Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Honden shows

Honden shows Onze show successen, hoe je een Tsw kunt voorbereiden, hoe hem te showen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-06-2006, 16:06   #1
witchywiccan
Junior Member
 
Join Date: Aug 2006
Location: oegstgeest
Posts: 1
Default Waar zijn shows in nederland voor de tjech?

Hallo allemaal,

Graag zou ik willen weten waar er shows in nederland worden gehouden, of dat ik misschien ergens kan kijken welke datums of plekken het gegeven wordt.

Zelf heb ik ook een tjech en het lijkt me hartstikke interessant om een keer aan zo'n show/wedstrijd mee te doen. Zijn er dan ook nog toelatingseisen of kan iedere tjech meedoen. De show moet wel ergens in nederland zijn want mijn hond is wagenziek dus is het niet mogelijk om naar het buitenland te gaan.
witchywiccan jest offline   Reply With Quote
Old 22-06-2006, 17:42   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

HALLO,

Als je kijkt op de site van de Raad van Beheer of wel kennelclub.nl, vindt je alle data met plaatsen waar shows worden gehouden.

toelatingsisen zijn er niet mits dat je hond moet zijn ingeschreven in het register van de Raad van Beheer en als dat in aanvraag is moet je het registratienummer van het land van herkomst vermelden.

Een advies, begin bij een kleine show van b.v. een kynologenclub. Daar is nog niet zoveel stress en de hond en eigenaar leren daar een beetje de gang van zaken. Wanneer je gelijk naar een grote nationale of internationale show gaat, kan het zijn, doordat jullie beide nog onervaren zijn, de hond een lagere waardering krijgt als dat hij in werkelijkheid waard is. Dus doe eerst ervaring op op kleine show's.

Vriendelijke groeten,

letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 25-06-2006, 23:43   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hallo,

Iedereen die geinteresseerd is om een keer met z'n hond naar een show te gaan kan het beste eerst een ringtraining bij een hondenschool of kynologenclub volgen.
Daar leer je alles wat je kunt verwachten op een show.
Bovendien kun je dan ook dingen oefenen zoals je hond laten "staan"en "tanden laten zien".

Tegenwoordig is er een heel goed en praktisch boekje dat ik iedereen die naar een show wil gaan kan adviseren:

"Hondenshows" (alles over het meedoen aan hondententoonstellingen) van Judith Lissenberg
Tirion Uitgevers BV
ISBN: 90 5210 605 3

Succes!

Groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org