![]() |
Daar kan een Tsjech wel tegen joh :daysmile
|
We zijn vandaag op gegaan voor het UV examen :).
En we zijn van start gegaan . http://i219.photobucket.com/albums/c...vExamen016.jpg En we hebben zo gefietst. http://i219.photobucket.com/albums/c...vExamen097.jpg En zo. http://i219.photobucket.com/albums/c...vExamen081.jpg En zo :roll:. http://i219.photobucket.com/albums/c...vExamen066.jpg En moeten vragen welke kant :roll:. http://i219.photobucket.com/albums/c...vExamen075.jpg En zijn we laatste ?? Of toch eerste ?? http://i219.photobucket.com/albums/c...vExamen074.jpg Ik weet het niet :shock:. http://i219.photobucket.com/albums/c...vExamen039.jpg Maar ondanks dat alles hebben we het gehaald :happy. http://i219.photobucket.com/albums/c...vExamen099.jpg En ons erg vermaakt 8). Groette Martine. |
|
Gefeliciteerd!! :cool3 :cake
|
Van HARTE !!!!!!!!!!!:cool3
|
Thanks ;-).
|
Van Harte Gefeliciteerd met deze topprestatie.. :) :)
Groeten, Barry |
Gefeliciteerd! Bob is zoooo:thumbsop Nomad en is helemaal :sooo_hapy. Heb gehoord dat hij wel erg:chaos in het park. Was zeker in gedachten bij Nomad :hand.
|
Een :klatsch voor Nomad en Martine.
HARTELIJK GEFELICITEERD! |
En we gaan gewoon verder trainen voor de 40 :).
We hebben geen datum geprikt, dus we hebben alle tijd 8). Dus vanochtend hebbe we ff gefietst, en de laatste 6 km zou Rene met die "Oude Dame" ook ff mee fietsen ;-). Nou hadden alle twee de doggies er zin an :twisted:. En liepen dus erg fijn tegen elkaar op :evil:. Rene met Ika voorop, en ik met handremmen aan geknepen :roll: er achter op de eerste rij :rock_3. Gna gna gna, nou hoef je dus niet een Tjech te hebben :roll: :lol:. Maar gebeurd het je dus ook met een "MECH OP LEEFTIJD" de werkhond onder de werkhonden :rock_3. Die dus gewoon ff door je voorwiel heen duikt, om een Freggel die aan de andere kant van de weg in zijn eigen tuintje zit, ff te pakken :shock: . En je dus als MECHE EIGENAAR van je fietsie afrot :lol:. En je dit als L.E. allemaal mag aanschouwen en dat nog wel op de eerste rij, maakte mij :happy:daysmile :evil_lol. Zo zie je maar weer een " Echte Werkhond " zegt toch niet alles :evil_lol. En hou ik het dus toch echt bij me Tjech 8). Groette Martine. |
Wij hebben vandaag ook weer een stukje gefietst, Pulga strak in de lijn voorop en Barry strak aan de lijn achter de fiets. Voor een hapje wil meneer er nog wel even een vaartje in zetten maar echt van harte gaat het nog niet :rock_3
6 km afgelegd met het gemiddelde resultaat van 10,5 km per uur. Voorlopig zijn wij dus nog niet klaar voor de 100 km :) |
Voor het eerst sinds de UV-proef, :oops:
heeft Torak vandaag weer naast de fiets gelopen. Hij heeft z'n conditie nog, en je hoeft de eerste kilometers echt niet te trappen:jumpie |
Jajaja ik en Bine zijn bezig geweest om aan de fiets te wennen. Je kent het wel eerst samen met de fiets lopen en dan op afgelegen plek heel rustig op de fiets stappen en oefenen.
Nu(nadat ik dit getypt heb)gaat ik dus de weg naar de school van mijn zoontje fietsen(is gelukkig wel rustige route hoor) en is dit eigenlijk dus onze eerste echte keer dat we samen met de fiets gaan dus ben benieuwd hoe het gaat:rock_3. Update volgt vast wel |
Ben benieuwd of je ondertussen al heel en zonder blauwe plekken thuis bent gekomen ;-) ??
