Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   TsW in nood (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=103)
-   -   twh en swh en hybride in nood (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=7150)

of_Mercedes_Dream 30-11-2007 17:51

twh en swh en hybride in nood

hallo,
enkele dagen geleden heb ik van Anette Bruck vernomen dat er een teef TWH en teef SWH en hybride naar een asiel (S.P.A. La Louvière B.) moeten. (zou vandaag gebeuren) Vorige eigenaar had ze eerst naar pension gebracht, nooit meer opgehaald en is met noorderzon vertrokken.
Ze zijn niet in Belgie,Nederland of Tjsechie geboren. Er is geen stamboom. Het chipnr van de swh = 985120023378776 en ° 31/12/2004.

Deze honden moeten dringend onderdak krijgen want ze zouden al drie maanden in het pension verblijven waar ze "het kot afbreken" .

Gelieve of het asiel in La Louvière te raadplegen of contact te leggen via [email protected].

Het is echt wel dringend.

groeten
Patrick Cools
CSW Belgium

mijke 01-12-2007 02:07

Hartststikke fijn dat Patrick het ook al hier plaatste :)
Er is inmiddels een prima samenwerkingsverband tussen Belgische en Nederlandse SWH en TsW mensen die zich bekommeren om het lot van deze drie honden :)

De zogenaamde hybride reu blijkt inmiddels volgens de gezondheidspapieren ook een SWH te zijn. Maar alles over de verdere achtergrond van deze honden is even duister. :(
En de eigenaar die ze gewoon in een hondenpension achterliet en nooit terug kwam is onbereikbaar op alle adres en tel gegevens die te achterhalen zijn. :(

De SWH en TSW teef hebben vreemd genoeg de zelfde geboortedatum 31-12- 2004 en hebben franse chip nummers (van pas bij een veterinair onderzoek ver na hun geboorte). Nader onderzoek heeft tot nu toe niets opgeleverd.
Waarschijnlijk hebben alle drie de dieren ook geen echte stamboom.

De Belgische SWH club gaat de twee teefjes ophalen en ze tijdelijk in een gastgezin plaatsen :)
De twee teefjes zijn heel vriendelijk naar bezoekers, maar duidelijk heel onthutst en onder de indruk door alles wat ze overkomen is. (ze zijn echter niet super gestresst en accepteerden zelfs kaas van de bezoekers)

De oudere reu vertoont zeer angstig en getraumatiseerd gedrag :(
En aangezien hij eerst geclassificeerd werd als hybride zal hij naar alle waarschijnlijkheid euthanaseert worden. :(

Maar wie o wie, kan een van deze (nog relatief jonge) wolfhonden teefjes eventueel nog een fijn, goed echt “Thuis” bieden waar ze oud mogen worden?????

Deze dames waren ook ooit vrolijke puppies die vol vertrouwen naar een nieuwe eigenaar gingen…
En zij kunnen er ook niets aan doen dat hun %$#*&^%%$# eigenaar ze zo maar ineens ergens achterliet en nooit mer ophaalde…. (waar overigens ook best een intriest verhaal achter kan zitten… want geen een normaal weldenkend mens doet zoiets zo maar)
Wil je eerst nog wat meer info? Neem dan even persoonlijk contact met mij op: [email protected] of met Katrien Goossens: [email protected]

Hieronder nog en link naar de twee foto’s van de dames;
http://www.de-ursidae-stee.com/saarl...orum/anouk.jpg

http://www.de-ursidae-stee.com/saarl...%20%281%29.jpg

Als iemand de foto's via deze link nog in dit forum zou kunnen plaatsen zou ik dat zeer op prijs stellen :))))))))))))))
Aangezien ik momenteel tijdelijk via een andere comp werk, is het mij als moderator zelfs niet mogelijk om links zichtbaar te plaatsen :(((((

