Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Fokken (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Dekreu op marktplaats (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=10350)

SenE 20-02-2009 12:57

Dekreu op marktplaats

Deze advertentie is ook niet echt een aanwinst voor het ras, dekgeld 75 euro :evil:

Quote:

Prachtige tweejarige Tjechoslowaakse wolfshond met zeer goede stamboom als dekreu aangeboden.

Hij is zeer sociaal voor mens en dier en heeft een krachtig karakter. Wat je vaak hoort bij dit ras is dat ze schichtig zijn. Nou, hij loopt eerder de deur plat om je gedag te zeggen, dan dat hij in een hoekje gaat zitten. Voor kinderen is hij heel lief. Mijn dochter van 1 jaar kan bijna op hem zitten hahahaha. Naar andere honden weet hij goed de regels te hanteren waneer hij los is. Hij geeft zich tijdig over wanneer het moet en laat goed merken wanneer hij niet van de andere hond gediend is.
Het is een zeer leergierige hond met een eigen mening! Hij loopt netjes aan de riem en kent de basiscomando`s. Hij heeft ook een goede speurneus. Hij speurd makkelijk konijnen en andere dieren op. Het is geen type hond voor zware trainingen. Je kan wel goed met deze honden trainen maar het zal er niet altijd naar buiten komen wanneer jij dat graag wilt. Dit komt omdat ze een zeer hoge intelligentie hebben. Verder hangt het natuurlijk af van het baasje.

Deze reu wil je echt als vader hebben van je puppy`s. Hij ligt nog dicht bij de wolf waardoor alle ziektes er niet ingefokt zijn.

Voor meer informatie kunt u bellen naar 0617147593

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

PS: 1. Hij is niet te koop
2. Mocht u zelf een Tjech hebben dan controlere we eerst de stambomen of ze geen familie zijn.
http://link.marktplaats.nl/230511047

Sten 20-02-2009 13:18

Is nog eens in de buurt ook, k zal er eens op af stappen;)

jmvdwiel 20-02-2009 22:24

lekker slim.......... verder laat ik me er maar niet over uit :rock_3

misty 21-02-2009 13:04

nou ik vind het niet normaal hoor dat ze hem zo op marktplaats zet.

meer wil ik er ook niet over uit.

jmvdwiel 21-02-2009 14:19

maar de dekprijs is al wel verdubbeld ;)

SenE 21-02-2009 16:42

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 192585)

Leest de eigenaar hier misschien ook mee?

SenE 21-02-2009 17:56

Helaas weet ze ook niet helemaal wat voor ras ze heeft :lol: ze heeft het over een Tjechoslowaakse wolfshond ipv Tsjechoslowaakse wolfhond

wolfwoman-stefanie 21-02-2009 18:24

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 192366)
Is nog eens in de buurt ook, k zal er eens op af stappen;)

En nog iets te weten gekomen ?

loco 21-02-2009 18:41

Quote:

Originally Posted by SenE (Bericht 192633)
Helaas weet ze ook niet helemaal wat voor ras ze heeft :lol: ze heeft het over een Tjechoslowaakse wolfshond ipv Tsjechoslowaakse wolfhond

Kan er nog eentje die zich hier in heeft vergist :roll:.
En dat had nix met een spelfoutje te maken :evil:.

Tatti 21-02-2009 21:08

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 192640)
Kan er nog eentje die zich hier in heeft vergist :roll:.
En dat had nix met een spelfoutje te maken :evil:.

Ach vandaag in Hoogstraten zijn onze honden in de koppelklasse gemuteerd tot Tsjechse-saarloos-wolfhonden,
dus wat weten wij als de keurmeesters het al niet weten LOL
Ik heb Sky meteen verteld dat hij dus een bastaard is, wat eindigde in glach om ons heen.:rock_3

Gr
Tatiana

wolfwoman-stefanie 21-02-2009 21:18

Bert had op de advertentie gereageerd en info gevraagd omtrent HD en stamboom. Hij kreeg dit als antwoord;

Beste Gert,

De stamboomnaam ga ik even uitzoeken. Zijn Stamboomgegevens liggen nog in Frankrijk. Deze komen als het goed is volgende week binnen.
De hond is niet op HD-gerontgerd. Bij dit ras komt het niet voor en als het wel voor komt dan is het geen zuivere Tjech. Mocht u nog meer info willen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

Jolanda 21-02-2009 21:33

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 192678)
Bert had op de advertentie gereageerd en info gevraagd omtrent HD en stamboom. Hij kreeg dit als antwoord;

Beste Gert,

De stamboomnaam ga ik even uitzoeken. Zijn Stamboomgegevens liggen nog in Frankrijk. Deze komen als het goed is volgende week binnen.
De hond is niet op HD-gerontgerd. Bij dit ras komt het niet voor en als het wel voor komt dan is het geen zuivere Tjech. Mocht u nog meer info willen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

????????

Helaas weet niet iedereen wat voor een hond hij/zij in hun handen hebben.
Hoorde laatst bij iemand met een Border Collie: "Ik heb geen Herder" !!?

mijke 21-02-2009 21:50

Treurig zulke advertenties...:cry:
En het wachten is weer op de meest bizarre mixen :evil:

Deze mevrouw schijnt erg happig te zijn op extra inkomsten, want op de advertentie staat er nu al 2 x op!:evil:

SenE 22-02-2009 00:00

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 192678)

Beste Gert,

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

Wat sneu voor iedereen met een Tsjech met HD, die hebben zich allemaal bij de poot laten nemen, allemaal een bastaard gekocht voor veel geld ;-)

SenE 22-02-2009 00:02

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 192585)

Nu is ie notk :diablotin

loco 22-02-2009 00:28

Denk dat het het eerlijkst is om Mevrouw van Nispe ff uit te nodigen of ze wil deelnemen aan deze discussie :rock_3.
Ipv der mailtje hier op een openbaar forum te plaatsen :roll:.

jmvdwiel 22-02-2009 09:06

goed idee... wie schrijft de uitnodiging? de vraag is natuurlijk of ze een echte met stamboom tsjech heeft want anders wist ze vast wel van dit forum af... of niet soms ?

jmvdwiel 22-02-2009 09:22

zelf maar even een emailtje gemaakt, hopelijk komt ze even een kijkje nemen op dit forum

Hoi Kim,
aangezien ik zelf een tsjechoslowaakse wolfhond heb ben ik geinteresseerd in je adverstentie op marktplaats.
Je zegt dat je hond een stamboom heeft maar dat je die nog niet hebt, ook zeg je dat er bij de tsjech geen gezondheidsproblemen voorkomen. Niks is echter minder waar, er zijn wel degelijk erfelijke gebreken bekend bij de tsjech waaronder echt HD.
Mijn vraag is of het wel zo verstandig is om je hond in het wilde weg te laten dekken voor in eerste instantie een prijs van 75, daarna 150 en nu een prijs NOTK.
Op het tsjechen forum www.wolfdog.org zijn er een flink aantal mensen (waaronder ik zelf) die zich ernstig zorgen maken over de advertentie.
Als je een hond met stamboom hebt en de heupen zijn gecontroleerd kun je hem natuurlijk ook als dekreu in zetten via de officiele kanalen. Natuurlijk moet je dan wel eerst hebben kunnen aantonen dat je hond aan de rasstandaard voldoet, maar ja als je een mooie hond hebt is dat geen probleem. Echter ik ben een beetje bang dat geld verdienen via de officiele kanalen niet gaat lukken.
Ik hoop dat je een kijkje komt nemen op www.wolfdog.org
met vriendelijk groeten Judith

loco 22-02-2009 11:49

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 192714)
zelf maar even een emailtje gemaakt, hopelijk komt ze even een kijkje nemen op dit forum

Toppertje 8).

wolfwoman-stefanie 22-02-2009 14:03

:shock: De advertentie is verwijderd

Onderstaande door u opgegeven advertentie bestaat niet meer.
http://fotos.marktplaats.com/kopen/t.../421796250.jpg Prachtige Tjechoslowaakse wolfshond als dekreu aangeboden!! http://statisch.marktplaats.com/images/triangle.gif

SenE 22-02-2009 15:08

Hier is ie weer :evil:

http://link.marktplaats.nl/231174027

Smokey 22-02-2009 17:12

Quote:

Originally Posted by SenE (Bericht 192743)

Triest dit zeg :evil:

Sten 22-02-2009 18:09

Ik heb er verder niet op gereageerd. Was meer bedoeld als grap.

veronique 22-02-2009 18:55

Als we er nou eens met zn alle hoge bedragen op bieden? Misschien dat ze dan zelf inziet dat ze een .......(zelf in te vullen) actie uithaalt om dit op marktplaats te zetten.

