Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   TsW in nood (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=103)
-   -   oproep tsw - Duma de Louba Tar (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=6357)

wolfwilma 19-07-2007 19:00

oproep tsw - Duma de Louba Tar

goed tehuis gezocht wegens ziekte voor lieve waakse tsw reu van anderhalf jaar hij heeft ruimte nodig, en aandacht u kunt ons bereiken via telefonisch kontakt onder tel. 0187/632214

kobesen 19-07-2007 20:02

Hoi Wilma,

wie is de fokker van deze hond. En heb je eerst de fokker al ingelicht?

Groetjes Kim

kobesen 19-07-2007 21:19

Hallo mensen,

Heb net Wilma aan de telefoon gehad. Ze heeft moeite met wolfdog dus ik heb afgesproken dat ik het verhaal erop zou zetten.

Duma de Louba Tar zoekt een nieuw tehuis. Het is een reu van 1,5 jaar oud. Het is een echte tjech, lekker bijdehand en een heerlijke dondersteen.
Ook is hij er aanhankelijk en meent dat ie de grote heeft van een schoothondje, want het liefst zit ie bij je op schoot
Duma is waaks en ook beschermend naar zijn baasjes toe, maar zodra hij weet dat het goed is is hij erg vriendelijk voor vreemden.
Hij is geen andere reuen gewend en ook geen katten of andere dieren. Hoe hij daar op reageert weet men dus niet.
Duma heeft geen stamboom.

Ik heb met Wilma afgesproken dat zij mij nog foto's gaat sturen morgen of anders zaterdag. Deze zal ik dan ook voor haar op wolfdog zetten.
Helaas kunnen Wilma en haar man, door de ziekte van haar man niet meer voor Duma zorgen. Zij hebben ook Gaya en het is nu echt teveel.

Hopelijk komt er een leuke nieuwe baas voor Duma zich melden via wolfdog.

Groetjes Kim

wolfwoman-stefanie 19-07-2007 22:23

Zag dat hij van een officele fokker komt, maar geen stamboom heeft :roll:
Maar heeft wel afgelopen juli 2 shows gelopen:

Spéciale de Race Chien Loup Tchecoslovaque - Chalette sur Loing
Keurmeesters: Sylvia Pons & Franco Mannato (FR)
Frankrijk - 8/7/2007veel belovend
Exposition Canine Nationale - Chalette sur Loing
Frankrijk - 7/7/2007veel belovend

Ik dacht dat je een stamboom moest hebben voor een show,
of heb ik het nu helemaal fout :shock:

kobesen 19-07-2007 23:09

Quote:

Originally Posted by stefanie (Bericht 98970)
Maar heeft wel afgelopen juli 2 shows gelopen:

Spéciale de Race Chien Loup Tchecoslovaque - Chalette sur Loing
Frankrijk - 8/7/2007veel belovend
Exposition Canine Nationale - Chalette sur Loing
Frankrijk - 7/7/2007veel belovend

Hoi Steef,

Wilma heeft wel een hond met een stamboom, alleen heeft nog nooit de stamboom gekregen van deze fokster. En voor wat zij mij vertelt heeft, heeft zij nog helemaal geen shows met Duma gelopen!
En als je die show aanklikt dan staat ie niet bij de reuen maar bij de teven van 6 tot 9 maanden. Of wolfdog heeft de verkeerde info bij verkeerde hond gezet, of stamboom wordt voor andere hond gebruikt. Geen idee. Ik hoop en denk het eerste.

Groetjes Kim

Azazel 20-07-2007 11:49

Het gaat om de hond mensen.. niet ofdat er een stamboom bijzit ja/nee.
Er staat zeker weer DE LOUBA TAR achter de hondennaam is het niet?

Bij iedere andere fokker word er waarschijnlijk een stuk minder ophef gemaakt. Over moddergooien gesproken.. :nonono2

Erg jammer weer....

Ik hoop dat deze hond, ondanks het missen van een stamboom toch een heel goed tehuis krijgt. Dat is namelijk een stuk belangrijker.

Groet,

Barry

wolfwoman-stefanie 20-07-2007 12:31

Natuurlijk is het belangrijkste dat de hond een goed tehuis krijgt !!

En dat de hond wel een stamboom heeft maar dat die niet in het bezit van de eigenaar is ,dat wist ik niet !
Mijn vraag was enkel hoe een hond zonder stamboom, een show kan lopen,
omdat Kim schreef dat de hond geen stamboom heeft.

Ik heb dus niet met 'modder gegooid' , alleen een simpele vraag gesteld,
of mag dat ook al niet meer..........:roll:

kobesen 20-07-2007 12:58

Ik gooi niet met modder. Ik meld alleen dat die hond een stamboom heeft maar niet naar de eigenaar gestuurd is, ook niet na verzoek van kant eigenaar.
Ik geef aan bij die shows dat het niet kan dat die hond shows heeft gelopen, want dat heeft ie niet. Het is een reu van 1,5 jaar. En die shows gaan over een teefje in de klasse 6 tot 9 maanden! Met de zelfde naam???
Zal verkeerde info zijn die er op wolfdog staat.
Maar als ik dat zeg, val ik de mensen van Wolfdog weer af door te zeggen dat de info niet klopt, dus ik heb er een tweede optie bij gezet. Das niet lullig bedoelt!:cry:

Waarom die shows erbij staan, who knows. Zullen we niet achter komen.

Groetjes Kim

kobesen 20-07-2007 13:01

Het zal mij het welbekende worstje wezen wat voor een hond het is en waar ie vandaan komt. Of het nu een louba tar is of niet, interesseert mij geen biet. Als de info niet klopt, dan klopt ie niet!
Die hond moet gewoon een goeie baas krijgen, einde discussie!
En als mensen een stamboom willen, kunnen ze een duplicaat bij de RvB aanvragen geloof ik.

dusssssssss

Groetjes Kim

Azazel 20-07-2007 13:22

Hoi Stefanie,

Quote:

Als fokker zijnde weet je echt wel dat je een stamboom nodig hebt om een hond te showen. Deze vraag stellen op een forum als fokker zijnde doe je om de aandacht erop te richten dat er wellicht iets niet in de haak zou kunnen zijn.

Quote:

Dit bedenkelijke smilietje is zeker ook met de beste intenties geplaatst.

@Kim,

Mijn opmerking had geen betrekking op jou berichtjes... Excuses hiervoor.

kobesen 20-07-2007 13:31

@ Barry,

no hard feelings. Wist ik niet. ;)

Ach boeie, wij hebben zo vakantie!!!!!!!!!!!!!:cheesy:

groetjes Kim

wolfwoman-stefanie 20-07-2007 13:40

Of dit een Louba-Tar hond is of van een andere fokker, maakt mij niets uit,
(ben trouwens zelf ook in het bezit van een LoubaTar-teef)
Het viel mij gewoon op dat de hond WEL shows gelopen had (of deze info juist is laten we maar in 't midden) en geen stamboom heeft (officeel dan)

Maar dat is het probleem met reageren op een forum, iemands woorden kunnen verschillend opgenomen worden, wat met mondelinge communicatie vaak veel minder snel gebeurd.

Maar ik denk dat we het met z'n alle er wel over eens zijn,
dat deze hond een goede nieuwe baas verdiend !!!

Dus wat mij betreft, is dit EINDE DISCUSSIE !!!

Patty33 20-07-2007 16:29

Hallo :)

Dat de fokker de stamboom nog altijd niet heeft opgestuurd...slechte zaak!!! Echter misschien heeft de fokker wel een goede reden, waarom hij/zij de stamboom nog niet heeft opgestuurd?

