Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Bijeenkomste

Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-09-2012, 20:33   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default NVTW avond wandeling 10 vovember

Zaterdagavond 10 november organiseert de NVTW een avondwandeling in Lunteren.

Voor meer info klik HIER
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-09-2012, 23:34   #2
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Question

Twee vragen:

-Mogen de honden daar (voor een deel van de wandeling) los lopen?
-Is dat alleen voor leden of voor alle TSW plus baasjes?
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 04-10-2012, 17:02   #3
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Tijdens de avondwandeling is het niet toegestaan om de honden los te laten lopen. Men heeft in geval van loslopende honden geen overzicht en om het voor alle wandelaars met of zonder hond gelijk te houden, zijn alle honden aangelijnd.

Het is voor elke hond, elk ras en dus ook voor niet leden N.V.T.W. De niet-leden krijgen alleen niet de korting op de consumpties.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 18:37   #4
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

De wandeling gaat niet door, daar er geen (alleen van bestuursleden) aanmeldingen binnen zijn gekomen!
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2012, 20:53   #5
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Tsja... dat is wel jammer...
Vooral omdat zo veel TsW eigenaren in Ned. vaak aangeven dat er zo weinig voor TsW's te doen is!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2012, 01:43   #6
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Ik kan wel aangeven waarom ik niet heb opgegeven. Voor mij is het best een eind rijden en om dan aangelijnd te gaan wandelen kan ik ook hier doen. Daarnaast komt nog het feit dat ik nachtblind ben en dus zowiezo liever niet in het donker loop/rijd waar ik het niet ken. Ik vond het wel een leuk idee verder.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote
Old 10-11-2012, 14:04   #7
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Unhappy

Idem hier: Was het een wandeling waar ze vrij konden lopen, dan waren wij er ook bij geweest. De afstand vind ik een minder groot probleem, het niet vrij kunnen lopen is voor ons echter een rode streep door het mee gaan.

Dat heeft dus niks te maken met het vinden dat er niet genoeg georganiseerd wordt (dat vind ik dan ook zeker niet), maar alles met de beperkingen van het gebied waar deze specifieke wandeling plaats zou vinden.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 26-11-2012, 22:13   #8
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Wilko View Post
Idem hier: Was het een wandeling waar ze vrij konden lopen, dan waren wij er ook bij geweest. De afstand vind ik een minder groot probleem, het niet vrij kunnen lopen is voor ons echter een rode streep door het mee gaan.

Dat heeft dus niks te maken met het vinden dat er niet genoeg georganiseerd wordt (dat vind ik dan ook zeker niet), maar alles met de beperkingen van het gebied waar deze specifieke wandeling plaats zou vinden.
lijkt me niet slim om TSWtjes los in het donker te hebben Wilco. Als er een gevecht uitbreekt of ze gaan met zijn allen aan de kletter ben je het haasje. Maar goed daar ga jij nog wel achterkomen als die van jou wat ouder is.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 27-11-2012, 01:11   #9
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
lijkt me niet slim om TSWtjes los in het donker te hebben Wilco. Als er een gevecht uitbreekt of ze gaan met zijn allen aan de kletter ben je het haasje. Maar goed daar ga jij nog wel achterkomen als die van jou wat ouder is.
Laten we er vanuit gaan dat je inderdaad gelijk hebt en dat Styx (en andere TSW met haar) zich niet meer sociaal verantwoord naar andere TSW kan gedragen als ze ouder is, dan heb je zeker een punt.

Tot nu toe is ze echter een van de meest sociale TSW die ik mee heb mogen maken, zowel bij als buiten dit soort van TSW-wandelingen. Ik zie dan ook geen enkele reden om met haar aan een wandeling deel te nemen waar *zij* niet los mag of kan lopen omdat andere TSW zich niet kunnen gedragen als ze niet aan de lijn gehouden worden. Mocht dat sociale gedrag van Styx in de toekomst inderdaad veranderen, dan wordt het misschien een ander verhaal.

Tot die tijd loopt Styx dus los of zijn wij niet bij een wandeling met andere TSW aanwezig.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 27-11-2012, 19:17   #10
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Wilko View Post
Laten we er vanuit gaan dat je inderdaad gelijk hebt en dat Styx (en andere TSW met haar) zich niet meer sociaal verantwoord naar andere TSW kan gedragen als ze ouder is, dan heb je zeker een punt.

Tot nu toe is ze echter een van de meest sociale TSW die ik mee heb mogen maken, zowel bij als buiten dit soort van TSW-wandelingen. Ik zie dan ook geen enkele reden om met haar aan een wandeling deel te nemen waar *zij* niet los mag of kan lopen omdat andere TSW zich niet kunnen gedragen als ze niet aan de lijn gehouden worden. Mocht dat sociale gedrag van Styx in de toekomst inderdaad veranderen, dan wordt het misschien een ander verhaal.

