Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Clubs en wetgeving

Clubs en wetgeving Informatie over Tsw clubs in andere landen, wetgeving betreffende TsW en Kennel club regels

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-03-2009, 10:44   #41
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Als je lid bent van een door de RvB erkende vereniging, verklaar je de regels van de RvB te aanvaarden.
.
En om die te kunnen aanvaarden , moet je ze dus allemaal ff hebben door gelezen .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 10:54   #42
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
De bestuursleden van de TWK mogen zich dus gelukkig prijzen dat er naar hen nog niet van die strakke acties zijn ondernomen!
Enne.... als je al die "bijzondere" regels goed leest , kan je dus al de pineut zijn als je deelneemt aan een activiteit van de TWK!

En van Stefanie is het dus ook giga dapper dat ze als lid van de NVTW en de organisatie van de TWK, dit berichtje durfde te plaatsen!
Want owowowow als zij ergens vijanden heeft, kan ze binnen de kortste keren dus ook zomaar ineens zelf de sjaak zijn met een schorsing door de RVBH!

@ Mijke

Als ik jou geel gemarkeerde stukken goed lees, kun jij ook geschorst worden door de RVBH, teminste ik neem aan dat jij ook lid bent van de RV van de Leonberger.
En dat zal dan voor heel veel mensen van toepassing zijn, die lid zijn van meerdere hondenverenigingen
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 11:08   #43
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
@ Mijke

kun jij ook geschorst worden door de RVBH
geef jij der aan, of doe ik het ff ??
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 11:16   #44
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
geef jij der aan, of doe ik het ff ??
doe jij het maar , ik hou niet van 'klikke'
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 11:23   #45
Barrel
Junior Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
@ Mijke

Als ik jou geel gemarkeerde stukken goed lees, kun jij ook geschorst worden door de RVBH, teminste ik neem aan dat jij ook lid bent van de RV van de Leonberger.
En dat zal dan voor heel veel mensen van toepassing zijn, die lid zijn van meerdere hondenverenigingen

Volgens mij mag je van iedere ( door RvB erkende!!!!) rasvereniging lid zijn, al zijn het er 10!
Hier ging het om de combi van een erkende RV en en NIET erkende vereniging.
Wandelverenigingen heeft RvB nog niet in een erkende versie dus hier zal je niet de fout in gaan, dus lekker blijven wandelen!!
Altijd beter dan spitten in andermans verleden.
__________________
"Vele jaren ervaring zegt niets, men kan het ook al die jaren verkeerd gedaan hebben."
Barrel jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 11:31   #46
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Tsja dilemma .
Het is een "vage kennis" dus wat dat betreft moet het kunnen .
Maar jij noemt het nu klikke en dat mag ik nie van Mams .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 11:32   #47
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Oeps als je het over de Duivel hebt .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 11:55   #48
Barrel
Junior Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Tsja dilemma .
Het is een "vage kennis" dus wat dat betreft moet het kunnen .
Maar jij noemt het nu klikke en dat mag ik nie van Mams .
Wat denk je van de mogelijkheid de persoon c.q. vereniging even persoonlijk er op te wijzen dat iets verkeerd of fout is?
Maak je een reglementaire fout t.o. RvB moet je de straf accepteren. Dus gewoon de periodieke straf uitzitten zo het hoort. Hier horen dan idd geen functies bij.

Maar dit is niet iets wat nu pas bekend is, dus vraag ik me af waarom er geen info naar buiten is gebracht zolang de functie adinterim was, maar pas hier op forum wordt gezet als de kans bestaat dat het een vaste functie gaat worden.

Barry, ik wens je veel succes ( maar vooral veel vrienden! ) als je gekozen wordt!!
__________________
"Vele jaren ervaring zegt niets, men kan het ook al die jaren verkeerd gedaan hebben."
Barrel jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 13:49   #49
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Barrel View Post
Wat denk je van de mogelijkheid de persoon c.q. vereniging even persoonlijk er op te wijzen dat iets verkeerd of fout is?!!
Ja ik dacht ook dat dit de manier was , ondanks ik hier dikwijls op gewezen ben dat dit dus echt niet zo is .
Maar op de kynologische rasverenigingen schijnt het toch heel anders te werken .
Verenigingsverband is hier ver te zoeken zelfs met je speurhond eigenlijk niet te vinden , wat je wel vind is; God voor ons alle en ieder voor zich .
Slipketting/penneband/teletak om je hond, uit den boze maar het mes in de rug zodra die toegekeerd is, is hier een welbekend modeverschijnsel .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 17:03   #50
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Vreemd dat niemand op de hoogte was.
Volgens mij is het in elke vereniging hetzelfde,of in ieder geval die van de Wolfhonden.
Bij de AVLS wisten ze er wel van,maar de uitslag is trouwens pas 3 dagen geleden bekent geworden en niet 10 december,toen moesten ze "voorkomen".
Vraag me trouwens af hoe de AVLS erkend wil worden als ze nu 2 bstuursleden hebben die al iets hebben met de Raad.Niet echt handig en beetje jammer.