Ik vind dat je best erop mag wijzen, dat er 'iets niet in de haak' is met een fokker hier op het forum; mits het om bewezen feiten gaat. Aangezien we niet weten hoe of wat...is er dus geen bewezen feit, dat er iets niet in de haak zou zijn en ben ik het met Barry eens, dat het dan ook niet netjes is dit te suggereren.

Verder ben ik het helemaal ermee eens: stamboom of niet, wel of geen show gelopen; de hond heeft een goed BLIJVEND thuis nodig.

In dit geval ga ik er vanuit dat het echt onmogelijk is om deze TW te behouden (@ Kim: anders zou je deze oproep niet plaatsen hoop ik)

Het valt me nl. wel op, dat steeds meer en meer honden (ook Tjechen) ter herplaatsing worden aangeboden...de hond zou te druk zijn, kan niet alleen blijven, er is gezinsuitbreiding, etc etc.
Dat is pas echt een KWALIJKE ZAAK !!! :evil:
Waarom denken mensen niet beter na voordat ze een hond in hun gezin opnemen???
Grrrrrrrrr....daar kan ik dus zowel boos :evil: als verdrietig :heul om worden!

Groetjes,
Patty

kobesen 20-07-2007 16:58

Quote:

Originally Posted by stefanie (Bericht 99054)
Dus wat mij betreft, is dit EINDE DISCUSSIE !!!

Zucht............................................. ..............:roll:

kobesen 20-07-2007 17:15

Quote:

Originally Posted by Patty33 (Bericht 99079)
Hallo :)

Dat de fokker de stamboom nog altijd niet heeft opgestuurd...slechte zaak!!! Echter misschien heeft de fokker wel een goede reden, waarom hij/zij de stamboom nog niet heeft opgestuurd?

Ik vind dat je best erop mag wijzen, dat er 'iets niet in de haak' is met een fokker hier op het forum; mits het om bewezen feiten gaat. Aangezien we niet weten hoe of wat...is er dus geen bewezen feit, dat er iets niet in de haak zou zijn en ben ik het met Barry eens, dat het dan ook niet netjes is dit te suggereren.

Verder ben ik het helemaal ermee eens: stamboom of niet, wel of geen show gelopen; de hond heeft een goed BLIJVEND thuis nodig.

In dit geval ga ik er vanuit dat het echt onmogelijk is om deze TW te behouden (@ Kim: anders zou je deze oproep niet plaatsen hoop ik)

Het valt me nl. wel op, dat steeds meer en meer honden (ook Tjechen) ter herplaatsing worden aangeboden...de hond zou te druk zijn, kan niet alleen blijven, er is gezinsuitbreiding, etc etc.
Dat is pas echt een KWALIJKE ZAAK !!! :evil:
Waarom denken mensen niet beter na voordat ze een hond in hun gezin opnemen???
Grrrrrrrrr....daar kan ik dus zowel boos :evil: als verdrietig :heul om worden!

Groetjes,
Patty

Goed gaat ie dan: ik heb je voor deze ene keer van de negeerlijst afgehaald omdat ik dit wel erg belangrijk vind om op de reageren.

Want ik proef hier boven namelijk uit dat jij suggereert dat het misschien geen nijpende zaak is voor deze mensen. Tenminste zo komt dit op mij over.
Net zoals het op jou overkomt dat wij suggeren dat er iets niet in de haak is.

Ik heb heeeeeeeel erg lang met Wilma aan de telefoon gesproken. En ik ben niet van plan om privedingen hier op het forum te melden over de problemen van een ander. Wilma heeft moeite met het forum net zoals jij. Dus ik ben nu aan het bemiddelen. Er zijn geintereseerden uit Duitsland, deze heb ik net aan de telefoon gehad en als het goed is zijn zij nu aan het bellen met Wilma.

Ik kan je dit vertellen: zij hebben idd een juiste beslissing genomen om de hond te laten herplaatsen. Ik ga niet iemand helpen waarbij ik het verhaal niet geloof!!!!! Deze mensen zijn fijne mensen en hebben het al moeilijk genoeg met bepaalde dingen en moeten nu ook nog hun hond gaan herplaatsen omdat het niet meer gaat ivm gezondheidsredenen. Daar hebben ze het heel moeilijk mee.

Ik ben het met je eens dat er de laatste tijd lijkt het wel erg veel herplaatsers zijn. MAAR ik vind het wel een taak van de FOKKER (dan bedoel ik ALLE!!!! FOKKERS!~!!!!) om de puppykopers op een juiste manier voor te lichten! En in veel gevallen schort het daar nogal aan!
Ok het is ook de taak van de koper om zich in het ras te verdiepen, maar vind het ook de verantwoordelijkheid van een fokker!

Even over de geruchten: daar stuur ik jou even een pbtje over, want ik ga niet een fokker op het forum afkraken! Is niet mijn bedoeling en zo ben ik niet!

Hoop dat je niet al te boos bent op mijn reactie, maar ik vind het weer een nuttelose discussie, waar we het vanmiddag al over eens waren, en het nu WEER in dit topic opgerakelt wordt.
En ja tuurlijk mag jij ook je mening geven. Maar was in deze misschien beter dat je een PBtje stuurt, omdat ik bang ben dat deze discussie weer uit de hand gaan lopen.

Niet boos worden aub, ik val je niet af. Ik ben positief kritisch:).

Groetjes Kim

Patty33 20-07-2007 17:47

@ Kim..juist omdat ik er vanuit gaat, dat jij OOK iemand bent, die er niet tegen kan dat er te snel honden worden herplaatst, heb ik dus geschreven wat ik heb geschreven...had het misschien anders moeten formuleren.
Absoluut niet mijn bedoeling dat je details van Wilma hier op het forum gaat zetten!!! Dat had ik er nog bij willen zetten, maar ik dacht dat je me wel begreep. Lees dan toch eens goed! Sjonge jonge!

En inderdaad; geruchten moet je hier niet plaatsen...alleen bewezen feiten! Dat is juist de strekking van mij bericht.

Een fokker kan goede voorlichting geven wat hij/zij wil, maar als je als koper er niks mee doet...wat dan?
Nogmaals niet Wilma, maar er zijn veel mensen die hun honden te makkelijk weer wegdoen...het is verdorie een levend wezen!!!

Groetjes,
Patty

kobesen 20-07-2007 17:49

Quote:

Originally Posted by Patty33 (Bericht 99089)
@ Kim..juist omdat ik er vanuit gaat, dat jij OOK iemand bent, die er niet tegen kan dat er te snel honden worden herplaatst, heb ik dus geschreven wat ik heb geschreven...had het misschien anders moeten formuleren.
Absoluut niet mijn bedoeling dat je details van Wilma hier op het forum gaat zetten!!! Dat had ik er nog bij willen zetten, maar ik dacht dat je me wel begreep. Lees dan toch eens goed! Sjonge jonge!

En inderdaad; geruchten moet je hier niet plaatsen...alleen bewezen feiten! Dat is juist de strekking van mij bericht.

Een fokker kan goede voorlichting geven wat hij/zij wil, maar als je als koper er niks mee doet...wat dan?
Nogmaals niet Wilma, maar er zijn veel mensen die hun honden te makkelijk weer wegdoen...het is verdorie een levend wezen!!!

