Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-09-2011, 12:14   #1
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default Hondenlosloopgebieden in Nederland

Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar wanneer wij weer eens een nieuwe ervaring willen opdoen en met Ottokar ergens willen gaan wandelen, zoek ik altijd naar losloopgebieden, waar de honden vrij kunnen rennen.

Vaak keek ik dan bij de sites van staatsbosbeheer of natuurmonumenten, maar dat is veel zoekwerk en lang niet altijd vond ik wat ik zocht.

Nu zomaar op de website http://www.doggies.nl/hondenlosloopgebieden/#doggies terechtgekomen en voor het eerst een zucht van verlichting: compleet en welhaast onuitputtelijk overzicht van losloopgebieden over het hele land en met goede info over parkeren, zwemmogelijkheden en horeca (wij lusten ook wel eens iets, na een lange wandeling ).

Kortom, prima site om snel te scannen, wanneer je weer eens op pad wil met de honden!
Puma jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2011, 21:53   #2
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Vandaag zijn we lekker wezen uitwaaien op de Oirschotse Hei, heerlijk anderhalf uur gewandeld en 1 wandelelaar met losse hond op 200 meter afstand tegen gekomen Soms is het wel even ploeteren over de tankbanen maar voor de honden echt lekker lopen (trouwens geen idee of ze hier officieel los mogen lopen)
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 05-12-2011, 16:04   #3
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Vandaag zijn we lekker wezen uitwaaien op de Oirschotse Hei, heerlijk anderhalf uur gewandeld en 1 wandelelaar met losse hond op 200 meter afstand tegen gekomen Soms is het wel even ploeteren over de tankbanen maar voor de honden echt lekker lopen (trouwens geen idee of ze hier officieel los mogen lopen)
Daar heeft de gemeente Best iets over in de APV opgenomen:

(info van bewonersoverleg Heuveleind: http://www.boheuveleind.nl/regels.htm )

"Vier vuistregels voor hondenbaasjes in Best.
1. Honden mogen niet loslopen! De plicht om uw hond stevig aangelijnd uit te laten, geldt voor de gehele bebouwde kom - èn voor natuur- en jachtgebieden: Pailjaart, de Scheeken, de Bestse en Sonse bossen (niet nabij de Boslaan) en de Oirschotse heide.

-snip-

De vuistregels in deze 'e-brief' zijn ontleend aan de Algemene plaatselijke verordening 2001 (APV) van Best. Via prikacties controleert de politie op de naleving ervan."
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 05-12-2011, 17:01   #4
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Is Judith nu alweeeeeeer in overtreding... ik vind het niet kunnen.. Whahhahahahaha....
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 05-12-2011, 20:52   #5
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

een goede diender die daar gaat controleren
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 05-12-2011, 21:41   #6
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
een goede diender die daar gaat controleren
De enige dienders die ik wel eens op de Oirschotse heide zie zijn van de Marechaussee, en het laatste waar die zich druk over lijken te maken is een hond (tenzij er net militairen met zwaar materiëel over de hei aan het crossen zijn).
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 06-12-2011, 00:21   #7
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Precies , en ik kom niet uit de buurt ... dus ik heb geen bordje verboden voor loslopende honden gezien. Enne met mij liepen er nog een heel aantal honden aan de andere kant van de weg het stukje waar wij dus niet zijn gaan lopen.

En als er van die groene mannetjes met camouflage op hun ogen lopen te spelen in de hei dan staan er bordjes... maar ja dat doen ze bijna nooit in het weekend. Dus ik zou er zo weer gaan lopen
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 06-12-2011, 19:16   #8
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

ah, dus nu is het duidelijk waar die wolvenmeldingen vandaan komen!
Puma jest offline   Reply With Quote
Old 06-12-2011, 23:10   #9
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

iemand heeft wel en keer tegen de boswachter gezegd dat hij een wolf had zien lopen in de bilt , had ik toevallig net een keer daar mijn HONDjes uitgelaten... je blijft lachen.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 10-12-2011, 23:23   #10
niekvaningen
Junior Member
 
niekvaningen's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Location: asten
Posts: 9
Default honden losloopgebieden

Tja de losloopgebieden. Toch ook weer Nederland op zijn smalst. Goeie site overigens, maar toch, dikke zucht. Mijn Tsjech luistert aardig goed. Zal nog wel eens evenetjes een hertje opjagen, of een konijn,maar komt netjes terug en verder gewoon goed opletten, en op tijd je hond even laten volgen of aanlijnen en dan... weer lekker laten gaan. Niets mooier dan een Tsjech die door het bos en over de sloten vliegt Een Tjech aangelijnd in het bos, toch te triest voor woorden?
niekvaningen jest offline   Reply With Quote
Old 10-12-2011, 23:25   #11
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Ik vind ook dat je gelijk hebt, Niek, maar ik vrees dat oom agent daar anders over denkt.

Ik meen hier op het forum overigens ook al een paar keer gelezen te hebben dat eigenaren van TSW hun hond niet los willen (of durven?) laten lopen.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org