Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-01-2010, 17:57   #21
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Jaja is goed duidelijk. De reden waarom ik dit vroeg is vooral omdat ik bij de VDH vereniging waar ik regelmatig ga kijken iedereen zie belonen met een balletje en een touwtje eraan.. Daar doen ze alles voor lijkt wel. Ik was erg benieuwd hoe dit dan met tsjechen gaat aangezien je veel leest dat die een balletje snel wel weer voor gezien houden. Lijkt me best moeilijk om continu ook die aandacht vast te houden met een voertje, toch? Of geef je em de avond/morgen ervoor gewoon wat minder?
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 18:41   #22
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Quote:
Originally Posted by Sten View Post
Jaja is goed duidelijk. De reden waarom ik dit vroeg is vooral omdat ik bij de VDH vereniging waar ik regelmatig ga kijken iedereen zie belonen met een balletje en een touwtje eraan.. Daar doen ze alles voor lijkt wel. Ik was erg benieuwd hoe dit dan met tsjechen gaat aangezien je veel leest dat die een balletje snel wel weer voor gezien houden. Lijkt me best moeilijk om continu ook die aandacht vast te houden met een voertje, toch? Of geef je em de avond/morgen ervoor gewoon wat minder?
Nee hoor, zolang hij niet dik begint te worden krijgt hij van tevoren gewoon zijn normale hoeveelheid voeding.
Hij is wel selectief wat beloning betreft.
We hadden eerst hondesnoepjes waar meneer geen interesse in had.
Blokjes kaas en Frolick brokjes doet hij alles voor.
channi jest offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 20:35   #23
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default training 11-1-2010

hier weer een update van onze TsW Korben.

Hiet was weer maandag en dat betekend trainen.
Hij was dikke ander halve maand niet meer geweest dus het was maar even kijken wat hij nog wist.
het volgen kon ik zo verder waar ik toen was gebleven.
Op commando recht en dan weer links tijdens volgen. ging goed. steeds beter.
afliggen deed hij ook wel maar toen ik een beetje uit zicht was wou hij achter mij aan komen.
dat is niet de bedoeling.
aangezien hij steeds meer zijn neus wil gebruiken hebben we onze eerste stap naar persoonlokaliceren gezet.
eerst even achter een andere hond aan lopen en lekker laten snuffelen (ruiken) en kijken wat de bedoeling is.
beetje gek gemaakt op de bijtrolletje en toen is de persoon weer gaan verstoppen. wij konden wel kijken waar. en zijn op ongeveer 3 meter afstand begonnen. toen hij bij het object was waar de persoon acter zat verstopt even helpen waar hij dan moet ruiken. en dat deed hij goed. en toen erbij geleerd van ooooookeeee ik heb nu echt geur en nu moet ik zitten.
wel een goed begin.
daar zit nog wel veel werk in voor hij het helemaal doet maar er is een begin en hij vond het leuk.
hij heeft daardoor ook aangegeven dat hij toe is om verder te gaan.
de volgende training gaan we ook stapje voor stapje beginnen met voorwerpen zoeken en aanwijzen.
hij vind zo prachtig om zijn neus te gebruiken en dus gaan we hem ook leren hoe hij hem echt kan gebruiken.
hij loopt met uitlaten ook telkens op storen van fietsers of autoband tot hij weer iets anders ruikt en gaat hij daar in verder.
hij heeft alleen nog niet helemaal door dat als hij zijn neus erg diep in de sneeuw drukt de geur weg is.
dat leerd hij dan vanzelf wel weer.
kon merken dat die z'n lange tijd niet meer is geweest.
al die blaffende honden vond hij toch wel weer een beetje eng.
hij was ook erg moe na een tijdje dingen doen.
dus maar lekker in de auto gelegt kon hij lekker uitrusten.
Hij heeft ook laten horen dat hij kan blaffen.
2 x woef. jaaaaaa
ook erg toevallig. ik keek er zelf van op.
het kwam omdat sander met denzell aan het persoonlokaliceren was en denzell begon te blaffen om aan te geven hier zit die. toen deed kroben het ook.

maar goed dit wa het dan maar even weer.

onder korben zijn profiel staan weer nieuwe foto's van de training bij.
channi jest offline   Reply With Quote
Old 14-01-2010, 20:08   #24
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Klinkt goed en de foto's zien er goed uit! Houd me op de hoogte, hopelijk kan ook k snel aan de slag met het trainen van mijn eigen eerste tsjech.
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 03-04-2010, 05:02   #25
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Ik heb al een hele tijd niks meer van me laten horen.
Wij hebben het aardig druk met dingen gehad.
Om toch maar even een up date over korben hier te zetten was me er helemaal door geschoten.

