Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-05-2005, 16:58   #21
Piroska
Junior Member
 
Piroska's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Location: Alblasserdam
Posts: 26
Send a message via Skype™ to Piroska
Default

Van harte gefeliciteerd met de pups! Had graag komen kijken
Piroska jest offline   Reply With Quote
Old 29-05-2005, 17:47   #22
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

hallo Mijke,
Proficiat met je puppies. Hopelijk is alles goed met hen en moeder.
Mijn puppies zijn nu 5 weken en ik hoop dat je ook zoveel plezier (en opkuis!!) mag beleven als ik.
Patrick
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 29-05-2005, 23:23   #23
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Bedankt voor al jullie felicitaties!

Alles is heel vlot en goed verlopen en Chezka en de pups maken het uitstekend
Ik zal dadelijk in een nieuw forum topic er wat meer over vertellen en proberen er ook een foto bij te zetten

groetjes
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2005, 00:28   #24
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default puppy's

Vrijdag werd Chezka behoorlijk onrustig en hijgerig en begon in de loop van de dag tig plasjes te doen... Alles wees er op dat ze ons die nacht wel eens zou kunnen gaan verrassen met pups

De dame had buiten enkele holen gegraven en heeft binnen een eigen kamer (de kamer van mijn zoon die op reis is) waar ook haar bench en werpkist staan. Dus liep ze de hele dag heen en weer en werden alle plekken steeds getest. Het prettigste vond ze steeds de bench en vooral als ik er half opgevouwen tegen aan hing! ))

Maar toen 's avonds even een kop koffie ging halen had ze nog een veel prettiger plek uitgekozen... ..
Ze was prinsheerlijk op het bed van mijn zoon bevallen van een reutje!!!!



Afijn, wij hebben haar maar lekker laten liggen, want het was toch al een zooitje geworden!

Dus zijn wij heel gezellig met z'n allen in de natte kledderzooi op bed naast Chezka gaan zitten om van de geboorte van dat mooie kleine spul te genieten



Chezka was heel relaxt en regelde alles netjes zelf. In vergelijking met andere rassen (waarbij we ook al vele bevallingen van meemaakten) vonden we dat de tsjechen pups na de geboorte ook een grotere "surviving drang" hadden. Ze protesteerden luid tegen het gelik van de moeder en probeerden zo snel mogelijk onder haar tong uit te komen om een tepel te pakken te krijgen!



Uiteindelijk werden er 4 gezonde pups geboren ( 2 reuen en 2 teven)
En eerlijk gezegd vinden we hier zo'n klein nest altijd een echt cadeautje Je kan dan zo lekker veel aandacht geven aan individuele pups!



Chezka had het prima naar haar zin zo op het bed En mijn kids zeiden dan ook "mam die krijg je nooit het bed meer af! Dat wordt voor jou in de werpkist slapen!"

Maar na de bevalling hebben we de pups in de werpkist gelegd en zonder een enkel probleem ging Chezka er direct bij liggen. Daarna zijn wij begonnen de natte kledderzooi van het bed op te ruimen (Dekbedden, kussens en zelfs het matras waren doorweekt!) Dus ik ben maar op een luchtbed naast de werpkist gaan liggen

En ik vond het echt heerlijk, om zo in mijn slaapzak zo naar zo iets moois te mogen liggen kijken!

Ondertussen blijkt Chezka ook in de praktijk een prima moeder te zijn Ze ligt heel relaxt met het kroost in de werpkist en houdt de pups en zichzelf netjes schoon. Met de pups gaat het ook uitstekend en ze groeien dan ook als kool!

Groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2005, 17:39   #25
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hallo mijke
Van harte gefeliciteerd met je mooie viertal, geniet er maar van want de 8 weken zijn zo voorbij. Zodra Fayla loops is wordt ze ook gedekt, als ik jou foto's zie kan ik bijna niet wachten. Nogmaals gefeliciteerd en veel plzier met je pups.

Groetjes Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2005, 15:06   #26
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Het gaat nog steeds uitstekend met moeder en pups En wij lopen natuurlijk super te genieten!

En voor alle pups hebben we gelukkig meer dan genoeg aanvragen.

Quote:
Originally Posted by stefanie
Zodra Fayla loops is wordt ze ook gedekt, als ik jou foto's zie kan ik bijna niet wachten.
Wanneer verwacht je eigenlijk dat ze loops wordt? Ik heb al een aantal geinteresseerden in pups naar je doorgestuurd!

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2005, 16:22   #27
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hallo Mijke
Fayla wordt in Juni 19 maanden en is nog nooit loops geweest. Het kan dus zijn dat ze snel loops wordt, maar het kan dus ook nog wel enkele maanden duren. De reu is al uitgezocht, wij zijn startklaar,maar nu zij nog.Bedankt voor het doorsturen van mensen, er staan er al enkele op de wachtlijst voor een pup.
Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2005, 10:02   #28
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

hoi Mijke,

Van harte met de puppy's! Al veel kraamvisite gehad? Hebben ze al een naam? Hoe is het met de pappa?

En ja, ook bij ons gaan er nog puppy's komen. Misty is net voor de eerste keer loops geweest, maar ik heb met haar nog wel het een en ander aan werk te verzetten. Ook vond ik dat ze eerst maar eens een beetje uit die pubertijd moest komen. Om ze nu te laten dekken, vond ik het zelfde als een meisje van 16 met een baby. Dus wij wachten nog een jaartje, tot de volgende loopsheid.
Maar het is inderdaad wel aanstekelijk.

