Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Wolfhonden en wolven (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Living With Wolves - Jim and Jamie Dutcher (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=4079)

herder 22-05-2006 16:19

Living With Wolves - Jim and Jamie Dutcher

Ik heb enige maanden geleden een groot gedeelte van deze documentaire gezien, maar omdat ik hem helemaal wil zien, heb ik een mail gestuurd naar DiscoveryChannel met de vraag wanneer deze docu. herhaalt word.

Hier hun antwoord, ik vond het echt heel erg interresant :D

Living with Wolves

In verhalen krijgen wolven steeds weer de rol van de boeman. Jezus waarschuwt voor ze in de bijbel, en de boze wolf jaagt Roodkapje de stuipen op het lijf. Wolven zijn al eeuwenlang een symbool van het kwaad, of het nou in de fabels van Aesopus is of in de muziek van Prokofjev. Ze worden neergezet als bloeddorstige monsters die een plaag zijn voor boeren en een ramp voor hulpeloos vee. Filmmakers Jaime en Jim Dutcher wilden dit negatieve beeld veranderen en brachten zes jaar door in een tentenkamp te midden van een roedel wolven in de Sawtooth Mountains in Idaho. Exclusieve beelden tonen het leven in de roedel van binnenuit. We maken kennis met de unieke groepsstructuur, zien wolvenjongen opgroeien binnen de groep, en krijgen een beeld van hoe wolven omgaan met mensen. Samen met de schuwe en intelligente wolven overleven Jim en Jamie bosbranden, strenge winters en rondsluipende poema's, en ze ontwikkelen een unieke, hartverwarmende band met ze.

Dit programma, episode 1 wordt herhaald op

Schedule Date: 25-6-2006 Start Time: 15h00

Schedule Date: 25-6-2006 Start Time: 04h00

Dit programma, episode 2 wordt herhaald op

Schedule Date: 25-6-2006 Start Time: 16h00

Schedule Date: 25-6-2006 Start Time: 05h00

Groetjes Bert.

ConnyTimber 22-05-2006 18:09

Ik heb deze documentaire ook gezien op Animal Planet op 1 januari. Wij vielen er ook pas in toen deel 1 bijna was afgelopen. Wij hebben het hele net afgesurfd want de DVD's zijn hier niet te koop. Toen hebben we hem via Internet besteld en bij vrienden in Amerika laten afleveren die ze weer naar NL hebben gestuurd. Kortom wij hebben beide DVD's dus als iemand er graag één wil hebben kan ik wel copietje maken en opsturen.
Ik heb trouwens ook het boek. Dat is zo prachtig. Nog tien keer mooier dan de documentaires. Echt een aanrader!
Groetjes,
Conny

wolfwoman-stefanie 22-05-2006 18:19

Hmm.. Da's op een zondag :lol:
Staat genoteerd, anders vergeet ik het :oops:

Lijkt me heel mooi !!

Excalibur-Sauvignon 22-05-2006 18:52

Quote:

Originally Posted by ConnyTimber
Kortom wij hebben beide DVD's dus als iemand er graag één wil hebben kan ik wel copietje maken en opsturen.
Groetjes,
Conny

Ja, lijkt me erg leuk die docu op dvd te hebben.
Dus voor mij graag een kopie van beide dvd's.
Vertel maar wat je er voor hebben wilt.

wolfwoman-stefanie 22-05-2006 19:48

Hoi Conny
Heb je *m'n bestelling* via de mail ontvangen ??

ConnyTimber 22-05-2006 23:47

Living with wolves

Nee Stefanie, ik heb geen mail gekregen. Mijn e-mail adres is: [email protected].
Ik zal voor Excalibur en jou kopietjes maken. Wordt m'n eerste keer maar we hebben er een programma voor, dus kan ik mooi even oefenen. Sturen jullie jullie adres maar dan neem ik wel contact met jullie op. Groetjes, Conny

mijke 23-05-2006 00:04

Bert hartstikke bedankt voor deze tip!

En Conny, ook ik wil HEEL GRAAG een kopietje!!! Geef je nog even door wat je er voor hebben wilt?

Waar kun je dat boek waar je het over had trouwens bestellen en wat is de prijs?

Groetjes,
Mijke

ConnyTimber 23-05-2006 09:58

Living with wolves

De titel van het boek is Wolves at our Door van Jim and Jamie Dutcher. Je kunt het bestellen voor E 14,49 bij bol.com
Het is echt een prachtboek. Veel meer dan in de film lees je echt de verhalen erachter en ik heb heel wat keren de tranen in mijn ogen gehad. Echt een aanrader!
Ik regel DVD. Wordt volgende week want ik ga er een paar daagjes tussenuit.
Groetjes,
Conny

Patty33 23-05-2006 10:25

Hoi Connie,

Als je dan toch aan de gang bent, maak je dan ook eentje voor mij? Je hebt mijn e-mail adres :wink:

Veel plezier en rust lekker uit!

