Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-07-2008, 13:40   #1
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default De weg naar het einde

Hoi allemaal

Zoals vermeld in mijn voorstel topic, heb ik ook rot nieuws, en ik wist geen betere plaats om dit van mij af te schrijven als bij honden liefhebbers.

Op het moment ben ik nog het baasje van Falco een herder x-ing reu, van bijna 14 jaar oud.
Falco is als pup van ca 7 maanden bij mij gekomen, met toen als een verleden van slaan, trappen en andere mishandelingen achter zich.
Ik heb jaren nodig gehad om zijn vertrouwen weer op te bouwen, en dat is gelukkig perfect gelukt.
Oke bij iedere hond die vreselijke dingen heeft mee gemaakt, blijft altijd iets hangen, maar toch is falco ondanks het feit dat hij nooit meer mannen vertrouwde een geweldige gezinshond geworden.

En nu kom ik op het punt wat voor wolken en tranen zorgt.
Vandaag zijn bij Falco 2 boosaardige tumoren vast gestelt.
Eentje aan de buitenkant van zijn lip, die eigenlijk nog operabel zou zijn, en een tweede in zijn keel, waar niets aan te doen is, en die razend snel groeit.
Ik heb nu van mijn dierenartste pillen gekregen om toch de tijd die hij nog heeft iets te verlengen.
Hij heeft absoluut geen pijn, eet en drinkt goed, en is voor zijn leeftijd super actief en een spring in het veld.

Ik weet helaas niet hoeveel weken of maanden ons nog blijven, ik hoop natuurlijk heel veel, maar toch moet ik nu aan de vreselijke taak beginnen mijn zootje uit te leggen, dan "zijn" hond er waarschijnlijk niet meer lang is

Ik hoop dat jullie het mij kwalijk niet nemen dat ik juist met mijn verhaal hier kom, maar ik wist anders niet waar ik het kwijt moest.

Gr
Tatti
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 26-07-2008, 15:11   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Heel veel sterkte voor de komende tijd.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 26-07-2008, 15:23   #3
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Heel erg...

Ik heb zelf ook een hond (Labrador, teef, 8 jaar) met gezwellen, die waarschijnlijk kwaadaardig zijn. De dierenarts wil haar echter niet opereren, omdat dat teveel risico's met zich meebrengt.
De tumoren zijn ter hoogte van de melkklieren en ze groeien voornamelijk onder invloed van hormonen. Sophie (zo noemt ze) is weer net loops geweest en haar grootste gezwel is bijna verdrievoudigd.
Ook qua vorm en structuur is de tumor het afgelopen jaar erg veranderd.
Ik heb geen idee hoelang ze nog zal leven, want de kans bestaat dat er ook inwendig tumoren zijn en als die barsten...
Voorlopig lijkt Sophie er zelf geen last van te hebben en ze is heel actief en vrolijk. Alleen als ze op haar buik ligt of als je voelt aan het gezwel, voelt ze zich wat ongemakkelijk.

Ik hoop dat Falco nog enkele jaartjes kan leven, ondanks zijn tumors.
Maar 14 is sowieso al een mooie leeftijd. Ik hoop dat Sophie ook nog zo oud mag worden...

Ik kan mij wel voorstellen dat het héél moeilijk is om zoiets aan een kind te vertellen. Zeker op die leeftijd. Ik weet nog hoe ik zelf was... Mijn hond was alles voor mij en ik deelde er lief en leed mee. Hopelijk vind je toch een goede manier om hem voor te bereiden op het onvermijdelijke...

Veel sterkte!

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 27-07-2008, 00:53   #4
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Wat vreselijk om te horen. 14 is idd een geweldige leeftijd, maar dat een kind van 8 uitleggen kun je niet.
Leg het hem in iedergeval uit en zorg dat de tijd die hij nog heeft, je die met volle tuigen gaat beleven. Van dag tot dag.
Onze bouvier is ook aan dit soort gezwellen overleden. Zij had ze ook in de bek en keel.
Heel veel sterkte de komende tijd!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 27-07-2008, 01:10   #5
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Hallo Tatti,
Verschrikkelijk zulke verhalen, dat wens je niemand toe.

Ook ik ben er niet van vrijgewaard gebleven.
Ik heb mijn 5 jarige hond in 2002 moeten inslapen vanwege een tumor in zijn neus.
Deze begon te bloeden ( het bloed stroomde er dus uit) en met elke nies begon het weer.
Er zat toen ook niets anders op om hem meer pijn te besparen en moest een verder erg vitale hond in slapen, echt verschrikkelijk.
Erg veel heb je niet aan dit verhaal, alleen dat je niet alleen staat met je verdriet. En hopelijk heb je daar wat steun aan, al blijft het triest.

Ik wens je erg veel sterkte de komende tijd.
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 27-07-2008, 09:43   #6
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Tatti,

Altijd verschikkelijk om uiteindelijk afscheid te moeten nemen van je maatje. Gelukkig hebben jullie nog eventjes samen, dus verwend Falco nog maar even flink..

Veel sterkte.

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 27-07-2008, 10:09   #7
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Tatti,

Ook ik wens je veel sterkte en wijsheid de komende tijd.

Het blijft altijd verschrikkelijk als je weet dat je binnenkort afscheid van je hond moet nemen, ook al is hij nog zo oud geworden. En het vraagt ook altijd en hele berg wijshied en moed om in zulke periode beslissingen te moeten nemen.

Ook ik heb en aantal keer jonge kinderen moeten vertellen dat ze "hun maatje"
binnenkort kwijt zouden raken. Vond het ook heel moeilijk om te moeten doen. Maar ik heb ook gemerkt ,dat kinderen het vaak als iets super verdrietigs maar tegelijkertijd ook als iets heel natuurlijks ervaren.

Nogmaals sterkte!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 27-07-2008, 10:57   #8
Flinch
Junior Member
 
Flinch's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Nederland en Zweden
Posts: 25
Default

Hej Tatti,

Verschrikkelijk dat je dit moet meemaken. Ik weet hoe het is om een gezinslid zo te zien aftakelen met alleen maar een onafwendbaar eind. Tumoren kunnen helaas snel groeien en vaak zitten er meer dan de DA ziet.

Je hebt hem al gered van zijn verleden en maak zijn laatste tijd nog specialer dan het ooit geweest is. Ga er veel op uit met hem en steek je laatste vrije minuten er in. Dat is niet alleen leuk voor Falco maar ook goed voor jou...
Flinch jest offline   Reply With Quote
Old 28-07-2008, 10:11   #9
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie lieve woorden.
Falco eet de pilletjes van de dierenarts gelukkig zonder problemen, oké we foefelen een beetje met soepballetjes
Nu maar hopen dat ze goed aan slaan, en de tumoren op de rem gezet worden.
Hij is nog altijd veel te actief voor zo een oudje, maar dat heeft natuurlijk tot voordeel dat hij nog veel met ons mee op stap kan.
Wel houdt het in dat ik telkens tegen onze zoon moet zeggen "rustig met hem, hij is een opa"

Ik wil jullie echt nog eens bedanken voor de steun en verhalen, het doet goed er over te kunnen schrijven.
Mijn man is eentje van het stille type die alles alleen verwerkt, dus hem doe ik alleen extra pijn als ik telkens over falco praat.

Bedankt.

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org