Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   TsW in nood (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=103)
-   -   Goed tehuis gezocht voor TsW met handicap! (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=21725)

mijke 01-29-2012 08:21 PM

Goed tehuis gezocht voor TsW met handicap!

Samen met de Stichting Saartje ben ik op zoek naar een ervaren hondeneigenaar die een TsW reutje met hypofysaire dwerggroei een goed nieuw “thuis” kan geven.
We zoeken een adres waarbij we beslist niet het risico lopen dat hij weer herplaatst moet worden!

Daarom wat nadere eerlijke info over deze hond:
  • Het betreft een gecastreerd reutje van bijna 14 mnd
  • De huidige eigenaar kan het gedrag dat deze hond momenteel in haar roedel vertoont niet meer handlen
  • Deze hond heeft een duidelijke eigenaar nodig die hem leiding en voldoende backing kan geven.
  • De hond kan niet alleen zijn (maar dit is hem o.i. net als iedere andere hond wel aan te leren)
  • Een eigenaar dient deze hond 2 x daags een tablet en 3 x per week een injectie te kunnen geven
  • 1 x per kwartaal moet de hond voor controle naar de veterinaire universiteit in Utrecht
  • Alle medicatie en dwerggroei gerelateerde onderzoeken worden door de Stichting Saartje betaald
  • De hond heeft een (net als veel andere dwergjes) een deformatie aan de nekwervels.
  • Net als bij de andere dwergjes is niet te voorspellen hoe oud de hond kan worden.

Mijn persoonlijke ervaring:
4 maanden geleden had ik deze hond te logeren. In mijn optiek was het een “zacht” en onzeker reutje dat bang was voor alle nieuwe en onbekende dingen. Naar vreemde mensen en honden gromde hij soms als “afstand vergrotend” signaal. Maar wanneer hij voldoende vertrouwen in iemand kreeg, zocht hij deze persoon steeds op en wilde dan graag aangehaald worden. Maar hij is beslist geen allemansvriend. Een wat dominantere hond (zoals bv Yazhi) liet hij graag de leiding overnemen.
Deze hond heeft een nieuwe eigenaar nodig die hem duidelijke leiding en grenzen kan geven, waardoor hij het vertrouwen krijgt “er niet alleen voor te staan”. Een nieuwe eigenaar die bereid is om wat tijd en energie in dit reutje te investeren, zal er een super lieve kameraad aan krijgen!

Wie o wie, is in staat om deze nog zo jonge hond een nieuwe kans en start te geven??

Heb je zelf geen mogelijkheden, maar weet je misschien iemand anders, stuur deze info dan s.v.p. aan hen door.

Serieuze geïnteresseerden die deze hond mogelijk een nieuw thuis kunnen bieden, kunnen voor nadere info contact opnemen met Tanja van de Stichting Saartje. [email protected]

Op dit forum zal verder geen nadere info over de hond en/of reden van herplaatsing verstrekt worden ;)

loco 01-30-2012 01:07 PM

Zo voorspelbaar, en zo triest :heul !!!

Hoeveel honden moeten er nog komen en gaan :evil: ???
Voordat er een keer word ingezien dat sommige fokkers beter cavia's kunnen gaan fokken :evil: !!!
Simpel om het feit, dat het houden van honden voor sommige personen te hoog gegrepen is :evil: !!!

RXXXXXXXXX :pissed !!!

Hoop voor het hondje dat er heel snel een nieuw huisje word gevonden ;-).

Patty33 01-30-2012 01:25 PM

Ik las laatst in een ander topic een uitspraak die hier ook zeer van toepassing is: Zum Kotsen !

Verdorie, t'is dat ik zelf de ruimte gewoon echt niet heb :-(

Hopelijk wordt er voor deze hond idd snel een goed thuis gevonden en valt hij niet te prooi aan een hoop herplaats-geklooi.

En voordat men weer massaal Mijke gaat bestoken met PB, Mails e.d. dat mijn bericht verwijderd moet worden...reageer maar gewoon rechtstreeks naar me hoor: [email protected]. Wel gaarne met een ZEER GOEDE ARGUMENTIE waarom ik dan volgens jou een verkeerd beeld heb over deze eigenaresse.

Patty33 01-30-2012 01:30 PM

Quote:

Originariamente inviata da mijke (Messaggio 420730)
Op dit forum zal verder geen nadere info over de hond en/of reden van herplaatsing verstrekt worden ;)

Toch een vraag:

Mijke, is het mogelijk om deze hond een goed thuis te bieden, de kosten van medicatie en spuiten over te nemen (en te blijven geven), volledig eigenaar te worden van de reu, maar verder af te zien van deelname aan onderzoek in Utrecht.

Dat kan wellicht het herplaats-proces versnellen?

Groet,
Patty

Azazel 01-30-2012 02:02 PM

Quote:

Originariamente inviata da loco (Messaggio 420800)
[color=white]Voordat er een keer word ingezien dat sommige fokkers beter cavia's kunnen gaan fokken :evil: !!!

hallooo.. dat kun je die cavia's echt niet aandoen hoor... die hebben nog minder in te brengen.... of zouden die ook teveel kunnen zijn om te handlen?... :stupid

Het is eigenlijk dubbeltriest dat juist dit soort hondjes her-plaatst moeten worden, hun kans was bij de geboorte al 0... komt er zo'n toekomstig "flut"baasje langs die weer even "tijdelijk" in de belangstelling moet staan .. :llying

Maargoe... dit is al jaren zo... en ja... wij azijnzeikers van het forum zien het toch "altijd" verkeerd... :stupido

Hoop dat de buren er dit keer zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.

Nou dwergdoggie... bedank je vorige baasje maar voor alle "goede" zorgen.. op naar de volgende baas... kijken of die het langer met je uit kan houden dan 14 maanden, ik help het je iniedergeval hopen. :tard

Als dat lid zou zijn van mijn vereniging zou ik dat in ieder geval royeren.

mijke 01-30-2012 05:19 PM

Quote:

Originariamente inviata da Patty33 (Messaggio 420803)
Toch een vraag:

Mijke, is het mogelijk om deze hond een goed thuis te bieden, de kosten van medicatie en spuiten over te nemen (en te blijven geven), volledig eigenaar te worden van de reu, maar verder af te zien van deelname aan onderzoek in Utrecht.

Ik heb bewust meegewerkt aan het importeren van de TsW dwergjes t.b.v. het research project. Van al deze honden is aan de uni ook toegezegd dat (indien zij ernstig ziek worden en geen levenskans meer hebben) zij in Utrecht geeuthanaseerd zullen worden en hun hypofyse voor research gebruikt kan worden.
Deze honden zijn niet naar Nederland gehaald om als "leuke rariteit" in leven te houden.:rock_3

Bovendien houdt het 1 x per 3 mnd. onderzoek in Utrecht echt geen nare en/of bijzondere toeters en bellen onderzoeken in hoor! ;)
Het is een gewoon standaard onderzoek zoals ze ook bij een DA bezoek krijgen. En daarnaast wordt wat bloed afgenomen voor lab onderzoek.
Op basis van dit bloed onderzoek wordt vastgesteld of hun organen nog voldoende werken en/of de medicatie dosering bijgesteld moet worden.
Dit onderzoek is dus gewoon nodig voor de gezondheid van de dwerg!
En de uni kan zo de ontwikkeling van de verschillende dwergjes bijhouden.

En voor een eigenaar van een dwerg houdt dit onderzoek dus alleen in: 4 keer per jaar op een maandag ochtend een ritje naar Utrecht! :)

Patty33 01-30-2012 05:51 PM

Quote:

Originariamente inviata da mijke (Messaggio 420823)
Ik heb bewust meegewerkt aan het importeren van de TsW dwergjes t.b.v. het research project. Van al deze honden is aan de uni ook toegezegd dat (indien zij ernstig ziek worden en geen levenskans meer hebben) zij in Utrecht geeuthanaseerd zullen worden en hun hypofyse voor research gebruikt kan worden.
Deze honden zijn niet naar Nederland gehaald om als "leuke rariteit" in leven te houden.:rock_3

Bovendien houdt het 1 x per 3 mnd. onderzoek in Utrecht echt geen nare en/of bijzondere toeters en bellen onderzoeken in hoor! ;)
Het is een gewoon standaard onderzoek zoals ze ook bij een DA bezoek krijgen. En daarnaast wordt wat bloed afgenomen voor lab onderzoek.
Op basis van dit bloed onderzoek wordt vastgesteld of hun organen nog voldoende werken en/of de medicatie dosering bijgesteld moet worden.
Dit onderzoek is dus gewoon nodig voor de gezondheid van de dwerg!
En de uni kan zo de ontwikkeling van de verschillende dwergjes bijhouden.