Gr veronique

SenE 22-02-2009 19:24

Quote:

Originally Posted by veronique (Bericht 192767)
Als we er nou eens met zn alle hoge bedragen op bieden? Misschien dat ze dan zelf inziet dat ze een .......(zelf in te vullen) actie uithaalt om dit op marktplaats te zetten.

Gr veronique

goed wij hebben al een acount bij marktplaats dus geen probleem :rock_3

SenE 22-02-2009 20:21

Volgens mij leest Kim hier op het forum mee, ze heeft nl nu Tsjechoslowaakse wolfhond wel goed geschreven :p

wolfwoman-stefanie 22-02-2009 20:34

@ Judith, heb je een reactie op je mailtje gehad ? 8)

jmvdwiel 22-02-2009 21:37

jazeker heb ik dat... heb haar ook nog een keer uitgenodigt om zich toch vooral aan te melden op het forum.

Maar met toestemming van kim kan ik de email plaatsen, want het lukt haar zelf niet om zicht te registreren.

hier ook nog even mijn antwoord op haar mail:

hoi Kim

iedereen kan zich gewoon aanmelden hoor op het forum... is volgens mij niet zo moeilijk, als het niet lukt wil ik je wel helpen, en je kan ook nog een hoop leren op het forum.

en je reu als dekreu gebruiken is niet erg, alleen vind ik wel dat je het ras moet verbeteren en niet alleen maar moet vermederen.
En zo moeilijk is het niet om je reu als dekreu op de lijst te krijgen, minimaal 2 x een Zeer Goed op de show krijgen bij 2 verschillende keurmeesters en een HD uitslag hebben. Als je eens goed zoekt tussen alle honden op de site zul je zien dat er genoeg HD voorkomt bij de tsjechen...
er is in oktober/november vast weer een clubmatch waar een boel tsjechen komen dus dat is ook meteen leuk om te zien.

Als je op het www.wolfdog.org site komt dan kun je ook meteen de gegevens van je hond en enkele foto's plaatsen, is leuk voor eventuele geinteresseerden

omdat je waarschijnlijk ook niet weet wat de 'normale' prijs is voor een dekking zal ik je even helpen. dekkosten meestal of pupprijs (dus in geld) of 1e keus van de reuen uit het nest of 2 e keus van de teef. Of in overleg iets anders. Maar dit is dus iets om van uit te gaan.

Mijn hond kun je vinden onder de naam barany crying wolf

laat maar weten als het niet lukt
groetjes judith

Dank je wel voor de reactie. Ik kan helaas niet op jullie forum reageren. Vandaar dat ik het via deze weg doen.

Zou jij dit op het forum willen zetten? Er wordt al genoeg geplaats over mij dus dan zal dit een kleine moeite zijn.

Helaas ben ik niet gemachtigd om op jullie forum te schrijven. Ik heb me laten regristreren alleen werkt het helaas niet. Vandaar dat ik het via deze weg doe.

Als eerste wilde ik even iets rectifiseren. Ik heb geschreven dat HD niet voorkomt bij TsW. Dit klopt ook wanneer de lijn goed gefokt is. Tuurlijk zullen er TsW zijn die het hebben. Maar dan is er iets fout gegaan. Deze honden worden bewust wa kleiner gefokt en zo zullen er nog een aantal zaken zijn om het te voorkomen. Ik ben gek op deze honden en weet er aardig wat vanaf. Maar ik ben zeker geen professioneel fokker of showloper!!! Dat wil ik ook niet worden. Mijn prijs was idd veels te laag ingeschat. Ik had daar geen benul van. Het was meer een probeersel van me om te kijken hoe de markt reageerd. Vandaar dat ik een tweede had geplaatst met een nieuwe prijs. Hier had ik de prijs al wat verhoogd en zoals al in jullie forum staat heb ik het daarna veranderd in naderovereentekomen, omdat ik merkte dat er te veel mensen reageerden.
Ik kreeg namelijk van een aantal mensen een reactie onder een geheime naam (dat wist ik niet op dat moment). Blijkbaar is dat nodig om de juiste info te krijgen. Dat zal wel uit vervelende ervaringen zijn voortgekomen. Gelukkig hoor ik daar niet bij. Ik heb ook zeker respect voor de mensen die mij bij de discussie wilde betrekken. Dan krijg je pas een eerlijke discussie.
Mensen die over de spelling vallen... Zoeken na dingen is niet nodig wanneer je volledig achter je stanpunt staat. Maar ik zal het even goed schrijven: Tsjechoslowaakse Wolfhond. Ik haal idd altijd die S door elkaar.

Ik zal eens kijken hoe duur een HD test is en zal het overwegen om die test te laten doen. Het is totaal niet de bedoeling om deze honden met ziektes te versprijden. Ik ben ook een hondengek en vind het ook zielig dat er honden ergens terecht komen waar ze niet horen. Maar laten we eerlijk zijn. We hebben allemaal deze dure honden gekocht, terwijl er zo veel honden zijn in het asiel...

Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb iemand anders ook een mail gestuurd en daarin gezet dat ik niet aan shows en dergelijke mee wil doen, omdat ik mijn hond heb voor mijn plezier. Shows passen niet bij mij.

Mochten jullie nog vragen hebben dan mogen jullie me altijd mailen [email protected]

Met vriendelijke groet,

Kim van Nispe

mijke 22-02-2009 21:41

Onderstaand mailtje had ik gestuurd.

Hallo Kim,

Jammer dat je op deze wijze je ras reu ter dekking aanbiedt.
Want voor een raszuivere TsW zijn er diverse andere wegen om hem op een
dekreu lijst te plaatsen! :)
Wanneer het een TsW met stamboom betreft, kun je hem met vermelding van
zijn officiële HD uitslag en showuitslagen ook vermelden op
www.wolfdog.org of www.wolfhond.org .

Zoals je wellicht zelf ook zult weten, zijn er diverse mensen die
kruisingen met de TsW maken. Onwetende teef eigenaren van andere rassen
spreekt het wolfachtige uiterlijk aan, terwijl ze nagenoeg niets van de
rastypische kenmerken weten. Hierdoor kunnen zij toekomstige eigenaren ook
niet vertellen waar zij rekening mee moeten houden.

En helaas worden vele van de nakomelingen mixjes van kruisingen, dus
regelmatig herplaatst en eindigen velen in aan asiel. Om deze reden heeft
het team van wolfdog.org ook besloten om geen nestaankondigingen van TsW
mixen, meer in de fora toe te staan.

Verder lijkt het me wel zo eerlijk om je te vertellen dat ik op een forum
las, dat jij aan geïnteresseerden meldt dat HD niet binnen dit ras voorkomt
en als het wel voorkomt dat het dan geen zuivere TsW is! http://www.wolfdog.org/forum/showthr...92701&langid=5
Helaas ben je hierover dus waarschijnlijk heel slecht geïnformeerd :(.
Want jammer genoeg komt HD ook veelvuldig voor binnen het TsW ras! En
daarom stellen alle rasverenigingen in heel Europa (dus ook in Tsjechië en
Slowakije) eisen voor het maken van combinaties t.a.v. de HD uitslag!!