Groetjes,
Patty

Ben ik het helemaal mee eens, maar OOK bewezen feiten ga ik hier niet op wolfdog melden. Maar daar had je al een mailtje van gehad ;).
Ik vind namelijk wolfdog niet de plaats daarvoor. Daar is de RvB voor.

Groetjes Kim

Patty33 20-07-2007 17:56

@Kim...jammer dat bewezen feiten niet hier worden neergezet.
Als je op zoek gaat naar een hond, kijk je misschien eerder op een forum dan bij de RvB.
Zo blijven dus mensen nog naar die fokker gaan en blijven er dus ook honden de dupe worden...jammer hoor.

Groetjes,
Patty

mijke 21-07-2007 21:11

Quote:

Originally Posted by wolfwilma (Bericht 98942)
goed tehuis gezocht wegens ziekte voor lieve waakse tsw reu van anderhalf jaar hij heeft ruimte nodig, en aandacht u kunt ons bereiken via telefonisch kontakt onder tel. 0187/632214

Hallo Wilma,

Aangezien ik je niet per mail of tel kan bereiken maar op deze manier:
Wanneer je wilt dat ik Duma ook hier op de herplaatsers lijst plaats, geef mij dan even een seintje.

Verder wens ik je veel succes met het vinden van een nieuwe goede baas voor Duma!

Groeten,
mijke

SenE 21-07-2007 22:23

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 99248)
Hallo Wilma,

Wanneer je wilt dat ik Duma ook hier op de herplaatsers lijst plaats, geef mij dan even een seintje.

Verder wens ik je veel succes met het vinden van een nieuwe goede baas voor Duma!

Groeten,
mijke

Hoi Wilma,

uiteraard kun je de hond ook opgeven voor de herplaatslijst van de Rasvereniging N.V.T.W. www.wolfhond.org en/of bij de TWK www.wolfhondenklub.nl.

Succes met het zoeken van een goed en definitief adresje.

Koos 21-07-2007 22:40

Quote:

Originally Posted by SenE (Bericht 99253)
Hoi Wilma,

uiteraard kun je de hond ook opgeven voor de herplaatslijst van de Rasvereniging N.V.T.W. www.wolfhond.org en/of bij de TWK www.wolfhondenklub.nl.

Succes met het zoeken van een goed en definitief adresje.

Zover ik weet zijn er vandaag mensen uit duisland geweest die hem mee zouden nemen. Verder heb ik er niks van gelezen of gehoord. Maar op het duitse forum zeiden ze dat ze hem zowieso mee zouden nemen of dat ook is gebeurd, geen idee.

Groetjes Veronique

wolfwilma 22-07-2007 15:26

duma

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 99248)
Hallo Wilma,

Groeten,
mijke

hallo mijke
ik vind het harstikke fijn dat er mensen zijn geweest die ons wilde helpen duma is intussen geplaatst bij mensen in duitsland hij krijgt het harstikke goed ik heb hem met een gerust hart meegegeven nogmaals hartelijk dank aan kim en letty die daar voor gezorgd hebt het doet me veel verdriet maar ik weet dat het goed is
wilma

wolfwoman-stefanie 22-07-2007 16:18

Hoi Wilma
Fijn dat het allemaal zo spoedig verlopen is !

Afscheid nemen is nooit leuk, maar als je er een goed gevoel bij hebt,
en het zijn leuke mensen,is dat toch een troost.

Sterkte ....het zal best wel stil zijn........

Koos 22-07-2007 17:44

Quote:

Originally Posted by wolfwilma (Bericht 99308)
hallo mijke
ik vind het harstikke fijn dat er mensen zijn geweest die ons wilde helpen duma is intussen geplaatst bij mensen in duitsland hij krijgt het harstikke goed ik heb hem met een gerust hart meegegeven nogmaals hartelijk dank aan kim en letty die daar voor gezorgd hebt het doet me veel verdriet maar ik weet dat het goed is
wilma

Hoi Wilma,

Daar hoef je mijn moeder, en kim denk ik ook niet echt, voor te bedanken, dat is toch normaal om elkaar te helpen?!

Ik zal het in ieder geval doorgeven aan mijn moeder dat hij naar die mensen in duitsland is.

Groetjes en strekte,

Veronique

kobesen 23-07-2007 01:33

:thumbs

groetjes Kim

Joswolf 24-07-2007 11:17

Al zoveel geschreven over Duma??? Hoeveel hulp geboden is weet ik niet, alleen een tel nr gegeven over een hond die met stamboom zou zijn. Of toch niet. Die nieuwe eigenaren denken dat ze die nog kunnen krijgen. En nu zie ik hier de echte naam die erbij hoort. Denk ook niet dat het erg van belang is daar deze mensen niet echt fokplannen hebben maar gewoon een fijne huisgenoot erbij willen hebben. ipv direct doorverwijzen denk ik dat het zinvoller was geweest deze mensen uit te nodigen of mee te nemen op wandeling zodat ze de Wolfhond eerst leren kennen. Maar nu is hij er eenmaal en zullen ze het beste ervan moeten maken. Hij heeft nu zijn derde baasje en hopelijk de laatste. De nieuwe eigenaren vonden hem angstig en hij raakt in paniek als er mensen over de vloer komen. Verder dreigt er wat verlatingsangst maar dat is begrijpelijk bij herplaatser rond die leeftijd. Nu waren ze gisteren hier op bezoek en voor een retriever misschien, maar voor een wolfhond vind ik hem niet schuw, en ook omgang met anderen honden ging hier prima. Ik kon hem zonder problemen aanraken en betasten en ik heb wel eens anders meegemaakt.
Maw Duma gaat het goed, en ik hoop dat ze samen veel plezier hebben. Of alles gaat lukken is altijd afwachten. De mensen hebben geen ervaring met wolfhonden. Maar wel veel over om hem een goede kans te geven.

mvg Jos

Koos 24-07-2007 11:52

Quote:

Originally Posted by Joswolf (Bericht 99593)
Al zoveel geschreven over Duma??? Hoeveel hulp geboden is weet ik niet, alleen een tel nr gegeven over een hond die met stamboom zou zijn. Of toch niet. Die nieuwe eigenaren denken dat ze die nog kunnen krijgen. En nu zie ik hier de echte naam die erbij hoort. Denk ook niet dat het erg van belang is daar deze mensen niet echt fokplannen hebben maar gewoon een fijne huisgenoot erbij willen hebben. ipv direct doorverwijzen denk ik dat het zinvoller was geweest deze mensen uit te nodigen of mee te nemen op wandeling zodat ze de Wolfhond eerst leren kennen. Maar nu is hij er eenmaal en zullen ze het beste ervan moeten maken. Hij heeft nu zijn derde baasje en hopelijk de laatste. De nieuwe eigenaren vonden hem angstig en hij raakt in paniek als er mensen over de vloer komen. Verder dreigt er wat verlatingsangst maar dat is begrijpelijk bij herplaatser rond die leeftijd. Nu waren ze gisteren hier op bezoek en voor een retriever misschien, maar voor een wolfhond vind ik hem niet schuw, en ook omgang met anderen honden ging hier prima. Ik kon hem zonder problemen aanraken en betasten en ik heb wel eens anders meegemaakt.
Maw Duma gaat het goed, en ik hoop dat ze samen veel plezier hebben. Of alles gaat lukken is altijd afwachten. De mensen hebben geen ervaring met wolfhonden. Maar wel veel over om hem een goede kans te geven.

mvg Jos

Jos waarom moet het nou gelijk weer negatief? Nee idd je hebt niet meegekregen wat voor pb's er zijn verzonden en wat voor een telefoongesprekken er zijn geweest.