En voor een eigenaar van een dwerg houdt dit onderzoek dus alleen in: 4 keer per jaar op een maandag ochtend een ritje naar Utrecht! :)

Duidelijk, bedankt voor de uitleg :)
Groet,
Patty

SenE 01-31-2012 10:03 AM

Wat sneu :?, wij zitten helaas echt helemaal vol, 5 pumi's is eigenlijk al eentje teveel. De heren (2) hier hebben al van tijd tot tijd mot. Dus heb al genoeg werk om dat in goede banen te leiden. Hoop dat er snel een baasje gevonden kan worden waar ie oud (!) mag worden.

kobesen 02-04-2012 11:59 AM

Ik sta met mijn mond vol tanden. Totally in shock :shock:.
Dit gaat echt te ver.

Azazel 02-04-2012 02:53 PM

Ach.. te ver... dit zag je van mijlenver aankomen..
Ooit heb ik in een topic op wolfhonden-online vertelt aan de baas van deze dwerg wat ik van haar vond...: http://www.wolfhonden-online.nl/foru...0&hilit=begrip

Ik vind het betreurenswaardig dat ik het woord "NITWIT" destijds niet onterecht gebruikt heb.

kobesen 02-04-2012 03:03 PM

Barry,

dat copy/paste verhaal is duidelijk. En dat de laatste tijd wel heel veel honden herplaatst worden is ook duidelijk. Wat mij zeer doet ik dat ik hier zit te rouwen om de dood van 2 van mijn beste vrienden, en ik zie andere hun "beste vrienden" als handtasjes over wolfdog in de uitverkoop plaatsen.
Kan wel janken. En dan OOK nog eens een dwergje??!!! WTF???
Waar ben je dan in eerste instantie aan begonnen. Waarom? Juist die dwergjes zouden een stabiel gezin moeten hebben, voor de rest van hun aangenomen korte leventje.
Kan niet anders zeggen: Zum Kotzen.

Azazel 02-04-2012 03:10 PM

Een dwergje... ja... maar ook gewoon een wolfhond met bijbehorende streken.
Chico gaat zijn gedrag echt niet aanpassen omdat hij dwerg is.

Zo'n hond in huis halen is waarschijnlijk zwaarder dan een normale Tsjech in huis halen.

En als je dan in het verleden al talloze keren wolfhonden hebt moeten herplaatsen vanwege ongewenst (druk me wellicht iets te zwak uit) gedrag. Afijn... je kunt er lang en breed over lullen, maar ik heb zo'n vermoeden, dat Chico niet het laatste wolfhondje zal zijn dat deze baas moet verlaten.. de tijd zal het leren.

kobesen 02-04-2012 03:15 PM

dat het te zwaar is zo'n dwergje is onzin. Dat weet je van te voren. Door de stichting Saartje wordt dat heel goed vertelt. En je weet ook dat je een zware verantwoordelijkheid hebt als je er aan gaat beginnen. En een nieuwe "gezonde reu" in huis halen kan en mag allemaal wel?
Die waarschijnlijk zo stilletjes aan over een jaartje ook weer stiekem bij een ander in huis blijkt te wonen?
Ik neem nog maar es een bak koffie, want misschien heb ik dit alles niet goed gelezen omdat ik nog niet helemaal wakker ben. Zou kunnen.

loco 02-04-2012 05:39 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 421494)
dat het te zwaar is zo'n dwergje is onzin. Dat weet je van te voren. .

Tijd is kostbaar met 2 nesten in de planning.
En daar kan je ff geen vervelende-puberende-dwerg-TSW bij gebruiken :roll:.

kobesen 02-04-2012 05:48 PM

Quote:

Originariamente inviata da loco (Messaggio 421510)
Tijd is kostbaar met 2 nesten in de planning.
En daar kan je ff geen vervelende-puberende-dwerg-TSW bij gebruiken :roll:.

nee hoor er loopt daar alweer een nieuwe reutje rond.

Azazel 02-04-2012 05:59 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 421512)
nee hoor er loopt daar alweer een nieuwe reutje rond.

Je bedoeld Yukon?

kobesen 02-04-2012 06:06 PM

geen idee hoe ie heet, zal best.

loco 02-04-2012 06:12 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 421517)
geen idee hoe ie heet, zal best.

Ja, maar dat is der toekomstige dekreu ;).
Geen dwerg waar je niks mee kan :roll:.

kobesen 02-04-2012 06:22 PM

Quote:

Originariamente inviata da loco (Messaggio 421518)
Ja, maar dat is der toekomstige dekreu ;).
Geen dwerg waar je niks mee kan :roll:.

:shock: gatver de gatver de gatver

ELISE 02-04-2012 09:57 PM

Ik sta helemaal achter..... jullie allemaal!!!!!!! Onbegrijpelijk!!!! Hoop toch dat zich snel iemand gaat melden voor Chico!!!!!!!!!!!!!

Smokey 02-04-2012 10:33 PM

Ja ook ik,sta achter jullie!
Hoop dat Chico snel een baasje krijgt waar ie oud mag worden.

kobesen 02-05-2012 12:01 PM

Quote:

Originariamente inviata da Smokey (Messaggio 421550)
Ja ook ik,sta achter jullie!
Hoop dat Chico snel een baasje krijgt waar ie oud mag worden.

bah ik wou dat Denzel een teef was. :evil:
Ik kan 99.9% met zekerheid zeggen dat het met Denzel niet goed zou gaan, omdat Chico geen pup meer is :(

Ekoetzier 02-06-2012 01:09 PM

ziekelijk gedrag

Quote:

Originariamente inviata da Azazel (Messaggio 421513)
Je bedoeld Yukon?

Hoe noemen ze die geestesziekte ook alweer als mensen zo geobsedeerd raken van iemand die ze niet mogen dat ze een soort stalkingsgedrag gaan vertonen?

En dat gaat natuurlijk achter een pc-tje heel makkelijk.

Get a life, ook al zal dat in jouw geval erg moeilijk zijn, zielig figuur.

Patty33 02-06-2012 01:18 PM

Quote:

Originariamente inviata da Ekoetzier (Messaggio 421687)
Hoe noemen ze die geestesziekte ook alweer als mensen zo geobsedeerd raken van iemand die ze niet mogen dat ze een soort stalkingsgedrag gaan vertonen?

En dat gaat natuurlijk achter een pc-tje heel makkelijk.

Get a life, ook al zal dat in jouw geval erg moeilijk zijn, zielig figuur.

Ik stel voor hier verder niet op te reageren en eventueel een nieuw topic te openen.
Feit blijft echter wel dat niet alleen Barry, maar meerdere mensen niet blij zijn, dat deze hond herplaatst wordt. En dan druk ik het dit keer netjes uit.

Feit blijft echter ook, dat deze hond herplaatst moet worden en ik hoop dat het snel gebeurd. Want feit blijft ook; op de plek waar hij nu zit, is het geen houdbare situatie (terecht of onterecht).

Groet,
Patty

Azazel 02-06-2012 01:19 PM

Quote:

Originariamente inviata da Ekoetzier (Messaggio 421687)

*voor reactie zie: http://www.wolfdog.org/forum/showthr...701#post421701, deze hond verdiend namelijk een nieuw mandje, ondanks dat mensen af en toe van mening verschillen.*

kobesen 02-07-2012 07:21 PM

ik zal em weer even naar boven halen, in nagedachtenis van zijn oude baas en dat ie in het nieuws blijft voor een betere baas :D

Tatti 02-08-2012 03:46 PM

Ik duim gewoon even voor Chico dat hij op een baasje mag botsen,
waar hij zijn toch al korte leventje mag slijten als een hondje waarvan gehouden word.

Gr
Tatiana

Ekoetzier 02-09-2012 11:19 AM

Quote:

Originariamente inviata da Patty33 (Messaggio 421689)
Ik stel voor hier verder niet op te reageren en eventueel een nieuw topic te openen.
Feit blijft echter wel dat niet alleen Barry, maar meerdere mensen niet blij zijn, dat deze hond herplaatst wordt. En dan druk ik het dit keer netjes uit.

Feit blijft echter ook, dat deze hond herplaatst moet worden en ik hoop dat het snel gebeurd. Want feit blijft ook; op de plek waar hij nu zit, is het geen houdbare situatie (terecht of onterecht).

