Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2007, 21:24   #1
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default Waar ben je vandaag geweest met je TSW?

Ik zag een soortgelijk topic op een ander forum, en daar is het topic inmiddels 93 pagina's lang!!

En eigenlijk ben ik wel benieuwd waar iedereen zijn TSW allemaal mee naar toe neemt, van het rondje over de markt tot het examen op de hondenschool. En wat dan de evt. reacties /ervaringen zijn.

Aram ( & Gina ) zijn vandaag mee geweest naar de supermarkt, moesten natuurlijk wel even buiten wachten . Kunnen zich altijd even lekker uitleven naast de fiets.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 21:50   #2
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij zijn vandaag met Tuscani en Tuff aan het proef wandelen geweest op het strand Hargen aan Zee bij Schoorl. Dit voor de wandeling van de NVTW op 25 februari, meer hierover vind je bij een andere topic.

We hebben heerlijk genoten

SenE jest offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 22:05   #3
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Onze Shadow is vandaag bij mijn schoonouders geweest met samen met Breezer.. (hier heb ik nl. de hondenren staan).
Ik heb ze een uurtje geleden opgehaald en ze liggen nu te drogen in huis want ze waren erg nat en vies.
-----
Alvast een voorschot op morgen, dan ga ik met Shadow wandelen. Mijn schoonvader en zijn Indian dog Toka gaan ook mee. Kunnen Shadow en Toka lekker ravotten in het natuurgebied De Hamert wat hier op +/- 100 meter vandaan ligt. (in een gat als Wellerlooi wonen heeft ook z'n voordelen )

Ik zal morgen wel een paar foto's plaatsen van de wandeling.....

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 22:27   #4
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Ik ben vandaag met Jourdy zoals iedere dag een uur wezen wandelen op de Brunssummer heide (bos, veld, heide gebied)...

Vanmiddag een flink stuk door het natuurgebied hier vlakbij huis en daar stopte een jongeman op de fiets, niet vanwege mijn charmante uiterlijk (hihi), maar omdat hij helemaal verliefd was op Jourdy Wist meteen dat Jourdy een TW is en dat is hier in omgeving Landgraaf zeldzaam...maar de jongeman blijkt in een dierenzaak te werken, vandaar dat hij het wist, zei ie.
Oja..vlak van te voren heeft Jourdy nog een hond aan het schrikken gemaakt...dat was echt grappig. Jourdy ziet de hond enthousiast blaffend aan komen rennen, gaat in sluiphonding, de hond komt voor hem en Jourdy gaat weer staan...
weg was de andere hond...hahaha, dat zag echt maffig uit...

Mijn man is zojuist nog een flink stuk gaan lopen en toen stonden plots 2 verzopen mannekes bij ons achterom. De heren hadden een flinke bui moeten doorstaan...waar blijft de zomer?!?

Groetjes,
Patty

ps: Barry, mag Breezer morgen niet mee ?
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 04-01-2007, 23:19   #5
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Patty,

Breezer mag in principe best mee maar hij speelt niet graag met andere honden. Bovendien kan ik geen twee honden in de gaten houden en Breezer is erg dominant richting andere reuen en wil nog wel eens gaan knokken. Het is gewoonweg niet verstandig om ze dan beide mee te nemen.

Met Breezer ga ik meestal apart wandelen, hij vind dit prettiger want dan heeft ie mijn volledige aandacht en word hij niet continue in zijn kont gebeten door Shadow. Bovendien vind Breezer het geweldig om wat voor de baas te doen en doet Shadow dit niet. Dus neem als ik met Breezer de hort op ga altijd een frisbee of bal mee die hij apporteert voor me. Dat vind ie echt geweldig.

Die twee honden van mij zijn echt twee tegenpolen van elkaar.
Ik zeg wel eens tegen mijn vrouw dat Breezer een echte mensenhond is en Shadow meer een hondenhond is.
Breezer kan mij echt vol aanbidding aan gaan zitten kijken terwijl Shadow zoiets heeft van.. och daar heb je hem ook weer... Terwijl Breezer andere honden weer nix aan vind. (behalve een loopse teef dan ... want dan issie er als de kippen bij)

Maar ben niet bang hoor Patty... ik ben van Breezer net zo gek (zo niet gekker) als met Shadow, en hij krijgt zijn deel aandacht ook wel.

Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 10:53   #6
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hoi Barry,

Heerlijk om te lezen dat je zo rekening houd met en dus aandacht besteed aan de verschillende karakters van je honden...daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen!

Veel wandelplezier...hopelijk blijft het een beetje droog vandaag!

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 17:13   #7
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Wolfdoggers,

Zoals gisteren al aangekondigd, de foto's van mijn wandeling met Shadow en Toka vandaag:



















Een detail over de wandeling, we hadden bijna hertenbiefstuk gegeten vanavond maar Shadow kreeg het hert dattie tegenkwam niet te pakken.
Dat word vanavond toch maar een pizza'tje in de oven schuiven dan...

groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 18:26   #8
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Heerlijke foto's Barry, vooral die waar ze met zijn tweeen naast elkaar rennen. Je kan daar de lach bij Shadow op zijn gezicht aflezen

Mooie Indiandog, een mooie diepe blik heeft tie in zijn ogen.