Deze mensen zijn toch naar nederland gekomen, en hebben de hond hier kunnen zien en mee maken! ze hadden ook nee kunnen zeggen. En de tijd om de hond eerst rustig te leren kennen was er niet om dat het geen houdbare situatie was.

En iedereen moet leren omgaan met een wolfhond, niemand heeft ervaring de eerste keer.

Wees blij dat hij een nieuw baasje heeft en dat het zo snel is gegaan. En wees blij dat het mensen zijn die er aan willen werken en er speciaal voor gekozen hebben.

Gr veronique

Joswolf 24-07-2007 13:21

Hoezo negatief. Een wolfhond hecht extra waarde aan het "roedel gevoel". Het is niet de gemakkelijkste hond. En ik weet wel of de mensen voorbereid zijn. Deze mensen kennen het ras niet, stellen een vraag op internet en twee dagen later hebben ze er een. Is dat niet een beetje snel? Als deze hond nog een keer herplaatst moet worden zal het er niet makkelijker op worden. Maar naar enkele uren hier samen te hebben doorgebracht weten ze wat meer. Ze dachten dat hij schuw was, en in vergelijking met een doorsnee labrador is dat ook. Maar voor een wolfhond niet, is hij heel normaal. Niet schuw en ook vriendelijk. Een rennend kind van 6 met paraplu deed hem niets. Omgang met mijn honden ging ook prima. Ik hoop dat de verlatings angst niet te erge vormen aan gaat nemen want dat kan aardig lastig zijn.

Ik dacht dat sommigen graag hoorden hoe het met Duma ging. Want dat kan ik tot nu toe nergens vinden in twee pagina's lange discussie. Ik vind het niet negatief, ben nog niet overtuigd dat het niet mis kan gaan.

Jos

Jos

kobesen 24-07-2007 13:48

Lieve Jos,

Ik heb veel met Wilma aan de telefoon gezeten. Dumo komt na de verhalen van Wilma op mij over als een stabiele vrije wolfhond.
Uit jou berichtjes maak ik op dat je de hond ook daadwerkelijk hebt gezien?
Wil je aub iets beter formuleren wat je nou precies wil weten, want door het gebrek aan leestekens en vage zinnen, kom ik er niet uit!
Ik proef namelijk uit jou tekst dat je onze hulp in twijfel trekt?
Ja zal mij een biet wezen hoor, maar misschien (jou kennende) bedoel je het anders?

Groetjes Kim

Patty33 24-07-2007 14:46

Hallo Kim, Veronique, Jos,

- klopt het dat deze Timber nu voor de derde keer is herplaatst?
- hebben de nieuwe eigenaars al eerder honden gehad, of hebben ze momenteel ook andere honden?

Groetjes,
Patty

Joswolf 24-07-2007 14:49

Beste Kim, we zullen wel een andere taal spreken want ik weet niet wat je bedoelt. Hoezo leestekens. En ik wil helemall niets weten.
Ik ken geen Wilma.
De nieuwe eigenaren denken een stamboom te kunnen krijgen maar vinden het ook weer niet zo belangerijk. Ik kan me niet voorstellen dat het vaag is te herkennen dat de hond dus hier was. Ik schrijf notabene hoe hij met mijn honden en kind omgaat.
Wat ik bedoel, is dat de nieuwe mensen niet ingelicht zijn over het gedrag van dit ras. Mensen vragen of iemand een wolfhond weet en twee dagen later is die er. Of hulp geboden is? Ligt eraan aan wie. Aan de zoekende mensen niet. Aan de hond, dat is nog afwachten. De nieuwe mensen wisten niet waar ze aan begonnen. En het zou toch fijn zijn als de hond er kan blijven. Maar nogmaals, ik wil niets weten. Ik dacht dat jullie iets wilden weten. En wel hoe het echt met de hond gaat. ipv over stambomen en fokker te discusiëren. Waarom denken sommigen zo in hokjes? Alsof alles alleen maar gaat over anderen zwartmaken, afkraken of hoe goed ben ik. Ik wil niet echt weten wie hem gefokt heeft en waar de papieren zijn. Ik meld enkel wat ik vind van de hond. Ik was in de veronderstelling dat jullie dat wilden weten.
En of ik twijfel of de geboden hulp goed was. Ik vind inderdaad dat mensen die een wolfhond nemen iets beter voorbereid kunnen worden. Niet dat dat het einde van de wereld is. Maar je zou erover na kunnen denken. Een volgende keer misschien. Want de hond is er niet bij gebaat om weer te worden afgegeven.
Jos

Joswolf 24-07-2007 14:55

Dag Patty, ik zie het nu pas. Dit zijn nu de derde eigenaren. Dus twee maal herplaatst. Zover mij verteld is. De nieuwe mensen hebben geen hond meer, die is net overleden. Echter, wie is Timber. Hebben we het over dezelfde hond?

Jos

kobesen 24-07-2007 15:09

Quote:

Originally Posted by Joswolf (Bericht 99643)
Beste Kim, we zullen wel een andere taal spreken want ik weet niet wat je bedoelt. Hoezo leestekens. En ik wil helemall niets weten.
Ik ken geen Wilma.
De nieuwe eigenaren denken een stamboom te kunnen krijgen maar vinden het ook weer niet zo belangerijk. Ik kan me niet voorstellen dat het vaag is te herkennen dat de hond dus hier was. Ik schrijf notabene hoe hij met mijn honden en kind omgaat.
Wat ik bedoel, is dat de nieuwe mensen niet ingelicht zijn over het gedrag van dit ras. Mensen vragen of iemand een wolfhond weet en twee dagen later is die er. Of hulp geboden is? Ligt eraan aan wie. Aan de zoekende mensen niet. Aan de hond, dat is nog afwachten. De nieuwe mensen wisten niet waar ze aan begonnen. En het zou toch fijn zijn als de hond er kan blijven. Maar nogmaals, ik wil niets weten. Ik dacht dat jullie iets wilden weten. En wel hoe het echt met de hond gaat. ipv over stambomen en fokker te discusiëren. Waarom denken sommigen zo in hokjes? Alsof alles alleen maar gaat over anderen zwartmaken, afkraken of hoe goed ben ik. Ik wil niet echt weten wie hem gefokt heeft en waar de papieren zijn. Ik meld enkel wat ik vind van de hond. Ik was in de veronderstelling dat jullie dat wilden weten.
En of ik twijfel of de geboden hulp goed was. Ik vind inderdaad dat mensen die een wolfhond nemen iets beter voorbereid kunnen worden. Niet dat dat het einde van de wereld is. Maar je zou erover na kunnen denken. Een volgende keer misschien. Want de hond is er niet bij gebaat om weer te worden afgegeven.
Jos

OK dus wij hebben die mensen niet goed geinformeert over een wolfhond?
Wat doen ze dan op het duitseforum?
Ik ben niet de fokker, ik ga er vanuit dat Wilma (oude eigenaar) alle dingen die van belang zijn om een wolfhond te houden, ook daadwerkelijk gemeld heeft. Ik ga ook uit van de verantwoordelijkheid van de nieuwe eigenaar, dat deze zelf ook weet wat een wolfhond hebben inhoudt.

En verder snap ik weer helemaal niet waar jij in dit hele verhaal thuis hoort, maar dat heb ik wel vaker bij jou.