Groet,
Patty

Patty,

Helemaal eens met het feit dat het voor het dier heel vervelend is.
Wat ook een feit is dat veel mensen die hier reageren niet op de hoogte zijn van de werkelijke reden dat het voorf de dwerg zelf beter is dat hij ergens wordt herplaatst.
De Reactie van Barry begrijp ik niet dat er uberhaupt nog mensen zijn die dat serieus nemen, hij is maar op een ding uit en dat is de fokker zwart maken, want ik lees niets anders de laatste 2 jaar dat ik hier kom.
En alleen hierom reageerde ik.
Verder wil ik nog aangeven dat het in het vervolg misschien slim zou zijn een dwerg uberhaupt niet bij "grote" tsw's te plaatsen.
Zo'n diertje weet niet dat hij fysiek erg kwetsbaar is en voelt zich gewoon een grote hond, en als hij dus behoorlijk dominant wordt tegen zijn grotere maatjes kan dat wel eens vervelend aflopen. Verstandig dat de fokker dit toch wil voorkomen dus eigenlijk.
Overigens heb ik zelf meegemaakt tijdens een wandeling dat er een van de 3 dwergjes erg vervelend bleef doen tegen onze grote meid, en gelukkig konden wij haar toen snel aan de riem doen. (en ze kon het toch heel goed met de andere dwergjes vinden, dus het lag niet echt aan onze meid)
Ik hoop dusd echt dat dit dwergje een goede plek krijgt, maar niet bij andere tsw's. (in de natuur zou zo'n diertje zich ook niet kunnne handhaven tussen grote soortgenoten).

En de beste stuurlui staan toch altijd aan wal.

kobesen 02-09-2012 11:47 AM

Quote:

Originariamente inviata da Ekoetzier (Messaggio 422073)
Patty,

Helemaal eens met het feit dat het voor het dier heel vervelend is.
Wat ook een feit is dat veel mensen die hier reageren niet op de hoogte zijn van de werkelijke reden dat het voorf de dwerg zelf beter is dat hij ergens wordt herplaatst.
De Reactie van Barry begrijp ik niet dat er uberhaupt nog mensen zijn die dat serieus nemen, hij is maar op een ding uit en dat is de fokker zwart maken, want ik lees niets anders de laatste 2 jaar dat ik hier kom.
En alleen hierom reageerde ik.
Verder wil ik nog aangeven dat het in het vervolg misschien slim zou zijn een dwerg uberhaupt niet bij "grote" tsw's te plaatsen.
Zo'n diertje weet niet dat hij fysiek erg kwetsbaar is en voelt zich gewoon een grote hond, en als hij dus behoorlijk dominant wordt tegen zijn grotere maatjes kan dat wel eens vervelend aflopen. Verstandig dat de fokker dit toch wil voorkomen dus eigenlijk.
Overigens heb ik zelf meegemaakt tijdens een wandeling dat er een van de 3 dwergjes erg vervelend bleef doen tegen onze grote meid, en gelukkig konden wij haar toen snel aan de riem doen. (en ze kon het toch heel goed met de andere dwergjes vinden, dus het lag niet echt aan onze meid)
Ik hoop dusd echt dat dit dwergje een goede plek krijgt, maar niet bij andere tsw's. (in de natuur zou zo'n diertje zich ook niet kunnne handhaven tussen grote soortgenoten).

En de beste stuurlui staan toch altijd aan wal.

De beste stuurlui staan juist niet aan wal! Dat is nu juist de reden dat ik niet aan een dwerg begonnen ben. Common sense!:evil:
Als er nou effe iemand met de brains had nagedacht VOORdat er een dwergeje in een roedel tsjechies werd gezet, had die dit waarschijnlijk al van mijlenver zien aankomen! Effe nadenken hoe dat in de natuur zou gaan........en voila! Je hebt een situatie die thuis voor 99% waarschijnlijkheid zal ontstaan!
Bingo een probleem voorkomen!

Ik wou echt dat mensen eens gingen nadenken, voordat ze in dit soort situaties verzeilt raken.

Ekoetzier 02-09-2012 12:27 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422081)
De beste stuurlui staan juist niet aan wal! Dat is nu juist de reden dat ik niet aan een dwerg begonnen ben. Common sense!:evil:
Als er nou effe iemand met de brains had nagedacht VOORdat er een dwergeje in een roedel tsjechies werd gezet, had die dit waarschijnlijk al van mijlenver zien aankomen! Effe nadenken hoe dat in de natuur zou gaan........en voila! Je hebt een situatie die thuis voor 99% waarschijnlijkheid zal ontstaan!
Bingo een probleem voorkomen!

Ik wou echt dat mensen eens gingen nadenken, voordat ze in dit soort situaties verzeilt raken.

Dat probeer ik dus ook steeds duidelijk te maken.
De vraag is alleen wie je dat moet aanrekenen, de instantie die het dier daar plaatst, of de mensen die met goede wil tig keer het halve land doorreizen voor onderzoeken, een hoop tijd insteken, en stank voor dank krijgen? Dat is het misselijkmakende hieraan.
Richt je kritiek eens op stichting Saartje dan! Maar dat durft niemand.
Ik denk dat men daar ook deze problemen niet heeft zien aankomen.

kobesen 02-09-2012 12:49 PM

Quote:

Originariamente inviata da Ekoetzier (Messaggio 422097)
Dat probeer ik dus ook steeds duidelijk te maken.
De vraag is alleen wie je dat moet aanrekenen, de instantie die het dier daar plaatst, of de mensen die met goede wil tig keer het halve land doorreizen voor onderzoeken, een hoop tijd insteken, en stank voor dank krijgen? Dat is het misselijkmakende hieraan.
Richt je kritiek eens op stichting Saartje dan! Maar dat durft niemand.
Ik denk dat men daar ook deze problemen niet heeft zien aankomen.

Beste Erik, je begint em door te krijgen 8). Fijn :).
antwoord is: Je rekent het ze BEIDE aan. 1 stichting Saar voor het niet goed nakijken in wat voor een situatie ze een dwerg plaatsen. EN 2 de fokker die er zelf nou juist verstand van zou moeten hebben die op d'r 10 vingers kon na tellen dat het gezeik gaat opleveren.
Ik zeg niet dat de bedoelingen niet goed waren. Maar er is WEER eens niet nagedacht.

Het is een dwerg! Uitschot voor de meeste wolfhonden gezien ze de zwakte in de roedel vormen. En als een wolfhond het al niet ziet als zwakkere, dan gaan ze ermee om alsof het een gezonde hond betreft.
Als ik denk hoe mijn Tsjech met de jackrussel van hiernaast omgaat en dat vergelijk met een dwergje en zijn gezondheidsproblemen, kan ik ervanuit gaan dat dat niet goed gaat komen als ik hier een dwergje neerzet! Ondanks dat Denzel het misschien als volwaardig lid ziet, kunnen ze niet samen spelen. Dat gaat veel te hard voor zo'n dwerg.
Ken uw hond!

En nu komt mijn probleem: waarom gebeuren deze dingen nou iedere keer weer???

SenE 02-09-2012 01:20 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422106)
En nu komt mijn probleem: waarom gebeuren deze dingen nou iedere keer weer???

bij dezelfde persoon :x

Ekoetzier 02-09-2012 01:24 PM

Quote:

Originariamente inviata da SenE (Messaggio 422121)
bij dezelfde persoon :x

Ach kijk, daar hebben we de concurrent die zelf ook beschreven werd in een ander artikel waar ik vanmorgen doorheen las......

Azazel 02-09-2012 01:29 PM

Quote:

Originariamente inviata da Ekoetzier (Messaggio 422122)
Ach kijk, daar hebben we de concurrent die zelf ook beschreven werd in een ander artikel waar ik vanmorgen doorheen las......

Het word mij steeds meer duidelijk Erik, dat ik..... je toch teveel aandacht heb gegeven... :twistend:

Want ipv dit te zeggen, zou je ook eens te raden kunnen gaan waarom niemand anders het hier voor je vriendin opneemt. Je hebt toch niet stiekem een romance met haar? ;-)

loco 02-09-2012 01:49 PM

Quote:

Originariamente inviata da Azazel (Messaggio 422123)
Het word mij steeds meer duidelijk Erik, dat ik..... je toch teveel aandacht heb gegeven... :twisted:

Was al bang dat je het niet door kreeg :biggrina.

Azazel 02-09-2012 01:53 PM

Quote:

Originariamente inviata da loco (Messaggio 422125)
Was al bang dat je het niet door kreeg :biggrina.

Ik ben een beetje traag (en lang) van stof af en toe... ;-)

kobesen 02-09-2012 01:58 PM

Quote:

Originariamente inviata da Azazel (Messaggio 422128)
Ik ben een beetje traag (en lang) van stof af en toe... ;-)

yup is ook 1 van die "irritante" trekjes van je :rock_3.

Azazel 02-09-2012 01:58 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422129)
yup is ook 1 van die "irritante" trekjes van je :rock_3.

