Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Honden shows

Honden shows Onze show successen, hoe je een Tsw kunt voorbereiden, hoe hem te showen...

 
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-02-2009, 22:05   #1
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default hondenshow in Eindhoven

even voor alle mensen die er niet waren een kort verslagje van mij en over Barry

Weer een vroeg dagje, om 6 uur bed uit om om 8 uur klaar te staan voor vertrek, nog wat lekkere broodjes gesmeerd en die wonder boven wonder ook in zijn geheel in mijn rugzak kunnen stoppen zonder dat er eentje was weg gesnaaid door mijn schatje

Thuiswedstrijd in Eindhoven (ben ik geboren ... ) dus Tomtom kon thuis blijven. Natuurlijk in 1 rechte streep naar eindhoven gereden en vrijwel direkt een mooi parkeerplekje gevonden vlak bij het beursgebouw waar de tentoonstelling gehouden was.

Binnen gekomen vond ik het wel allemaal erg klein en op elkaar gepropt, heel anders dan in utrecht en op de winner waar het allemaal wat ruimer van opstelling is.

Bij de ring waar het allemaal moest gaan gebeuren onze stoelen geinstalleerd en het wachten kon beginnen.......................................... ............................
.................................................. .........................















3 uur later en behoorlijk wat gemopper van Barry dat er zoveel andere honden op zijn terein waren was het dan eindelijk zover.
eerst mochten de hondjes van de openklasse reuen, waren er maar 2 dus wij waren zo aan de beurt.
In de jeugdklasse was Barry de enigste reu dus ook dit was snel klaar. Stukje lopen, staart strak in de lucht (tsja met je verse hormoontjes kun je natuurlijk ook niet anders) en even lief tegen de keurmeester glimlachen (tandjes laten zien) en dan nog even stilstaan en natuurlijk een eerste plaats met een uitmuntend. jeugd CAC opmerking van de keurmeester was dat hij een flinke kop heeft en dat hij nog iets meer bespiering moet krijgen.. maar ja hij is natuurlijk ook nog maar 15 maandjes oud. Ik vind dat hij al een behoorlijk kont heeft

Daarna mochten we nog even blijven in de ring voor de vergelijking met de reu uit de open klasse die eerste was geworden. Ik geloof dat beide honden niet echt te beoordelen waren. Barry was ongelofelijk lelijk aan het doen tegen die andere reu en al grommend en trekkend zijn wij door de ring gegaan.
Barry is als 2e geplaatst en heeft hiermee de reserve CAC gekregen ondanks zijn walgelijke gedrag in de ring.

Daarna even langs de standjes gelopen, en een mooie slipketting aangeschaft voor de volgende hondenshows.... het mooie grijze voorbreng koortje gaat in de kast ... misschien voor een volgend mormel (?)


Als met al hebben wij het weer naar onze zin gehad en door het 'beoordelen'van o.a. de weimeranen is de tijd nog redelijk snel verlopen.

het CAC/reserve CAC en plaatsingen blijven nog een mysterie... maar ik denk dat ik het een beetje begin te begrijpen.


Oh ja Letty... en hoe is het afgelopen in de erering met je meisie?
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org