Groetjes Kim

PS who the f*ck is Timber. Waar haal je die vandaan. Dat is namelijk de hond van Stefanie!

kobesen 24-07-2007 15:12

Oja als mensen willen weten hoe het nu met Duma gaat, ga dat dan niet hier vragen maar LEES het duitse forum. Daar schrijven de nieuwe eigenaren hoe het ermee gaat.

Ik kan namelijk niet zo best duits en heb geen zin om alles te gaan vertalen.

Groetjes Kim

Patty33 24-07-2007 15:18

Hoi Jos,

Sorry..ik bedoelde Duma...zat met Timber van Yolanda in mijn hoofd (zie ander topic) :oops:
De reden dat ik die vragen stelde, is omdat ik niet te voorbarig conclusies wilde trekken.
Echter als Duma nu inderdaad voor de tweede maal herplaatst is, begrijp ik jouw bezorgdheid. Een herplaatser in huis nemen is al niet zo eenvoudig, laat staan als het dan ook nog een TW is. Gelukkig kunnen deze mensen op jou terugvallen met hun vragen.

Mensen ik word hier dus echt niet vrolijk van hè :cry:
Het kan zeker gebeuren dat er iets in je situatie gebeurd, dat je je hond(en) niet langer meer kan verzorgen...echter zodra je een hond in huis neemt, ben je daar verantwoordelijk voor; dus als je in zo'n situatie terecht komt, ben je er ook verantwoordelijk voor dat je hond dan in een goede nieuwe omgeving terecht komt. Dat dat heel moeilijk in te schatten is begrijp ik; maar om een TW te herplaatsen voor de TWEEDE keer bij mensen die toeten nog blazen van TW's weten....mijn persoonlijke mening; hoe kan je dat nu doen?!?! :shock:
Daarnaast: Je gaat er toch vanuit dat als iemand hulp aanbied om te helpen herplaatsen, dat hij/zij dan weet wat hij/zij doet. :roll:
Fijn dat Wilma nu snel geholpen is....kan alleen maar hopen dat het voor Duma ook een goede en BLIJVENDE oplossing is.

Groetjes,
Patty

Joswolf 24-07-2007 15:30

Kijk Kim. Over negatief gesproken. Ik maak de fout niet over Timber. Ook hier wist ik niet eens wie dat was. En ik geef mensen de kans te weten te komen hoe het echt met hem gaat. Waar ik in dit verhaal thuishoor? Welk verhaal. Het verhaal van Duma. Nou, ik denk dat ik degene ben die de nieuwe eigenaren help om Duma een kans van slagen te geven.
Waar ik thuishoor. Bedoel je niet hier. ook goed hoor.

Jos

kobesen 24-07-2007 16:07

@ Patty

idd is dit de tweede maal dat Duma herplaatst is. Nogmaals zoals ik je ook al gemailt heb, is de situatie nu eenmaal zo dat Duma herplaatst moest worden. De reden van de eerste keer herplaatsing weet ik niet.

Ik heb net als Letty mijn best uiteraard gedaan. Het kwam op mij over dat de mensen uit Duitsland wisten waar ze aan begonnen, maar ik proef nu dat het helemaal misgegaan is?
Die mensen hadden geen flauw idee wat een tsjech is? Deze mensen hebben inlichtingen gevraagd via wolfdog, via Letty en via Wilma.
Gek dat ze volgens Jos totaal niet weten wat een tsjech houden inhoud.

Ik ben van mening dat niemand in eerste instantie goed kan inschatten hoe het is om een wolfhond in huis te hebben, maar iedereen moet ergens beginnen. En op mij kwam het over dat ze wisten waar ze aan begonnen. Hulp is er altijd gaandeweg, zowel via het forum, als in dit geval via Jos.

Ik zou zeggen, vraag het deze mensen zelf ipv te speculeren in dit topic. Zij zitten op het duitse forum. En als ik het goed heb, kun jij prima duits. Een stuk beter dan ik.

groetjes Kim

PS ik ging er vanuit dat zij eerst gingen kijken bij Wilma. Ik weet ook niet waarom ze de hond zo snel hebben meegenomen. Dat is niet aan mij om over te oordelen, ook niet aan de rest van de mensen op dit topic. Wil je daar een antwoord op, vraag het ze in het duitse forum. Ik hoor liever dingen van de persoon zelf, dan van horen van.

Patty33 24-07-2007 16:29

[quote=kobesen;99666]@ Patty

Ik heb net als Letty mijn best uiteraard gedaan. Het kwam op mij over dat de mensen uit Duitsland wisten waar ze aan begonnen, maar ik proef nu dat het helemaal misgegaan is?

Of het is misgegaan...dat is dus afwachten...laten we hopen van niet!

Die mensen hadden geen flauw idee wat een tsjech is? Deze mensen hebben inlichtingen gevraagd via wolfdog, via Letty en via Wilma.
Gek dat ze volgens Jos totaal niet weten wat een tsjech houden inhoud.
Ik geloof best dat ze inlichtingen hebben gevraagd...maar of dat in dit geval voldoende is...dat is dus nu juist mijn punt.

Ik ben van mening dat niemand in eerste instantie goed kan inschatten hoe het is om een wolfhond in huis te hebben, maar iedereen moet ergens beginnen. En op mij kwam het over dat ze wisten waar ze aan begonnen. Hulp is er altijd gaandeweg, zowel via het forum, als in dit geval via Jos.
Daar ben ik het dus niet mee eens: als je niet met grotere honden bent opgegroeid en/of zelf in huis hebt gehad of hebt...dan vraag ik me serieus af of je wel een TW als 1e hond in huis moet nemen. Een herplaatser is volgens mij dan al helemaal geen goed idee. Nogmaals, dat is mijn mening.

Ik zou zeggen, vraag het deze mensen zelf ipv te speculeren in dit topic. Zij zitten op het duitse forum. En als ik het goed heb, kun jij prima duits. Een stuk beter dan ik.
Volgens mij is niemand aan het speculeren? Deze mensen kunnen met de beste bedoelingen Duma hebben willen opvangen en dat doen ze tot nu toe. Nogmaals....hopen dat het goed blijft gaan.
Voor DUMA...een levend wezen, recht op een goed plekje in deze wereld.

quote]

Groetjes,
Patty

kobesen 24-07-2007 16:44

Ben het er helemaal mee eens,

maar waarom nou dan al die ophef als er helemaal niks aan de hand is???/ Ik bedoel, ik kan ook wel overal over gaan doemdenken! En deze mensen die Duma nu hebben zijn JUIST grote honden gewend!!!!!
Anders had ik mijn vraagtekens er ook bij gezet.

Ik bedoel, als er niets aan de hand is en het nu goed gaat daar met Duma, waarom nu dan al die ophef. Jeetje laat het beessie EN de mensen eens rustig aan elkaar wennen.
Ik ben niet achterlijk! Ik heb en heb er nog steeds een goed gevoel bij. En Wilma ook anders had ze de hond niet meegegeven.
Nu komt het zo over dat ik en of Wilma niet aan de hond denken. Jeetje das juist wat ik wel heb gedaan.
Beetje jammer deze rare uitspraken. Voel me weer heel goed door. Thanx!

Groetjes Kim

PS Het liefst had ik de hond zelf genomen. Omdat ik weet dat ze het bij mij goed hebben. Helaas kan ik dat niet. Huis is nu te vol.

Patty33 24-07-2007 17:04

ja muts! ik had toch ook gevraagd of ze grote honden gewend waren!