Met vriendelijke groet,
Mijke

En als reactie kreeg ik een mail terug waarin zij vertelde dat:
  • In de lijn van haar hond helemaal geen HD voorkomt
  • Dat er bij de Rasverenigingen van de TsW en de SWH veel inteelt is waardoor er HD terug komt
  • Dat er daardoor ook andere nare bijeenkomstigheden komen zoals bijvoorbeeld de eigenschap "schichtigheid".
En zij legde uit dat zij daarom de opmerking plaatste dat "als je een zuivere tjech hebt, dan krijg je ook geen HD."

Verder gaf ze aan dat:
  • ze zich bewust is hoe TsW's zijn
  • ze goed naar teef bazen kijkt en ze op de huiste manier informeert
  • het haar zelf 8 jaar geduurd heeft voordat ze de juiste info had toen ze een TsW wilde kopen
En dat ze haar hond niet op officiele dekreu lijsten zal plaatsen, omdat ze niet van plan is shows te lopen en dat dit alleen haar hobby is....

Heel jammer dat als iemand zich 8 jaar georienteerd heeft op een ras, dan nog zulke feitelijke onwaarheden over de gezondheid van een ras vertelt.

jmvdwiel 22-02-2009 21:49

tja.. ik heb ook mijn vraagtekens... maar denk ook dat er niet zo veel geinteresseerden zullen zijn:stupido

wolfwoman-stefanie 22-02-2009 21:59

Bert vroeg om de stamboom -gegevens in die kon ze niet geven,
hoe kan ze dan beweren dat er in de bloedlijn van haar hond geen HD voorkomt ????????????????? :shock:

Sorry hoor, maar als mensen met verstand van het ras (Mijke en Judith) haar mailen
en dan willen helpen en je geeft dit als antwoord............:roll:

jmvdwiel 22-02-2009 22:20

Mijke is degene die verstand heeft van het ras.. .mijn kennis is wat algemener ;) (zeg maar breed inzetbaar ;) )

jmvdwiel 22-02-2009 22:55

en nog een antwoord van haar en mij

Sorry maar ik moest vandaag werken... maar ik heb je mail met mijn antwoord al wel op het forum gezet.
onder welke inlognaam heb je je geregistreerd?
Misschien dat Mijke (diegene die ook lange emails heeft verstuurd) je kan helpen met je inlognaam op het forum, zij is daar moderator .

Ik heb nog geen slechte ervaringen met dit ras... maar die zullen er ongetwijfeld wel zijn.. net zoals bij alle hondenrassen/groepen/trainingsgroepjes/KC etc ;)

Ik denk dat je hond laten rontgenen met het op laten sturen naar de hirschfeld stichting ter beoordeling zo rond de 100 -150 euro is

zo veel moeite is het trouwens niet om 2 shows te lopen hoor ;) , heb ik ook gedaan ... en ook ik ben geen showloper... aan de andere kant heb ik er maar het beste van gemaakt en heb ik weer een heleboel geleerd van deze meetings. Wij hebben ons wel goed voorbereid door het lopen van ringtraining bij ons op de KC, ik ben trouwens met mijn hondje in eindhoven geweest op de show! Een ZG is niet zo moeilijk om te krijgen... naar mijn idee moet je ook niet alleen met de toppertjes fokken maar het ras breed houden qua genen.

Volgens mij zijn er een hoop mensen geinteresseerd wie je hond is, ik moet zeggen op de foto is het wel een mooie hond

groetjes Judith
----- Original Message -----
From: kim v n
To: Judith van de Wiel
Sent: Sunday, February 22, 2009 9:39 PM
Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Prachtige Tjechoslowaakse wolfshond aangeboden als DEKREU!!!

Hoi hoi,

Ik heb mij vanochtend al aangemeld en meerdere malen geprobeerd een reactie te plaatsen. Net heb ik het weer geprobeerd en volgens de site ben ik niet gemachtigd om een bericht te schrijven.
Blijkbaar is het gesloten of heb ik te weinig berichten geschreven op andere forums waardoor ik nog geen toestemming heb. Het is een kleine moeite voor jou om het te kopieren en te plaatsen. Ik zag al dat er weer een bericht was geplaats dat ik een advertentie verwijderd had. Die moeite word er wel genomen.
Ik ben eerlijk tegen je en heb sterk het gevoel dat jullie meer op een discussie uit zijn en niet bezig met elkaar beter te informeren over het ras. Wat mij juist een beter idee lijkt als je dingen wilt verkomen die jullie beschreven hebben. Ik neem maar aan dat dit voortkomt uit slechte ervaringen.

Ik heb op jullie forum gelezen over de HD. Jammer dat ik het niet eerder ben tegengekomen. Anders had ik mijn antwoord anders geformuleerd. De mensen waar ik mee in aanraking ben gekomen waren de honden allemaal HD vrij (getest) en hadden mij het verhaal verteld dat het bij de zuivere rassen niet voorkwam. De Tsjechen die ik tegen kwam hadden ook allemaal geen HD. Zo zie je maar dat ieder mens een fout kan maken... Ik ga kijken wat zo`n onderzoek kost. Wanneer ik hem heb laten testen en hij is vrij van HD, ga ik weer verder, Ik ben op dat punt blij dat ik ook op een andere manier ben geinformeerd.
Volgens de officiele manier zou ik dan niet mijn reu mogen aanbieden omdat ik geen shows heb gelopen! Ik vind dat niet voldoende onderbouwd. Ik heb een zuivere Tsjech met een goed stamboom en dat moet voldoende zijn. Niet die verplichte shows, want dat is meer geld verdienen voor de verenigingen en ik vind ze niet leuk. Ik ga geen dingen doen met mijn hond die we niet leuk vinden.

Verder wil ik je bedanken over de informatie die je me hebt gegeven betreft bedragen die je kan vragen.

Ik zou het zeer waarderen als de mensen ophouden met biedingen te doen en dan weer terug te nemen en andere fake berichten te sturen. Als ze iets te bespreken hebben dan kunnen ze het met mij bspreken inplaats van al die vooroordelen te plaatsen. Niet iedereen is alleen uit op geld verdienen.

Dit bericht mag je samen met die andere van mij op het forum zetten. Graag zelfs!!! Het geeft iedereen een beter beeld van de realiteit.

Groetjes,

Kim

gerard&monique 22-02-2009 23:05

Ik snap nog steeds niet hoe ze nu weet dat de hond een goede stamboom heeft als deze nog in Frankrijk ligt.
Als we zouden weten hoe hij heet kunnen we misschien in de database kijken.

Gerard

wolfwoman-stefanie 22-02-2009 23:09

Quote:

Originally Posted by Gerard&Monique (Bericht 192828)
Ik snap nog steeds niet hoe ze nu weet dat de hond een goede stamboom heeft als deze nog in Frankrijk ligt.
Als we zouden weten hoe hij heet kunnen we misschien in de database kijken.

Gerard

Precies dat bedoelde ik dus ook !!
En ondanks alle waarschuwingen en adviezen heeft ze de
advertentie nog niet gewijzigd........................:evil:

wolfwoman-stefanie 22-02-2009 23:13

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 192825)
Niet die verplichte shows, want dat is meer geld verdienen voor de verenigingen en ik vind ze niet leuk.

Hieruit blijkt ook dat deze mevr. zich niet
goed geiinformeerd heeft.

loco 22-02-2009 23:32

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 192825)
Ik ben eerlijk tegen je en heb sterk het gevoel dat jullie meer op een discussie uit zijn en niet bezig met elkaar beter te informeren over het ras. Wat mij juist een beter idee lijkt als je dingen wilt verkomen die jullie beschreven hebben. Ik neem maar aan dat dit voortkomt uit slechte ervaringen.

Ik dit werkelijk de mooiste regels vind :roll:.
Je alles er aan doet om der te overtuigen dat waar ze mee bezig is niet door de beugel kan, en dan gewoon zeggen dat we beter elkaar kunnen gaan informeren, :stupid.
Maar word toch wel steeds nieuwsgieriger naar welke fokker haar zo heeft geïnformeerd en ook nog steeds niet een stamboom heeft opgestuurd :|.