Groetjes,
Patty

mijke 23-05-2006 10:49

Living with wolves

Quote:

Ik regel DVD. Wordt volgende week want ik ga er een paar daagjes tussenuit.

Bedankt voor de info!

En geniet lekker van je vrije dagen! Ik zal duimen voor wat beter weer dan dat het nu is! :D

Groetjes,
mijke

wolfwoman-stefanie 23-05-2006 11:51

Conny
Je e-mail in je profiel is onjuist, ik had daar alles naar toe gestuurd, maar dat werkt dus niet :twisted:
Hopelijk heb je het nu wel ontvangen. :wink:

Fijne vakantie !!

ConnyTimber 23-05-2006 14:32

DVD

Ik ga volgende week voor iedereen aan 't copiëren dus even een weekje wachten. Dus wie nog wil roep maar dan doe ik het volgende week in één ruk!
Ja, waar ik naar toe ga is het zeker mooi weer: Barcelona, voor vier dagen zonder honden , man en kind!
Mijn man neemt vrij en zorgt voor het thuisfront. Ik ga ervan genieten!
Groetjes,
Conny

Jolanda 23-05-2006 16:29

Living with wolves- Jim and Jamie Dutcher

Hallo Conny,

Ondanks mijn pers. mail aan jou, doe ik het nogmaals via deze weg: graag ook twee dvd's!!!
En ik vind dit supercool :sooo_hapy dat je dit wil doen!
Toppie, Toppie!!!! :bigok

Groetjes, :wink: Jolanda

Yolanda 24-05-2006 07:50

Hallo Conny,

Ook ik zou graag gebruik willen maken van jouw aanbod :D
Laat je mij nog weten wat de kosten zijn.
Alvast bedankt en een prettige vakantie.

Groetjes Yolanda

Patty33 14-06-2006 17:35

Hoi Connie,

Hopelijk was Barcelona goed bevallen :sooo_hapy

Is het inmiddels gelukt de DVDs te maken? :confused2

Groetjes,
Patty

ConnyTimber 14-06-2006 19:32

Living with wolves - Jim and Jamie Dutcher

Hallo Patty,
Nou Barcelona heeft me helaas niet de rust gegeven die ik wel kon gebruiken. Mijn koffer kwam niet aan en de volgende dag zijn we beroofd op straat. Met geweld van achteren tegen de grond gegooid en vervolgens de tassen van ons afgerukt. Gelukkig waren we goed voorbereid dus er zat niet al te veel in, maar toch pinpas, creditcard, telefoon en digitale camera. Ik heb wel een reisverzekering maar het is nog maar devraag hoeveel ze uitkeren, want ze roepen bij alles altijd na een paar maanden dat het niets meer waard is.
Ik heb gisteren eindelijk DVD's gekocht en het komend weekend ga ik aan de slag.
Groetjes,
Conny

herder 14-06-2006 20:23

Mooi kl*te zeg,
denk je even bij te kunnen "tanken"

:cussing :evil:

Joswolf 14-06-2006 22:25

Zou het mogelijk zijn, euh, als ik zo vrij magzijn. Die DVD kopy???? Zou me heeel gelukkig maken. Weet ik ben een beetje nieuw hier maar lijkt me reuze interessant.
Jos de Bruin

Patty33 15-06-2006 10:07

Auwieje Connie, dat is echt balen! :cry:
Ik zal je trouwens mijn adres mailen, zodat je weet waar de DVD heen moet...lijkt me wel zo handig :oops:

Groetjes,
Patty

wolfwoman-stefanie 15-06-2006 12:06

Hoi Conny
Dat is knap balen :baddevil :cussing
Denk je voor je rust en ontspanning te gaan :cry:

Hoi Patty
Je kunt deze documantaire (als je de DVD dan nog niet hebt)
ook eerst een keer op 25 juni op t.v kijken :lol:

Jolanda 15-06-2006 16:05

Living with wolves- Jim en Jamie Dutcher

Joh, dat is schrikken!
Zulke ervaringen kunnen we allemaal wel missen.
Zal ook wel pijnlijk zijn geweest, zo'n klap op de grond!?
Niet normaal meer!

Succes met de dvd's en rustig aan, oké?

groetjes, :wink: Jolanda

Patty33 15-06-2006 16:21

Oja...dat is inderdaad al ergens vermeld! Bedankt voor de herinnering Stephanie...staat in mijn agenda :D
Groetjes,
Patty

ConnyTimber 15-06-2006 19:48

Jim ad Jamie Dutcher

Dank jullie wel vor jullie reakties. Ja was wel schrikkn, we vielen op onze knieën en ellebogen, maar voor hetzelfde geld breek je nog wat maar dat is ons gelukkig bespaard, maar het was zo jammer. Ik was er echt aan toe om er even een paar dagen tussen uit te gaan en ik kwam ook en mijn koffer was er niet en dan de volgende dag dit en de dag daarna zijn we van 11.00 tot 17.00 bezig geweest om aangifte te doen.
Kan niet zeggen dat ik uitgerust terug kwam, maar ja, volgende keer beter.
Groetjes,
Conny

kobesen 23-06-2006 22:36

Hallo medeforummers!