Korben doet erg goed en zijn nog steeds erg blij met hem.
Wij hebben in de tussentijd via Skype contact met de fokker.
Daar zijn we ook erg blij mee.
Korben is nu 10 maand oud.
Hij heeft nu al bijna een schofthoogt van 67 cm.
Hij is dus mooi gegroeit. Heeft ondertussen een neiuwe bensch gekregen aangezien die oude toch echt te klein werdt.
Wij hebben hem nu ook redelijk in orde met voer.
Wij hebben van hoofdvoer veranderdt en zijn onder tussen er ook achter welke snoepjes beloningen hij wel en niet kan hebben.
Na lange tijd toch wel niet echt meer met hem te hebben getraind wegens omstandigheden toch weer volop aan het trainen.
Aangezien ze bij ons niet echt wisten wat ze of hoe ze met een tjech dingen moet doen om iets te leren gekozen om ergens anders ook te gaan trainen.
Heb toen contact gehad met Mijke en kwam bij een trainingsclub voor dobbelmans maar ook andere honden toestaan. Ben eerst wezen kijken hoe het daar is en of het wat leek.
Ik was gelijk helemaal opgewekt en kreeg de kriebels om zelf mee te doen.
besloten om daar erbij te trainen.
Maar ondertussen maar besloten om daar met korben eerst VZH te gaan doen en in de tussentijd langzaam verder te trainen voor de beveiliging.
Ben ondertussen nu 3 keer geweest maar kreeg al op onze oude trainings veld te horen dat ze goed konden zien dat het ons goed deed om daar te trainen en ze een groot verschil konden merken hoe de hond dingen deed en hoe lekker hoog die staart Zwaaide. Wel leuk om dat te horen en het het ook op onze nieuwe club laten weten. Hij volgt super nog beter en donderdag voor het eerst dat de lijn er gewoon bij hing. Echt ik was erg trots op ons en erg blij.
Voor de rest doen we lekker alles
rustig aan en op een goeie manier nu en wanneer hij aangeeft meer te willen langzaam een stappie verder te nemen. Hoewel die stapjes soms best snel
zijn.

Voor de rest heb ik de klok voor eten verzet voor de hondjes.
Ze kregen 's avonds vaak om 18 uur eten maar dan om 6 uur in de ochtend stond korben weer met ik heb honger.
Wij hebben nu de klok verzet naar 20 uur en dat gaat echt super. Als
hij dat slaapt dan laat ik hem en krijgt hij wel later eten. Kan nu steeds langer uitslapen. Erg fijn.
Zal zo snel mogelijk weer eens wat van ons laten horen.
Ga nu even weer verder aan het werk straks nog hondenkeuring voor de bond van de diensthond.
Sander moet met denzell zijn papiertje verlengen. Dat gaat wel goedkomen denk ik en hoop ik. Begint om 10 uur dus dat wordt even doortrappen voor me betrefd slaap maar goed.