Groette Martine.

Azazel 23-02-2009 10:08

Zeg maar zo.... zeg maar nix...:(

mijke 23-02-2009 11:12

Kim wil graag zelf meepraten op het forum, maar helaas kan ze nog steeds niet inloggen!:(
Ik heb al een nieuw account voor haar aangemaakt, maar ook die geeft weer een foutmelding en blokkade.:evil:
Inmiddels heb ik het aan de administrator doorgegeven, wellicht dat hij wel weet wat de oorzaak is en het kan oplossen.;-)

Azazel 23-02-2009 11:57

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 192891)
Kim wil graag zelf meepraten op het forum, maar helaas kan ze nog steeds niet inloggen!:(
Ik heb al een nieuw account voor haar aangemaakt, maar ook die geeft weer een foutmelding en blokkade.:evil:
Inmiddels heb ik het aan de administrator doorgegeven, wellicht dat hij wel weet wat de oorzaak is en het kan oplossen.;-)

Misschien word de activatieemail die gestuurd word als je jezelf registreert geblocked bij de provider omdat ie gezien word als spam. Dat probleem heb ik namelijk ook meermalen gehad. ;-)

Azazel 23-02-2009 12:12

Volgens mij is het gelukt.
Als Kim van Nispe tenminste het account: kim123456789 heeft, want die is ingelogt. :)

kimm 23-02-2009 12:46

Eindelijk het is gelukt!!! Even testen of deze goed aankomt...

kimm 23-02-2009 12:49

Jeetje wat een reacties.... En jammer dat ze zo negatief zijn. Maar dit is mijn verhaal die ik aan maike heb verstuurd.

Jammer dat je niet mijn mail gewoon erop hebt gezet maar een eigen bericht van hebt gemaakt. Maar ik geloof dat ik het nog jammerder vind dat mensen zo kortzichtig zijn met jou en Judith even als uitzondering. De mensen weten niet wat mij achtergrond is. Ze weten niet hoe het komt dat mijn stamboek in Frankrijk ligt en ga zo maar door. Ik ga dat ook niet uitleggen omdat het een privekwestie is.

Ik kan met mijn eigen account nog steeds geen berichten schrijven. Ik heb nog een mail gestuurd naar de site.

Wat ik wel erg jammer vind is dat zo`n forum zich hiervoor laat lenen.

Nu ben ik even prikkelbaar. Ik laat me van mijn goede gezicht zien en het enige wat zij doen is spuien en mij opdwingen dat ik (volgens judith) toch shows moet lopen omdat het ook leerzaam is. Ik ben nooit bezig geweest met hem officieel als dekreu ta laten fungeren. Dus hoe moet ik dan alle in en outs weten? Ik heb me daar niet over laten informeren omdat ik het voor de lol wilde doen. Ik vind dat ik een mooie reu heb en zou het leuk vinden als zo`n pracht nakomelingen zou krijgen. Vandaar dat mijn prijs ook zo laag was (ik weet inmiddels dat het veels te laag is) en ik weinig weet over hoe het via de officiele weg gaat. IK DEED HET VOOR DE LOL!!!!! NIET BEWUST OM SCHADE AAN TE RICHTEN!!!

Ik ben zelf bij meerdere verenigings honden (5 gezinnen met tsjech en saarloos) geweest en daar waren ze zo schuw. Ik ging toen zelf naar fokkers toe en daar was het gedrag heel anders. Bij de vereniging zaten er strakke regels aan vast dat je hond in bezit zou blijven van de vereniging en dat je niet je teef niet mag laten dekken etc.. Dat is iets wat mij tegenhield om het via hun te doen. Hier zullen goede regels bij zitten maar als ik een hond neem wil ik ook dat hij van mij is. In de wandelgangen hoorde je ook dat er veel inteelt is en ze bewust de scuwheid erin fokken. Wie dit precies waren is niet van belang. Uit referenties heb ik besloten om mijn hond uit Frankrijk te halen. Zij is keurmeester bij wedstrijden voor TsW en gaat zelf regelmatig naar Tsjechie voor nieuwe lijnen. Ik heb idd geen groot onderzoek gehouden maar op de ervaringen die ik heb gekregen mijn conclusies getrokken. Dat doet iedereen die een hond neemt. Dat is niet afhankelijk van een ras. Ik heb veel gelezen over de honden maar daar kwam nergen HD in voor. Alleen uitgebreide rasbeschrijvingen.

Ik zou het zeer waarderen als je dit er letterlijk op zou willen zetten. Graag zelfs. Mensen moeten elkaar met respect behandelen en dat mis ik even heeeeeeel erg! We dragen allemaal dezelfde liefde voor deze hond.

Zodra mij hond is getest op hd en hij komt daar goed in naar voren dan ga ik hem weer op marktplaats zetten. Als de mensen dan weer onder een andere naam gaan sturen dan moeten ze dat maar doen. Ik heb wel wat beters te doen dan hier nog verder op in te gaan. Had liever deze site op een andere manier willen leren kennen, want ik miste al maatjes voor mijn hond en was op hyves al naar soortgenoten aan het zoeken voor mijn schat. Tip voor sommige forumleden! Informeer eerst naar de persoon voordat je de oordeel op internet zet.

Maike, bedankt voor al je moeite en zodra ik zijn stamboom heb dan zal ik je verder informeren. Deze zal waarschijnlijk deze week binnen komen.

Groetjes,

Kim

loco 23-02-2009 13:56

Quote:

Originally Posted by kim123456789 (Bericht 192920)
Eindelijk het is gelukt!!! Even testen of deze goed aankomt...

Hai Kim :).

Ondanks alles Welkom hier op het forum 8).
Krijg een beetje het idee dat je 2 verschillende RV door elkaar haalt, en toch ook dat je niet helemaal redelijk bent voor gelicht over de Tjech.
Maar als je de info hier op WD een beetje doorleest begrijp je misschien een beetje waarom we op ons achterste poten stonden :oops:.
Maar in ieder geval heel veel succes met het röntgen van je doggie ;-).
En hopelijk ook veel plezier hier op het forum :rock_3.

Groette Martine.

kimm 23-02-2009 14:17

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 192946)
Hai Kim :).

Ondanks alles Welkom hier op het forum 8).
Krijg een beetje het idee dat je 2 verschillende RV door elkaar haalt, en toch ook dat je niet helemaal redelijk bent voor gelicht over de Tjech.
Maar als je de info hier op WD een beetje doorleest begrijp je misschien een beetje waarom we op ons achterste poten stonden :oops:.
Maar in ieder geval heel veel succes met het röntgen van je doggie ;-).
En hopelijk ook veel plezier hier op het forum :rock_3.

Groette Martine.

Na het lezen snap ik het ook wel waarom dat er zo fel gereageerd word, maar op deze manier jaag je eerder mensen weg dan dat je het doel bereikt wat je voor ogen hebt. Ik heb ook al een mail geschreven naar de Fokker waar hij vandaan komt met een aantal vragen. Het is niet zo dat ik alle info van de fokker heb, want bij haar heb ik alleen de pup gekocht. Alle info kwam uit Nederland. Dus op de fokker heb ik weining aan te merken. Ze staat hier trouwens ook op de site.

Ik zal in ieder geval wel plezier hebben van het forum en neem aan dat sommige mensen dit gewoonweg verkeerd hebben ingeschat.

Groetjes,

Kim

mijke 23-02-2009 14:27

Hey Kim!

Ook welkom op het forum!:)
Zoals ik je net al per mail uitgelegd heb, plaats ik (ihk van privacy) nooit prive mails die ik van iemand ontvangen heb zonder verzoek op een openbaar forum!
Het was dus geen kwaad opzet dat ik slechts een samenvatting plaatste, in tegendeel!