Tot die tijd loopt Styx dus los of zijn wij niet bij een wandeling met andere TSW aanwezig.
i know, dat heb ik ook altijd geroepen met Denzel. En TSW eigenaren lachten mij toen uit. En inderdaad, hij werd 2 en het was afgelopen.
Dus ik begrijp heeeeeeeel goed waarom je dat denkt
Ben precies hetzelfde geweest
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 27-11-2012, 20:19   #11
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Wilko View Post
Tot nu toe is ze echter een van de meest sociale TSW die ik mee heb mogen maken, zowel bij als buiten dit soort van TSW-wandelingen. I
Dan wil ik met jou wel eens wandelen.... alleen niet in het donker..

groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 27-11-2012, 20:21   #12
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Dan wil ik met jou wel eens wandelen.... alleen niet in het donker..

groetjes,
Barry
Goed plan: Als alles goed is verschijnt er hier binnenkort een wandeling (Patrick van OMD zal die aankondigen) die ik in januari 2013 georganiseerd heb.

Maar ik spreek ook graag een andere keer of ergens anders af voor een wandeling met onze vierbeners, als je dat beter uit komt.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 27-11-2012, 20:27   #13
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Wilko View Post
Goed plan: Als alles goed is verschijnt er hier binnenkort een wandeling (Patrick van OMD zal die aankondigen) die ik in januari 2013 georganiseerd heb.

Maar ik spreek ook graag een andere keer of ergens anders af voor een wandeling met onze vierbeners, als je dat beter uit komt.
Lijkt me top.. kijk effe of januari me uitkomt.. anders regelen we een andere datum
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 27-11-2012, 22:55   #14
Madome
Junior Member
 
Madome's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 25
Default

Is het echt zo erg op een bepaalde leeftijd?

Hier een beetje omgekeerd, ik sta vaak met spanning te kijken (door verhalen van hier) als Kiba losgaat terwijl anderen mij zeggen dat het toch prima gaat. Maar ik weet niet wanneer het gaat omslaan.

Voel je dat aankomen of moet ik me erop voorbereiden datie ineens op een andere reu vliegt?
Madome jest offline   Reply With Quote
Old 28-11-2012, 14:24   #15
Bahco
Junior Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Beilen
Posts: 16
Default

Ja, qua leeftijd inderdaad. Wij hebben het ook. Bahco is nu 21 maanden en tot zo'n 15 maanden ging het goed, veel los en ging altijd even 'kijken' en spelen met andere honden. We zagen het langzaam veranderen. Eerst de kleine soortgenoten, daar ging hij lelijk tegen doen. En nu ook andere reutjes. Teefjes gaat goed, maar 9 van de 10 vinden hem te lomp. Hij heeft al een keer een kleintje gegrepen (vreselijk, het viel gelukkig mee, een klein wondje). Nu heeft hij af te toe een muilkorf om, voor als hij toch ontglipt. Het is zo lastig om een hoekje kijken! Nu zoek ik dus met wandelen, fietsen de stukken op waar weinig honden lopen en hij dus los kan.

Zegt niet dat het bij alle TSW zo is natuurlijk. Maar ik denk persoonlijk wel bij vele.
Bahco jest offline   Reply With Quote
Old 28-11-2012, 18:22   #16
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Madome View Post
Is het echt zo erg op een bepaalde leeftijd?

Hier een beetje omgekeerd, ik sta vaak met spanning te kijken (door verhalen van hier) als Kiba losgaat terwijl anderen mij zeggen dat het toch prima gaat. Maar ik weet niet wanneer het gaat omslaan.

Voel je dat aankomen of moet ik me erop voorbereiden datie ineens op een andere reu vliegt?
ik zag het bij Denzel aankomen. Hij begon ineens terug te grommen naar TSW reuen in een wandeling. Daarna is het omgeslagen. Hij stond toen al te stuiteren aan de lijn als ie een reu zag.

Moet wel zeggen dat het minder is als ie los is. Hij zal het gevecht niet beginnen, maar zal zich wel verdedigen. Dus ik vertrouw het niet los. Hij mag hier bij mij alleen maar los op de hei en in de uiterwaarden.
ik heb het geluk dat Denzel dol is op kleine hondjes, ook van zijn sexe. Daar kan ik hem rustig bij loslaten. Hij vind het helemaal geweldig. En uiteraard teven gaat prima. Maar zodra ze zijn grote zijn en sexe is het mis.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 28-11-2012 at 18:24.
kobesen jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org