Azazel 01-12-2007 11:04

http://www.de-ursidae-stee.com/saarl...%20%281%29.jpg

http://www.de-ursidae-stee.com/saarl...orum/anouk.jpg

Groeten,
Barry

of_Mercedes_Dream 02-12-2007 15:32

Hallo,
Ik heb vernomen dat sinds gisteren alle drie wolfhonden opgehaald zijn in het asiel door het opvangcentrum "association pas-ci-bete" in Bretagne.
Deze mensen hebben verstand van wolfhonden en ofwel blijven ze daar ofwel zoekt men in alle rust naar een geschikte eigenaar.
Ze zijn in elk geval verlost van euthanasie of mishandeling.
OEF zou ik zeggen.
Patrick Cools
CSW Belgium

kobesen 02-12-2007 21:21

Ik kan zo vreselijk boos worden van dit soort onmenselijke acties!:evil:

Dit soort mensen zou je moeten ophangen. Zoals ze in de middeleeuwen deden!

Ik hoop dat de honden goed terecht komen! Dit hebben ze verdiend! Vreselijk te horen dat de reu erg getraumatiseerd is.
Vraag me af of er mensen zijn die ook zo met hun kinderen omgaan. Ze naar de crech brengen en nooit meer ophalen. Nee tuurlijk niet. Maar ja natuurlijk kun je een kind en een hond niet vergelijken (sarcartisch bedoeld)??!!

Bah bah bah!

Groetjes Kim

herder 02-12-2007 21:28

Quote:

Originally Posted by of_Mercedes_Dream (Bericht 112942)
Hallo,
Ik heb vernomen dat sinds gisteren alle drie wolfhonden opgehaald zijn in het asiel door het opvangcentrum "association pas-ci-bete" in Bretagne.
Deze mensen hebben verstand van wolfhonden en ofwel blijven ze daar ofwel zoekt men in alle rust naar een geschikte eigenaar.
Ze zijn in elk geval verlost van euthanasie of mishandeling.
OEF zou ik zeggen.
Patrick Cools
CSW Belgium

OEF!!!!

(Goed werk!!)

allesandro 03-12-2007 08:52

Eindelijk een keer goed bericht voor die arme dieren

groetjes
Andreas

donkamatz 03-12-2007 16:06

Jammer genoeg klopt deze informatie niet.
Wij (de Belgische Saarlooswolfhonden Vereniging) zijn ook bezig met deze zaak en toen ik die mail kreeg dacht ik ook, oef gelukkig.
Het blijkt alleen niet waar te zijn. Namiddag kregen wij een bericht dat de honden nog steeds in het asiel zitten en wanneer ze vandaag niet opgehaald worden, zullen ze morgenvroeg om 9u geëthanaseerd worden.
Wij gaan nu dadelijk naar het asiel vertrekken om de honden op te halen.
Ik houd jullie op de hoogte

Katrien

robritt 03-12-2007 16:16

Ja het was wel effe paniek toen ik om 13h30 telefoon kreeg, daar sta je dan, direct mijn man opgebeld op zijn werk en hij is dan naar huis gekomen dan Katrien opgepikt en richting asiel, hopelijk komen ze nog op tijd want het asiel sluit op 16h45 en het blijft geen minuut langer open zeiden ze aan de telefoon.

groetjes

Kathleen

mijke 03-12-2007 16:41

Jammer dat zo'n super positief bericht niet helemaal waar blijkt te zijn. Maar wellicht speelt met de communicatie stoornissen rond deze honden, ook nog eens de taal bariere mee.

Het is echt fantastische dat Kathleen en Katrien vandaag nog echt alles op alles zetten, om alle drie de honden nog voor 15.45 proberen op te halen (waarbij ze ook nog eens een fors bedrag per hond moeten betalen).
Hulde aan dit soort mensen die alles proberen om 3 honden te redden!

En laten we vooropig maar dus duimen dat het allemaal lukt!

groetjes Mijke

herder 03-12-2007 16:55

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 113056)
Jammer dat zo'n super positief bericht niet helemaal waar blijkt te zijn. Maar wellicht speelt met de communicatie stoornissen rond deze honden, ook nog eens de taal bariere mee.