Groette Martine. |
Jaja we zijn heel thuis gekomen;-)
In het begin moesten we wat langzaam fietsen omdat Bine even door moest krijgen hoe de bochten gingen en dat ging eigenlijk heel goed. Heb ongeveer een half uurtje(wat normaal een kwartier duurt) rustig gefietst en merk dat ik het rustig aan moet opbouwen. Ze heeft er van genoten al merk ik wel dat ze niet een optimale conditie heeft. Weet iemand misschien(of waar ik het het beste kan vinden)wat een mooi schema zou zijn om dat op een gezonde goede manier op te vijzelen? |
Quote:
http://www.wolfdog.org/nld/articles/1109.html een van 14 weken en eentje van 5 weken, het is eigenlijk bedoelt voor het opbouwen naar de 20 km. maar het begin kun je natuurlijk zo aanhouden, en uitbouwen naar het aantal km. dat jij wilt.;-) |
Quote:
Groette en veel plezier voor de volgende keer :rock_3. |
Quote:
Quote:
|
Wij zijn pas begonnen met Tycho naast de fiets te laten lopen (want hij is nu net een jaar), en dat gaat, over het geheel bezien, boven verwachting goed. Hij draaft netjes in stevig tempo, trekt niet, laat zich niet voortsleuren. Alleen .... :roll: .... als hij iets aan de overkant van de weg ziet wat hem in hoge mate interesseert, krijg ik van die 'Martiniaanse' taferelen :twisted: Dus dacht ik, laat ik het eens met zo'n gentle leader om z'n snuit proberen, maar die probeert hij al rennend van zijn snuit af te trekken met z'n voorpoten, en dat blijkt ook niet geheel zonder gevaar voor eigen leven :evil: Hij rent dan deels op z'n achterpoten door (a la dat schaap van Tele2) maar mist wat sturing doordat hij het te druk heeft met dat ding om z'n kop, en nou ja, ik ben erg blij met de onverwoestbare degelijkheid van onze opoefiets uit 1840 en de buitengewoon handige pleisterspray in m'n jaszak ...
Groetjes, Monique |
ooo proest sorry dat ik beetje moet lachen maar ik zie het dus helemaal voor me.
Ben ook erg blij dat Bine dat niet zo erg doet. Als ik zie dat er eventueel zo'n situatie zich voor kan gaan doen vraag ik de aandacht al aan Bine door "let op" te zeggen en dan klets ik ff wat tegen haar. Bij ons helpt dat dus dus wie weet bij jou ook????? |
We hebben het vandaag ff anders gedaan.
Hond en fiets in de auto en richting Harderwijk en daar hebben we door het bos gecrossed 8). Nomad los en ik mijn stinkende best doen om hem een beetje bij te houden :roll:. Wat resulteerde in een gemiddelde snelheid van 9,5 km :lol:, en de modderspetters achter me oren :evil: . Wat een baggerzooitje, daar had je echt zonder lieslaarzen/fiets nix te zoeken :shock:. En ondanks al die spetters achter me oren ik dit zeker nog een keertje ga doen :rock_3. Groette Martine. |
Over Diehards gesproken......
Best lekker toch, zo'n modderbad :lol: |
Quote:
Want het waren spetters :rock_3. En ik ben niet onder uit gegaan dus heb geen modderbad gehad :evil_lol. |
:lol::lol::lol:
Volgende keer beter dan! :lol::lol::lol: |
Vanmiddag hadden we een zonnetje 8), het was niet te koud niet te warm 8), wel een pittig windje :evil:.