Dank u.. :)

kobesen 02-09-2012 02:01 PM

Quote:

Originariamente inviata da Azazel (Messaggio 422130)
Dank u.. :)

Alstu
inkoppertje van eerdere posts over of je irritant bent etc.

denk zal het maar effe uitleggen :) 8)

Maareh ondanks je irritante trekjes................heppie soms wel gelijk :twisted:

Azazel 02-09-2012 02:05 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422131)
heppie soms wel gelijk :twisted:

Maar dan wel maar heeeeeeel soms. :)

@iedereen: wellicht kunnen "we" dit soort dingen beter even copy/pasten en in een ander topic plaatsen?
Chico zoekt namelijk een nieuw baasje.... daar ging het topic over.

loco 02-09-2012 02:18 PM

Ik vind dat een dwerg makkelijk bij grotere honden kan.
Zo ook bij 1 of meerdere TSW's ;-).
Er zijn meerdere TSW-dwergen in Europa die tussen een 1 of meerdere TSW's leven :rock_3.

Azazel 02-09-2012 02:32 PM

Quote:

Originariamente inviata da loco (Messaggio 422134)
Er zijn meerdere TSW-dwergen in Europa die tussen een 1 of meerdere TSW's leven :rock_3.

Kan mijnsinziens ook prima, het geeft wellicht iets meer uitdaging tijdens de opvoeding. Maar dat is altijd zo met meerdere honden in een roedel.

kobesen 02-09-2012 04:23 PM

Quote:

Originariamente inviata da loco (Messaggio 422134)

MIts je rustige honden hebt, en niet zo'n mongool als ik heb. Vergeet niet dat een dwergje slechte ruggewervels en nekwervels heeft etc. Kan minder hebben dan een gezonde jack russel in zelfde formaat.
En zet er dan ZEKER GEEN andere jonge hond van het zelfde geslacht bij..............

kobesen 02-13-2012 10:28 AM

ff maar weer omhoog halen, zal nog geen nieuw tehuis zijn voor Chico ben ik bang. :(

Ekoetzier 02-13-2012 10:43 AM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422555)
ff maar weer omhoog halen, zal nog geen nieuw tehuis zijn voor Chico ben ik bang. :(

Ik vind het echt heel zielig voor dat diertje.
Ik dacht nogwel dat er hier zoveel mensen het beste met hem voor hadden als ik al die reacties zo lees.
Is er dan niemand die hem bij een teefje kan plaatsen ofzo?

Tatti 02-13-2012 10:54 AM

Tanja heeft mensen die interesse in Chico hebben, maar ze screent eerst uitgebreid en wil met de mensen kennis maken.

Het is dus niet zo omdat zich hier niemand meld als zijnde nieuwe baas, iedereen het beestje maar aan zijn lot overlaat :)

Gr
Tatiana

Ekoetzier 02-13-2012 10:58 AM

Quote:

Originariamente inviata da Tatti (Messaggio 422562)
Tanja heeft mensen die interesse in Chico hebben, maar ze screent eerst uitgebreid en wil met de mensen kennis maken.

Het is dus niet zo omdat zich hier niemand meld als zijnde nieuwe baas, iedereen het beestje maar aan zijn lot overlaat :)

Gr
Tatiana

Tatti,

Dit vind ik wel fijn om te horen.
Ook fijn dat er goed gescreend wordt. Zolas ik het verhaal ken is het dier beter af ergens waar geen reu is, omdat hij zelf ook dominant gedrag begint te vertonen. ( doen toch alle reuen in min of meerdere mate :p )

Groetjes,
Erik.

kobesen 02-13-2012 11:03 AM

Quote:

Originariamente inviata da Ekoetzier (Messaggio 422561)
Ik dacht nogwel dat er hier zoveel mensen het beste met hem voor hadden als ik al die reacties zo lees.

Als mijn reu een teef was geweest had ik niet eens geaarzeld Erik. Geloof me.
Ik weet dat het bij Denzel niet gaat, omdat ondanks dat hij de reu waarschijnlijk gewoon accepteerd, er veel te ruig mee gaat spelen. Ik heb hier verschillende reuen in huis gehad van vrienden om een dag op te passen of een weekend en dat gaat prima met denzel. Ik ben gewoon veel te bang dat die dwerg het met zijn nek en rug hier niet gaat overleven.

De dwerg zou bij een rustige teef of reu geplaatst moeten worden. Waarbij er wel gespeelt word, maar dan op een rustige manier. Bij een ras dat van nature niet echt dominant is. Of bij een oudere hond die over het algemeen wat rustiger zijn.

Ekoetzier 02-13-2012 11:31 AM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422565)
Als mijn reu een teef was geweest had ik niet eens geaarzeld Erik. Geloof me.
Ik weet dat het bij Denzel niet gaat, omdat ondanks dat hij de reu waarschijnlijk gewoon accepteerd, er veel te ruig mee gaat spelen. Ik heb hier verschillende reuen in huis gehad van vrienden om een dag op te passen of een weekend en dat gaat prima met denzel. Ik ben gewoon veel te bang dat die dwerg het met zijn nek en rug hier niet gaat overleven.

De dwerg zou bij een rustige teef of reu geplaatst moeten worden. Waarbij er wel gespeelt word, maar dan op een rustige manier. Bij een ras dat van nature niet echt dominant is. Of bij een oudere hond die over het algemeen wat rustiger zijn.

Ik kan me hier zeker in plaatsen.
Maar ik zelf zou bv ook geen dwergteefje kunnen hebben. Onze teef kan op bijeenkomsten echt heel lief spelen met de dwergjes (ze staat op veel foto's op de site van de TWK samen met dwergjes) maar ze is soms ontzettend ruig, Ik heb soms wel eens medelijden met onze reu, die fysiek toch echt veel sterker is, maar die krijgt af en toe op zijn kop van haar joh. En in huis is ze heel dominant tegen andere honden, terwijl de reu precies andersom is, die vind het hier in huis wel best, maar loopt buiten de macho uit te hangen :)

kobesen 02-13-2012 11:39 AM

Quote:

Originariamente inviata da Ekoetzier (Messaggio 422574)
Ik kan me hier zeker in plaatsen.
Maar ik zelf zou bv ook geen dwergteefje kunnen hebben. Onze teef kan op bijeenkomsten echt heel lief spelen met de dwergjes (ze staat op veel foto's op de site van de TWK samen met dwergjes) maar ze is soms ontzettend ruig, Ik heb soms wel eens medelijden met onze reu, die fysiek toch echt veel sterker is, maar die krijgt af en toe op zijn kop van haar joh. En in huis is ze heel dominant tegen andere honden, terwijl de reu precies andersom is, die vind het hier in huis wel best, maar loopt buiten de macho uit te hangen :)

over het algemeen is denzel heel rustig met zwakkere dieren.
zie hier het bewijs http://www.youtube.com/watch?v=Vm0LqgyppMs

Maar er zou maar eens een verkeerde beweging worden gemaakt of zoiets. Ik durf het gewoon niet aan.

gerard&monique 02-13-2012 02:41 PM

Ik kan natuurlijk alleen voor Coco spreken.
Toen Coco en haar zusje naar Nederland kwamen was het nekwervel probleem nog niet in deze mate bekend. In zovere hebben de zusjes bij gedragen aan het onderzoek en weer een nieuwe weg geopend.
Coco speelt met Lupo en Mizar en dat kan er best lomp aan toe gaan ook Yahzi is hier nu op vakantie en ook die gaat niet altijd even zachtzinnig met haar om. Dit corrigeren wij expres niet omdat ook Coco moet leren wat haar plaats in de roedel is en hoe ver zij kan gaan.
Verder zijn Monique en ik van mening dat ze een zo normaal mogelijk leven moet lijden en niet als een kasplantje behandeld moet worden. Dus gewoon lekker springen, rennen, vallen, spelen en weer opstaan. Mocht dit betekenen dat op een zekere dag haar nek dan toch parten speelt heeft ze misschien een kort maar wel een fijn leven gehad.
Ik zou dus zeggen de nek afwijking hoeft niemand tegen te houden Chico op te nemen. Hopelijk vindt hij snel een plaatsje hij is nog jong en dus nog kneedbaar bedenk wel hoe klein ze ook zijn het blijven echte TsW´s maar door hun afmeting wel makkelijker te corrigeren.;)

Gerard

Smokey 02-13-2012 04:06 PM

Quote:

Originariamente inviata da Ekoetzier (Messaggio 422561)

Ik heb hier wel een Tsjechenteef maar ...........
ook 1 volwassen Tsjechenreu en 1 volwassen Saarloosreu.
Dit roedeltje gaat prima met elkaar hier in huis,dan ga ik geen risico lopen om daar een dwergje tussen te zetten.
Hoe graag ik het beestje ook zou willen helpen.

Ik moet mijn verstand gebruiken!

