleiding van een uitgebreid zwartboek dat de Kynologenvakbond Nederland ruim een jaar geleden heeft ingediend bij de Raad naar aanleiding van talloze klachten die waren binnengekomen over de ondemocratische praktijken van deze vereniging en naar aanleiding van een petitie die door 206 zeer verontruste liefhebbers van het ras is ondertekend.

De juridische afdeling van de RvB heeft alle stukken het afgelopen jaar uitvoerig bestudeerd en is tot de conclusie gekomen dat de Raad de gang van zaken bij deze rasvereniging niet langer naast zich neer kan leggen!

Het gaat hier over:
*de statutair ongeldig uitgeschreven algemene ledenvergadering van het afgelopen jaar,
*de intimidaties en ondemocratische gang van zaken tijdens die ALV waar leden werden geroyeerd zonder dat woord royement is gevallen,
*het voortdurend zwart maken van fokkers buiten de eigen gelederen,
*de beschuldiging dat het merendeel van de honden buiten de NVSWH bastaarden zijn en dat er met papieren gesjoemeld wordt,
*de talloze rechtzaken die tegen goedwillende eigenaren zijn gevoerd in de loop der jaren,
*de stelselmatige bevoordeling van 1 kennel binnen de NVSWH,
over de ondoorzichtige en willekeurige gang van zaken rond de pupbemiddeling,
*de censuur in het clubblad,
*het absurde aantal honden dat op naam van 1 kennel wordt gehouden en uitgezet onder leden,
*machtsposities en -misbruik daarvan door bepaalde personen,
*het onterechte royement van tientallen leden in de loop der jaren,
*het (volgens de Nederlandse wet- en regelgeving) strafbare wurgcontract dat leden moeten tekenen alvorens een pup te kunnen kopen,
*absurde boetes in dat contract bij overtreding van de bepalingen,
*het puppengeld dat in plaats van aan de fokker aan de vereniging moet worden betaald etc. etc.

Het is inderdaad een heel lijstje.
De klacht is dat het hier niet om een vereniging gaat, maar om een particuliere kennel die de façade van een vereniging misbruikt.
Misschien bent u niet verbaasd. Het zat er inderdaad al lang aan te komen want ergens wordt een grens bereikt, ook bij de Raad van Beheer.

Iedereen mag verder zwijgen en afwachten (dat is misschien maar beter ook binnen de cultuur van de NVSWH) maar zoals ik al eerder heb aangegeven en ik spreek daarin uw voorzitter na: dit is niet meer te stoppen.

Met vriendelijke groet,

Johan Berends.

http://saarlooswolfhonden.web-log.nl
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 21-05-2007, 14:35   #2
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

He he eindelijk
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 21-05-2007, 15:48   #3
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Goh dat werd idd tijd zeg! Zal mij benieuwen hoe dit gaat aflopen!

Groetjes Kim

PS houdt ons op de hoogte zou ik zeggen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org