Tot snel
channi jest offline   Reply With Quote
Old 06-04-2010, 10:24   #26
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Klinkt goed! Ik ga vanavond bij de plaatselijke vdh vereniging beginnen met pakwerk (lees het goed; ik moet het pak aan jaja) en op deze manier beteken ik wat voor hun en kunnen zij mij helpen met het appel van Tycho. Voor wat hoort wat denk ik dan maar.. Ze hadden me al gezegd van het weekend dat ik niet moet verwachten grote resultaten te boeken maar daar doe ik het ook niet voor, ik doe het zolang het leuk is voor mij en de hond.
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 07-04-2010, 20:56   #27
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Sten View Post
Klinkt goed! Ik ga vanavond bij de plaatselijke vdh vereniging beginnen met pakwerk (lees het goed; ik moet het pak aan jaja) .
En heb je het virus te pakken ???
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 08-04-2010, 09:19   #28
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Quote:
Originally Posted by Sten View Post
Klinkt goed! Ik ga vanavond bij de plaatselijke vdh vereniging beginnen met pakwerk (lees het goed; ik moet het pak aan jaja) en op deze manier beteken ik wat voor hun en kunnen zij mij helpen met het appel van Tycho. Voor wat hoort wat denk ik dan maar.. Ze hadden me al gezegd van het weekend dat ik niet moet verwachten grote resultaten te boeken maar daar doe ik het ook niet voor, ik doe het zolang het leuk is voor mij en de hond.
Pakwerk heb ik ook al wel een keertje gedaan. Vind beat wel leuk maar kan het lichamelijk zelf niet. Ik ga toch mischien as maandag weer eens in het pak.
channi jest offline   Reply With Quote
Old 11-06-2010, 01:32   #29
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Het is erg lang geleden dat ik weer eens hier iets heb geschreven.

Met korben gaat het uitstekend hier.
Voeld zich hier erg op zijn plek.
Hij is onderhand een jaar geworden en je merkt steeds meer dat dominate gedrag omhoog komen.
Voornamelijk wanneer we een hond tegen komen die hij nog niet kent.
Heb hem even een paar keer op zijn plek gezet maar nu gaat het weer goed.
Laat hem ook nog steeds met vreemde honden spelen enz.
Ik kon het ook merken aangezien ik in een buurt woon met veel buitenlanders dat hij begint te grommen als er mensen lang hem heen gaan die bang zijn.
Ik sta dat dan wel niet toe maar moet er wel om lachen.

Thuis doet hij het verder ook super.
Hij kan los in huis als ik boven ben. Gaat algemeen goed.
Hij slaapt mooi uit als ik er zin in heb.
Hij heeft minder moeite om lang en de bensch te zitten.
Eerst dan als hij eindelijk eruit was super stuiter.
Nu niet meer. Gewoon rustig. Natuurlijk moet hij wel even spelen met die duitser maar er is een eennorm verschil.

Training gaat ook super vind ik.
Wij doen vzh nu voor 10 weken ofzo en we mogen door naar de volgende groep.
Echt super.
Ben erg trots op hem.
Moet nog wel veel getraint en dingen worden geleerd maar hij doet het goed.
zeggen ze daar en ook op de training voor de bond van de diensthonden.
Ik train momenteel even niet voor de diensthonden maar train wel mee op die dag maar gewone dingen die met vzh ook hebben.
Zelfs daar zien ze hem groeien.
Korben is onderhand al wel bijna 70 cm schofthoogte.
Hij groeit als kool.
Maar gedraagt zich vaak nog als een pup.
Wel grappig om te zien. Z'n kalf en dan pups gedrag.
We noemen hem vaak ook wel mister bean.
Ligt die op de bank te slapen met de poten tegen de rugleuning aan en dan wil hij omdraaien en valt hij van de bank. Dan kijkt hij stom verbaast naar mij of sander en gaat wat lekkerder liggen of kruipt weer op de bank en slaapt verder.

Hij is ook steeds meer van kriebelen gaan houden.
Je mocht hem wel aaien maar dat duurde maar even en dan mocht het niet meer.
Nu vind die het heerlijk en komt die wel een bij je en moet je hem zo een tijdje kriebelen.

Betrefd het grommen als ik bij zijn eten / botje kwam is ook verleden tijd.
Heel soms vergist hij zich erin maar dat merkt hij dan ook wel gelijk.
Echt super

hij heeft zelfs een bbq meegemaakt nou.
En netjes van de vlees afblijven en niet skooieren om eten.
Hij lag naast me te slapen of was druk met zijn botje.
Echt super.

Wij zij echt helemaal gek met hem en willen hem voor geen goud meer missen.
Als je filmpjes wilt zien kun je zo op YouTube zoeken onder korben. Sommige staan onder korben en sommige onder korben girios ...