Maar we zijn dus ff gaan fietsen ;-). En dat ondertussen met een doggie die netjes kan lopen naast de fiets 8) ;-). Dan is het toch wel erg prettig om zo maar ff een rondje met je doggie te fietsen :). En,........ daar had ik in het begin echt alleen maar van kunnen dromen :mrgreen:. Groette Martine. |
Bob heeft vandaag ook een fiets avontuur gehad. Hij zag een konijn en moest daar natuurlijk achteraan. Door de velden dwars over een fietspad. Een man met een stropdas had Bob niet in de gaten en ik zag het gewoon al aankomen. Maar ja, Martine, je kent me he.... ik dacht alleen maar oho:roll:....... Die meneer moest in de remmen en viel haast van zijn fiets. Ik kreeg op mijn donder van die meneer en heb haastig mijn excuus aangeboden. Tja, ik moet nog veel leren:rolleyes:
|
Quote:
Groette Martine. |
Mooi man :), zie je wel de volhouder wint (bijna) altijd :
hoe doet die van jou het als je andere honden moet passeren ? die van mij trekken me dan nog niet niet van de fiets:roll: Quote:
|
Quote:
Maar fiets je dan ook dwars door het dorp??:shock: Quote:
De mijne probeerden vorig jaar daarvoor eens dwars door de spaken te vliegen! (sinds die tijd fiets ik nooit meer met twee samen! :twisted::lol: ) Enne.... hoe reageert hij dan op van die loslopende freggels die ineens krijsend een erf afvliegen als je er net bijna voorbij bent??:blowingup |
Ik heb net een nieuw zadel.... Bob houdt niet zo van mijn fiets:twisted:. En ik heb hele stevige hoge laarzen want mijn kuiten zijn erg spannend voor Bob:diablotin. En ik fiets nog los met hem 7 kilometer heen en 7 terug. Heel vroeg :gmorningop een dan nog stil fietspad tussen 2 dorpjes. Bob is nog erg speels. Ik doe het alleen maar voor een rustige zaterdag en zondagochtend. Om 1 uur wil hij alweer actie. Dan is het tijd voor de koniijntjes achter ons huis.:chaos
|
Quote:
|
Quote:
Want dat passeren gaat meestal als je hem zijn gang laat gaan, op 2 poten :twisted:. |
Quote:
En freggels,................ :evil: hier laat ik me niet over uit :|. Maar dat heeft meer met die freggels te maken dan met m'n doggie ;-). |
Eens een item terug naar boven halen: fietsen met je twh!
Wie traint er nog met de fiets en je twh? Ikzelf ben met drie "wolfjes" aan het fietsen. Apart !. Heron van bijna 6 jaar doe ik 3x per maand 8,5km. Een beetje conditie behouden. Fanny (3j) zit al terug op 40km. In augustus zat ik met haar al aan 50km, om deel te nemen eind september aan de svp2 in Samorin (Slow). Maar haar loopsheid heeft de plannen gewijzigd. Hopelijk is er ergens in april terug een examen. En nu ook Isla (8mnd) is er aan begonnen. 2x per maand de 8,5km tegen 10à12 km per uur en zo veel mogelijk op gras. Ze is nog jong en nog oppassen voor de pootjes. En de Belgische politie is mij al tientallen keren gepasseerd en hebben nog niets gezegd..... Ik ben benieuwd voor jullie trainingen. Patrick |
Yara (bijna 4 jaar oud) loopt 2 a 3 keer per week naast de fiets naar haar uitrenplek. Op de heenweg haalt ze 13 a 14 km, terug 9 a 10 km/uur :rock_3
Hiermee protesteert ze volgens mij tegen het verlaten van haar geliefde speel-/uitrenplek :? |
Jepzzzzz hier word ook nog gefietst ;-), eerste stuk in fullspeed :twisted:.