Het is echt fantastische dat Kathleen en Katrien vandaag nog echt alles op alles zetten, om alle drie de honden nog voor 15.45 proberen op te halen (waarbij ze ook nog eens een fors bedrag per hond moeten betalen).
Hulde aan dit soort mensen die alles proberen om 3 honden te redden!

En laten we vooropig maar dus duimen dat het allemaal lukt!

groetjes Mijke

Inderdaad erg jammer dat het niet klopt:(

Ik ben er wel voorstander van om een kleine inzamelingsactie op het forum te houden als het ze lukt om de honden alle drie mee te krijgen.

Zo kunnen we Kathleen en Katrien een beetje ondersteunen!!

Ik hoop straks te lezen dat ze alle drie in veiligheid zijn. Als er nog hulp nodig is dan laat maar weten.

Groetjes,

Bert & Gitta

robritt 03-12-2007 19:59

Chris heeft net gebeld, de twee teefjes zitten in de auto en ze zijn met hen op weg naar een pension, daar staat een dierenarts op hen te wachten en daar zijn ze welkom tot ze kunnen overgebracht worden naar Frankrijk

Bij de reu konden ze in de kennel komen en hij at uit hun hand maar ze konden hem niet aangelijnd krijgen, telken als hij een lijn zag ging hij achteruit en liet hij zijn tanden zien. Ze hebben met het asiel onderhandelt en hij mag tot zaterdag daar blijven mits bijbetaling. Hoe we hem naar Frankrijk krijgen moet nog bekeken worden.

Wij zijn heel blij dat jullie allemaal financieel willen helpen, het rekening nummer is van Belgie, zal morgen effe kijken voor de nummers voor een buitenlandse betaling

geef als mededeling ADESS dan weten we waar het voor is

735-0041238-01

alvast bedankt voor jullie hulp

groetjes

Kathleen

kobesen 04-12-2007 09:38

Ik hoop dat alles met de reu nog goed komt. Hij moet daar hoe dan ook weg. Ik hoop echt dat jullie hem mee krijgen zaterdag.
Ik zou het vreselijk vinden als hij, doordat ie niet aangelijnd kan worden, geeutaniseerd moet worden.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

Groetjes Kim

donkamatz 04-12-2007 12:01

Hoi,

Het is zeker niet de bedoeling dat de reu ingeslapen wordt omdat hij niet kan aangeriemd worden. Ook omdat hij voor de rest helemaal geen agressie vertoond. Hij is gewoon heel erg bang, waarschijnlijk door heel slechte ervaringen met mensen. We gaan ook alles in het werk stellen om hem daar weg te krijgen. Als er mensen zijn die hiervoor ideën hebben, deze zijn natuurlijk altijd welkom. Zoals het er nu voorstaat is het de bedoeling dat hij verdoofd wordt en dan in een bench vervoerd zal worden. Maar als er iemand een ander idee heeft, is altijd welkom.

Groetjes,

Katrien

robritt 04-12-2007 12:02

Zoals het er nu voorstaat gaan Chris en Katrien ze zaterdag zelf naar Bretagne brengen om te kunnen zien waar ze terecht komen, als het hun niet goed lijkt brengen ze ze gewoon mee terug.

voor alle mensen die ons willen helpen met de financiele kant, hier zijn de gegevens voor een buitenlandse betaling

reknr: 735-0041238-01
IBAN: BE 437355004123801
BIC: KREDBEBB

mededeling: ADESS

alvast bedankt iedereen voor de hulp

groetjes

Kathleen

veronique 04-12-2007 12:53

Quote:

Originally Posted by donkamatz (Bericht 113166)
Hoi,

Het is zeker niet de bedoeling dat de reu ingeslapen wordt omdat hij niet kan aangeriemd worden. Ook omdat hij voor de rest helemaal geen agressie vertoond. Hij is gewoon heel erg bang, waarschijnlijk door heel slechte ervaringen met mensen. We gaan ook alles in het werk stellen om hem daar weg te krijgen. Als er mensen zijn die hiervoor ideën hebben, deze zijn natuurlijk altijd welkom. Zoals het er nu voorstaat is het de bedoeling dat hij verdoofd wordt en dan in een bench vervoerd zal worden. Maar als er iemand een ander idee heeft, is altijd welkom.