Duim voor een goed thuis voor Chico!

witteherder 02-13-2012 04:36 PM

Er zal zich wel iemand aanmelden die door de screening heen komt.
Maar hij is NIET zielig.
Althans zo moet hij dan toch niet behandeld worden.
Ten eerste is hij een hond en ten tweede een Tsjech en zo zal hij zich gedragen.
Het dier zelf weet immers niet beter.
De omstandigheden zijn misschien dan wel "zielig" maar hij dient gewoon behandeld te worden als hond en zeker als Tsjech.

kobesen 02-13-2012 08:18 PM

Ja hartstikke leuk allemaal hoor het niet zielig vinden etc. Maar je hebt met een ongezonde hond te maken. Dat ie als kasplantje behandeld moet worden is grootsmogelijke onzin. Maar dat je er gewoon voor zichtig mee moet zijn zeker! En problemen gaan opzoeken is dus gewoon weg stom.
Je gaat een hond met HD D toch ook niet 40 km mee laten fietsen of trappen laten lopen onder het mom van, heeft ie een leuk leven gehad en we hebben hem als een gewone hond behandeld. :evil:
Een hond kan ook een geweldig leven hebben, door met een rustige hond te spelen etc. Dwerg is al druk genoeg van zichzelf.
En je weet net zo goed als ik, tsjechies zijn niet het soort honden dat ik met bovenstaande bedoel.

witteherder 02-13-2012 11:47 PM

Nogmaals ik zeg alleen dat hij denkt als een hond en dat hij als hond behandeld moet worden.
Uiteraard houd je wel rekening met zijn gebreken.

Tatti 02-14-2012 06:47 AM

Ik denk dat Witteherder bedoelt dat de mensen graag als ze Chico zijn puppenuiterlijk zien gaan denken, och schattig kelin pupje, maar dat is hij dus niet en behandel je hem als deze kom je bedrogen uit.

Automatisch denken de mensen dan ook pupje mag dit nog niet, pupje mag dat nog niet, maar Chico mag en kan alles, natuurlijk met mate maar hij kan en mag meer als een echte pup.

Hij begint nu te patsen zoals ik begrepen heb en een baas zal dus moeten gaan denken over een alternative mannier om hem tegen te houden waarbij deze niet aan zijn nek loopt te sleuren ed.
In Chico zijn koppie is hij een gewone reu die dat ook kenbaar wil maken tegenover andere reuen, maar hij bezit niet de kracht om dat ook te doen.

De mensen die hem gaan opvangen zullen dus een heel arsenaal trukjes uit de kast moeten gaan halen nu Chico zichzelf "De man" vind, om hem op een voor hem aangepaste wijze te trainen en op te voeden.

Gr
Tatiana

witteherder 02-14-2012 09:11 AM

Quote:

Originariamente inviata da Tatti (Messaggio 422673)
Ik denk dat Witteherder bedoelt dat de mensen graag als ze Chico zijn puppenuiterlijk zien gaan denken, och schattig kelin pupje, maar dat is hij dus niet en behandel je hem als deze kom je bedrogen uit.

Automatisch denken de mensen dan ook pupje mag dit nog niet, pupje mag dat nog niet, maar Chico mag en kan alles, natuurlijk met mate maar hij kan en mag meer als een echte pup.

Hij begint nu te patsen zoals ik begrepen heb en een baas zal dus moeten gaan denken over een alternative mannier om hem tegen te houden waarbij deze niet aan zijn nek loopt te sleuren ed.
In Chico zijn koppie is hij een gewone reu die dat ook kenbaar wil maken tegenover andere reuen, maar hij bezit niet de kracht om dat ook te doen.

De mensen die hem gaan opvangen zullen dus een heel arsenaal trukjes uit de kast moeten gaan halen nu Chico zichzelf "De man" vind, om hem op een voor hem aangepaste wijze te trainen en op te voeden.

Gr
Tatiana

Dank je.
Jij hebt hem begrepen
Aan de andere kant...ik had het beter moeten uitleggen hoe ik het bedoelde
Zo dus

kobesen 02-14-2012 08:12 PM

Quote:

Originariamente inviata da witteherder (Messaggio 422675)
Dank je.
Jij hebt hem begrepen
Aan de andere kant...ik had het beter moeten uitleggen hoe ik het bedoelde
Zo dus

Das idd duidelijk.
Het kwam over op mij dat je Chico gewoon lekker als gezonde hond moest behandelen.

witteherder 02-14-2012 09:49 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422738)
Das idd duidelijk.
Het kwam over op mij dat je Chico gewoon lekker als gezonde hond moest behandelen.

Nee zeker niet
Is dat ook weer uit de lucht

Puma 02-15-2012 02:20 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422645)
Ja hartstikke leuk allemaal hoor het niet zielig vinden etc. Maar je hebt met een ongezonde hond te maken. Dat ie als kasplantje behandeld moet worden is grootsmogelijke onzin. Maar dat je er gewoon voor zichtig mee moet zijn zeker! En problemen gaan opzoeken is dus gewoon weg stom.
Je gaat een hond met HD D toch ook niet 40 km mee laten fietsen of trappen laten lopen onder het mom van, heeft ie een leuk leven gehad en we hebben hem als een gewone hond behandeld. :evil:
Een hond kan ook een geweldig leven hebben, door met een rustige hond te spelen etc. Dwerg is al druk genoeg van zichzelf.
En je weet net zo goed als ik, tsjechies zijn niet het soort honden dat ik met bovenstaande bedoel.

Lekker kort door de bocht?

Misschien moet je eens op bezoek gaan bij Gerard en Monique, dan kun je een en ander zelf aanschouwen, voor je zo dom reageert.

kobesen 02-16-2012 08:51 PM

Quote:

Originariamente inviata da Puma (Messaggio 422798)
Lekker kort door de bocht?

Misschien moet je eens op bezoek gaan bij Gerard en Monique, dan kun je een en ander zelf aanschouwen, voor je zo dom reageert.

nou sorry hoor, maar dat is zeker niet dom reageren, meer gezond nadenken.
Zou je ook es moeten doen voor je zo'n reactie plaatst. Maar ga gerust verder met een dwerg als gezonde hond beschouwen. Lijkt me heel verantwoord.

Puma 02-17-2012 11:33 AM

Zoals wellicht bekend, zijn Tsjechen zeer behendige honden, soms houdt je je hart vast, wanneer ze door de bossen en vlak langs de bomen rennen. Er zijn dan ook gevallen bekend, van Tsjechen, die hun nek breken, wanneer ze onverwacht toch tegen de boom knallen.

Is het dan niet beter om Tsjechen voorzichtigheidshalve maar niet te laten rennen door de bossen?

Gewoon als voorbeeld.

Gerard en Monique zijn al decennialang hondeneigenaren, die met veel zorg, liefde en verantwoordelijkheid hun honden behandelen en leiden.

Professor Kooistra zelf, de specialist, die de dwergen onderzoekt, geeft zelf aan de dwergen een zo normaal als mogelijk leven te laten leiden, ook met gezonde honden erbij.

Al met al, zou het dan misschien niet zo zijn, dat eenieder, die zich met Coco bezighoudt, misschien toch wel heel goed weet, wat zij doen en wat het risico is?

Zou jij, kobesen, die Coco nog nooit hebt mogen bewonderen in zijn sociale omgeving, misschien niet toch een beetje overdreven en zonder enige kennis, danwel inzicht, reageren?

Zoals al eerder gesteld, ga eens op bezoek en oordeel dan.

Op een website van alles schreeuwen is 'een beetje dom', zoals Maxima zo mooi kan zeggen.

kobesen 02-17-2012 02:15 PM

Quote:

Originariamente inviata da Puma (Messaggio 422926)
Zoals wellicht bekend, zijn Tsjechen zeer behendige honden, soms houdt je je hart vast, wanneer ze door de bossen en vlak langs de bomen rennen. Er zijn dan ook gevallen bekend, van Tsjechen, die hun nek breken, wanneer ze onverwacht toch tegen de boom knallen.

Is het dan niet beter om Tsjechen voorzichtigheidshalve maar niet te laten rennen door de bossen?

Gewoon als voorbeeld.

Gerard en Monique zijn al decennialang hondeneigenaren, die met veel zorg, liefde en verantwoordelijkheid hun honden behandelen en leiden.

Professor Kooistra zelf, de specialist, die de dwergen onderzoekt, geeft zelf aan de dwergen een zo normaal als mogelijk leven te laten leiden, ook met gezonde honden erbij.

Al met al, zou het dan misschien niet zo zijn, dat eenieder, die zich met Coco bezighoudt, misschien toch wel heel goed weet, wat zij doen en wat het risico is?

Zou jij, kobesen, die Coco nog nooit hebt mogen bewonderen in zijn sociale omgeving, misschien niet toch een beetje overdreven en zonder enige kennis, danwel inzicht, reageren?