En ook ik denk net als Martine dat je het beleid van twee rasverenigingen een beetje door elkaar haalt:rock_3
Kijk voor de TsW rasvereniging (en hun regels) ook maar even op: www.wolfhond.org:)

kimm 23-02-2009 14:39

Hoi Maike,

Ik had je net een privebericht gestuurd. Ik had het idd over een hele andere vereniging en dacht dat ze samenwerkte. Ben blij dat het niet zo is want het bied op deze manier veel meer positieve mogelijkheden!

Gr,

Kim

allesandro 23-02-2009 14:46

Quote:

Originally Posted by kim123456789 (Bericht 192955)
Na het lezen snap ik het ook wel waarom dat er zo fel gereageerd word, maar op deze manier jaag je eerder mensen weg dan dat je het doel bereikt wat je voor ogen hebt. Ik heb ook al een mail geschreven naar de Fokker waar hij vandaan komt met een aantal vragen. Het is niet zo dat ik alle info van de fokker heb, want bij haar heb ik alleen de pup gekocht. Alle info kwam uit Nederland. Dus op de fokker heb ik weining aan te merken. Ze staat hier trouwens ook op de site.

Ik zal in ieder geval wel plezier hebben van het forum en neem aan dat sommige mensen dit gewoonweg verkeerd hebben ingeschat.

Groetjes,

Kim

Hallo Kim

Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar dit moet mij van het hart.
Persoonlijk denk ik, dat je zelf het negatieve naar buiten hebt gebracht door een verhaal op marktplaats te zetten die onjuist is. Met name de uitlating: "een raszuivere Tsjech heeft geen HD". En door een prijs te koppelen aan een dekking, waardoor het eerder lijkt op handelswaar, dan op het dekken van een teef ter bevordering van het ras. Vandaar de opmerkingen van enkele leden om als je een mooie reu hebt..deze op de dekreuenlijst te plaatsen.
De mogelijkheid bestaat, dat er een fokker is die dan van jouw reu een dekking zou willen hebben, mits alle voorwaarden die bij de dekking horen zijn voldaan.

Je bereikt een grote doelgroep via het medium marktplaats. Zo lezen heel veel mensen die de Tsjech niet kennen een verhaal dat niet juist is en krijgen een verkeerd beeld op deze wijze.
Ook bevreemd het mij, dat een fokker geen stamboom heeft verstrekt aan je en deze nog steeds in Frankrijk is. Immers de Tsjech is al oud genoeg om te kunnen fungeren als dekreu. Dit geeft mij een rare smaak in de mond.
Ik denk dan ook, dat je via wolfdog.org meer informatie krijgt van leden/fokkers waar je iets aan hebt en in die positie een dieper inzicht krijgt in de wereld van de Tsjechen.

mvg Andreas

www.wolvenkennel.nl

http://i182.photobucket.com/albums/x...lmetkaimi2.gif

kimm 23-02-2009 15:34

[quote=allesandro;192965]Hallo Kim

Persoonlijk denk ik, dat je zelf het negatieve naar buiten hebt gebracht door een verhaal op marktplaats te zetten die onjuist is. Met name de uitlating: "een raszuivere Tsjech heeft geen HD". En door een prijs te koppelen aan een dekking, waardoor het eerder lijkt op handelswaar, dan op het dekken van een teef ter bevordering van het ras. Vandaar de opmerkingen van enkele leden om als je een mooie reu hebt..deze op de dekreuenlijst te plaatsen.
De mogelijkheid bestaat, dat er een fokker is die dan van jouw reu een dekking zou willen hebben, mits alle voorwaarden die bij de dekking horen zijn voldaan.

Je bereikt een grote doelgroep via het medium marktplaats. Zo lezen heel veel mensen die de Tsjech niet kennen een verhaal dat niet juist is en krijgen een verkeerd beeld op deze wijze.
Ook bevreemd het mij, dat een fokker geen stamboom heeft verstrekt aan je en deze nog steeds in Frankrijk is. Immers de Tsjech is al oud genoeg om te kunnen fungeren als dekreu. Dit geeft mij een rare smaak in de mond.
Ik denk dan ook, dat je via wolfdog.org meer informatie krijgt van leden/fokkers waar je iets aan hebt en in die positie een dieper inzicht krijgt in de wereld van de Tsjechen.

mvg Andreas

Dan heb je helaas mijn berichten niet goed begrepen. De fokker is de voorzitter van deze vereniging. Even voor de duidelijkheid! Ik heb niet alle info bij haar vandaan. Eigenlijk helemaal niet. Ik ben naar haar toe gegaan omdat ze goede referenties had. Alle info kwam uit Nederland.

Het stamboomverhaal is heel simpel. Het was naar het verkeerde adres gestuurd en is daar een tijdje blijven liggen. Toen is het terug gestuurd naar de fokker. We hebben daarna nog contact gehad en ik zou hem in Nederland ergens op pikken. Dit is door omstandigheden niet door gegaan en zijn we twee jaar verder. Ik heb het vorige week weer opgevraagd en het wordt naar mij toegezonden.

NOGMAALS. Ik wilde NIET mijn REU als Officiele DEKREU laten FUNGEREN of bewust gebruiken om BASTAARD HONDEN te laten FOKKEN!!!!! Het was meer voor de lol omdat ik trots ben op mijn hond. Dat ik helaas niet over alle juiste informatie beheerste is jammer maar ik kan dat nu niet meer veranderen. Iedereen maakt fouten.

Hoop dat je nu een beter beeld hebt gekregen.

Groetjes,

Kim

allesandro 23-02-2009 16:07

[quote=kim123456789;192986]
Quote:

Originally Posted by allesandro (Bericht 192965)
Hallo Kim

mvg Andreas

Dan heb je helaas mijn berichten niet goed begrepen. De fokker is de voorzitter van deze vereniging. Even voor de duidelijkheid! Ik heb niet alle info bij haar vandaan. Eigenlijk helemaal niet. Ik ben naar haar toe gegaan omdat ze goede referenties had. Alle info kwam uit Nederland.

Het stamboomverhaal is heel simpel. Het was naar het verkeerde adres gestuurd en is daar een tijdje blijven liggen. Toen is het terug gestuurd naar de fokker. We hebben daarna nog contact gehad en ik zou hem in Nederland ergens op pikken. Dit is door omstandigheden niet door gegaan en zijn we twee jaar verder. Ik heb het vorige week weer opgevraagd en het wordt naar mij toegezonden.

NOGMAALS. Ik wilde NIET mijn REU als Officiele DEKREU laten FUNGEREN of bewust gebruiken om BASTAARD HONDEN te laten FOKKEN!!!!! Het was meer voor de lol omdat ik trots ben op mijn hond. Dat ik helaas niet over alle juiste informatie beheerste is jammer maar ik kan dat nu niet meer veranderen. Iedereen maakt fouten.

Hoop dat je nu een beter beeld hebt gekregen.

Groetjes,

Kim

Hallo Kim

E.e.a is mij duidelijk nu m.b.t. het stamboom verhaal. Erg spijtig, dat dit verkeerd is gegaan. Maar mij maakt het niet echt uit wie de fokker is of dat ze voorzitter zijn van een vereniging hoor. Een fokker is een fokker en dient zich te houden geconformeerd het fokbeleid. Spijtig is, dat het dan alsnog fout gaat en mensen ( zonder kwade bedoelingen) de stamboom niet even retourneren zodat de koper van een pup in het bezit komt van de juiste papieren.
Ik ben het met je eens, dat iedereen fouten maakt. Niemand is zonder fouten.
Maar een Tsjech voor de lol aanbieden zou ik niet meer doen. Uit eerdere berichten heb ik kunnen uitmaken, dat je allang bezig bent geweest (8 jaar ?) met je te verdiepen in de wolfhonden. Dan hoop ik, dat het duidelijk is geworden, dat een Tsjech nog dicht bij de natuur staat en heel ander karakter heeft, dan een Saarloos of welke andere hond dan ook. En ik denk, dat iedere eigenaar fokker of geen fokker trots is op zijn dieren en deze behandeld als een gezinslid. Maar zoals je al eerder opmerkte in je uitlatingen...een "raszuivere Tsjech" moet dan ook raszuivere pups voortbrengen. Dat willen we allemaal natuurlijk.