Ben net terug van een kilometertje of zes fietsen met ze, daarna . En dan kunnen ze lekker

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 19:07   #9
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Wauw! Jullie hebben zo te zien op de foto's veel plezier gehad!

Vandaag heb ik kleine stukjes met Jourdy gelopen...hij had gisteravond laat tijdens de wandeling zich verstapt of ergens in getrapt...omdat we het niet zeker wisten en ik niks kon vinden, het onzekere voor het onzekere genomen en dus geen superlange wandeling vandaag.
Maar elke wandeling trok hij af-en-toe met zijn poot, ook als hij enthousiast op een andere hond reageerde...dus er moet iets zijn..

En ja hoor; zojuist heb ik tussen zijn tenen een bobbeltje ontdekt...een splinter? Als meneertje straks weer rustig ligt eens kijken of er iets in zit...

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 20:37   #10
flora
Junior Member
 
Join Date: Aug 2003
Location: den bommel
Posts: 59
Send a message via MSN to flora
Default

hoi, net terug van het werk, even wat snacken en een kilometer of 6 lopen met de honden, lekker spannend in het donker!! het maakt de honden niet uit licht of donker, ik laat ze alleen niet los in het donker, te grote kans op jagen hier in de polder, en ik heb er geen zin in om nog eens in het donker te moeten zoeken naar 1 van de honden.
gisteren 13 kilometer gefietst, en tijdens de fietstocht nog verschillende activiteiten gedaan, zoals wandelen in het natuurgebied en door de betonpijpen kruipen en over de grote stapel betonpijpen heen. lache hoor, op een duur had laska de smaak te pakken, en daar ging ze weer door een pijp en weer terug.
was erg leuk om te zien!!!
groetjes flora, laska en dapper
flora jest offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 14:50   #11
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default ....trainen.....

Hallo,

Vandaag hebben we voor de tweede keer geoefend met onze Goraggia in het 'autoband trekken' dit omdat we binnenkort een step krijgen, en dit is een mooie oefening om te leren dat ze voor moet lopen ...

Ze vindt het helemaal te gek en staat al te springen als we het tuig tevoorschijn halen

Ze deed het heel goed en ik ben heel erg trots op haar!!!!

Heb ik leuke foto's gemaakt, maar weet niet hoe ik ze erbij moet zetten dus helaas ....

groetjes Willy
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 15:43   #12
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi wolfdoggers,

Vandaag ben ik samen met mijn vrouw en twee honden wederom in het bos wezen wandelen. Jaja Breezer mocht ook een keer mee want het vrouwtje was erbij.

Ze liggen nu op te drogen in de kennel (in de garage bij mij) en dan kunnen we over een uurtje lekker naar binnen.

Ik verheug me nu al op de wandeling die morgen gepland staat, en ben zeer benieuwd hoe Shadow op de zee zal reageren.
Ik hoop op goed weer en zal ook morgen weer de nodige foto's schieten die ik uiteraard hier weer zal plaatsen.

Bert, een geweldig topic en heel goed idee..!!


Willy,

Foto's kun je plaatsen op dezelfde manier als je het onderschrift hebt gemaakt. Dus: [img]URL[/img]

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 15:57   #13
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default Yep zeker een leuk topic ....

Tja Barry,

Ik zal maar bekennen dat ik het onderschrift niet zelf heb gemaakt maar mijn André .... en die is nu hard aan het werk ....


groetjes Willy
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 20:34   #14
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Dank je Barry!

Ik las op het moto-guzzi forum het topic "wat heb je gedaan vandaag", dat bracht me op het idee

Leuk om te zien wat de Nederlandse TSW allemaal meemaakt met zijn baas en bazinnetje.

Vanmorgen met Aram & Gina gerend en paar keer geapporteerd. Vanavond nog even gaan fietsen met die twee. Ik had mijn gele hesje met fluoriserende strepen over mijn jas aangetrokken. Is voor sommige automobilisten geen overbodige luxe, dan zien ze me tenminste ( Jaja...ook de honden waren voorzien van een veiligheidsvestje )

Groetjes Bert.