Zoals al eerder gesteld, ga eens op bezoek en oordeel dan.

Op een website van alles schreeuwen is 'een beetje dom', zoals Maxima zo mooi kan zeggen.

Een zo normaal mogelijk leven is nog altijd geen normaal leven. En als bij Gerard en Monique het spelen er niet te ruig aan toe gaat is dat prima. Hebben ze dan mazzel mee. Ik persoonlijk zou het niet op mijn geweten willen hebben, als het mis zou gaan. Das mijn mening. Sinds wanneer zijn meningen dom?:stupid
Want klaarblijkelijk gaat het niet bij iedereen goed.........met tsjechen.......:roll:.
Enneh ik ga bij niemand meer op bezoek van het wolfhonden wereldje, nog dat ik uberhaubt met activiteiten ooit nog mee zal doen. Dat heb ik jaren geleden al afgezworen.
En je mag me best Kim noemen hoor. Doet de rest hier ook.

Ekoetzier 02-17-2012 04:05 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422946)
Enneh ik ga bij niemand meer op bezoek van het wolfhonden wereldje, nog dat ik uberhaubt met activiteiten ooit nog mee zal doen. Dat heb ik jaren geleden al afgezworen.
En je mag me best Kim noemen hoor. Doet de rest hier ook.

Kun je ook aangeven wat daar de reden van is?
Ben wel benieuwd eigenlijk waardoor dat zo is gekomen.
Ikzelf kom bij diverse mensen uit het wolfhondenwereldje, en ze zijn stuk voor stuk allemaal heel erg vriendelijk en netjes.
Iets wat ik op het forum toch een beetje mis, het lijkt hier wel haat en neid met enige regelmaat.
Echt ik vind wat hier gebeurt niet echt een afspiegeling van wat ik de laatste 2 jaren ben tegengekomen, daarom kom ik hier ook maar niet te vaak overigens.

Puma 02-17-2012 04:30 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 422946)
Sinds wanneer zijn meningen dom?:stupid

Ik zeg niet, dat je een domme mening hebt, ik stelde, dat oordelen, zonder de situatie daadwerkelijk in realiteit te kennen, 'een beetje dom is'.

gerard&monique 02-18-2012 09:58 PM

Eigenlijk wilde ik niet meer reageren maar doe het toch.

Een hond altijd aan de lijn uitlaten als dit niet nodig is.
Een hond dus niet lekker laten rennen en spelen zodat hij/zij zijn energie kwijt kan.

Een hond niet laten leren met andere honden om te gaan.
Een hond dus niet socialiseren.

Een hond niet laten leren wat zijn plaats in de roedel is.
Een hond die dus onhebbelijk dominant gedrag naar andere honden gaat vertonen hij/zij wordt immers altijd gesteund door de baas.

Een hond niet de basis commando's aanleren.
Een hond dus die nergens anders naar toe kan als dit onverhoopt nodig is omdat hij niet opgevoed is en niet luistert.

Het uiteindelijke resultaat dus een dominante, vervelende niet opgevoede probleem hond.

Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Dan liever al deze dingen wel doen waarbij ze misschien een lang en gelukkig leven kan lijden.
En met een beetje pech (een volgens dr Kooistra een verwaarloosbare kleine kans) misschien op een dag in een keer het licht uit gaat. Dat zal ons dan veel pijn en verdriet bezorgen.

Maar lang niet zoveel pijn en verdriet om uiteindelijk de eigenaar te zijn van een onhandelbare niet herplaatsbare hond die we dan misschien moeten laten inslapen omdat ze binnen onze roedel en leef omgeving niet te handhaven is.

Gerard

Azazel 02-19-2012 08:12 PM

Een dwerg is een hond. En die dien je zoals elke hond op te voedden.
Een dwerg weet niet dat hij dwerg is, wel dat hij een hond is.

Ofwel, met een dwerg doe je de normale dingen die je ook met een normale hond zou doen. Wat dat betreft kan ik me helemaal vinden in het stukje van Gerard.

Ga je je hond als een zielig gevalletje behandelen en behoedt je hem voor alle dingen die fout "zouden" "kunnen" gaan, dan maakt je hond daar misbruik van, want onbewust "wellicht" zet je hem op een voetstuk, ofwel hoger in de rangorde.

Lijkt me niet handig… zeker niet als je meerdere honden hebt.
Maar daar hoeft je hond dan weer geen dwerg voor te zijn. ;-)

ennuh.. hiervoor hoef je niet over ervaring te beschikken... deze mening kan ook ontstaan door er "common sense" op los te laten.. ;)

Tanja 02-25-2012 07:02 PM

update over Chico (Carinoso):
Vind het heel jammer dat mensen nu het fout is gegaan in het gastgezin allemaal commentaar leveren op het gastgezin en op de plaatsingscriteria van Stichting Saartje. niemand heeft de moeite genomen om dat vooraf te doen toen de plaatsing aan de orde was.... Vervolgens zegt iedereen dat ze de hond niet kunnen opvangen omdat het niet goed zou gaan met de al aanwezige honden. dan hebben jullie toch hetzelfde probleem als het gastgezin of zie ik dat nu verkeerd?
Gelukkig hebben 2 ervaren mensen zich gemeld als mogelijk nieuw gastgezin. Ik heb ook geleerd (Chico was de eerste hond die wij plaatsten) de screening is flink aangescherpt.
Inmiddels blijkt de afwijking aan de halswervels gevaarlijker dan gedacht. Voordat er van enige plaatsing sprake kan zijn wordt de kwetsbaarheid van de hond eerst verder onderzocht. Blijkt de hond extreem kwetsbaar, dan blijft hij zo lang als mogelijk bij ons omdat wij de neurologische klachten vaker hebben gezien en dus eerder zullen herkennen.
Zijn gedrag: Chico zou zich dominant opstellen en zelfs vechten met de andere honden, en agressief zijn tegenover de buurman en bezoek. hij is nu 2 weken bij ons, en wij zien uitsluitend een heel onzekere/angstige hond in vreemde situaties. hier in huis/op het erf is hij absoluut sociaal tegenover 7 andere honden. Ook in het bos tegenover vreemde honden geen dominantie te bekennen. vreemde mensen is hij ronduit bang voor, maar na enige tijd overwint zijn nieuwsgierigheid. of het bij ons is of elders, het zal lang duren voordat hij die extreme angst/onzekerheid kwijt is.

Puma 02-25-2012 09:20 PM

Goed dit te lezen, Tanja, en ja, ik kan mij geheel vinden in je gedachte. Achteraf die grote mond is allemaal zo makkelijk.

Ik hoop, dat Chico een goed huis gaat vinden.

loco 02-25-2012 09:54 PM

WTF :shock: ???
Quote:

Originariamente inviata da Tanja (Messaggio 423882)
niemand heeft de moeite genomen om dat vooraf te doen toen de plaatsing aan de orde was....

Ik denk dat er van te voren op het forum hier genoeg over is gezegd.
En ook nog tijdens de plaatsing.

Maar ook toen de tijd werd het allemaal afgedaan, als een grote mond :roll:.

Tanja 02-25-2012 10:13 PM

Ik kom zelden op Fora, dus een directe reactie was zinvoller geweest.
en nee, ik ben niet blij zoals ik de hond nu terug gekregen heb. een hond die zo onzeker is voelt zich niet fijn, en het is nu eerste prioriteit om daar verandering in te brengen. niettemin weet ik dat het moeilijk kan zijn om een roedel honden in het gareel te houden. Iedereen maakt fouten, het verschil zit `m in de manier hoe je daarmee omgaat. Als het mis gaat in een roedel kan alleen de leider dat oplossen. Maar dan moet je wel zelf kunnen en willen veranderen. het is niet de schuld van de hond, en daarom vind ik het niet terecht om een hond dan maar weg te doen.

loco 02-25-2012 10:59 PM

Quote:

Originariamente inviata da Tanja (Messaggio 423909)
Ik kom zelden op Fora,.

Tsja als we dat van te voren hadden geweten :?.
Maar daar ga je helaas niet vanuit, juist omdat er zoveel over stichting Saartje hier op het forum werd geplaatst.
Quote:

het is niet de schuld van de hond,

Ik denk dat er hier ook maar heel erg weinig mensen zijn, die geloven dat het aan de hond ligt.
Maar het is triest dat het weer ten koste van een hond gaat :cry:.

Maar ik wens je het beste met en voor Chico ;-).