Verder wens ik je heel veel leesplezier hier toe op het forum, waar over van alles te lezen is en een bijdrage kan leveren over meer info van de Tsjech.

Groetjes
Andreas

www.wolvenkennel.nl
http://i182.photobucket.com/albums/x...lmetkaimi2.gif

loco 23-02-2009 16:10

Quote:

Originally Posted by kim123456789 (Bericht 192955)

Groetjes,

Kim

We doen dus allemaal wel wat verkeerd inschatten, niet dan :rock_3 ???
Enne SHOWEN, ik krijg er ook zo een :evil: blik van ;-).

Maar waar ik erg benieuwd naar ben, who the :badbad hebt je verteld dat er geen HD in het ras de TSW voor komt ??
Want vind dit echt ongelooflijk want er zijn echt geen bepaalde lijnen bij de Tjech waar alle voorouders HD vrij zijn.
Het zou mooi zijn als het waar was, maar helaas is dit niet zo :(.
Dus vind het echt :motzdat zoiets word verteld.

Groette Martine.

kimm 23-02-2009 16:41

Ik heb geen idee meer wie het waren. Het is al een tijdje geleden. Het werd ook iedere keer bevestigd door mensen met tjechen. Ze hadden allemaal geen HD. Als je dan zo`n opmerking iedere keer bevestigd ziet dan neem je ook aan dat het zo is. Maar ik zal het niet meer vertellen, want ik vertelde het altijd met trots aan andere hondenhouders...

Wat ik nog wilde vertellen. Ik heb leuk nieuws!!! Een baasje van een broertje van mijn hond Bodar D'emozioni Breitzh heeft gebeld!!! We hebben even bijgekletst over onze prachtige honden en nu weet ik dan ook zijn achternaam en zoals ik al zei. Is het een goede stamboom hihihihihihi We gaan binnenkort een reuni houden. Als jullie de andere twee broertjes kennen dan hoor ik het graag!!!

Groetjes,

Kim

Voor de rest ben ik blij dat het negatieve beeld wat meer uit de wereld is!

Azazel 23-02-2009 16:52

Quote:

Originally Posted by kim123456789 (Bericht 192998)
broertje van mijn hond Bodar D'emozioni Breitzh

Nu ben ik wel heel benieuwd naar foto's van je doggie.
Ik vind Chabo namelijk helemaal super!!

groetjes,
Barry

wolfwoman-stefanie 23-02-2009 17:07

Hoi Kim

Wat Andreas schreef, daar ben ik het helemaal mee eens,
ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden

Quote:

Originally Posted by kim123456789 (Bericht 192923)
Jeetje wat een reacties....
Zodra mij hond is getest op hd en hij komt daar goed in naar voren dan ga ik hem weer op marktplaats zetten.

Wel ben ik benieuwd of je je bovenstaande uitspraak ook gaat doen,
misschien dat je er nu anders over denkt ??

Jij weet dan wel wat voor hond een Tsjech is,
maar denk jij dat toekomstige puppykopers met als vaderhond een Tsjech,
genoeg kennis hebben van een ras waar wolf in zit,
of kopen die mensen zo'n pup puur op het uiterlijk,
met alle gevolgen van dien.
DAT is de reden waarom wij zo reageren,
enkel om het ras te beschermen,
zodat er in de toekomst geen kruisingen door onkunde in het asiel belanden,
die aangezien worden voor een Tsjech,
zodat de "echte" Tsjechen ook een "slechte naam" krijgen

loco 23-02-2009 17:24

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 193003)
Jij weet dan wel wat voor hond een Tsjech is,
maar denk jij dat toekomstige puppykopers met als vaderhond een Tsjech,
genoeg kennis hebben van een ras waar wolf in zit,
zodat de "echte" Tsjechen ook een "slechte naam" krijgen

En dan zou je toch denken dat jij wel weet waar je over praat :shock:.
Waar zit tegenwoordig dan nog die "WOLF" in het ras ????????????????????
Als die er nog in zat, was het helemaal nog geen erkend ras geweest :evil:.
Ooit in het verre verre verleden is die ooit eens gebruikt :roll:.
Dus hoe bedoel je "slechte naam " ???????

wolfwoman-stefanie 23-02-2009 17:33

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193007)
En dan zou je toch denken dat jij wel weet waar je over praat :shock:.
Waar zit tegenwoordig dan nog die "WOLF" in het ras ????????????????????

Wil jij beweren dat er geen wolvenbloed meer inzit dan ?????? :shock: :shock: :shock: :shock:

Je bent het toch wel met mij eens, dat een Tsjech (of nakomeling) niet voor een ieder de juiste hond is !!!
Daar zal de eigenaar van een teefje (met pups van een Tsjechen-reu)toch weinig rekening mee houden !!!

Azazel 23-02-2009 17:53

Ga zo het bier en de chips weer uit de kast trekken.
Dat word weer een ouderwets avondje forummen zo te lezen... :krach

groetjes,
Barry :twisted:

loco 23-02-2009 18:15

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 193008)
Wil jij beweren dat er geen wolvenbloed meer inzit dan ?????? :shock: :shock: :shock: :shock:

Je bent het toch wel met mij eens, dat een Tsjech (of nakomeling) niet voor een ieder de juiste hond is !!!
Daar zal de eigenaar van een teefje (met pups van een Tsjechen-reu)toch weinig rekening mee houden !!!

Euhm,........... ja dat wil ik beweren ;-).
Het is al een tijdje gewoon en simpel TSW bloed, het ras is namelijk al een tijdje erkend en de Wolf al een tijdje niet meer gebruikt :rock_3.
Je gaat toch ook niet vertellen van OHWww er zit wel 70 tot 75 % Duitse Herderbloed in :stupid.
Nee, dat is ooit in de opbouw geweest en nu is het een RAS.
En ja het is geen RAS voor iedereen maar zo kan ik wel meerdere rassen die niet geschikt zijn voor iedereen :rock_3.

loco 23-02-2009 18:24

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 193012)
Ga zo het bier en de chips weer uit de kast trekken.
Dat word weer een ouderwets avondje forummen zo te lezen... :krach

groetjes,
Barry :twisted:

:nono we gaan niet :krach.
Wij hebben gewoon een meningsverschil Barry :roll:.
Daar praten we over 8), en dan nemen we daarna gewoon gezellig nog samen een bakkie ;-).

Azazel 23-02-2009 18:29

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193025)
Daar praten we over 8), en dan nemen we daarna gewoon gezellig nog samen een bakkie ;-).

Tijdens het hebben van een meningsverschil kun je ook kibbelen.. *lol*
Maare, een bakkie thee dan he.. en als je dan toch loopt.. voor mij een biertje graag... :rock_3

loco 23-02-2009 18:33

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 193028)
Tijdens het hebben van een meningsverschil kun je ook kibbelen.. *lol*
Maare, een bakkie thee dan he.. en als je dan toch loopt.. voor mij een biertje graag... :rock_3

Euhhhhhh kibbelen is kibbeling maken toch :| ??

Azazel 23-02-2009 18:45

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193029)
Euhhhhhh kibbelen is kibbeling maken toch :| ??

Heb je een beetje goed recept voor kibbeling dan? Kom graag een keertje kibbelen onder het genot van een kibbeling hahahaha...
Begin honger te krijgen... nee het word vanavond toch maar chili... :twisted:

Euhhurmm.. ik dwaal af, waar hadden we het ook alweer over...:roll:

@all:

Owja.. wolfsbloedpercentages.... hier moet ik Martine toch gelijk geven.

Met wolfsbloedpercentages gooien is alleen maar een goede marketingstunt voor het interesseren van eventuele pupkopers. Hoelang is het geleden sinds de laatste wolf is ingekruist? 30/40 jaar?

Dan kun je echt niets meer zeggen over het percentage wolvenbloed.