Ophef? Het enige wat ik hoop te bereiken, is dat mensen niet zonder eerst GOED na te denken een hond in huis nemen en pas weg doen als het echt, echt niet anders kan. Heb nergens beweerd, dat dat hier niet gebeurd is!

Echter maak ik me (net als Jos) wel zorgen of het in dit geval niet allemaal te snel is gegaan...en dus nogmaals; hoop en duim ik voor DUMA dat het goed blijft gaan.

Dat Wilma, Letty, Veronique en jij en wie nog meer zich dan ook goed kunnen voelen, das voor mij dan een prettige bijkomstigheid.

Groetjes,
Patty

kobesen 24-07-2007 17:18

@ patty,

dat van die grote honden, daar had Jos al op geantwoord lieverd.

Maareh ik weet ook niet of het te snel is gegaan. Ik ben niet bij gesprek en kennismaking geweest, toen deze mensen bij Wilma waren.
Het kan zo goed geklikt hebben, dat daarom Duma mee is gegaan.
Ik weet net zo veel als jij. Niks dus.

Maar ik denk niet dat ik nog mensen ga helpen bij het herplaatsen van hun hond, nu er WEER zoveel gezeik op komt. Ik voel mij weer aangesproken, gek he.
Terwijl dit eigenlijk de verandwoordelijkheid (vind ik) van de fokker is van deze hond. Omdat die verstek liet en ik wist dat het wel degelijk een nijpende situatie was, zoals ik je in de mail ook heb vertelt, heb ik geprobeert om voor deze hond te bemiddelen.
NOgamaals, ik ga er van uit dat alles in orde komt, en nogmaals waarom alles zo snel is gegaan, vraag dit dan AUB even op het duitse forum. De nieuwe eigenaren heten "TEB" op het duitseforum.

groetjes Kim

PS ik kan geen duits en Let is op vakantie, dus die kan ik niet om vertaling vragen.

wolfwoman-stefanie 24-07-2007 17:22

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het leuk vind van Jos,
dat hij Duma met hun nieuwe eigenaren gezien heeft,
dat het goed met de hond gaat en dat hij dat hier vermeld.

Ten tweede, deze mensen hebben inlichtingen ingewonnen over het ras,
hebben al 'een grote hond' gehad,
dus zijn niet helemaal zonder hondenervaring,
en onwetend deze hond gaan halen

Ten derde, Patty, (en ook Kim,) jullie hond die je nu hebt is ook je EERSTE Tsjech,
en ook jullie heeft het huilen wel eens nader gestaan als het lachen,
als een bepaalde (opvoedings)oefening niet lukte,
omdat je hond onhandelbaar was, en je niet meer wist wat je moest doen.
Geeft niets,(is geen verwijt) maar met hulp van andere is het jullie toch ook gelukt !!!
Hoe goed voorbereid je ook aan een Tsjech begint,
de werkelijkheid is toch altijd anders.
Geef deze mensen ook een kans om samen met Duma een band op te bouwen.

Ten vierde, ik vind (en vele met mij) dat er tegenwoordig
zoveel onnodige discussies en verwijten naar elkaar geslingerd worden op het forum.
Als je gewoon iets schrijft wordt dat gelijk verkeerd uitgelegd,
ik denk dat dat veel mensen ervan weerhoud om iets op het forum te zetten.
En dat kan toch nooit de bedoeling van een forum zijn ?!

Joswolf 24-07-2007 17:23

quote-maar waarom nou dan al die ophef als er helemaal niks aan de hand is???/ Ik bedoel, ik kan ook wel overal over gaan doemdenken!

Welke ophef en welk doemdenken, dat doe je zelf toch. Ik heb niemand beschuldigd. Die nieuwe mensen kregen een tel nr en gingen kijken naar een hond waar stamboom bij zou zitten dachten ze.

quote-Hoeveel hulp geboden is weet ik niet, alleen een tel nr gegeven over een hond die met stamboom zou zijn. Of toch niet.- of toch niet bedoel ik stamboom en niet geboden hulp. Misschien dat dat eea wat verduidelijkt.

Jij concludeerd dat ik dat negatief bedoel. Jij geeft de indruk dat ik geen plaats verdien in dit verhaal. Jij meent te moetern beslissen of mensen op dit forum van mij inlichten over Duma mogen krijgen. Tuurlijk kunnen op duitse forum lezen. Maar misschien zou iemand uit mijn bevindingen wat kunnen opmaken en blij zijn wat over hem te horen. Ok jij bent daar dus niet blij mee. En ik zal hierover ook niets meer vermelden hier.

Jos

kobesen 24-07-2007 17:33

Quote:

Originally Posted by Joswolf (Bericht 99691)
quote-maar waarom nou dan al die ophef als er helemaal niks aan de hand is???/ Ik bedoel, ik kan ook wel overal over gaan doemdenken!

Welke ophef en welk doemdenken, dat doe je zelf toch. Ik heb niemand beschuldigd. Die nieuwe mensen kregen een tel nr en gingen kijken naar een hond waar stamboom bij zou zitten dachten ze.

quote-Hoeveel hulp geboden is weet ik niet, alleen een tel nr gegeven over een hond die met stamboom zou zijn. Of toch niet.- of toch niet bedoel ik stamboom en niet geboden hulp. Misschien dat dat eea wat verduidelijkt.

Jij concludeerd dat ik dat negatief bedoel. Jij geeft de indruk dat ik geen plaats verdien in dit verhaal. Jij meent te moetern beslissen of mensen op dit forum van mij inlichten over Duma mogen krijgen. Tuurlijk kunnen op duitse forum lezen. Maar misschien zou iemand uit mijn bevindingen wat kunnen opmaken en blij zijn wat over hem te horen. Ok jij bent daar dus niet blij mee. En ik zal hierover ook niets meer vermelden hier.

Jos

Jos

jou manier van schrijven en manier van communiceren via forum en dus tekst, is 9 van de 10 keer niet te begrijpen door mij.
Je gebruikt geen leestekens en de zinsopbouw is zo dat ik er geen normaal verhaal van kan maken.
Met andere woorden, ik vat het meestal anders op dan dat jij bedoelt hebt. Ik heb nu eenmaal moeite met jou manier van schrijven.

De mensen wisten van te voren dat de hond wel een stamboom heeft, maar niet is uitgegeven door de fokker. Deze kunnen zij aanvragen bij de RvB. Dat heet duplicaat-stamboom.
Even de RvB bellen en ze weten hoe ze het moeten doen. Of contact opnemen met Wilma (kan prima duits) en het samen met Wilma doen.
Moet ik dan echt alles voorkauwen?

groetjes Kim

kobesen 24-07-2007 17:41

Quote:

Originally Posted by stefanie (Bericht 99690)
Ten vierde, ik vind (en vele met mij) dat er tegenwoordig
zoveel onnodige discussies en verwijten naar elkaar geslingerd worden op het forum.
Als je gewoon iets schrijft wordt dat gelijk verkeerd uitgelegd,
ik denk dat dat veel mensen ervan weerhoud om iets op het forum te zetten.
En dat kan toch nooit de bedoeling van een forum zijn ?!

Ik ben het hier helemaal mee eens!!! Ik heb er zo ook geen behoefte meer aan.:evil:

allesandro 24-07-2007 17:46

Quote:

Originally Posted by kobesen (Bericht 99687)
@ patty,

dat van die grote honden, daar had Jos al op geantwoord lieverd.

Maareh ik weet ook niet of het te snel is gegaan. Ik ben niet bij gesprek en kennismaking geweest, toen deze mensen bij Wilma waren.
Het kan zo goed geklikt hebben, dat daarom Duma mee is gegaan.
Ik weet net zo veel als jij. Niks dus.