Hoop je even weer een beetje bij te hebben gepost.
Ga maar slapen met een super troste gevoel.
Vandaag met korben getraint en echt super.
Vandaag dus komen te horen dat we door naar de volgende groep mogen.
Jheeeeeeee
__________________
Groetjes chantal
channi jest offline   Reply With Quote
Old 12-06-2010, 08:37   #30
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Je verhaaltjes zijn nog altijd heerlijk om te lezen en zo herkenbaar
Enne pupje van een jaar en 70cm, maak je geen zorgen ik heb hier een pupje van 21 maanden en ca 72cm en herken helemaal wat je schrijft.
Sky kan nog altijd niet goed een poot optillen, al probeert hij het steeds vaker en lukt het inmiddels ook om niet iedere keer met zijn klokkenspel tegen de paal/boom te belanden

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 01-07-2010, 16:35   #31
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Het is de laatste tijd aardig warm. Sander en ik waren bij de Aldi boodschappen aan het halen en zagen een kinderbadje van anderhalve meter doorsnee. Ach waarom niet gewoon meenemen en zit wel hoe lang het duurt.
Niet voor ons zelf naar voor de hondjes.
Korben vond het eerst erg eng. Vooral met nog de water slang erin.
Namate de andere honden even lekker met hun pootjes erin waren geweest vond korben het ook wel interesant.
Balletjes erin gegooit en dat vond hij prachtig.
Haalde oplaatst de bal van de bodem af. En moesten wij hem er weer ingooien.
Hij heeft nu door dat hij de bal zelf er ook wel weer in kan laten vallen.
En met die pootjes voetballen onder water.
Hebbe veel leuke foto's erbij.
Helemaal nu wij een Canon Cam eos 1000 d hebben.
Wij hadden ook nog voor alle honden mooie kluif botten gehaald.
Hadden ze wel verdient zeker na zoveel water pret.
Botjes in het badje gegooit en alle honden pakte hun eigen botje uit het water.
Echt geweldig.
Dat wou ik even met jullie delen.
De foto's komen snel.

Chantal
__________________
Groetjes chantal
channi jest offline   Reply With Quote
Old 02-07-2010, 21:32   #32
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Gisteren voor de 2e keer in onze nieuwe groep getraint.
Hij heeft dit keer tijdens zijn training ook shot gehad daar.
Was aan de ene kant best wel benieuwd wat hij zal doen op dat moment of hoe hij erop zou reageren.
Was er aan de ene kant al wel van overtuigt dat het hen niks zou doen.
De eerste keer dat ik met hem shot had poepte hij gewoon verder op het veld.
Oud en nieuw was ook geen probleem. Nu zat hij mij aan te kijken zo van waarom schrik jij nou daar van. Nergens voor nodig en keer waar het vandaan moest komen.
Wel grappig. Ik reageer er wel schrikkerig op en de hond heeft zoiets van oh waar komt dat vandaan.
Met afliggen op afstand ook shot erbij. Geen kick.
Alleen wel nek gestrekt en kijken hè waar komt het vandaan.
Ben erg trots op hem. Eigenlijk gaat het nu redelijk snel met vanalles alsnog bijleren. Op het veld ook erg goed.
Elke keer ondanks niet altijd alles zo goed gaat als ik al hen gezien hoe hij het kan zorgt hij ervoor dat ik met een trots gevoel van het velt kom.
Tjechen zijn rare honden. Heb erg veel bijgeleert. Zeker het feit geduld hebben en tot 10 tellen en niet uit je sloffen ploffen.
Die dingen die we geleert hebben hebben soms ook profeit op de andere honden.
Merkt ook duidelijk het verschil tussen hoe die tegen mij of mijn vriend doet.
Ik ben conseqenter als hem en dat merk je hoe hij reageerd als je iets van hem verlangt. Hahah.