Veel plezier met de puppy's!!!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2005, 10:31   #29
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Hoi Mijke,
Van harte gefeliciteerd met de pups,wat een leuke foto's er ook bij.
Geniet er maar lekker van want ze groeien als kool,alles goed met de moeder en de vader?

Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2005, 13:28   #30
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by laszlo
hoi Mijke,

En ja, ook bij ons gaan er nog puppy's komen. Misty is net voor de eerste keer loops geweest, maar ik heb met haar nog wel het een en ander aan werk te verzetten. Ook vond ik dat ze eerst maar eens een beetje uit die pubertijd moest komen. Om ze nu te laten dekken, vond ik het zelfde als een meisje van 16 met een baby. Dus wij wachten nog een jaartje, tot de volgende loopsheid.
Maar het is inderdaad wel aanstekelijk.

Veel plezier met de puppy's!!!
Valt mij inderdaad op dat er veel teven al op zulke jonge leeftijd een nest krijgen.Ik weet wel dat het mag vanaf 18 maanden volgens de Raad,maar zelf vind ik onze wolfhonden dan toch echt nog kinderen.
Merk bij Solo dat ze nu pas beetje rustiger gaat worden en haar lijf ook lekker uitgezwaard en dat is toch echt zo pas met 2,5 jaar.

Groetjes Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2005, 03:43   #31
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Puppy's

Dinsdag is er ook bij ons een nestje van 5 pups geboren, het zijn dan wel geen TsW's, maar ik vond het toch wel leuk om jullie dit te laten weten




We zijn hartstikke blij dat we zo'n mooi nestje mochten krijgen en genieten meer dan volop van alle ontwikkelingen van de pups en de reactie patronen van alle honden naar elkaar!

Birre was/is duidelijk de alpha voor de tsjechen en laat dit nu ook duidelijk merken
Karlik (TsW reu) mocht eerst niet in de buurt van de werpkist komen, en Chezka (TsW teef) mocht er in eerste instantie bij in komen liggen.
Maar nadat Chezka zich zeer sneaky in de kist naast Birre genesteld had, en vervolgens met haar poot de pups naar haar eigen buik hengelde vond Birre het meer dan genoeg!

Op dit moment mag Karlik tot vlak bij de werpkist komen (als hij te dicht bij komt is een grom van Birre genoeg voor hem, om gepaste afstand te houden )
En Chezka mag nu tot de ingang van de kist komen en zelfs de pups aflikken, zo lang ze maar niet haar poten in de werpkist zet!

Chezka op haar beurt heeft ook weer haar grenzen tot hoever Karlik en bezoekers tot de werpkist mogen komen

Karlik en Chezka vinden bezoek altijd toppie, maar nu vindt Chezka dat leuk, totdat ze in de richting van de werpkist gaan lopen Ze gaat dan steevast tussen bezoekers en de werpkist staan!
Als mensen zich daarna al te opdringerig gedragen (iedereen wil natuurlijk heel graag die kleine puppy's ook zien) gromt Birre liggend waarschuwend vanuit de werpkist en doet Chezka dat staande voor de ingang
Karlik bemoeit zich helemaal niet met dit ritueel.

Als het bezoek daarna gewoon gaat zitten is Chezka weer de vrolijkheid zelve en vindt ze alle bezoek even leuk! En Birre negeert bezoek stoicijns zolang ze maar niet bij de werpkist komen.

Wij genieten echt giga van al die interacties tussen honden van verschillende rassen en sexe (zonder menselijke interventie verstaan en begrijpen ze elkaar ook prima!)
Als jullie het leuk vinden, wil ik later best nog wel een keer vertellen hoe e.e.a. zich hier m.b.t de onderlinge reacties en verstandhouding tussen beide rassen (TsW en Leonberger) ontwikkelde.

Groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2005, 09:41   #32
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Leuk dat hier ook weer zo'n leuke roedelvorming is,waar iedereen z'n plekje heeft .Vind dit soort verhalen altijd leuk.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2005, 11:49   #33
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Mijke,
Gefeliciteerd met het nestje en ik citeer je maar even, "geniet er komende tijd maar van"

Groetjes,

Letty


Bij ons komt er wat meer leven in de brouwerij. De oogjes en oortjes zijn inmiddels open en er liggen er afen toe een paar vervaarlijk te grommen.

Ook gaan ze je nu beter herkennen en op je stem reageren maar andere honden erbij, wordt nog steeds niet toegestaan zonder een aanval van moeders.

Groetjes,

letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 12-11-2005, 12:20   #34
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

helemaal geweldig!!!!
En ik hoop dat wij ook ooit dat genoegen mogen hebben!

Heel erg gefeliciteerd met het kleine grut!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2005, 14:11   #35
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

HARTELIJK GEFEELICITEERD
Wat leuk weer een nestje van dat kleine spul.

Geniet er maar weer van, voor je het weet gaan ze weer weg !!!

p.s. hou je er zelf ook een van ???
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2005, 14:41   #36
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo Mijke,

Hartelijk gefeliciteerd met je puppy's!

Wie weet gaat het net als bij ons en voeden ze elkaar op, wij genieten daar elke dag weer van, het is leuk om te zien dat onze Dingo ook heel wat Tjechen trekjes krijgt misschien dat dat voor je leonberger puppy's straks ook zo is ......!

groet Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org