P.s. Veel plezier morgen allemaal met de wandeling. Wij hopen eerdags ook weer een keer van de partij te zijn!
herder jest offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 17:02   #15
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Ik ben vandaag voor de eerste keer naar de hondenschool geweest met mijn nieuwe pup: Faro-Yuccah Les P'tits Loups d'Amour. In tegenstelling tot Jennah op die leeftijd, is Yuccah minder sociaal en iets banger naar vreemde mensen toe. Met andere honden gaat het prima! Yuccah heeft wel meer aandacht voor mij en is iets minder Oost-indisch doof dan Jennah Voorlopig althans! Al bij al viel het dus heel goed mee!
Met Jennah ben ik een halfuurtje gaan wandelen. Zij kon vandaag niet naar de hondenschool, want de uren van de puppyklas en de A-klas vallen samen... ik moet dus kiezen: OF met Jennah, OF met Yuccah... Maar gelukkig is het woensdag en zondag les, dus kunnen ze elk 1 maal per week gaan. Bovendien ben ik ook nog lid van een andere club, waar ze ook dinsdagavond naar de les kunnen. Maar dat valt dan weer samen met mijn cursus hondenfokker...
Ik probeer mijn aandacht wel zo goed mogelijk te verdelen over de 2... Ook ga ik steeds apart wandelen met de honden, zodat ze mij volledig voor zich hebben gedurende de hele wandeling!

Groetjes,

Liesbeth, Jennah & Yuccah
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 11:54   #16
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Gisteren hebben Jarno en Jourdy een klein avontuur beleefd.
Ze waren relaxt aan het wandelen, komt er plots een husky aangesjeesd...Jarno bleef maar even staan met Jourdy en zag toen een jonge dame aankomen rennen.
Bleek dat de eigenaresse van de husky aan het oefenen was met haar husky en de husky er geen zin meer in had

Terwijl de honden aan het spelen waren, zag Jarno dat Jourdy losgeraakt was en net op het moment dat hij stiekum probeerde Jourdy weer vast te pakken, kreeg Jourdy het door en
weg was ie...meters verder rent hij een normaal erg drukke straat op...gelukkig was het zondag en nog vroeg.
Er kwam 1 auto aan en die bestuurder was zich duidelijk aan het ergeren dat Jourdy op de straat liep, dus die toeterde eens.
Jourdy draait zich om en blijft op zijn gemak gewoon voor de auto staan om eens de bestuurder aan te kijken zo van 'wat moet je?' hihi..
Jarno was ondertussen de andere kant uit aan het rennen een parkeerterrein op, samen met de eigenaresse en de husky.
Gelukkig trok dat Jourdy's aandacht en kon Jarno uiteindelijk ons spook weer vastmaken.

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 12:41   #17
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Afgelopen zaterdag mijn housewarmingparty gehad.
Mijn lieve monstertjes vonden het erg gezellig met al die mensen in huis. Natuurlijk waren de hapjes op de tafel erg interessant. Er verdwenen soesjes, blokjes kaas en worst in 1 hap in de maag van Denzel.
Hoe deed ie dat zonder dat wij er op tijd bij konden zijn?
Hij liep zonder naar de hapjes te kijken langs de tafel. Net alsof er niets aan de hand was, maakte toen een schijnbeweging en slokte een hele lading in eens op.

Ik heb met open mond staan kijken. Hihihihihi hoezo tsjechen zijn je vaak een stappie voor. Nu zou je denken he, dat hebben we nu door dus een 2e keer zal het niet gebeuren. Helaas. Weer even niet in de gaten en een grote roze tong verdween in het bakje kip-kerriesalade. Raar. Het hele huis zat vol met tsjechenbezitters......... niemand die dit aan zag komen, of wel aan zag komen maar te laat was.

Mijn monster is erg goed in dit soort acties! Weet niet of ik nu trots moet zijn of teleurgesteld.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 19:40   #18
jolanda45
Junior Member
 
jolanda45's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 9
Default

Zondag gisteren dus voor het eerst met Borat naar de puppyspeelgroep geweest.
Hij vond het eerst maar niks al dat gesnuffel aan hem zijn staartje verdween dan ook helemaal tussen zijn achterpootjes...........na verloop van tijd werd meneer wat dapperder en begon ook maar eens rond te sjouwen en de andere pups te besnuffelen dit duurde niet lang of iedereen werd dan ook enthousiast begroet door hem.
Hij moest eerst eens even de kat uit de boom kijken. Thuis is hij de Indian dog al zo'n beetje de baas maar ja dit was wel heel vreemd ineens zoveel nieuwe indrukken.
De meeste mensen hadden nog nooit zo'n TSW gezien en waren ook helemaal weg van hem.
Hij zal daar dan ook de eerste zijn van zijn ras die naar de puppycursus gaat.
Moe en helemaal uitgeblust gingen wij weer op huis aan.

Groetjes Jolanda
jolanda45 jest offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 20:34   #19
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default ...foto ....


Vandaag weer getraind met Goraggia, ze krijgt er steeds meer handigheid in en als ze ziet dat we haar tuig tevoorschijnhalen is ze haast niet meer te houden!

groetjes Willy

ps toch zelf geprobeert de foto erbij te doen nu even afwachten of het is gelukt ..!
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 13-01-2007, 18:46   #20
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi,
vanmiddag even lekker uit wezen waaien in het "stilte-gebied" tussen Raamsdonksveer en Dongen. Maar twee fietsers tegen gekomen en verder de bekende kudde schappen, die blijven toch altijd interessant voor m.n. Aram en Gina

Maar 't was weer lekker!

Gr. Bert & Gitta
herder jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org