Geen idee trouwens hoe dat zit met Corrie? Want die moest toch ook die 10 december voor de tuchtraad verschijnen? Of wist ook daar niemand vanaf ?Die is geloof ik niet geweest.

Volgens mij mag je als lid van een erkende RV wel gewoon lid worden bij niet erkende RV,want geloof dat Marijke Saarloos dat speciaal gevraagd heeft toendertijd aan de Raad.Maar niet als bestuurslid.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 18:42   #51
paco
Junior Member
 
paco's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Nootdorp
Posts: 2
Default

Reactie op alle vragen en onduidelijkheden:
In het verleden heb ik een Saarlooswolfhond gehad (Lupus) en was "noodgedwongen" lid van de NVSWH, anders had ik nooit een pup gekregen. Bij het verkrijgen van mijn hondje moest ik een contract met die vereniging afsluiten waarop o.a. stond vermeld dat ik (mijn hond dus) niet buiten de vereniging mocht dekken. Een loffelijk streven voor een vereniging als je de zaak in de hand wilt houden, dacht ik toen. Hierop stond een boete van fl. 30.000,00.
Na vier jaar kreeg ik problemen met deze vereniging omdat zij geen openheid van zaken gaven over de oogziekte PRA.
Een jaar later heb ik mijn lidmaatschap opgezegd en het contract eenzijdig verbroken. Ben toen dus wel buiten de vereniging gaan fokken want had daar niets meer mee te maken. Daar dachten zij anders over en vorderden de boete. Uiteraard niet betaald en na een tijd stonden we voor de rechter. De vereniging verloor de zaak en toen bleven er een zeer rancuneuze Frits Pielanen en Mast achter.
Deze beide heren kregen lucht van mijn dubbelfunctie (ik vermoed dat zij hier niet zelf zijn achtergekomen, maar door iemand zijn ingeseind) en ja hoor ik mocht 10 december voor de tuchtcommissie verschijnen. Zij zouden binnen een maand de beslissing aan mij toezenden. Het was kennelijk een heel moeilijke zaak want het duurde tot 28 februari 2009 voordat zij mij die beslissing toestuurden en toen deze op de mat viel was ik met vakantie .........
Op de dag van mijn thuiskomst heb ik de brief gelezen. De dag erna heb ik beide besturen geinformeerd over de uitslag. Die is nu dus drie dagen bekend !!!
En wat een enorm toeval dat Stefanie dit op de site van de RvB tegenkomt in precies deze periode !!!!
Knap hoorrr !
Natuurlijk moet dan meteen het bestuur van de NVTW in de tang genomen worden.
Maar die wisten de uitslag ook nog niet. Die uitspraak is niet op 10 december gedaan maar op 24 febrauri en aan mij verzonden op 28 februari.
En iedereen die verder dan 10 kan tellen kan nu op de vrijgekomen functie solliciteren.

En om de nieuwsgierigheid van Christa nog even te bevredigen: Alle anderen die op 10 december door de NVSWH voor de tuchtcommissie zij gesleept zijn vrijgesproken voor hun misdadige praktijken. Ook Corrie dus.

Voor ieders informatie: Ik laat het er niet bij zitten en zal er alles aan doen om deze belachelijke uitspraak ongedaan te maken. Je kunt beter je hond laten verhongeren, schoppen, teletakten of fokken met erfelijk zieke dieren, dan bij twee verenigingen penningmeester zijn. Dan krijg je een veel lagere of geen straf opgelegd.

Dit is mijn eerste en tevens laatste reactie op een forum. Te vaak zie ik (foute) meningen van mensen die het allemaal zo goed denken te weten met uitsluitend het doel anderen te beschadigen.

Als iemand hierop nog wil reageren, dan kan dat via mijn pb. De uitslag van de tuchtcommissie wil ik je dan best toesturen/mailen.