Groetjes,

Katrien

Neem aan dat jullie niet alleen hebben geprobeerd om een riem met musceton aan die hond te krijgen, maar ook een riem die aangetrokken moet worden.

En hem lokken met voer door dat in een bench te zetten en dan de deur dicht te doen? Of hem in een hoek drijven waar die bench staat en dan alleen de mogelijkheid geven om de bench in te gaan.

Als jullie dit allemaal al hebben gedaan lijkt me niks anders als optie dan hem te verdoven.

succes

gr veronique

donkamatz 04-12-2007 13:14

Hallo allemaal,

De IBAN code is fout, er staat een 5 teveel in.

Juiste IBAN is BE 43735004123801

Groetjes,

Katrien

herder 04-12-2007 13:37

Quote:

Originally Posted by donkamatz (Bericht 113166)
Hoi,

Groetjes,

Katrien

Hoi Katrien,

Er zijn wel wat opties om de hond zonder verdoving uit het hok te halen.
Maar als de hond echt zo angstig is,is een verdoving waarschijnlijk de beste optie. Zorg wel voor een rustig plek waar hij bij kan komen, zodat hij langzaam aan de nieuwe omgeving kan wennen. (geuren, geluiden, en dan pas de mensen)

Ik geloof dat het extra geld kost om geld over te boeken naar het buitenland. Misschien is dan een nederlands rekening nummer handiger.
Heeft iemand hier ervaring mee????

Groetjes,

Bert

Manishdra 04-12-2007 13:41

Binnen de EU is het gratis om internationaal geld over te maken. Moet je er wel voor kiezen de "overmakingskosten" te delen (sharen)
Dan kost het je niks! (maak regematig geld naar duitsland over ;))

Hoop dat alles goed komt met het reutje!

Manishdra 04-12-2007 13:46

Even kleine correct:
Als je een zakelijke rekening hebt kost het je wel geld. Dus gewoon via je particuliere rekening overmaken ;)

robritt 04-12-2007 15:30

onze contactpersoon in Wallonië heeft net laten weten dat ze met cheyenne en anouk een wandeling is gaan maken, ze zegt ook dat het hele lieve dieren zijn; ook de mensen van het pension zeggen de ze heel braaf zijn en goed luisteren, hopelijk vinden ze nog een warme thuis.

groetjes

Kathleen

herder 04-12-2007 15:46

Quote:

Originally Posted by Manishdra (Bericht 113191)
Binnen de EU is het gratis om internationaal geld over te maken. Moet je er wel voor kiezen de "overmakingskosten" te delen (sharen)
Dan kost het je niks! (maak regematig geld naar duitsland over ;))

Hoop dat alles goed komt met het reutje!

oké,

Dus als ik 10 euro overmaak en de overmaakkosten deel (share) dan wordt er niets van die 10 euro ingehouden, maar komt het helemaal op de rekening van Katrien.....mooi, ga ik doen dan!

Ik hoop dat er nog meer zijn die wat willen doneren, het kost tenslotte altijd weer tijd en geld om een hond op te vangen!

Groetjes,

Bert

Angelika 04-12-2007 19:25

Super, Bert. MERCI.
Ik hoop ook dat er nog meer zijn. Ik heb all overmaak direkt naar de opvang-organisation in der Bretagne - hoping these dogs have a nice christmas.
groetjes
Angelika (sorry - I cannot speak your language better)

robritt 04-12-2007 19:33

Misschien is er toch een nog een oplossing voor de reu dichter bij huis, wij zijn nog met een paar pistes bezig, ook voor de teefjes
als er nog mensen zijn die iets weten graag, we willen graag de beste oplossing, tot nu toe staat er nog niets vast.

groetjes

Kathleen

herder 04-12-2007 19:49

Hebben jullie Jos al benaderd van http://www.wolves-unlimited.com/page5.html ??

