Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-04-2006, 10:00   #1
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default voorloopsheid?

Hallo,even een vraagje,ik heb een vriendin die heeft 2 saarlozen,een reu van bijna 2 en sinds paar maanden een teefje van 5jaar,nou is dat teefje voorloops,ze lag uit dat ze pas normaal in september loops moet worden maar dat ze nu dus ook al loops is geworden,terwijl ik dacht dat wolfhonden maar 1 keer per jaar loops zijn.Is het nu het wijste om Angel daar voorlopig niet mee naar toe te nemen?Want ik denk als ze loops is,is ze misschien ook wel vruchtbaar en wil niet het risico lopen dat Angel gaat oefenen Maar heeft iemand hier daar al eens van gehoord?Of kan het zo zijn dat ze stress heeft en daarom eerder gewoon loops is?Vreemde omgeving,ze erg angstig,geeft over,is zelfs bang voor licht wat s'avonds aangaat,ze zat daar in frankrijk in een buitenkennel met veel honden.Is dus geen gewoon gezinsleven gewend.
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 28-04-2006, 10:55   #2
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

Wij hebben precies hetzelfde gehad met Misty. Ook een buitenhond in een roedel, geen binnen en gezin gewend.

We hebben haar in Tsjechië opgehaald en kort daarna was ze ook loops. Licht en de TV waren een ramp. Ze durfde de TV niet eens voorbij te lopen. Mannen vond ze vreselijk. Daan heeft echt moeten werken om haar vertrouwen te winnen. Kinderen vindt ze helemaal geweldig en aan die van ons heeft ze ook echt veel steun gehad. Als ze weer eens niet voorbij de TV durfde hielp een van de kids haar. Daar had ze vol vertrouwen in.

Het heeft een half jaar geduurd voor ze een beetje haar draai gevonden had. Nu is ze een hele lieve hond met toch nog wel zenuwachtige trekjes. Als ze, bijvoorbeeld, op haar donder krijgt, weet ze niet hoe snel ze op haar rug moet gaan liggen om het goed te maken.

Ook vindt ze het heerlijk om binnen bij ons te zijn en de dankbaarheid straalt er dan ook iedere keer vanaf. Tegenover Laszlo de Zekere , die het de normaalste zaak van de wereld vindt, een heel verschil. Ook durft ze nu uit de keuken te komen om te kijken wie er binnen zijn. Nog steeds zijn lange mannen en mannewn met een donker uiterlijk een probleem, maar als dat alles is vind ik het goed.

Veel geduld een stuk goed, maar bij Misty niet alles. Wij weten haar achtergrond en vinden het geen probleem zoals ze is. Ook de mensen die haar goed kennen vinden haar heerlijk. Wat de rest van de wereld vindt, boeit ons niet zoveel.

Ik hoop dat je vriendin hier wat aan heeft...
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 28-04-2006, 23:48   #3
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Wilma,

Ja, het komt voor dat er een voorloopsheid optreedt maar die is meestal een week of 3 - 4 voor de gewone loopsheid.
De teef bloedt dan een paar dagen en houdt weer op. Daarna komt dan de gewone loopsheid.

Het is echter niet uitgesloten dat deze teef wel 2 loopsheden kent in haar cyclus. Uiteindelijk hadden alle honden maar een loopsheid maar door het "goede" leven is dat verplaatst naar 2.

Maar ik denk eerlijk gezegd, hetgeen wat jij geschreven hebt. Door de verandering van omgeving, de stress en al wat daar bij hoort, heeft zij een loopsheid opgewekt. Of het ook een vruchtbare loopsheid zal zijn, is de vraag maar zeker weten doe je het nooit.

Als dit een loopsheid is door stress en zij vertoont dit gedrag meerdere keren, dan zal het heel lastig zijn om er achter te komen, welke de goede loopsheid is om eventueel met haar te fokken. De reu geeft meestal wel uitkomst maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Daar mag de desbetreffende eigenaar wel goed rekening mee houden, zeker als dit een paartje is/wordt.

Met Angel zou ik er maar even bij uit de buurt blijven, niet voor het feit, dat hij misschien hevig geinteresseerd is maar omdat er nu ook een jalouzie kwestie op gang kan komen tussen jouw reu en die andere reu. Wees op je hoede, een knokpartij heb je zo.

Verder veel succes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 29-04-2006, 08:38   #4
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Heb gemerkt dat Saarloosteven die een nest hebben gehad(of gedekt en geen pups geworpen) ,vaak al sneller loops worden de volgende keer,dus dat zou zeker met haar kunnen.
Wat het licht aandoen 's avonds aangaat,heeft ze haar al laten spiegelen? Honden die nml. niet goed zien kunnen ook rare reacties op licht/donker krijgen .

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 03-05-2006, 01:29   #5
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Hallo dank voor jullie reakties,fijn dat het met Misty beter is gegaan in de loop van de tijd en ook mede dankzij je kids,ik herken het gedrag zelf niet maar dat komt omdat Angel heel open en vrij is,het saarloos teefje is erg schrikachtig.
Wat betreft Letty,dank voor de informatie van de loopsheid,weer wat bijgeleerd.Ja ik denk dat het verstandig is om Angel daar voorlopig niet mee naar toe te nemen,want de 2 reuen kunnen nu heel goed met elkaar overweg en zou het jammer vinden als het knokken wordt,dat risico neem ik niet.
En Christa,ja ze heeft paar maanden terug een nestje gehad,misschien ligt het ook daar aan.Bij mij weten is het teefje niet gespiegeld,haar pupillen zijn best groot,maar misschien komt dat van de stress.
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org