Wat heeft de Tsjech dan nog wel overgehouden aan de wolf..? zijn wolfachtige uitstraling natuurlijk. Verder zijn het gewoon honden... (gelukkig maar)...

SenE 23-02-2009 18:54

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 193034)
Owja.. wolfsbloedpercentages.... hier moet ik Martine toch gelijk geven.

Met wolfsbloedpercentages gooien is alleen maar een goede marketingstunt voor het interesseren van eventuele pupkopers. Hoelang is het geleden sinds de laatste wolf is ingekruist? 30/40 jaar?

Dan kun je echt niets meer zeggen over het percentage wolvenbloed.

Wat heeft de Tsjech dan nog wel overgehouden aan de wolf..? zijn wolfachtige uitstraling natuurlijk. Verder zijn het gewoon honden... (gelukkig maar)...

helemaal mee eens ;-)

dit las ik net nog ergens op een honden site en dit is recent gezegd, geen oud artikel.
Quote:

2. In hoeverre stamt de Tsjechoslowaakse Wolfhond af van de wolf?

Er zit nog zo'n 25-35% wolf in het ras.

wolfwoman-stefanie 23-02-2009 18:58

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193025)

Precies, verschil van mening mag er zijn !! ;-)

Quote:

Originally Posted by kim123456789 (Bericht 192923)
Zodra mij hond is getest op hd en hij komt daar goed in naar voren dan ga ik hem weer op marktplaats zetten.
Groetjes,
Kim

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 193003)
Wel ben ik benieuwd of je je bovenstaande uitspraak ook gaat doen,
misschien dat je er nu anders over denkt ??

Misschien kan Kim deze vraag nog beantwoorden ??

loco 23-02-2009 19:06

Quote:

Originally Posted by SenE (Bericht 193039)
helemaal mee eens ;-)

dit las ik net nog ergens op een honden site en dit is recent gezegd, geen oud artikel.

Welke site ???
Heb je geen link ??

wolfwoman-stefanie 23-02-2009 19:13

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193049)
Welke site ???
Heb je geen link ??

Bij de 10 vragen aan.... (topic kennel v/d week)

Deze vragen zijn aan mij gesteld,
en ik heb getracht daar zo goed mogelijk antwoord op te geven.;-)
Maar zoals ik al zei "Verschil van mening mag er zijn ":rock_3

loco 23-02-2009 19:14

Vraag me toch af hoe je 30 % Wolf in het ras krijgt :roll:.
Want dan is er toch op de 100 honden in het TSW ras er 30 wolf moeten zijn :| ?????
Dat kan toch niet waar zijn, wie heeft die dan :lol: ????????????????????????

Kaya-Chabo 23-02-2009 19:14

Nou ik weet wie het is hoor!!!!!!!
Het is een volle broer van Chabo!:lol:
Ik heb haar vanmiddag gebelt!
Heb een heel leuk gesprek met haar gehadt!
groetjes Wijmie en een knuffel van Kaya en Chabo

loco 23-02-2009 19:16

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 193051)
Maar zoals ik al zei "Verschil van mening mag er zijn ":rock_3

Helemaal gelijk in :rock_3.
Maar onwaarheden vertellen dat mag nie :nono :lol:.

Azazel 23-02-2009 19:19

Misschien missen we de onderbouwing van het 30 % wolvenbloed.
Maar wat niet is kan nog komen... :)

groetjes,
Barry

Azazel 23-02-2009 19:20

Quote:

Originally Posted by Hans_Smith (Bericht 193054)

Had ut gezien Wijmie...
Ben benieuwd of het net zo'n knappert is als die geweldenaar van jou!

Hoe ist met de pubert?

groetjes,
Barry

Azazel 23-02-2009 19:23

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193053)
Vraag me toch af hoe je 30 % Wolf in het ras krijgt :roll:.
Want dan is er toch op de 100 honden in het TSW ras er 30 wolf moeten zijn :| ?????
Dat kan toch niet waar zijn, wie heeft die dan :lol: ????????????????????????

Das de bekende wolf in TSW kleren Martine... ;-)

loco 23-02-2009 19:34

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 193059)
Das de bekende wolf in TSW kleren Martine... ;-)

Dat moet het zijn :|.

loco 23-02-2009 19:38

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 193057)
Misschien missen we de onderbouwing van het 30 % wolvenbloed.

Mis wel meer ;-).
Maar daar en tegen krijgen we er weer meer voor terug :rock_3.

mijke 23-02-2009 19:38

Vroeger stonden er wolfbloedpercentages bij honden vermeld, maar aangezien slechts weinig mensen snapten dat dit echt geen FEITELIJK percentages waren staan ze er niet meer.
Want het hele wolfbloedpercentage verhaal gewoon nergens op! :)

Op alle fora zijn er in verschillende talen hier al topics hierover geweest. En diverse malen hebben mensen getracht om uit te leggen hoe het dan wel werkt .
hieronder als voorbeeld nog maar eens de uitleg van Jos:

Quote:

Originally Posted by Joswolf (Bericht 58442)
Alleen bij directe kruising wolf xhond kun je spreken van 50% wolf.
Van een hybride wordt wel 50% door gegeven (per ouder dier)maar je weet niet welk deel.
Dus elke verdere kruising blijft speculatie over wolf aandeel.
Elk ander percentage is dus onzin en een verkoop praatje of een uitspraak van iemand die geen kaas gegeten heeft van erfelijkheid.

Tot een F4 generatie blijft het verboden. Alleen met ontheffing mag je zo'n dier houden. En er staan hoge boetes op. Vanaf F5 is het plotseling een hond volgens de wet. En mag je hem/haar gewoon houden.
F1 is 50% Maar een F2 stel 50% wolf met een hond 0% wolf genen. Krijgt 50% van 0 dus nul Maar 50% van de 50% zit anders.

Stel de procenten zijn 100 balletjes. 50 rode voor wolf genen en 50 witte voor honden genen. Pak er willekeurig uit de 100 50 kun je 50 witte en 50 rode en alles ertussen in pakken. De kans dat een F2 25% of 50% of zelfs 0% wolf genen bezit is net zo groot. Dat is het probleem.
Moeilijk in te schatten wat je krijgt, en de wolf percentages op stambomen zijn grote speculatie. Slaan dus nergens op.

Kaya-Chabo 23-02-2009 19:38

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 193058)
Had ut gezien Wijmie...
Ben benieuwd of het net zo'n knappert is als die geweldenaar van jou!

Hoe ist met de pubert?

groetjes,
Barry

Ze vond Chabo wel groot!!!!!!
En zij ze zou mij over twee dagen foto,s sturen van Bodar dus ik ben benieuwd!
En tja dat puberen:evil: is nog steeds hetzelfde!
Hij loopt nu met een muilkorf aan omdat hij Marokkaan in zijn kont heeft gebeten en toen kreeg ik s,avonds bezoek van de politie:evil:
Dus Bin Laden heeft nu een strafblad!
Groetjes Wijmie en een knuffel van Kaya en Chabo

wolfwoman-stefanie 23-02-2009 19:40

Misschien hebben jullie wel gelijk.
Dan ben IK degene die altijd verkeerd is voorgelicht.
Laten we het daar maar op houden !! ;-)

mijke 23-02-2009 19:44

Quote:

Originally Posted by Hans_Smith (Bericht 193054)
Heb een heel leuk gesprek met haar gehadt!

Hoorde het net van Kim :)
Leuk zo komt op deze manier de hele familie boven water :)
Heb Kim al gevraagd om foto's, dan staat Chabo z'n broer er tenminste ook leuker bij dan met een ? in de database:lol:

PS
Het T nest dat in het rijtje staat bij D'Emozioni Breizh en hoort in dat rijtje niet thuis! (al deze honden hebben als kennelnaam de Louba Tar) Bij de volgende update van de site zal dit ook gewijzigd zijn.