Azazel 02-26-2012 08:54 AM

(_edit_) : http://www.youtube.com/watch?v=MvsP-...eature=related

Tanja 02-26-2012 10:33 AM

weet niet of deze reactie voor mij is bedoeld of voor `loco`, maar er staat alleen al in dit topic van jouw hand behoorlijk veel commentaar op dit opvangadres. wie is hier nu de stoker/zielig persoon met achteraf een grote mond?
als jullie destijds het opvangadres ongeschikt vonden, dan had je rechtstreeks contact moeten opnemen. vind een forum nu niet de plaats om dat soort dingen te bespreken, maar jullie hebben er kennelijk geen moeite mee om anderen in het openbaar `af te zeiken`
ik heb op dit forum nog nooit iets geplaatst over het opvangadres en ga dat ook niet doen. dit gedraai en met het vingertje naar anderen wijzen is nu precies waarom ik mij over het algemeen niet bemoei op fora. herplaatsen gebeurt nu eenmaal, niet iedereen kan de vrede in de roedel bewaren cq herstellen, daar is dit opvangadres niet enig in als ik de reacties zo bekijk.
dat ik nu wel even aanwezig ben op dit forum komt omdat ik werd gewezen op deze discussie, en ik walg er inmiddels ook al weer van. `De Groeten`

Azazel 02-26-2012 11:12 AM

Azazel 02-26-2012 01:37 PM

Azazel 02-26-2012 01:37 PM

((_edit_)) : http://www.youtube.com/watch?v=MvsP-...eature=related

kobesen 03-04-2012 12:53 AM

Quote:

update over Chico (Carinoso): Vervolgens zegt iedereen dat ze de hond niet kunnen opvangen omdat het niet goed zou gaan met de al aanwezige honden. dan hebben jullie toch hetzelfde probleem als het gastgezin of zie ik dat nu verkeerd?

idd!
Quote:

Gelukkig hebben 2 ervaren mensen zich gemeld als mogelijk nieuw gastgezin. Ik heb ook geleerd (Chico was de eerste hond die wij plaatsten) de screening is flink aangescherpt.

daar ben ik blij mee
Quote:

Inmiddels blijkt de afwijking aan de halswervels gevaarlijker dan gedacht. Voordat er van enige plaatsing sprake kan zijn wordt de kwetsbaarheid van de hond eerst verder onderzocht. Blijkt de hond extreem kwetsbaar, dan blijft hij zo lang als mogelijk bij ons omdat wij de neurologische klachten vaker hebben gezien en dus eerder zullen herkennen.

Zoals ik steeds heb lopen roepen hier, Maareh nee joh, lekker laten rondrennen en spelen met gezonde volwassen honden joh! Gewoon lekker als gezonde hond behandelen joh!
Gek he dat ik dit steeds denk bij die zogenaamde kenners hier :stupid

Quote:

Zijn gedrag: Chico zou zich dominant opstellen en zelfs vechten met de andere honden, en agressief zijn tegenover de buurman en bezoek. hij is nu 2 weken bij ons, en wij zien uitsluitend een heel onzekere/angstige hond in vreemde situaties. hier in huis/op het erf is hij absoluut sociaal tegenover 7 andere honden. Ook in het bos tegenover vreemde honden geen dominantie te bekennen. vreemde mensen is hij ronduit bang voor, maar na enige tijd overwint zijn nieuwsgierigheid. of het bij ons is of elders, het zal lang duren voordat hij die extreme angst/onzekerheid kwijt is.

klinkt mij niet raar in de oren bovenstaande. Die had ik al op mijn lijstje aannamens: angst.

kobesen 03-04-2012 01:00 AM

Quote:

Originariamente inviata da Azazel (Messaggio 423128)
Een dwerg is een hond. En die dien je zoals elke hond op te voedden.
Een dwerg weet niet dat hij dwerg is, wel dat hij een hond is.

Ofwel, met een dwerg doe je de normale dingen die je ook met een normale hond zou doen. Wat dat betreft kan ik me helemaal vinden in het stukje van Gerard.

Ga je je hond als een zielig gevalletje behandelen en behoedt je hem voor alle dingen die fout "zouden" "kunnen" gaan, dan maakt je hond daar misbruik van, want onbewust "wellicht" zet je hem op een voetstuk, ofwel hoger in de rangorde.

Lijkt me niet handig… zeker niet als je meerdere honden hebt.
Maar daar hoeft je hond dan weer geen dwerg voor te zijn. ;-)

ennuh.. hiervoor hoef je niet over ervaring te beschikken... deze mening kan ook ontstaan door er "common sense" op los te laten.. ;)

bullshit, als je een dwerg in een gezin met een labrador van 12 jaar plaatst kun je hem lekker zijn gang laten gaan.
Maar stop je em in een roedel met 4 tsjechen en dan ook nog het IQ van een naaktslak hebben en er een reu bij zetten, ben je in mijn ogen echt een idioot.
HET IS GEEN GEZONDE HOND FFS!
ik zeg niet dat je hem als een teer poppetje moet gaan behandelen in zijn goude kooitje, maar je kunt dingen VOORKOMEN!
Tenminste als je je brains gebruikt. Gelijk kun je dan de hond ook een volwaardig honds leven geven. Helaas is het hierzo op het forum of wit, of zwart.
Ik hoop dat stichting saar in de toekomst betere gezinnen krijgt voor hun dwergjes.

kobesen 03-04-2012 01:10 AM

Quote:

Ik kom zelden op Fora, dus een directe reactie was zinvoller geweest.
en nee, ik ben niet blij zoals ik de hond nu terug gekregen heb. een hond die zo onzeker is voelt zich niet fijn, en het is nu eerste prioriteit om daar verandering in te brengen. niettemin weet ik dat het moeilijk kan zijn om een roedel honden in het gareel te houden. Iedereen maakt fouten, het verschil zit `m in de manier hoe je daarmee omgaat. Als het mis gaat in een roedel kan alleen de leider dat oplossen. Maar dan moet je wel zelf kunnen en willen veranderen. het is niet de schuld van de hond, en daarom vind ik het niet terecht om een hond dan maar weg te doen.

het is absoluut niet de schuld van de hond! Is het uberhaubt nooit, dwerg of niet. Het zijn de mensen die graag in de belangstelling willen staan en zo een hond aanschaffen en dan onder het mom dwerg is de aanstichter hun pas aangeschafte fokreu kunnen behouden. Kost namelijk geld als de fokreu het huis uit moet. En oooooooooooh er zou maares geen geld binnen komen van nestjes.

Mijn eerste reactie wastoen ik hoorde dat chico in dit "gast gezin " kwam: WTF dat meen je niet, dies gek.
allereerste wat uit mijn mond kwam. Wat had ik moeten doen. Jullie van stichting Saar bellen?? Ik heb gehoord dat ..... een dwerg heeft? Iemand moet em daar weghalen? Want er zijn teveel honden etc? En in de toekomst zijn ze daar zo dom om er een reu bij te zetten?
Hadden jullie em dan weggehaald?

er was nog een "gastgezin" met veel honden. Waar jullie een dwerg hebben geplaatst. Die dwerg is helaas al overleden. Waarschijnlijk niet het gevolg van spelen of iets, dat durf ik niet te zeggen, was er niet bij. Maar dat zijn al 2 gezinnen met een huis vol honden.
Ben ik dan als leek de enige die hier vraagtekens bij zet?

kobesen 03-04-2012 01:26 AM

Quote:

Originariamente inviata da Puma (Messaggio 422957)
Ik zeg niet, dat je een domme mening hebt, ik stelde, dat oordelen, zonder de situatie daadwerkelijk in realiteit te kennen, 'een beetje dom is'.

Quote:

i rest my case.8)
en dan zeggen dat het dom is. Bescheur me hier.

Azazel 03-04-2012 02:09 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 424511)
bullshit

Het is ook mijn mening, dat jij dat bullshit vind, daar kan ik mee leven. :twisted:

kobesen 03-04-2012 02:59 PM

Quote:

Originariamente inviata da Azazel (Messaggio 424556)
Het is ook mijn mening, dat jij dat bullshit vind, daar kan ik mee leven. :twisted:

ja en gelukig lees je de rest niet :shock:

Azazel 03-04-2012 03:08 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 424565)
ja en gelukig lees je de rest niet :shock:

Dat is te hoog gegrepen voor mijn intellect.. ;)

Puma 03-04-2012 08:17 PM

Quote:

Originariamente inviata da kobesen (Messaggio 424519)
i rest my case.8)
en dan zeggen dat het dom is. Bescheur me hier.

Je kunt je bescheuren, zoveel als je wilt, maar je zit er wel naast. Mijn reactie over het feit, dat je oordeelde, zonder de realiteit te kennen, verwees niet naar de halswervels van Chico, maar naar je oordeel over Gerard en Monique en de manier, waarop zij met Coco omgaan.

mijke 03-13-2012 05:27 PM

Hier nog een wat verlate reactie vanwege slecht internet bereik.

