Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Bijeenkomste

Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-05-2011, 11:49   #1
TWK
Junior Member
 
TWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 47
Default Uitnodiging bezoek aan wildpark met wolven 2011.06.19

Beste mensen

WE GAAN NAAR WILDPARK GANGELT OP 19 JUNI!!!!

In het uiterste westen van de Bondsrepubliek, nabij de Nederlandse grens, ligt wildpark Gangelt. Op 50 ha biedt het Wildpark Gangelt jong en oud fascinerende natuur- en dierenbelevenissen met bruine beren, lynxen, wolven, herten, reeën, wilde zwijnen, wisenten, elanden, gemzen, steenbokken, marmotten, visotters, wasberen, boommarters, wilde katten evenals arends, wouwen, buizerds, valken en uilen als hoofdacteurs.
In het licht heuvelachtige bosgebied kunnen de bezoekers bij een ontspannende wandeling de inheemse wilde dieren van dichtbij beleven. Een bijzondere attractie is het roofvogelstation met de regelmatige vliegdemonstraties. In het bijenhuis vertellen inheemse bijenhouders veel wetenswaardigs over de vlijtige insecten.
Voor de kinderen is er verder een grote avonturenspeeltuin waar zij kunnen klimmen, schommelen en ravotten.
Het Wildpark Gangelt levert door zijn deelname aan internationale soorten beschermings- en uitwilderingsprogramma’s een actieve bijdrage aan natuurbescherming (Europese nertsen, steenuilen, Europeese wilde katten).
Uw hond mag aan de lijn meegevoerd worden, alleen de valkerij is voor honden verboden

We verzamelen om 12.00 uur bij de hoofdingang,
Parkeren is gratis, indien mogelijk even doorrijden naar achteren.
Adres: Schinvelder Str. D-52538 Gangelt

Voor informatie betreffende entreeprijzen e.d. http://www.wildpark-gangelt.com/nl/index.html
Geef u voor 18 juni op als deelnemer bij [email protected] zodat we mogelijk van de groepskorting gebruik kunnen maken.

We kijken uit naar uw komst en aanwezigheid.
Namens de TWK , Arnolda Meisel
__________________
www.wolfhondenklup.nl
TWK jest offline   Reply With Quote
Old 13-06-2011, 11:37   #2
TWK
Junior Member
 
TWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 47
Default

Er hebben al een leuke groep mensen zich opgegeven.
Maar er kunnen er altijd nog meer bij.

Opgeven kan tot 17 juni,
dus wil je mee, meld je dan aan !!
__________________
www.wolfhondenklup.nl
TWK jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 18:20   #3
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Als het weer zondag niet zo nat is als vandaag zullen wij ook in Gangelt zijn.
We gaan wel zelfstandig daar ik geen zin heb in overmatig gepats van mijn ventjes.
We zullen ons beslist zien.

Ik had het Arnolda al geschreven, maar ook voor anderen "pas op met de wildzwijnen",
sommigen van hun vinden nep-wolfjes heerlijk uitzien en die krengen bijten dus.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 26-06-2011, 23:44   #4
TWK
Junior Member
 
TWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 47
Default

Verslag van Arnolda
Bezoek wildpark Gangelt (D) ;

Zondagmorgen 19 juni.

Als ik thuis vertrek komt de regen met bakken uit de hemel. Waar ben ik aan begonnen, vraag ik af. Mijn rit naar Gangelt in Duitsland zal zo?n tweeën half uur in beslag gaan nemen en gaandeweg de rit wordt het droog en klaart het weer op.
Een gelukje, waar we bij de TWK wel vaker patent op hebben.
Mijn Tom Tom dirigeert mij op het laatst over een smalle weg, die kronkelt door een bos.
Aan het eind zie ik de ingang van Wildpark Gangelt en er staat al een aardige groep op de parkeerplaats te wachten.

Na een kennismakingsrondje met de nieuwe mensen en een begroeting voor de oude garde? begeven wij ons naar de hoofdingang van het wildpark.
Als alles compleet is gaan wij met 26 personen en 14 wolfhonden het park verkennen.

Wat gelijk al bij binnenkomst opvalt, is het groen en de rust die er heerst.
Herten kijken niet eens op naar ons en grazen rustig door.
We wandelen door een bos waarbij grote delen afgezet zijn voor de dieren.
Zo zien we otters, paarden, herten, buffels, wilde zwijnen, beren, bijenvolken en last but not least??de wolven!

Vijf zwarte wolven en één wolf gelijkend op een Tsjechoslowaakse wolfhond volgen ons naar een open plek waar ze ons eens goed kunnen bekijken. Je ziet ze denken, ?vreemd volk daar aan die andere zijde?. Mijn indruk was dat de wolven ons volk vele malen interessanter vonden dan onze wolfhonden de wolven. Heb mijn eigen hond nog even met zijn voorpoten op de balustrade gezet maar dat hij nou onder de indruk was dat kon ik niet zeggen.

Uiteindelijk vervolgen we onze weg richting het restaurantje. Zonder koffie, geen leven.
Onderweg worden we getrakteerd op de enige hoosbui van deze middag en weten we te schuilen onder de hoge bomen.

Bij het restaurantje is het goed toeven. De koffie en andere drankjes smaken prima en zelfs de curry braadworst met patat gaan er gretig in.

Onze honden hebben zich deze middag voorbeeldig gedragen.
Leuk om weer nieuwe gezichten te ontmoeten en eens rond te struinen in een park dat eens anders is aangelegd dan de geijkte dierentuinen.

Peggy en Zef dank voor deze aanrader en we hopen jullie allemaal weer te zien op een volgend evenement!!!!


Bekijk hier de foto's;
http://tsjech-wolfh-klup.hyves.nl/al...gelt/zSR3wYx6/


Groetjes Arnolda Meisel
Penningmeester TWK
__________________
www.wolfhondenklup.nl
TWK jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org