Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-12-2010, 16:10   #21
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Dus wel een waarschuwing over de ene fokker op het forum plaatsen, maar niet voor de ander .
hihihi dan had ik het toch goed gelezen .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 30-12-2010 at 16:21.
loco jest offline  
Old 30-12-2010, 17:38   #22
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Maar goed dat ik geen idee heb welke hond of fokker van het hier genoemde nestje is, kan mij tenminste niets verweten worden.

Ik ben van mening dat iedereen die maar in het wilde weg fokt, en dat zijn bij mij alle nesten zonder stamboom of nesten waar iets niet bij klopt zoals ongeteste ouders, slechte combi's mbt karakter ed alleen bedoeld zijn om geld in het laadje te brengen.
Nesten zoals hierboven zonder stamboom hoe mooi een combi ook mag zijn, zijn niets anders als bastaards en daar 600.- voor durven vragen....lef moet je hebben, maar er zijn helaas altijd ezels die erin trappen

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 30-12-2010, 18:26   #23
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
kan mij tenminste niets verweten worden.
Ik doe niemand iets verwijten, er zijn al genoeg mensen die dat graag doen .

Maar ik ben van mening dat een ieder die zo fokt dat ik er geen hond vandaan wil hebben, een andere mening over fokken en honden heeft dan ik .
En een ieder die daar wel een hond/pup vandaan haalt, ook een andere mening over fokken/honden heeft .
En dat is maar goed ook dat een ieder zijn eigen mening heeft , anders zijn er heeeeel veeeeeel mensen die geen hond/freggel zouden hebben .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 30-12-2010 at 18:31.
loco jest offline  
Old 02-01-2011, 15:54   #24
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

En dan denk je alles te hebben gehad, ook nog met stamboom voor 650 euro. Koopje
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !

Last edited by mijke; 02-01-2011 at 23:49. Reason: Link naar mix verwijderd
SenE jest offline  
Old 02-01-2011, 18:46   #25
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Nog meer (sluik) reclame wat niet is toegestaan op WD .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 02-01-2011 at 18:54.
loco jest offline  
Old 02-01-2011, 19:10   #26
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik had begrepen dat de Maxdorfer-wolfhond eigenlijk
een kruising is tussen een witte Herder en een Saarloos.
Dus het kan dan nooit zo zijn,
dat er bij deze 'bastaardjes' een stamboom zit
Dus dan betaal je 650 euro voor een bastaard,
zonder dat de ouderdieren bekend zijn,
Dus waarschijndelijk ook nergens op getest zijn...
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 02-01-2011, 21:05   #27
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

[quote=SenE;348172]En dan denk je alles te hebben gehad, ook nog met stamboom voor 650 euro. Koopje


tsja, kruising herder, twh, witte herder, collie, en saarloos. Er zit werkelijk van alles wat in, maar deze dame heeft zich weleens met Leendert Saarloos vergeleken. Z eontwikkelt een eigen ras

IMHO pure broodfokker die mooie praatjes leverd, veel pups en geen duidelijke fokstrategie buiten hoeveelheid. 650 dure grap voor een dure krusing, vaak zonder de gezondheidsonderzoeken etc.

Last edited by mijke; 02-01-2011 at 23:49. Reason: link nar mix verwijderd
nanouk jest offline  
Old 02-01-2011, 21:11   #28
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Nog meer (sluik) reclame wat niet is toegestaan op WD .
wat ik me dan altijd afvraag, en ik irriteer me altijd lichtelijk aan alle marktplaatslinks ed die overgenomen worden op alle verschillende fora, is of de mensen die hier echt meelezen zo dom kunnen zijn met alle info die hier wordt gegeven toch nog voor zulke acties vallen. Toen ik ooit mijn eerste hond kocht was er al veel info, maar niets vergeleken met de info die nu op het internet te vinden is. Een hond kopen is gewoon wat anders als een brood kopen, je koopt een vriend, een maatje voor de komende 10 tot 15 jaar. Dan lijkt het me toch dat je als echte liefhebber meer doet als : wolfshond (idd van mijn kant verkeerd getikt) ingeven op marktplaats ?
nanouk jest offline  
Old 02-01-2011, 21:37   #29
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

