Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-06-2009, 16:51   #1
s_naesen
Junior Member
 
s_naesen's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Kampenhout
Posts: 19
Send a message via Skype™ to s_naesen
Default Waterwerk in BELGIE of grens

Hallo,


Even voorstellen ik ben Sven, en de trotse trouwe vriend van "Ikela of Mercedes Dream".
Ikela is nu 4 maand oud, en een echte waterrad, zoals veel van de CSW's

Ik ben nu op zoek naar een club in België die waterwerk trainen, en die andere honden toelaten buiten de Newfies en Landseren....

Grens met NL mag eventueel ook. Zelf kom ik van tegen Mechelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
s_naesen jest offline   Reply With Quote
Old 28-06-2009, 17:02   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hallo Sven

WELKOM op het forum !!!

met info over waterwerk kan ik je helaas niet helpen...
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 28-06-2009, 23:13   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hallo Sven,

Allereerst nogmaals welkom op dit forum!

Het zal heel lastig worden om een groep te vinden waar je met je TsW Waterwerk kunt doen

Maar aangezien je Tsw nog maar 41/2 mnd is heb je voorlopig nog de tijd om wat te zoeken Want op de meeste groepen kun je pas deelnemen als een hond minimaal een jaar oud is.
(Maar in de tusentijd kun je wel al veel dingen als voorbereiding oefenen Als je wilt kan ik je wel al een aantal tips per mail toesturen)

De workshops Waterwerk voor TsW's die ik samen met Martine geef, worden in oost Nederland (Veluwe meer) gehouden. Maar dat is wel een aardig eind uit je buurt.

Uit ervaring weet ik dat Newfy en Landseer groepen helaas nagenoeg nooit andere rassen bij hun waterwerk toelaten (in het verleden mochten landseers zelfs niet eens deelnemen aan de Watertrials van de Newfys.)

In het verleden is de LHCN (leonbergerclub) daarom o.a. ook begonnen met eigen waterwerk trainingen. En inmiddels is er voor leonbergers een aparte stichting reddingshondenwerk opgericht. Deze groep werkt echter ook in oost nederland en is eigenlijk ook alleen voor Leo's.

En daarnaast zijn er een aantal particuliere hondescholen die "dag cursussen" Waterwerk" organiseren, waar je waarschijnlijk wel met Ts'W kan deelnemen. Bijvoorbeeld deze: http://www.hondenschoolpetradriesen.nl

Maar op dit moment weet ik zelf helaas niet direct iets bij jou in de buurt :cry
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org