Maar ik denk niet dat ik nog mensen ga helpen bij het herplaatsen van hun hond, nu er WEER zoveel gezeik op komt. Ik voel mij weer aangesproken, gek he.
Terwijl dit eigenlijk de verandwoordelijkheid (vind ik) van de fokker is van deze hond. Omdat die verstek liet en ik wist dat het wel degelijk een nijpende situatie was, zoals ik je in de mail ook heb vertelt, heb ik geprobeert om voor deze hond te bemiddelen.
NOgamaals, ik ga er van uit dat alles in orde komt, en nogmaals waarom alles zo snel is gegaan, vraag dit dan AUB even op het duitse forum. De nieuwe eigenaren heten "TEB" op het duitseforum.

groetjes Kim

PS ik kan geen duits en Let is op vakantie, dus die kan ik niet om vertaling vragen.

als ik voor je moet vertalen Kim, doe ik dit graag hoor
heb voor een duitse multinational gewerkt

Verder even een opmerking !
Ik ben blij dat er mensen zijn die in elk geval heben geholpen met het plaatsen van deze hond, dus bij deze Kim, veronique en letty !
En als mensen zich zoveel zorgen maken over een dier, dan nemen ze hem toch zelf ipv al die opmerkingen. Waarschijnlijk zal ik wel weer mensen op hun tenen trappen, maar dat boeit me niet. Het belangrijkste is dat Duma geplaatst is en blijft !
Het valt me wel op dat sommige mensen hier altijd worden afgezeken, die het goed bedoelen............jammer....dat haalt de kwaliteit naar beneden van een leuk forum.

groetjes Andreas

Patty33 24-07-2007 17:57

@ stefanie: een pup is heel wat anders dan een herplaatser!
Van Kim weet ik het niet, maar ik had/heb ervaring met grote honden, ben opgegroeid met Oma die kennelhoudster was. En juist omdat ik toch nog 'problemen' met mijn TW heb gehad (maar ik ga er dus even niet over hebben waardoor dat kwam!), is de waarschuwing naar mensen toe, dat een TW niet voor iedereen de 'juiste' hond zal zijn helemaal niet verkeerd.

@ iedereen:
Als mensen de dingen verkeerd opvatten, zoals ze bedoelt worden...tja...dat gebeurd nou eenmaal.
Als mensen die het goed bedoelen, dan ook willen leren van andere mensen hun mening..geweldig.

Voor de rest is dit verhaal voor mij gedaan.
Duma zit op een nieuwe plek en hopelijk blijvend.

Groetjes,
Patty

kobesen 24-07-2007 18:07

Quote:

Originally Posted by Patty33 (Bericht 99701)
@ iedereen:
Als mensen de dingen verkeerd opvatten, zoals ze bedoelt worden...tja...dat gebeurd nou eenmaal.
Als mensen die het goed bedoelen, dan ook willen leren van andere mensen hun mening..geweldig.

Goh sinds wanneer moet ik leren van een mening? Ik leer liever van iemand met ervaring, die ook weet waar ie het over heeft!
Geloof dat ik niet veel aan jou mening heb in deze, omdat ik zelf die mening ook heb en daar allang naar gehandeld heb.

Hoop "hebjes" maar ik hoop dat je hem snapt.
No offense, maar jij hebt teweinig ervaring nog om van te leren in dit geval.

Groetjes Kim

Azazel 24-07-2007 18:40

Quote:

Originally Posted by Joswolf (Bericht 99593)

mvg Jos

Hoi Jos,

Bedankt voor de update!
Nu maar hopen dat alles goed zal gaan met Duma en haar nieuwe eigenaren.

Groet,

Barry

herder 24-07-2007 19:46

Hoi Jos,

Houd ons even op de hoogte hier, altijd interessant om mee te kunnen lezen hoe het de eerste periode gaat met een herplaatser!!

Succes met de begeleiding!

Groetjes,

Bert.

Smokey 25-07-2007 01:29

Hoi Jos,fijn dat je deze mensen kunt begeleiden met deze hond die naar ik hier lees nu al voor de derde maal herplaatst is.Hoop zeker ook te horen hoe het met Duma verder vergaat.

mijke 25-07-2007 11:25

Wat fijn dat Duma een nieuwe eigenaar heeft gevonden!:)
En ook ik hoop zeker nog eens te horen hoe het met hem gaat !

Joswolf 25-07-2007 14:00

Sinds gisteren wil Duma schijnbaar niet meer eten. Ook geen pens en dergelijke. Ze moeten maar eens temperaturen en morgen weer langs komen. Ik denk als hij onze honden rondspringen ziet als ik wat lekkers heb ook wel interesse krijgt. De eigenaren hebben net een vorige hond verloren en zijn bang dat ze weer ellende mee gaan maken. Bij ons zag de hond er gezond uit. Hij huilt erg als vrouwtje weggaat en hij thuis is. Duma hangt erg aan nieuwe vrouwtje.
Jos

Patty33 25-07-2007 17:22

Hoi Jos,

Nu ook het duitse forum lezend lijkt het erop dat Duma moet wennen aan de verandering van omgeving (inclusief andere baasjes, etc) ?

Nikki hebben we nu 6 maanden en pas in ongeveer de vierde maand lag ze volledig ontspannen te slapen. Net zo gek als Jourdy met de poten in de lucht :-)
Samen met jouw begeleiding en de ervaring die de mensen al hebben met een herplaatser, komt het vast wel goed!
Ik duim er in ieder geval voor!

Groetjes,
Patty

wolfwilma 26-07-2007 18:02

duma

Quote:

Originally Posted by Patty33 (Bericht 99829)
Hoi Jos,

Nu ook het duitse forum lezend lijkt het erop dat Duma moet wennen aan de verandering van omgeving (inclusief andere baasjes, etc) ?

Nikki hebben we nu 6 maanden en pas in ongeveer de vierde maand lag ze volledig ontspannen te slapen. Net zo gek als Jourdy met de poten in de lucht :-)
Samen met jouw begeleiding en de ervaring die de mensen al hebben met een herplaatser, komt het vast wel goed!
Ik duim er in ieder geval voor!

Groetjes,
Patty

hallo allemaal
ik heb de forum gelezen omtrent duma zoveel verschillende reacties had dit niet verwacht.
toen de duitse mensen naar ons toe kwamen om naar duma te kijken hebben we veel gepraat over hem en ook over hun vorige hond was een grote mix herdershond. ze hebben hem liefdevol verzorgd tot het einde het was vooral het maatje van lisa haar man en hij mist hem zeer erg. We hebben alles verteld omtrent duma's karakter zeer ondeugend vingdingrijk maar ook zo lief hij wil graag bij je voeten liggen of bij ons op de bank met zijn kop op mijn schoot bij deze mensen mag hij op de slaapkamer slapen en lisa is op boodschappen na altijd thuis ze hebben geen kinderen in huis meer hun kleinkinderen 's kennismaking met duma verliep zeer goed hij kan eigenwijs zijn maar ook zeer gevoelig hebt dit ook verteld ik gunde duma al de aandacht die hij verdient. had zelf eerst kontakt gezocht met zijn fokker maar die vroeg of ik het via de wolfwebsite wilde proberen hebt dit daarom ook gedaan en zowel duma als wij zijn goed geholpen. we houden kontakt met elkaar daar ik toch wil blijven weten hoe het met hem gaat hij is bij jos geweest en die kan hem ook in de gaten houden of alles goed met hem is alvast bedankt jos we hebben vandaag afgesproken dat wij over 2 maanden naar duitsland gaan om te zien waar die precies verblijft en hoe het met hem gaat laat dan weer wat weten
groetjes wilma

Patty33 27-07-2007 10:13

Hoi Wilma,

Wat fijn dat je contact kan houden met de nieuwe eigenaars!