Chantal
__________________
Groetjes chantal
channi jest offline   Reply With Quote
Old 15-08-2010, 01:32   #33
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Korben is nu bijna 15 maanden oud.
Hij is goed gegroeit in die tijd.
Hij heeft ook toch wel veel geleerd.
Wij hebben in die tijd ook veel dingen geleerd.
Je kunt steeds meer merken dat hij goed pubbert.
Dat hij langzaam dominanter wordt.
Tegenover andere honden.
Hier thuis met de anderen. Hij mag lang niet meer zo veel flikken bij hun.
Wel leuk om z'n beest te zien groeien.
Zulke leuke momenten als herinderingen die we al hebben.
Laatst bij mijn ouders had hij in de garage zijn kop in de prullenbak gedaan en kwam terug lopen heel ontschuldig met de deksel nog om zijn nek.
Wel even heel zielig kijken van help.
We lagen met zijn allen in een stuip.
Was zo komies.

Toch daarna op een moment dat je er eigenlijk even niet aan denk dat hij je ooit zou uitproberen keerde hij tijdens het uitlaten zich tegen mij.
Hij was fel tegen een andere hond en ik corigeer hem. Hij draaide zich om en met de tanden bloot grommen tegen mij.
Ik heb hem onder zijn bek gepakt en gevraagt waar hij mee bezich is.
Toen bij zijn nekvel gepakt en naast me getrokken en hem
een comando gegeven dat hij naast me
moet gaan zitten om daarna volgend verder te kunnen lopen.
Hij ging netjes zitten. Maar vloog zo weer richting die hond.
Ik corigeer hem weer door enkele rukken aan de lijn en weer keerde hij met de tanden bloot grommend tegen mij.
Toen heb ik hem toch echt wel even laten merken dat ik de baas ben en wat pijn kan zijn. Toen gingen de oren plat en de staart naar beneden.
Toen we weer gewoon achter thuis zaten kwam hij op zijn manier sorry zeggen. En echt heel zielig doen bij de rest.
Toen hebben we het maar weer goed gemaakt.
Wat kan hij slijmen als hij weet dat hij fout is geweest en het goed wil maken.
Ook als hij iets heeft gedaan thuis wat niet mag.
Hoef maar op te staan en zijn kant op te lopen en hij weet het donders goed.
Komt hij ook altijd zo slijmen om het goed te maken.

Verder wordt hij vrijer.
Zelfstandiger.
Wel lekker alleen als hij los loopt gaat hij ook veel verder van je weg. Dat vind ik iets minder. Maar dan roep ik hem en komt hij meestal wel.

Dit was dan weer even een korte up date hoe het met korben gaat.
Hij voeld zich lekker thuis.
Hij heeft zijn eigen plekje en dat merk je aan hem.
Hij is lekker speels en actief maar ook z'n clowen maar ook super knuffelig en lief naar ons en vele anderen.

Tot de volgende up date
__________________
Groetjes chantal
channi jest offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 00:07   #34
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by channi View Post
Toen heb ik hem toch echt wel even laten merken dat ik de baas ben en wat pijn kan zijn.
Naast dat je kans maakt dat hij opgebouwde frustratie in de toekomst op iemand anders richt...
Moet dit jullie relatie ten goede komen?

Ik denk altijd maar "goed voorbeeld doet goed volgen" en dat geldt ook voor een slecht voorbeeld.

Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 06:09   #35
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
Naast dat je kans maakt dat hij opgebouwde frustratie in de toekomst op iemand anders richt...
Moet dit jullie relatie ten goede komen?

Ik denk altijd maar "goed voorbeeld doet goed volgen" en dat geldt ook voor een slecht voorbeeld.

Marjan
Ik heb het eerst zonder pijn gedaan. Hielp niet. En pijn kan of zoveel manieren. Ik heb hem echt niet helemaal verot geschopt als jij dat onder pijn verstaat. Als honden onderelkaar hadden ze gebeten om te laten voelen wie nou de baas is.

Deed hem echt niet echt zeer maar het was wel meer schrik.
Ik wil niet hebben dat hij gromt tegen mij of wie dan ook.
Ook bijten niet.
Au schreewen doet hem niks. Bijt hij juist harder.
Ik pas toe wat nodig is.
Hij stond toen echt dat het erop aan kwam dat ik moest kiezen tussen hem iets pijn te doen of ik was de klos.
Hing strak in de lijn naar mij toe.
Soms heeft een kind bewijze ook een schop onder hun reet nodig.
Zo moet je het maar zien denk ik.
Ik strain ook bij verschillende mensen. Met verschillende doelen en manieren en echt ik weet wel wat ik doe.
Ze vonden dat ik goed heb gehandeld heb natuurlijk met hun er wel over gehad.
__________________
Groetjes chantal
channi jest offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 08:45   #36
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Of je wel of niet op het moment van goed heb gereageerd laat ik even buiten beschouwing .