Ik probeer 2 keer in de week te gaan, en dan ene keer een km of 6 en dan weer is 10. En voor de 40 km trainen ?? tsja dat staat minimaal nog een jaartje in de wacht :|. Maar ik vraag me wel af, op welke leeftijd men met hun doggie begint te fietsen en welke afstand en waarom ???? Want 8 km met een hond van 8 maanden vind ik persoonlijk erg vroeg en veel. Ik ben zelf gaan fietsen met Nomad dat ie een 1 jaar was, en ben ik begonnen met een km of 5,6. Ik heb wel met hem los door het park gefietst voor hij een jaar was, een km of 2 is dat. Ohw ja het waarom vergeet ik bijna,.......:ehmmm het zekere voor het onzekere vanwege het standaard verhaal wat er in de rondte gaat over heupen, spieren en op jonge leeftijd fietsen. Groette Martine. |
Mijn 2 'gekken' lopen bijna 3 dagelijks een toertje van bij de 5 a 6 km langs het Albertkanaal.:p
Ik ben nog maar 5 keer overkop gegaan op mijn fiets en tevens ook 5 maal gemolesteerd door mijn 2 idioten die denken dat ik voor ''de fun'' op het asvalt stuiter met men hoofd en dat ik daarbij ook nog eens wil dood gelikt worden:roll: Waar 'gewoon' wandelen echt een ramp is...gaat met 2 langs de fiets wonderbaarlijk !! dus sja...echt wel plezierig hoor!! Ik ben trouwens hierdoor ook al 4 kilo vermagerd :roflmaohihi;-) |
Hier wordt ook nog wekelijks gefietst :)
Maar niet als training voor een of ander examen, maar gewoon voor de fun en conditie van de hond (en vooral die van de baas!;) Zelf neem ik jonge honden alleen voor fietsgewenning op korte stukjes mee (bv naar de winkel) en begin pas vanaf een maand of 15 met opbouw voor langere afstanden (i.v.m. voorkoming overbelasting tijdens groei) |
Ik denk dat het continue spelen met andere honden of trappen lopen het ergste leed kunnen veroorzaken bij een hond.
Mijn honden mogen nooit in galop lopen naast de fiets, enkel draf. 12km/u is meer dan snel genoeg, zoniet is de kans op kwetsuren aan de kussentjes heel groot. (ervaren met Heron) Isla is nu 9 maanden en heeft in totaal nog maar 40km gelopen. Niet echt overdreven. Een jonge hond die te snel groeit en of groeipijnen had of heeft is inderdaad niet goed om ermee te fietsen. Ik vraag me af waarom bij de sledehonden zoals husky of malamut de minimum leeftijdsgrens om deel te nemen aan een wedstrijd reeds op 12 maanden ligt. Die honden trainen ook al van jongs af. Enkele dagen geleden stond er nog een artikel van iemand die europees kampioen sprintmushing is geworden. Hierin stond duidelijk vermeld dat trainingen zo vroeg mogelijk moeten beginnen. En ook de min. leeftijd om in Slowakije de SVP1 (40km) af te leggen is 12 maanden. Patrick |
Hallo,
Wij fietsen ook met onze tsjech (3) en onze border collie x duitse herder (3 1/2) en ze zijn hierin heel verschillend. Gaat de laatsgenoemde in volle vaart ervandoor en blijft het tempo hoog houden, onze tjech daarentegen heeft en houdt zijn eigen tempo van ongeveer 11 km. Hem trachten de overreden om harder te gaan is onbegonnen werk; hij ziet er volgens mij echt het nut niet van in en dus gebeurt het niet! Overigens is met zijn conditie niets mis, want hij houdt dit lang vol (vorig jaar 40 km geoefend) alleen voor mee te doen aan wedstrijden zijn we gestopt; hij is te langzaam. En hoe meer ik probeer hem aan te moedigen hoe koppger hij wordt. Klinkt bekend? Overigens kan hij wel degelijk harder met de juiste stimulans zal ik maar zeggen zoals => een vreemde hond in de verte.....ineens 20 km ..... => een wegspurtende kat.... => mijn dochter die te paard meegaat...die wil ie per se bijhouden en dan maakt ie vaart..... Maar ja normaal gesproken dus een "slakkegangetje". Met onze vorige hond ( een siberische husky)fietste we echt veel omdat rennen en trekken bij deze honden echt in de genen zit. Wanneer ik dan bijvoorbeeld een tocht van 10 km maakte, deed ik de eerste 7 km niet anders dan remmen (hij had uiteraard een speciaal tuigje aan om te kunnen trekken). Hij bereikte in zijn "topjaren" tot aan 40 km per uur.....alleen hield het baasje dit niet lang (lees heel kort) vol.Binnen een paar jaar waren mijn trommelremmen van mijn nieuwe fiets -tot verbazing van de fietsenmaker - volledig tot op het ijzer afgesleten. Deze hond is 13 jaar geworden en heeft volgens onze berekeningen samen met mij "de wereld rondgefietst" Niet te vergelijken dus met onze tsjech nu.......die vindt het snuffelen en rondkijken ( zelfs zo dat ie met zijn hoofd bijna tegen een paaltje loopt als ik niet voor hem oplet) onderweg veel belangrijker. groet Marie-Jose |
Allemaal heel herkenbaar, hier ook een tsjech en een DH x . Samen aan de fiets geeft leuk tafereeltje, Pulga wil met zo'n 16 km/uur lopen en Barry vind een mooie 10-12 km wel ruim voldoende :( , misschien dat het nog wel goed gaat komen en kan ik de snelheid wat uitmiddelen.