Als hij nog niet gegeten heeft, dan zal hij dat echt wel gaan doen.
Zoals je weet, TW kunnen moeilijk doen met eten. Zo had ik gisteren vergeten de vleesmaaltijd uit te leggen; dus ik had vanmorgen een boterham lekker dik besmeerd met leverworst...meen je dat ons TW-monster het eet? Ja..de leverworst heeft ie staan aflikken...grrrrrrrrr...
tja dan lijdt hij maar ff honger, totdat het vlees goed ontdooit is.

Het zal even duren, maar het komt vast goed met Duma.
Heel veel sterkte met het gemis en de ziekte van je man!

Groetjes,
Patty

wolfwilma 28-07-2007 15:08

tsw

Quote:

Originally Posted by Patty33 (Bericht 100095)
Hoi Wilma,

Wat fijn dat je contact kan houden met de nieuwe eigenaars!

Als hij nog niet gegeten heeft, dan zal hij dat echt wel gaan doen.
Zoals je weet, TW kunnen moeilijk doen met eten. Zo had ik gisteren vergeten de vleesmaaltijd uit te leggen; dus ik had vanmorgen een boterham lekker dik besmeerd met leverworst...meen je dat ons TW-monster het eet? Ja..de leverworst heeft ie staan aflikken...grrrrrrrrr...
tja dan lijdt hij maar ff honger, totdat het vlees goed ontdooit is.

Het zal even duren, maar het komt vast goed met Duma.
Heel veel sterkte met het gemis en de ziekte van je man!

Groetjes,
Patty

hallo patty
nog bedankt voor je medeleven
ik hou duma zeker in de gaten maar ik weet ook dat het goed is daar ook al is zijn nieuwe baasje erg gauw bezorgd als die bv niet wil eten
maar nu heb ik zelf ook een vraag aan een ieder die mij hiermee helpen kan ik heb het ook aan jos gevraagd omdat hij een wolvenopvang hebt mijn tsw teefje gaya heeft last van jeuk heeft er toen medicijnen voor gehad en ik moest op andere voeding overgaan zou wel eens allergie voor het voer kunnen zijn ik geef 3 x per week pens de rest allergie brokken hielp ook niet nu overgegaan op premium croc nog steeds het zelfde wel in mindere mate als voorheen maar toch wil haar zo graag helpen wat kan ik doen
groetjes wilma

wolfwilma 30-07-2007 19:07

duma

hallo veroniqua
nog bedantvoor je berichtje via mijn email kan op de website geen pagina 4 vinden mijn man kan duits maar ik half nadat ik het berichtje naar jos had gestuurd en het in het duits vertaald is en ik daar op reageerde dat ze plezier met duma moet beleven ipv te bezorgt te zijn ben ik bang dat ze misschien boos op me is wat niet mijn bedoeling is ik wens het beste voor hun en duma zal het met haar daar nog over hebben
groetjes wilma

veronique 30-07-2007 19:27

Quote:

Originally Posted by wolfwilma (Bericht 100510)
hallo veroniqua
nog bedantvoor je berichtje via mijn email kan op de website geen pagina 4 vinden mijn man kan duits maar ik half nadat ik het berichtje naar jos had gestuurd en het in het duits vertaald is en ik daar op reageerde dat ze plezier met duma moet beleven ipv te bezorgt te zijn ben ik bang dat ze misschien boos op me is wat niet mijn bedoeling is ik wens het beste voor hun en duma zal het met haar daar nog over hebben
groetjes wilma

Ik denk dat het wel mee valt. Ze is ook al die tijd niet op het forum geweest volgens mij. Heb dr vandaag nog een berichtje terug gestuurd en het gaat allemaal goed volgens mij.

Groetjes

kobesen 30-07-2007 23:28

Quote:

Originally Posted by veronique (Bericht 100515)
Ik denk dat het wel mee valt. Ze is ook al die tijd niet op het forum geweest volgens mij. Heb dr vandaag nog een berichtje terug gestuurd en het gaat allemaal goed volgens mij.

Groetjes

Damn, ik ben blij dat jullie goed duits kunnen zeg. Het enige duits wat ik kan is het duits wat mijn broertje nadoet. Het nasynchroniseren van een duitse pornofilm :?. Vindt ie leuk:shock:.
Maar ben erg blij te horen dat het goed gaat met Duma. Nu hopen dat het goed blijft gaan en dat jullie morgen of anders overmorgen een mailtje krijgen met de stand van zaken.

Groetjes Kim

Joswolf 31-07-2007 01:14

Vanmorgen nog tele gehad. Duma eet weer goed. Heb een beetje weinig tijd voor uitgebreid te reageren, moet werken om advocaten te betalen. Soms heb je die nodig.
Jos

Joswolf 12-08-2007 17:13

Duma nog even op bezoek gehad. Vrouwtje meent dat hij nog moeilijk eet maar hij heeft zelfs toegenomen. Het gaat hem dus eigenlijk prima.
mvg Jos

wolfwoman-stefanie 12-08-2007 18:43

Goed om te horen !!! :klatsch

wolfwilma 12-05-2008 07:42

duma

hallo allemaal
het is alweer een tijd geleden maar ik ben naar duma in duitsland geweest
om te zien hoe het met hem gaat en waar die dus woont moet zeggen dat hij het zeer goed getroffen hebt hij heeft zelfs een eigen bed in de slaapkamer aan het voeteind van zijn baasjes veel speelgoed in de tuin om mee te spelen en hij kan vrij rond rennen om het huis elke zondag gaan ze naar een vereniging van hondenschool. hij ziet er goed uit is ook een stuk rustiger geworden maar nog wel ontdeugend hij hebt al de pantoffels van zijn vrouwtje gesloopt gaten in hun gordijnen gemaakt een stuk creatieve tijd kan je wel zeggen. had wel moeite met weggaan maar wist dat ik een goede keuze gemaakt had. ze zijn nog steeds bezig om een stamboom te krijgen maar moet zeggen dat de raad van beheer niet gemakkelijk is ik heb zelf ook gebeld om uit te leggen dat duma via mij naar deze mensen zijn gegaan maar ze willen bewijs hebben dat ik duma van de vorige eigenaar gekregen hebt maar deze eigenaar wil maar geen briefje schrijven dat ik duma van haar hebt gekregen ondanks dat ik alle papieren had van duma (entbewijs) hoop dat de mensen van duma het voor elkaar kan krijgen zonder stamboom kunnen ze nl geen lid van een vereniging worden

mijke 12-05-2008 08:59

Wat leuk dat je ons even een up-date over Duma stuurde!
En helemaal top dat het zo goed met hem gaat op z'n nieuwe adres :)

Wel jammer dat het zo stroef verloopt om zijn stamboom te krijgen :cry:
Hoop dat het de nieuwe eigenaren lukt om desnoods een kopie stamboom van de RVBH te krijgen.

En ondertussen kunnen ze voor een vereniging toch gewoon zijn officiele naam en stamboomnr en chip nr opgeven?

Groetjes
Mijke

All times are GMT +2. The time now is 14:12.