Naast mijn "bling bling Anita" heb ik ook een dwerg TsW. En ook zij wordt behandeld in Utrecht en is onderdeel van het research project.
Behalve medicatie houd ik op geen enkele wijze rekening met haar handicap. Zij heeft dus net zo'n honds bestaan als Chezka! ;-)
Yazhi is ook een behoorlijk drukke en dominante dame :) En de correcties die zij van andere honden krijgt zijn dan ook vaak zeer terecht!

Van te voren wist ik dat zij een dwerggroei "handicap" had en dat het onduidelijk is hoe lang wij van haar mogen/kunnen genieten....
Maar tot die tijd mag ze van ons gewoon een vrolijk TsW leven leiden!

Mocht haar handicap haar op welke wijze dan ook gaan beperken in haar bestaan, dan zal zij in Utrecht geeuthanaseerd worden. Want voor de voortgang van het research project heeft de universiteit later ook de hypofyses van dwergen nodig.

En natuurlijk zullen er mensen zijn die hier anders over denken :)
Maar laten we elkaar de ruimte geven om er verschillende meningen op na te houden!
Want er zijn nog steeds altijd meerdere wegen die naar Rrome leiden :)

Azazel 03-13-2012 11:08 PM

Sommige mensen weten alles precies goed te zeggen...
En daar ben ik soms best jaloers op.. ;-)

Gr,
Barry

loco 07-15-2012 10:49 AM

Beetje jammer dat na alles wat er wel vermeld en verteld is.....het allerlaatste bericht achterwege word gelaten :(.
Maar bij deze....voor de hond himself...........

....Chico......... R.I.P.........

wolfwoman-stefanie 07-15-2012 11:35 PM

De dag na het overlijden van Chico kreeg ik een mailtje hierover,
maar aangezien ik geen eigenaar ben,
voelde ik me niet geroepen om dit hier te melden.

Waar ik altijd zo bang voor was, wat bij ons ook zeker gebeurt zou zijn,
is hem nu dus ook noodlottig geworden.
Helaas is dit ook een afwijking van deze ziekte en kan geen enkele eigenaar dit voorkomen !!
Maar dit bevestigd nogmaals mijn mening dat ik toen niet voor mezelf,
maar voor het welzijn van de hond heb gekozen !!!!
Hierbij wil ik het onderwerp Chico (voor mij) dan ook afsluiten
Er zullen altijd meer meningen zijn in de wereld, dus ook hier....

CHICO RIP, en ik hoop dat je achter de regenboog
geen pijn meer hebt en net zo'n vrolijke Doerak
bent als de tijd die je bij mij woonde,
http://img3.imageshack.us/img3/2323/regenboogbruga.jpg

kobesen 07-16-2012 08:16 PM

Quote:

Originariamente inviata da wolfwoman-stefanie (Messaggio 434747)
De dag na het overlijden van Chico kreeg ik een mailtje hierover,
maar aangezien ik geen eigenaar ben,
voelde ik me niet geroepen om dit hier te melden.

dit vind ik te ziek voor woorden.

Tatti 07-17-2012 05:45 AM

R.I.P. Chico

Gr
Tatiana

mijke 07-17-2012 03:45 PM

Ik heb hierover nog niets over op dit forum gemeld, omdat Tanja dit liever zelf wilde doen!
Maar helaas lukte het haar niet om in te loggen.

Chico/Carinoso is inderdaad heel plotseling overleden op de leeftijd van nog geen anderhalf jaar. Hij heeft gelukkig nooit pijn gehad, maar ik laat het aan Tanja over om hier de verdere details te geven.

Overigens begrijp ik totaal niet de opmerking waarom hij uit oogpunt "van welzijn voor de hond" destijds herplaatst moest worden... Een ieder wist dat hij met een dergelijke afwijking altijd ineens dood kon blijven en dat dit niet/nooit door iemand te voorkomen zou zijn. En of dit nu eerder of later zou gebeuren had niets uitgemaakt....

Maar gelukkig heeft hij het erg naar zijn zin gehad in zijn nieuwe gezin en heeft hij daar vrolijk op de zorgboerderij rond kunnen lopen.
Ik ben blij dat Tanja en haar moeder nog zo'n een fijne tijd samen met Carinoso gehad hebben. En dat zij hem van een onzekere bange hond hebben zien veranderen in een vrolijke, vrije hond die vriendelijk en nieuwsgierig was naar andere honden! :) :cool3
En ook hier wens ik Tanja en haar moeder nogmaals sterkte met het moeten missen van dit bijzondere hondje.

En daarnaast wens ik Tanja en haar stichting ook veel succes en sterkte in hun strijd tegen het voorkomen van hypofysaire dwerggroei!
Want door een simpele test en het voorkomen van een combinatie Drager x Drager kan heel veel honden deze rotziekte (met bijkomende afwijkingen) bespaard blijven!

Tanja 07-23-2012 06:02 PM

Door inlogproblemen en tijdgebrek heb ik niet eerder gereageerd. inmiddels de vele reacties gelezen. grappig dat iedereen een mening heeft, maar dat zich slechts 1 gastgezin heeft gemeld in al die tijd. dat gastgezin was ook zeker geschikt, ware het niet dat we net die week ontdekten dat eigenlijk zijn hele wervelkolom instabiel was. vanwege de risico`s hebben we toen besloten om Carinoso bij ons te houden omdat ik de neurologische problemen al eerder heb gezien en bovendien woon ik 15 min van Utrecht af voor evt. noodgevallen. dat noodgeval kwam op 26 juni `s morgens tijdens de wandeling over ons terrein. hij kwam vrolijk aanrennen. op dat moment moet de nekwervel zijn verschoven, want hij viel en was vrijwel direct dood. we hebben nog geen uitslag van de sectie, maar ik verwacht daar geen verrassende dingen.

wat ik nog even duidelijk wil hebben: het gastgezin stuurde mij een mail over de misdragingen van Carinoso. hij zou constant vechten met de andere honden, de buurman hebben gebeten, en zeer dominant reageren naar vreemden. ik heb de hond op 13 febr. over genomen, en nooit enige dominantie en/of agressie gezien. wel een extreem angstige en onzekere hond die ongetwijfeld in bepaalde situaties uit angst zou bijten, maar ik vind het de verantwoordelijkheid van de begeleider om de hond niet in een dergelijke situatie te brengen. wat we wel hebben gedaan is hem steeds weer onder de mensen brengen (die hem moesten negeren) en daarbij zijn zelfvertrouwen opbouwen door duidelijk leiding te geven. dat is gelukt, hij liep hier los tussen de ca 15 personen die wij overdag op het terrein hebben. ook met de andere honden en vreemde honden in het bos geen problemen. voor zover hij bij het gastgezin wel `dominantie`liet zien, ligt dan naar mijn idee aan de omstandigheden en gebrek aan leiding binnen de roedel (dan bedoel ik het hele gezin, mens en dier).

de opmerking van het gastgezin: `maar dit bevestigd nogmaals mijn mening dat ik toen niet voor mezelf, maar voor het welzijn van de hond heb gekozen` vind ik dan ook een beetje misplaatst.

gelukkig heeft hij zich hier nog kunnen ontwikkelen tot een vrolijke en vrije hond, zonder steeds voor zijn plekje te moeten strijden, en zonder die extreme angst voor alles wat hij niet kende.

Tanja Stoetman, voorzitter Stichting Saartje.

loco 07-24-2012 01:02 PM

Quote:

Originariamente inviata da Tanja (Messaggio 435331)
gelukkig heeft hij zich hier nog kunnen ontwikkelen tot een vrolijke en vrije hond, zonder steeds voor zijn plekje te moeten strijden, en zonder die extreme angst voor alles wat hij niet kende..

Ben blij dat ie nog een paar mooie maanden heeft mee gemaakt ;-).

Sterkte................

jmvdwiel 07-25-2012 09:19 PM

Zo Tanja, dat is een nogal heftig verhaal over zijn dood :( , gelukkig zoals je zelf zegt was hij meteen dood, ik ben ook blij dat hij nog een leuke tijd bij je heeft doorgebracht.

Nu een ietswat minder elegante vraag, konden ze zijn hypofyse nog gebruiken voor het onderzoek naar dwerggroei?

sterkte in ieder geval met het verlies van dit kleine mannetje

groetjs judith

Tanja 10-08-2012 11:29 PM

Hoi Judith, beetje late reactie, maar ik kom niet zo vaak op forums. inderdaad is Carinoso direct voor onderzoek naar Utrecht gebracht. daar hebben ze gekeken naar de hypofyse en naar de afwijking in de nek. daarna is hij gecremeerd en heeft hij een plaatsje gekregen in onze tuin. GR Tanja

Tutti gli orari sono GMT +2. Attualmente sono le 03:39 PM.