Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-05-2006, 15:22   #1
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default Trots

Hallo,

Gisteren moesten wij met onze 'dames' naar de dierenarts voor de jaarlijkse check up en inentingen. Dit was voor onze schuwe Fiero altijd een ware ramp: eerst moest je haar uit de auto zien te krijgen en vervolgens naar binnen , als dit eindelijk gelukt was dan verstopte ze zich onmiddelijk onder de eerste de beste bank, waar je haar dan onderuit moest vissen als we aan de beurt waren ... in de spreekkamer ging ze dan stijf in de hoek tegen mij en de deur aan zitten en als ze haar prikken had gehad wist ze niet hoe snel ze buiten moest komen...

Maar dit keer maakte ze haar naam meer dan waar Grande Fiero = grote trots, en trots waren wij! Ze ging gewoon mee naar binnen, bleef netjes bij de balie bij me zitten, liet zich onderzoeken (wel goed vastgehouden want de dierenarts is een potentiele vijand, maar wij willen hem graag te vriend houden) en prikken en bleef na die tijd geduldig wachten met mij bij de balie op de nodige papieren voor de vakantie!

Even voor Koos en Letty ze is ook aangekomen!!!

Na een jaar van intensief met haar bezig te zijn, was dit een hele grote overwinning.

groet Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 10-05-2006, 15:26   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Willy,

Zo zie je dat je altijd voor verrassingen komt te staan met deze nepwolven.

Maar dat ook oefening zijn vruchten heeft afgeworpen, wie weet wordt ze nog sterker in karakter.

Maar ik ben TROTS op jullie,

Groetjes,

letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 10-05-2006, 21:05   #3
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

Hoi Willy,

Kan me heel goed voorstellen dat je trots bent op je hond
Naar wat ik begreep heb je veel geoefend met haar en daar heb je nu het resultaat van gezien Vooral blijven oefenen dus en wie weet gaat het in de toekomst nog beter.

Alvast een fijne vakantie!

groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 11-05-2006, 02:18   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Willy,

Harstikke fijn voor jullie! Wat leuk he om zoiets mee te maken

Maar zoals Letty al zei, met zo'n nepolf kom je altijd voor verassinen te staan!
Darom zal ik je ook en tegenovergesteld voorbeeld geven

Onze Chezka ging altijd zonder enig probleem mee naar de DA.
Vorige week ging ze voor een simpele echo naar DA (om te zien of ze drachtig was) en in de wachtkamer was een super krijsende kat te horen, waardoor zij zich al ongemakkelijk ging voelen...

Even later protesteerde zij overduidelijk om de spreekkamer (waar de kat behandeld werd) binnen te gaan..
Alle protest van de dame werd genegeerd, maar ook de positieve bevestiging en beloningen hielpen voor geen meter meer... Deze sensitieve hond had voor zichzelf maar 1 optie: deze kamer uit!

Pas toen we weer in de wachtkamer zaten, zag ik weer mijn "gewone" hond terug. Buiten schudde de dame alle "ellende" letterlijk eens vanzich af en ging over tot de orde van de dag

Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 11-05-2006, 11:53   #5
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

En..........is ze drachtig ???
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 11-05-2006, 15:31   #6
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default Trots

Wauw!! Toppie!!!

Willy mag ik vragen hoe Fiero reageert als er onbekende mensen in de buurt zijn. Dit vraag ik, omdat Igor nog steeds angstig wordt zodra hij maar een onbekende ruikt, hoort of ziet.
Gisteren liepen een vriendin, haar verloofde en ik door het bos met onze honden. Normaal loop ik alleeen met die vriendin en die kent Igor ook reuze goed. Komt zelfs bij haar om koekjes bedelen. Maar met die verloofde erbij komt hij totaal niet in de buurt van haar en mij!
Hij is zo afgesloten dan en is alleen maar bezig om op veilige afstand te blijven.
Hij heeft dit ook met plassen en ontlasten en eten en drinken, je kan dat volgens hem alleen maar doen als 'de kust veilig is'.
Hierin zie ik gewoon een wild dier voor me, bijv. een hert, die ook alleen maar eet en drinkt als het veilig is. Elke keer weer opkijkend en om zich heen kijkend of er geen gevaar dreigt.
Ik vind in dit gedrag dus echt de wolf terug!!
Ik ben eigenlijk wel erg blij dat ik Igor met deze 'handicap' zindelijk heb gekregen!

Allemaal vragen en gedragingen die ik graag met het gedrag van Fiero wil vergelijken. Het liefst zou ik Fiero willen observeren om te kijken of dat angstgedrag nu hetzelfde angstgedrag is dat Igor vertoond.
Want zo ja, dan heb ik een sprankje hoop erbij op verbetering in zijn gedrag!!!

Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 11-05-2006, 21:30   #7
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo Jolanda,

Er is bij Fiero een duidelijk verschil of de vreemde bij ons thuis komt, dan moet ze in de kennel want de vreemde komt wel binnen maar niet heelhuids buiten,

Vreemden op straat is heel iets anders, alhoewel ook dat al wat beter gaat, daar blijft ze het liefste bij uit de buurt, het is niet meer zo dat ze op de loop gaat maar ze is heel erg op haar hoede.
Ook Fiero eet drinkt plast etc. niet als er vreemden in de buurt zijn.

Lijkt me ook interessant om het gedrag van jouw Igor en Fiero te vergelijken, je mag me ook altijd privé mailen hoor, kunnen we er misschien wat dieper op ingaan.

groetjes Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org