SenE 23-02-2009 19:44

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193049)
Welke site ???
Heb je geen link ??

http://www.uwhondenkat.nl/honden/index.php?nieuws=590

wel een leuk stukje hoor ;-) Wij komen hier binnenkort ook op te staan met onze pumi's, bij het ras staat al een interview van ons vermeld :lol:

loco 23-02-2009 19:44

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 193075)
Misschien hebben jullie wel gelijk.
Dan ben IK degene die altijd verkeerd is voorgelicht.
Laten we het daar maar op houden !! ;-)

Kijk dat jij verkeerd bent ingelicht is niet zo heel erg want nu weet je beter :rock_3.
Maar je doet ook mensen verkeerd inlichten, inclusief je interview :|.
En dat is wel erg ;-).

loco 23-02-2009 19:48

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193078)
Maar je doet ook mensen verkeerd inlichten, inclusief je interview :|.

Maar ben er wel van overtuigd dat je dat in de toekomst niet meer zal gebeuren ;-) :).

kimm 23-02-2009 20:42

Hoi hoi, ben ik weer....

Het marktplaatsverhaal.... Ik weet het nog niet. Waarom zou ik Bodar niet op Marktplaats kunnen zetten voor alleen Tjechen??? Wanneer mensen graag een andere ras teef willen laten dekken, dan kan ik daar toch gewoon nee op zeggen?

Ik kan natuurlijk ook iemand vragen die het leuk vind om honden te showen hahahaha. Wie wil???

loco 23-02-2009 20:48

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 193076)
Heb Kim al gevraagd om foto's, dan staat Chabo z'n broer er tenminste ook leuker bij dan met een ? in de database:lol:
.

Of misschien ook wel heel leuk als het hele nest bij hun Mams en Paps word vermeld :rock_3.

Kaya-Chabo 23-02-2009 20:51

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193106)
Of misschien ook wel heel leuk als het hele nest bij hun Mams en Paps word vermeld :rock_3.

Volgens mij staan die er al op hoor!!!!!!groetjes Wijmie

kimm 23-02-2009 20:52

Quote:

Originally Posted by Hans_Smith (Bericht 193108)

Waar moet ik precies kijken????

loco 23-02-2009 20:56

Quote:

Originally Posted by Hans_Smith (Bericht 193108)

Hier de link van Paps
http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d7719.html
Daar is jullie Bin Laden enigst kind van dat nest ;-).
EN hier de link van Mams

http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d5534.html
En daar is ook jullie doggie enigst kind.

Of ik moet de verkeerde ouders en doggie hebben :| ???
Groette Martine.

kimm 23-02-2009 21:15

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193112)
Hier de link van Paps
http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d7719.html
Daar is jullie Bin Laden enigst kind van dat nest ;-).
EN hier de link van Mams

http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d5534.html
En daar is ook jullie doggie enigst kind.

Of ik moet de verkeerde ouders en doggie hebben :| ???
Groette Martine.

Volgens mij is het wel de juiste...Maar mijn Bodar is veel fijner gebouwd dan zijn mams, paps en Broertje!
Hij staat in mijn album. Weet niet zo goed hoe ik het hier kan plaatsen...

jmvdwiel 23-02-2009 21:20

zo eindelijk weer thuis... ik zie dat jullie nogal druk zijn geweest met dit topic :)

ik zelf zet foto's op het forum via http://s152.photobucket.com/albums/s195/jmvdwiel/ dan natuurlijk wel even zelf een account aanmaken :lol:

loco 23-02-2009 21:27

Quote:

Originally Posted by kim123456789 (Bericht 193124)
Volgens mij is het wel de juiste...Maar mijn Bodar is veel fijner gebouwd dan zijn mams, paps en Broertje!
Hij staat in mijn album. Weet niet zo goed hoe ik het hier kan plaatsen...

Plaats je eerst ff de link van "mijn album", want we kunnen niet zolang wachten hoor :rock_3.

kimm 23-02-2009 21:32

Hier is het album! De foto`s zijn van een lage kwaliteit omdat ik ze van mijn hyves heb. Ik heb mijn eigen laptop niet. Zodra ik die weer heb zal ik ze erop zetten...

http://www.wolfdog.org/forum/album.php?u=5803

loco 23-02-2009 21:40

Nice Doggie ;-).

kimm 23-02-2009 21:42

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 193145)
Nice Doggie ;-).

Thanx!!! Vind jij hem ook niet kleiner/fijner dan zijn familie?

jmvdwiel 23-02-2009 21:45

je hebt wat forsere exemplaren en wat fijnere exemplaren .. volgens mij is het een niet echt beter dan het ander.
Tja je kan natuurlijk een persoonlijk smaak hebben , zo hou ik van de wat stevigere typjes (en dan bedoel ik dus niet vetklepjes). maar ja het is maar goed dat smaken verschillen ;-)

Enne kim.. volgens mij komt hij best in aamerking voor 2 x ZG :shock: :lol::lol:

kimm 23-02-2009 21:49

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 193151)
je hebt wat forsere exemplaren en wat fijnere exemplaren .. volgens mij is het een niet echt beter dan het ander.
Tja je kan natuurlijk een persoonlijk smaak hebben , zo hou ik van de wat stevigere typjes (en dan bedoel ik dus niet vetklepjes). maar ja het is maar goed dat smaken verschillen ;-)

Enne kim.. volgens mij komt hij best in aamerking voor 2 x ZG :shock: :lol::lol:

Ik vind het juist appart dat ze toch zo verschillend gebouwd zijn. Dacht dat grof juist grof zou voortzetten en fijn dus fijn... Vind zijn grote broer echt gaaf!!! Ze lijken erg veel op elkaar.

Wat is 2 x ZG???

jmvdwiel 23-02-2009 21:55

ZG = zeer goed een kwalificatie die je op de show kunt krijgen.
een U = uitmuntend en is een betere kwalificatie
G = goed en is weer iets minder dan ZG

verder weet ik er ook niet zoveel van :)

maar dus minimaal 2 x ZG voor een dekreu

kimm 23-02-2009 21:57

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 193163)
ZG = zeer goed een kwalificatie die je op de show kunt krijgen.
een U = uitmuntend en is een betere kwalificatie
G = goed en is weer iets minder dan ZG

verder weet ik er ook niet zoveel van :)

maar dus minimaal 2 x ZG voor een dekreu

Aaaaah. Dat is een stuk duidelijker... Eerst even testen op HD...:rock_3

jmvdwiel 23-02-2009 21:59

die van mij moet binnenkort ook een keer onder het rontgenapparaat door :) , alhoewel ik vind dat hij nog lang niet toe is aan een dekking... eerst maar eens even in het gelid leren lopen :lol:

Quote:

Originally Posted by kim123456789 (Bericht 193165)
Aaaaah. Dat is een stuk duidelijker... Eerst even testen op HD...:rock_3

kimm 23-02-2009 22:06

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 193169)
die van mij moet binnenkort ook een keer onder het rontgenapparaat door :) , alhoewel ik vind dat hij nog lang niet toe is aan een dekking... eerst maar eens even in het gelid leren lopen :lol:

Hoe oud is hij dan?

Bodar kan wel aan de riem lopen alleen wanneer hij andere honden ziet kan hij nogal dominant reageren. Vandaar dat ik denk dat shows voor ons niet is weg gelegd. Ik zie hem niet netjes een rondje lopen in de ring met al die andere binken:lol: Als hij los is, dan is hij wel echt een schatje... Grote held op sokken!

loco 23-02-2009 22:09

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 193169)

Een dekreu loopt niet in het gelid, maar loopt met een lid :roll:.

jmvdwiel 23-02-2009 22:12

die van mij is nu 16 maanden oud en inderdaad ook een hele bink.... niet altijd even veel respect naar andere honden, maar met bekende honden gaat het wel goed.

Tijdens de cursus was er dus een nieuwe hond bij... nou dat werd dus echt niet gewaardeerd.. begint dat baasje nog te roepen dat bij haar andere trainingsclub de honden eerst even fijn met z'n allen mogen rossen (los) Lijkt me dus echt een strak plan :)

All times are GMT +2. The time now is 04:33.