Het nadeel van je hond pijn te doen om hem te laten weten dat ie op dat moment fout is, is dat je hond steeds stugger word en steeds harder gecorrigeerd moet worden.
En omdat je hond op deze manier gecorrigeerd word krijgt hij ook steeds meer verzet tegen over jouw eigen persoontje.
Wat dat betreft deel ik de mening van Marjan.

Maar het is niet de bedoeling dat je je hierdoor aangevallen moet voelen.
Maar misschien wel iets om eens over na te gaan denken .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 09:03   #37
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
Naast dat je kans maakt dat hij opgebouwde frustratie in de toekomst op iemand anders richt...
Moet dit jullie relatie ten goede komen?

Ik denk altijd maar "goed voorbeeld doet goed volgen" en dat geldt ook voor een slecht voorbeeld.

Marjan
Wat zou jij doen in zo'n situatie?

Gr,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 09:09   #38
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Typisch de leeftijd. Hij gaat je nu uit proberen maar ook de reuen in zijn omgeving krijgen zijn aandacht. Gelukkig hebben die van ons zich nooit tegen ons gekeerd misschien ook door onze houding maar andere reuen en kleine hondjes zijn niet veilig. Maar ook wij hebben zeker Mizar wel eens behoorlijk moeten corrigeren. Ik ken jou en Korben en denk dat het nodig is dat hij weet wie de baas is. Ik denk dat je prima gereageerd heb ik ben een groot voorstander van trainen door beloning maar zeker een Tsjechen reu moet wel weten wie de baas is.
Mizar leggen we tgenwoordig meteen plat als hij uitvalt aan de lijn en gaan dan zeer dominant over hem heen staan zodat hij weet dat het gedrag niet geaccepteerd word en heeft meteen een onderdanige positie tegenover de andere hond. Het lijkt te helpen aan de lijn krijgt hij steeds minder intresse voor andere reuen en kleine hondjes. Los is het nog steeds hopeloos en krijgen Lupo en Mizar altijd hun muilkorf om.

Gerard
gerard&monique jest offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 10:31   #39
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Wat zou jij doen in zo'n situatie?

Gr,
Barry
Kom maar een poosje bij mij trainen, zou ik zeggen.
Gebaseerd op de visie van Turid Rugaas is er een hele effectieve manier die op (lange) termijn zelfs kan zorgen dat een hond weer los bij andere honden kan.
En dat baseer ik op eigen ervaring met een Tsjechenreu en een Karelische Berenhond teef die ik heb gehad. En op de ervaringen die ik terugkrijg van de klanten die met deze problemen bij mij kwamen trainen en er voldoende tijd en energie in wilden investeren om dit patroon te doorbreken, van reu Mechelse Herder X tot Teckel.

groet,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 11:25   #40
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
Kom maar een poosje bij mij trainen, zou ik zeggen.
Gebaseerd op de visie van Turid Rugaas is er een hele effectieve manier die op (lange) termijn zelfs kan zorgen dat een hond weer los bij andere honden kan.
En dat baseer ik op eigen ervaring met een Tsjechenreu en een Karelische Berenhond teef die ik heb gehad. En op de ervaringen die ik terugkrijg van de klanten die met deze problemen bij mij kwamen trainen en er voldoende tijd en energie in wilden investeren om dit patroon te doorbreken, van reu Mechelse Herder X tot Teckel.

groet,
Marjan
Hoi Marjan,

Dat is een heel uitgebreide text die je hierboven hebt neergezet, maar het is totaal geen antwoord op mijn vraag. Jij hebt het in bovenstaande over een trainingsmethode. Maar je reactie op Chantal ging over een bepaalde situatie en jij gaf commentaar op hoe Chantal hiermee omging.

Ik zou dus graag willen weten hoe jij dit zou hebben opgelost in die situatie.

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org