Groeten,
Ruud
paco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 18:49   #52
paco
Junior Member
 
paco's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Nootdorp
Posts: 2
Default

Doe ik het toch nog 1 keer. Kijk even op deze link. Misschien bied dat nog extra duidelijkheid.
http://saarlooswolfhonden.web-log.nl...d-of-niet.html

Ruud
paco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 18:59   #53
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Goh het is toch opvallend dat ineens altijd mensen op fora te vinden zijn als ik m'n mond open doe.
Even voor de goede orde,ik wist helemaal niet dat Ruud de functie van penningmeester bij de NVTW vervulde tot hij me dat vertelde,omdat hij was aangeklaagd.Terwijl ik ,toen hij deze 2e functie aannam toendertijd nog wel in bestuur zat van AVLS.Had hem dan ook wel verteld dat dit niet mag van de Raad.Door de jaren heen ,weet ik aardig de regeltjes daar.En bij alles wat ik doe lees ik altijd alles door,aangezien er al 10 jaar op me geloerd wordt van uit de RV en ik dus geen stap verkeerd kan zetten.
En hoewel ik niet van leugens houd en ik daarom ook helemaal uit de AVLS ben gestapt,zal ik nooit iemand verlinken op deze manier.

En wat bestuur van NVTW betrefd,mogen de leden allemaal uitzoeken.Viel me alleen vorige week op dat een bestuurslid bepaalde dingen niet weet,die ander bestuurslid doet en dat komt dus bij alle Wolfhonden verenigingen voor en dat vind ik opvallend.Net zoals mensen op verkeerde been zetten of gewoon verkeerde info doorgeven.Maar er schijnen mensen te zijn die alle leugens van de wereld kunnen blijven verkondigen en altijd geloofd blijven worden.

Dit is voor mij ook laatste wat ik hierover schrijf.Want anders wordt een TsW forum gebruikt om iemand van de Saarlooswereld dwars te zitten.Kom dan maar gezellig op de Saarlooswolfhondenclub,daar heb ik alle ruimte om tegengas te geven.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 19:11   #54
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Thumbs up

Hoi Ruud,

kijk hier hou ik dus van gewoon even komen vertellen hoe het zit.

Ik weet dat er in elk onderdeel van nederlands hondenwereldje gezeik is. Maar om er nu een probleem van te maken dat iemand in 2 verenigingen een bestuursfunctie heeft , dat snap ik dus niet

Volgens mij is de functie van bestuurslid niet echt een gewilde functie, dus mensen mogen blij zijn als er iemand zo gek is om in een functie van een vereniging willen zitten.

Zoals ik dit nu kan beoordelen ben je wat mij betreft nog steeds welkom in het bestuur van de NVTW , na die 2 jaar of als deze regeltjes worden afgeschaft door de RvB.

Ik vond het vooral raar dat de NVTW dit niets over deze uitspraak wist.. maar ja zo is het helemaal duidelijk

groetjes judith
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 20:12   #55
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Het is nooit mijn bedoeling geweest Ruud persoonlijk te treffen.,
van mij mag hij gerust in het bestuur !
Het verbaasde mij alleen, dat de RV hier niets vanaf wist.

Ik zt te neuzen op de site van de RVBH om info na te lezen over de stamboomprocedure, toen ik dit tegen kwam.

Misschien kan ik in de toekomst beter zoiets niet meer plaatsen,
gezien alle reacties.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 20:33   #56
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

ach stefanie...doordat jij het plaatste weten wij nu tenminste een beetje wat er speelt

ik neem aan dat jij niks te maken hebt met 'het gezeik'


enne wat mij betreft mag Ruud ook gewoon in het bestuur als dit gezeik over is.. er moet tenslotte iemand de sigaar zijn voor een bestuursfunctie
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 21:34   #57
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Ik vind alles een beetje uit zijn verband getrokken .
Het slaat werkelijk nergens meer op, de vereniging zwijgt er komt een publicatie van het RvB.
en bla bla bla bla bla.
De AVLS is wel over al van op de hoogte .

Maar wij zijn de gene die het fout hebben gedaan .
Omdat we het hier op het forum er over durven te praten/gissen.

En willen we meer weten, moet het dus weer via de zwijgende wegen van PB/mail gaan, want er word zo veel verdraaid en verkloot op het forum .
En bij het RvB klopt de publicatie ook niet, want daar staat op de dag van het voorkomen is ook de uitspraak geweest.

Ik ben met dit hele topic/onderwerp klaar.
En het word steeds makkelijker voor me gemaakt om een besluit te nemen of ik, of naar de Alle Rassen ga of naar de ALV .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 21-03-2009 at 21:41.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 21:59   #58
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En het word steeds makkelijker voor me gemaakt om een besluit te nemen of ik, of naar de Alle Rassen ga of naar de ALV .

Groette Martine.
Naar de ALV natuurlijk . Daar kunnen ze nu juist mensen gebruiken die hun mondje roeren, of mag dat niet van mams ?
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 23:09   #59
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Naar de ALV natuurlijk . ?
Dat is voor mij niet natuurlijk dat is de Alle Rassen daar voel ik me meer op mijn plaats .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2009, 23:15   #60
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Daar kunnen ze nu juist mensen gebruiken die hun mondje roeren, of mag dat niet van mams ?

???????????????????
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org