De afstand is echter weer geen enkel probleem, laaste keer hop hondjes aangehaakt en zonder enig probleem 12 km gefietst, daarna nog rondje bos want ze waren nog niet moe. Ook ik vind het ook niet verstandig om al te jong te beginnen met fietsen, kleine stukjes om te wennen kan natuurlijk al wel, maar het echte werk ook pas na 12 maanden. Enne 40 km... kweet niet of ik dat volhoudt.. na 12 km begint mijn kont al aardig zeer te doen, en mijn arm ook :| |
[quote=SeHaVe;257665]die vindt het snuffelen en rondkijken ( zelfs zo dat ie met zijn hoofd bijna tegen een paaltje loopt als ik niet voor hem oplet) onderweg veel belangrijker.
groet Marie-Jose[/QUOTE :grins komt mij ook bekend voor tijdens het wandelen :p |
Sky en ik zijn nu ook begonnen met het trainen voor de UV20.
Een paar keer per week gaan we gezellig met zn tweetjes, en iedere maandag avond met een groep van de hondenschool in Weert. Ik kon niet vroeger met hem beginnen te trainen, daar fietsen met honden in België strafbaar is, en veel politiezones nogal moeilijk doen bij het verlenen van een speciale vergunning. :roll: Nu ga ik dus een aantal keer per week de grens over naar mijn moeder om te fietsen met doggie. De 1e keer langs de fiets had Sky zoiets van "Ja hoor, daar komt ze weer met haar ideeën" maar ik moet zeggen dat het toen voor de 1e keer eigenlijk vrij goed ging. Oké zodra hij een ander 4-benig schepsel ontdekte moest ik oppassen om niet over auto's, door tuinen en andere plots opduikende en niet schuivende obstakels te vliegen, maar het was te doen. :lol: Wel heb ik na die 1e keer even bij de fietsenmaker de remmen laten omzetten, want met links remmen wat de voorrem was vond ik minder geschikt. :p Als wij alleen gaan fietsen loopt Sky dus als een oude aardappel naast de fiets tot hij dus iets leuks ziet, maar als we met de groep gaan fietsen doe ik niets anders als de rem in knijpen. Afgelopen maandag heeft hij dus 7km lopen trekken, en ik kan alleen hopen dat zijn interesse voor de andere honden snel iets afneemt, aangezien ik nu spieren ontdekt heb waar ik mij niet bewust van was dat ik deze bezat ;-) Na die 7km trekken had menneer trouwens nog de energie om bij de manege waar wij samen komen, en na het fietsen genieten van een bakje koffie zijn best te doen om tafels en stoelen om te gooien om alsnog bij de andere honden te komen. :? Normaal hebben wij in Mei examen, maar als hij zo een energiebundel blijft maak ik mij daarover absoluut geen zorgen ;-) Gr Tatiana |
Ik heb Sky ontmoet tijdens een wandeling.....nou, je mag zeker wel een fiets mét terugtrapremmen hebben. 't Is nu eenmaal een flinke jongen, die Sky...:shock:
|
hallo,
kan iemand mij laten weten waar ik een agenda van UV proeven in Nederland kan vinden? Op site RVB vind ik niets. Patrick |
Quote:
|
@ senE : bedankt voor de info.
patrick |
Ik heb op de site van de RvB gekeken welke hondenscholen een training deden aanbieden, en met deze heb ik contact opgenomen.