Effe misschien een heel vervelend berichtje voor de mensen ZONDER animal planet. Jim and Jamie Dutcher komen dus op animal planet (volgens de gids) en NIET op discovery???!!!

Dusseh. Tja. dat jullie het effe weten voordat je als een gek gaat zappen enzo.
(kunnen sommige afstandbedieningen niet tegen :wink: )

Groetjes Kim

Animal planet: 25-06-2006 (zondag)
15:00-16:00 living with wolves
16:00-17:00 living with wolves

Patty33 23-06-2006 23:12

Bedankt voor de melding Kim !

Nu nog mijn man zover krijgen, dat ie of morgen een tweede tv gaat kopen, of een dvd-recorder....want rond dat tijdstip is nog een stuk van de Formule 1...
Kan Jarno natuurlijk ook in de kennel opsluiten :mrgreen:

Hmmm...what to do, what to do :wink:
Ah ik weet het...mijn schoonvader heeft een dvd-recorder!
Gaat goed komen dus :cheesy:
Groetjes,
Patty

kobesen 23-06-2006 23:19

jij mazzelaar, ik kom er net achter dat ik de zondag bij iemand thuis de hele pc opnieuw moet installeren en een compleet netwerk moet bouwen :cry: . :cussing .

Ik ben gebonden aan mijn HDrecorder in mijn TV. En die doet het soms niet :cry: .

Groetjes Kim

Patty33 24-06-2006 08:14

Jippie Jahee :cheesy:
De F1 is pas na 18.00 uur...dus kan zelf kijken!

Groetjes,
Patty

wolfwoman-stefanie 25-06-2006 12:04

Herinnering****herinnering****herinnering**** :mrgreen:

Niet vergeten te kijken :vanmiddag om 15.00 uur :thumbs
Animal Planet: Living with wolves :wolf

wolfwoman-stefanie 25-06-2006 16:18

Zit ik lekker te kijken :cheesy:
Valt bij deel 2, de schotel uit door de regenbuien :bomb :baddevil :banghead
Kan ik niets meer zien :chainsaw2 :diablotin :madgo

Gelukkig heb ik de DVD besteld :)

kobesen 25-06-2006 17:02

Ik ben weer thuis, pffffffffffff van een lange lange klus. Ik weet nog niet of mijn Hd alles heeft opgenomen.

Groetjes Kim

Patty33 25-06-2006 17:06

Hallo :cheesy:

Heb zojuist beide delen bekeken :D
Na een paar minuten realiseerde ik me, dat ik de docu al eens gezien had, maar uiteraard nu kijk je er heel anders er naar :wink:

Bij deel 2 heb ik Jourdy naar binnen gehaald, omdat ik wist dat daar iets meer geluidsfragmenten getoond zouden worden.
Geweldig dat koppie! :Eyecrazy
De rest van deel 2 hebben we dus samen bekeken.

Zeker leuk om op DVD te hebben!
Gaat dat nog lukken Connie? :confused2

Groetjes,
Patty

ConnyTimber 25-06-2006 17:34

Jim and Jamie Dutcher

Nou het heeft wat voeten in aarde gehad hoor maar het is gelukt! Het DVD copiëer programma dat ik had bleek het mooi niet te doen. Gelukkig heb ik afgelopen dinsdag een nieuw programm geínstalleerd gekregen en het is gelukt!
Ik heb nu 10 DVD's gecopiëerd.5 x deel 1 en 5 x deel 2.
Ik ga ze deze week aan de 1e groep aanvragers sturen.
Dat zijn Mijke, Stefanie, Patty, Jolanda en Yolanda.
Nu moet ik nieuwe DVD's kopen en dan ga ik weer aan de slag.
Ik laat wel weten wanneer de 2e ronde is afgerond en ik weer ga opsturen.
Groetjes,
Conny

PS Ik durf het bijna niet op te schrijven, maar het gaat super met onze Timber! Dus duimen maar dat het zo doorgaat!

herder 25-06-2006 17:40

Re: Jim and Jamie Dutcher

Quote:

Groetjes,
Conny

PS Ik durf het bijna niet op te schrijven, maar het gaat super met onze Timber! Dus duimen maar dat het zo doorgaat!

