Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-08-2009, 23:01   #1
Ramona ~ Aslan
Junior Member
 
Ramona ~ Aslan's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Gent
Posts: 21
Default Puppy-gehoorzaamheidsexamen: geslaagd! :D

Eindelijk is het zover: vandaag hebben Aslan en ik examen gedaan op hondenschool 'Dog's Dream' te Wachtebeke, en hij is geslaagd met 97 van de 100 punten! Een erg mooie score dus, en zeker boven verwachtingen die mensen hadden van 'een tsjech'.

Enkele memorabele uitspraken van mensen op de hondenschool die nauwelijks tot geen ervaring hadden met het ras:

"Hij ziet er uit als een gevaarlijke hond! Kijk die tanden!" en na de les: "Ik zou mijn kind daar wel mee laten ravotten eigenlijk."

"Dat is toch geen pup meer? Is het niet gevaarlijk dat hij met die kleinere pups speelt?" (Over Aslan die met een rottweilerteefje speelt dat een maandje jonger is dan hem) "Mijn moeder heeft een shih-tzu, een dwergpoedel x keeshond en een yorkshire terriër x maltheserleeuwtje. Dat zijn zijn beste speelkameraadjes..." "Oh..."

"De meeste honden vinden het vervelend als je dit doet..." "...Aslan blijkbaar niet."

"En nu ga ik met toeters, bellen en openklappende paraplu's langs jullie pups komen. Ze zullen waarschijnlijk wel wat schrikken, maar beloon ze maar als ze een beetje kalm blijven." *Aslan loopt vrolijk naar de puppytrainer toe om te kijken wat voor leuke voorwerpen en geluidjes hij bij zich heeft :P

"Kom maar niet te dicht bij die hond, straks gebeuren er ongelukken." "Ja, wat gaat hij doen, je doodlikken?" Als reactie op Aslan die vrolijk kwispelend iemands hand probeert te likken die net buiten zijn bereik staat.



Hebben jullie ook dit soort dingen meegemaakt op de hondenschool?
Ik vind het jammer dat er nog steeds zoveel vooroordelen zijn over het ras, maar ik ben in ieder geval trots om te zeggen dat Aslan er een hoop heeft kunnen wegnemen op onze hondenschool. Hij is erg sociaal, goed met vreemden en druktes en dolt graag met andere honden, hoe groot of klein ze ook zijn =D


Hier nog enkele foto's van het examen:



Certificaat



Aslan doet de 'handtouch'



Aslan uitlaten met twee vingers



Aslan uitlaten 'met twee vingers' terwijl de hondentrainer achter hem kabaal loopt te maken met een ratel. Duidelijk niet onder de indruk dus :P
Ramona ~ Aslan jest offline   Reply With Quote
Old 18-08-2009, 23:36   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hoi Ramona



SUPER GEDAAN !!!

Geef Aslan een dikke knuffel van mij !!!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 18-08-2009, 23:43   #3
Ramona ~ Aslan
Junior Member
 
Ramona ~ Aslan's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Gent
Posts: 21
Default

Dankjewel, zal ik doen! Hij ligt momenteel in zijn mand(je?) te genieten van zijn welverdiende schoonheidsslaapje, haha
Ramona ~ Aslan jest offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 06:12   #4
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Ramona, hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie uitslag

Ik heb onze hondenschool eerst een aantal links van verschillende forum's gegeven oa van hier voordat Sky bij ons kwam, zodat ze zich even konden inlezen in het nieuwe lid

Natuurlijk ben je doorlopend, zeker als er nieuwe leden bij komen weer tekst en uitleg aan het geven dat hij echt niemand opvreet, en je inderdaad hoogstens tijdens het doodlikken k.o. slaat met een poot

Alleen als er iets georganiseerd is op de HS zoals bv de gehoorzaamheidswedstrijden en er wat veel vreemden zijn, denk ik er wel eens aan om hem een bordje op zijn kop te plakken met "NEE ik bijt niet"

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 19:10   #5
Ramona ~ Aslan
Junior Member
 
Ramona ~ Aslan's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Gent
Posts: 21
Default

Haha, ik snap wat je bedoelt. Gelukkig heeft onze trainster zelf ook een tsjech =D Dat scheelt echt een hele hoop, ze heeft Aslan zelfs nog meermalen verdedigd en gezegd dat hij het heel goed doet voor het ras =)
Ramona ~ Aslan jest offline   Reply With Quote
Old 20-08-2009, 14:35   #6
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Gefeliciteerd .
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 20-08-2009, 17:37   #7
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Hallo Ramona, wees maar heerlijk trots! De anderen hebben het nakijken!
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 21-08-2009, 00:21   #8
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Ramona hartelijk gefeliciteerd
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 23-08-2009, 17:56   #9
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

En...ga je nu verder met training ?
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 23-08-2009, 22:46   #10
Ramona ~ Aslan
Junior Member
 
Ramona ~ Aslan's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Gent
Posts: 21
Default

Jazeker, we gaan obedience doen, en als hij oud genoeg is gaan we agility doen, want sommige rare capriolen die hij binnens- en buitenshuis uithaalt doen me vermoeden dat hij daar wel aanleg voor heeft, haha :P
Ramona ~ Aslan jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org