Weer was voor mij het meest geschikte, en het examen van hun hangt af van het aantal deelnemers, dus of het een officieel word, of gewoon een club examen. Hebben ze te weinig deelnemers voor een officieel examen, helpen hun mij om een examenplaats met Sky te vinden. @ Elise, bij Sky is het nu zo dat als we alleen fietsen, ik hem moet meesleuren, en als we in de groep fietsen word ik dus meegesleurd hahaha. Maar Sky is toch wel zo voorzichtig om met zijn proporties te vrouwtje niet in de greppel te katapulteren:lol: Gr Tatiana |
Zo he :shock:, dat was een pittig windje.
We gingen nog net niet achteruit :roll:. |
Vandaag met Nicole en de doggies door het duin heen gefietst, op zich niet zo bijzonder :roll:.
Maar Nicole had der bizarre vouwfiets en ik was op me minibike :stupid, hihii op een gewone mountainbike is er al niet doorheen te komen :roll:. En wij gaan op 2 van dat soort fietsies een dikke 2,5 uur door het duin heen touren :jumpie. Ik ben werkelijk helemaal kapot :sleep voor elke slag dat Nicole deed kon ik er 2 extra geven om der bij te houden :shock:. Maar het resultaat is geweldig want me doggie is KO :love. Groette Martine. |
Ik moet zeggen ik fiets ook veel met damian, en van het begin af aan vind hij het leuk om te doen.
Ik ben maar een keer tegen de vlakte aan geknald dus dat gaat goed. Ik fiets denk ik gemiddeld 50 km in de week met hem en dat gaat eigenlijk goed. Damian zou nog wel veel meer kunnen maar onze husky die houd het niet bij. Iedereen veel plezier met fietsen. gr bob |
Quote:
Quote:
En lig je :roll: voor je er erg in hebt het asfalt van dichtbij te bewonderen :lol:. |
Het is vandaag echt giga mooi weer :biggrina.
Dus voor alles en iedereen die het nog niet met hun doggie hebben gehaald ;-). En natuurlijk voor alles en iedereen die het wel al met hun doggie hebben gehaald :evil_lol. http://www.wolfhond.org/index.php?op...3:sport-a-spel Groette Martine. |
Heb net ff met de doggies ipv de fiets, ff de inline skates gepakt :rock_3.
Whaahaa kickehhh :mrgreen: !!! En het resultaat,...................2 doggies K.O :biggrina. Echt :thumbs !!! |
Hahaha grappig om te zien dat al die tjechen het zelfde gedrag vertonen naast de fiets:lol:!
Nou is alleen jammer dat er nu niet getraint kan worden met Aro omdat deze een sneetje in een van zijn zooltjes heeft! En dat eerst moet genezen! @ Loco: Inline Skates = geweldig idee! Denk dat ik zelf ook eens van die dingen ga halen! (met knie beschermers:rock_3) Groetjes |
Quote:
|
Is goed! Ga ik regelen:p!!!
|
Top, ik wacht in spanning af ;-).
|
Sinds mei is Guapo een jaar oud............en dan mag je met je doggie gaan fietsen :sooo_hapy.