Even de belangrijkste zin van je berichtje eruit gepikt :D geweldig nieuws, gaat helemaal goed komen met jullie!!!!!

groetjes Bert.

kobesen 25-06-2006 18:00

:cussing :dontknow
Deel 1 is opgenomen, maar deel 2 is door het slechte weer geheel zwart gebleven. Snik.....................alleen deel 1 gezien.

Groetjes een hele droefige Kim :cry:

TeKaya 25-06-2006 18:50

Had de documentaire en de film voor 5 maanden terug al gezien en opgenomen, zonder de reclame. Vanavond komt er nog eentje van een half uur: Om 23.30
Maneaters: Wolves ook mooi om te zien.

Mar hoe meer je de film ziet hoe meer dat je ook op de prachtige natuur gaat letten.

Wilma D+L

herder 25-06-2006 19:06

Quote:

Originally Posted by kobesen
:cussing :dontknow
Deel 1 is opgenomen, maar deel 2 is door het slechte weer geheel zwart gebleven. Snik.....................alleen deel 1 gezien.

Groetjes een hele droefige Kim :cry:

Vergeet niet dat je vannacht nog een kans hebt om deel 2 op te nemen!!

Groetjes Bert.

herder 25-06-2006 19:41

Quote:

Originally Posted by TeKaya
Had de documentaire en de film voor 5 maanden terug al gezien en opgenomen, zonder de reclame. Vanavond komt er nog eentje van een half uur: Om 23.30
Maneaters: Wolves ook mooi om te zien.

Mar hoe meer je de film ziet hoe meer dat je ook op de prachtige natuur gaat letten.

Wilma D+L

Volgens mij als de mensen van Animalplanet nu zelf ook naar de documentaire van vanmiddag hadden gekeken, hadden ze misschien een beetje beter nagedacht over de titel......MANEATERS... :evil: zullen mensen het ooit nog snappen....zucht :( Bedankt voor de tip overigens, komt precies na de wedstrijd van Oranje!)

Patty33 25-06-2006 21:51

Dat is dus dubbel goed nieuws Connie! :cheesy:
Zal de brievenbus in de gaten gaan houden :wink:
En met Jourdy en ons gaat het ook vooruit :sooo_hapy

Groetjes,
Patty

wolfwoman-stefanie 25-06-2006 21:53

Heb meneaters: WOLVES, al meerder malen gezien !!
persoonlijk vind ik er niets aan :evil:

Misschien jullie wel :wink:

sophy 25-06-2006 22:12

Vamiddag hebben wij eigenlijk per toeval alleen het 2e deel gezien: prachtig!!! Ook Breanna zat met gespitste oren mee te kijken :)

Kunnen wij ook nog een kopie van de DVD's bestellen??

wolfwoman-stefanie 26-06-2006 00:10

Als je ook de DVD wilt, oet even een PB of maltje naar Conny sturen :lol:

wolfwoman-stefanie 26-06-2006 00:11

2 schrijffouten :oops:

kobesen 26-06-2006 00:30

Heb mijn wekker gezet op 04:00 uur. Ik moet en zal de hele serie zien. :cheesy:

Hihihihihi nu nog uit mijn bed kunnen komen straks!

Groetjes Kim

herder 26-06-2006 17:31

Quote:

Heb mijn wekker gezet op 04:00 uur. Ik moet en zal de hele serie zien. :cheesy:

Hihihihihi nu nog uit mijn bed kunnen komen straks!

Groetjes Kim

En gelukt? :D

Groetjes Bert.

kobesen 26-06-2006 18:46

Yep! :cheesy: Maar ben wel erg moe nu. Ga vanavond maar vroeg naar bed. Morgen is het weer om 5 uur op :( .

Wat een geweldige serie! Vooral deel 2 toen ze uiteindelijk de wolven een ander onderkomen moesten geven. Ik zou kapot gaan van de heimwee naar ze. Heel heel mooi!

Groetjes Kim

herder 26-06-2006 20:45

Quote:

Yep! :cheesy: Maar ben wel erg moe nu. Ga vanavond maar vroeg naar bed. Morgen is het weer om 5 uur op :( .

Groetjes Kim

O,...wat ga je nu opnemen?? :wink:

Groetjes Bert.

ConnyTimber 05-07-2006 19:37

Living with wolves

Hallo Yolanda,
Jij had op 24 mei op het forum geschreven dat je ook graag de DVS's van Jim and Jamie Dutcher wilde.
Ik heb ze nu klaar liggen om te versturen, maar ik heb je adres niet. Wil je me dat aub even mailen? Mijn e-mail adres staat in mijn profiel.
Groetjes,
Conny

Yolanda 06-07-2006 07:16

Hoi Conny,

Wat dom om mijn adres te vergeten :oops:
maar het mailtje is verstuurd.
Alvast bedankt voor de dvd's :bigok

Groetjes Yolanda

All times are GMT +2. The time now is 23:31.