De Marxdörfer wolfshunde zijn nu echt niets anders als bastaarden dat is al bekend.
Mevr R... doet er zelf een of ander boterbriefje bij daar ze hoopt deze inderdaad witte herder, Saarloos, Tsjech verschillende herders en bordercollie mixen ooit officieel te krijgen.
Ze verteld pup-kopers zelfs dat het allemaal lopende is terwijl de hoofdzetel van het FCI in Frankrijk al een aantal jaar geleden toen de Tsjech erkend werd gemeld heeft dat het de laatste wolfhond zou zijn die een officiële stamboom zou krijgen, dus Mevr R... doet niets anders als leugens verkopen.
En zoals bekend trappen veel mensen ook daar met open ogen in, tja ze kunnen het allemaal goed uitleggen.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 02-01-2011, 22:06   #30
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by nanouk View Post
wat ik me dan altijd afvraag, en ik irriteer me altijd lichtelijk aan alle marktplaatslinks ed die overgenomen worden op alle verschillende fora, is of de mensen die hier echt meelezen zo dom kunnen zijn met alle info die hier wordt gegeven toch nog voor zulke acties vallen.
Jepz, dat gebeurd echt wel .
En een paar jaar geleden mocht nog elk nest gepromoot worden, maar de regels zijn daarna verscherpt naar elke nestaankondiging etc etc moeten de ouders van bekend zijn hier op WD aso aso .
http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=6652
Maar die regels schijnen niet te tellen als het door derden word geplaatst .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 02-01-2011, 23:48   #31
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Tja.. Martine je hebt gelijk
Negatieve reclame (ook al is dit bedoeld als waarschuwing) is in feite ook reclame!

Dit soort links naar mixen en niet TsW rassen zijn dus ook niet toegestaan!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 03-01-2011, 00:00   #32
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Tja.. Martine je hebt gelijk
!!! !!!
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 03-01-2011 at 00:03.
loco jest offline  
Old 03-01-2011, 13:28   #33
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Wat veel belangrijker is,de mensen in nederland die bij de advertentie staan,zijn ook bezig om pups los te krijgen.zgn. voor zichzelf,maar vermoed toch dat deze rechtstreeks doorgaan naar duitsland of in ieder geval ingezet gaan worden voor deze fokkerij.
Dus waarschuwing voor fokkers is op z'n plaats denk ik.
Ze hebben al genoeg honden zitten,via,via,want ook herplaats honden kunnen ze goed gebruiken,scheelt paar jaar voeren zonder er wat aan te hebben.

Gr. Christa
Xhrista jest offline  
Old 03-01-2011, 21:02   #34
buidelwolf
senior member
 
buidelwolf's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: The Netherlands
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Tja.. Martine je hebt gelijk
Negatieve reclame (ook al is dit bedoeld als waarschuwing) is in feite ook reclame!

Dit soort links naar mixen en niet TsW rassen zijn dus ook niet toegestaan!
Ik zie het reclame-aspect hier niet zo. Reclame is immers een communicatievorm waarbij gunstige informatie verstrekt wordt die aan moet zetten tot aanschaf. In dit topic worden eerder onwenselijkheden besproken, c.q. uitgesproken. Bovendien kan er allerlei niet onbelangrijke side information uit voort komen, zoals hetgeen Xhrista zojuist wist te melden. Ik vind derhalve dat het plaatsen van dit soort links vanuit marktplaats best geoorloofd zou moeten zijn. Houdt ons scherp zou ik zeggen en er gaat een waarschuwende werking van uit; het is maar mijn zienswijze.

Last edited by buidelwolf; 03-01-2011 at 21:08.
buidelwolf jest offline  
Old 04-03-2011, 16:25   #35
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

ik denk ik ga weer eens kijken op wolfdog of er nog fatsoenlijke berichten staan. Helaas word ik weer teleurgesteld.
Beledigende opmerking verwijderd

Helaas is het verhaal dat jullie allemaal zo goed denken te kennen, geheel anders.
Volgende is er aan de hand:

Beide nesten zowel voor Geisha en voor Charka waren gepland. Beide dames hebben vroegtijdig een bloeding gehad. Bij de dierenarts is een echo gemaakt waar bleek dat ze allebei LEEG waren. 2 weken later werd Charka (DUS NIET DRACHTIG) bij mij herplaatst.
Tot mijn grote schrik en vreugde vond ik s'morgens een pup en een druk likkende Charka in de woonkamer. Het was 6 uur 'smorgens. Direct de fokker gebeld. Deze zijn in alle spoed naar mijn huis gekomen.
Denkende aan het feit dat er toch een pup geboren is, terwijl DA had gezegd dat Charka leeg was, zijn fokkers met Geisha terug gegaan naar de DA.
En wat denk je? 2 PUPS! De DA heeft gezegd dat het een wonder was dat de pups levensvatbaar waren. Helaas is dat bij Rania (charka's pup) na 2 dagen ook gebleken. Pup kon zichzelf niet warm houden, hoe laag de rode lamp ook stond. Ja ik had haar al een naam gegeven .
Reden dat de nest vermelding niet op wolfdog stond is dat er al genoeg geouwehoer is hier. Zoals merendeel van bovenstaande berichten uitwijzen.
EN JA CHARKA HEEFT AL EERDER EEN NEST GEHAD! EN WEL MIJN DENZEL KOMT DAARUIT!
Graag in het vervolg wat minder oordelen voor je de feiten kent.

Beledigende opmerkingen verwijderd

mvg Kim

PS doe geen moeite om mij een pbtje te sturen of hier op te reageren, ik lees het toch niet meer.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by mijke; 04-03-2011 at 17:29. Reason: Beledigende opmerkingen
kobesen jest offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org