En ik heb me daarvoor al suf lopen bedenken hoe ik dan evengoed veilig maar toch met beide doggies gelijktijdig kon fietsen :spiral. Want een Nomad is toch echt niet de makkelijkste met fietsen maar vind het wel geweldig om zo door het dorp heen te rennen. Maar daar nog een mormel bij wat na alle waarschijnlijkheid nog vele malen erger dan Nomad is maar ook nog eens tussen je wielen door kan......... leek me niet echt zo geslaagd :roll:. Want welke oplossing ik ook bedacht...............kreeg ik het al benauwd van het idee........ Moi finished op de kop in de berm tegen een lantaarnpaal en beide doggies vrolijk het hele dorp terroriseren :evil:. Dus ik heb het idee om met deze combi van doggies te gaan fietsen toch maar laten gaan :lol:. Maar wel een mooi vergelijkbaar alternatief gevonden,.........en zo veel veiliger dat ik ze evengoed beide fluitend aan het riempje door het dorp mee kan nemen ;). hihi de step.....voor de doggies de zelfde beweging.......maar voor Moi zoveel veiliger :biggrina. Echt een aanrader als je "gelijktijdig en veilig" met 2 doggies op stap wil ;-). |
Ben benieuwd naar de foto's!!!!! :))))))))))))
|
lol
Heb ik niet :biggrina. En maken kan ik niet, want heb dan toch echt wel me handen vol ;-). Maareh U bent welkom,.........ook met camera :twisted:. |
ook vandaag ben ik over kop gegaan..... Ik ben met Fanny en Isla 9km gaan fietsen zoals ik elke week doe op zaterdag. Eerst kon ik mij nog net staande houden toen links een loslopende Weimaraner plots opdook. Wel los op mijn stuur gevlogen, oei oei. Enkele km's nadien was een weglopende kat die me overkop in de grasberm deed belanden. Eventjes evenwicht verloren en daar lag ik dan.
Ik zet sinds een tijdje een fietshelm op. Ik weet waarom. Ik was sinds april met Isla aan het trainen om begin october de SVP2 of de 70km te behalen in SLowakije, maar wegens tijdsgebrek en motivatieprobleem bij Isla ga ik het niet doen. 3 van mijn 4 twh hebben hun UV en SVP1 en ben ik best tevreden. Ik blijf wel 1x per week fietsen met mijn wolfkes voor het plezier en hun conditie. Zelfs mijn 8jarige Heron legt zijn ronde het snelste af van allemaal. Heron moet ik echt wel alleen mee nemen. Het is zo al genoeg opletten geblazen. Patrick |
Vandaag heeft kaeley voor het eerst van dichtbij kennis gemaakt met het fenomeen rijdende fiets (van een buurtgenootje). Dat was prima zolang de fiets stilstond. Zodra die echter begon te rijden (met persoon ernaast) vond ze het toch wel heeeeel eng. Staart tussen de poten door tegen de buik aan en weg schieten de andere kant op zover als mocht (wat dus een meter was). Wordt dus veel oefenen...en anders steppen....minder kans op ongelukken.
|
Als ik zo het relaas van Patrick en Annemiek lees dan denk ik dat we over een tijdje eens rustig gaan beginnen met een fiets aan de hand een stukje met Styx samen te gaan wandelen. Zo heb ik Styx ook over de angst van een Kliko rolcontainer heen gekregen. Als ze dan inderdaad op mij en de fiets blijft letten, en niet achter elk bewegend object of dier aan wil schieten (doet ze overigens aan de lijn bijna niet meer), dan gaan we voorzichtig in een doodlopend straats of pleintje eens een rondje fietsen.
Op dit moment vind ze fietsen (als voorwerp) niet eng, maar als ik de komende maanden de associatie positief kan maken, dan hoop ik dat ze tegen de tijd dat ze mag mee gaan tijdens het fietsen mij iets minder uitdagingen gaat opleveren. :-) Tot die tijd ga ik met veel ontzag naar degenen kijken die al wel een hond rustig naast hun fiets hebben lopen. ;-) |
Quote:
Met een tsjech ben je nooit zeker dat hij of zij mooi naast de fiets blijft lopen. Bij mij was het 4 jaar geleden dat ik er eens bij ging liggen. Als je dan weet dat ik elke week met hen fiets valt het al bij al nog mee. |
All times are GMT +2. The time now is 16:36. |