Bert

Joswolf 04-12-2007 20:42

Ik zie het nu pas. Mijn mail werkt niet maar [email protected] wel. Het verhaal van niet aanlijnen klinkt wel wolfachtig of hybride. Op www.animalsshow.com staan foto's onder Adess maar de bovenste is een jonge wolf en de foto's eronder zijn onduidelijk en lijken mij zelfs foto's van verschillende dieren. Jammer dat het asiel dreigd met afmaken. Als het een wolf of hybride is is dit zelfs verboden en zijn ze beschermd en citesplichtig. Afmaken is dan strafbaar.
Voor Adess bekijk ik of ik plaats vrij kan maken.
Jos

ps animalsshow onder "diaporama staat een dia sessie waar duidelijk een Arctic Wolf en een Europese Wolf gebruikt worden. Tel nr's zijn niet bereikbaar. Tenzij men er een 0033 voor zet, Frankrijk. Dan krijg je zijn antwoord apparaat.

robritt 04-12-2007 20:42

ja ook met jos hebben we contact

groetjes

Kathleen

herder 04-12-2007 21:58

Ik hoop voor Adess dat Jos een plek voor hem heeft!

Wat een foute site trouwens Jos, zo'n show met wilde dieren:(

Bert

Joswolf 04-12-2007 22:12

Idd foute zaak. Als je de foto's bekijkt, ook met die beer wil het met jonge dieren nog wel lukken. En als ze ouder worden, dan dump je ze toch gewoon!!
Jos

herder 05-12-2007 00:08

Bij de betalingsopdracht vroeg onze bank nog om deze gegevens:

Het veld "Naam begunstigde" dient ingevuld te worden.
Het veld "Straat begunstigde" dient ingevuld te worden.
Het veld "Plaats begunstigde" dient ingevuld te worden.
Het veld "Naam bank begunstigde" dient ingevuld te worden.
Het veld "Straat bank begunstigde" dient ingevuld te worden.
Het veld "Plaats bank begunstigde" dient ingevuld te worden.

Kunnen jullie die doorgeven? Thanx!

robritt 05-12-2007 08:20

Zal er voor zorgen, in ieder geval al bedankt voor al de moeite die je er voor doet

groetjes

Kathleen

donkamatz 05-12-2007 10:23

Naam begunstigde: Katrien Goossens
Straat: Beverlosesteenweg 34
Plaats: 3583 Paal

Naam bank: KBC
Straat: Pater Carremansstraat 20
Plaats: 3583 Paal

Zo ik hoop dat jullie nu alle gegevens hebben die nodig zijn.

Groetjes,

Katrien

herder 05-12-2007 11:49

Als het goed is is het nu gelukt!

Katrien, kom je trouwens oorspronkelijk uit Bermuda?? ;-)

Gitta

donkamatz 05-12-2007 11:57

Hoi,

Nee ik kom gewoon uit België. Weet niet hoe die vlag daar komt

Groetjes,

Katrien

mijke 05-12-2007 12:20

Je kunt in je profiel aangeven uit welk land je komt :)

En waarschijnlijk heb jij per ongeluk op BM geklikt i.p.v. BE, vandaar dat je nu volgens het vlaggetje uit Bermuda schijnt te komen!

wolfwoman-stefanie 05-12-2007 12:34

Quote:

Originally Posted by robritt (Bericht 113250)
Misschien is er toch een nog een oplossing voor de reu dichter bij huis, wij zijn nog met een paar pistes bezig, ook voor de teefjes
als er nog mensen zijn die iets weten graag, we willen graag de beste oplossing, tot nu toe staat er nog niets vast.

groetjes

Kathleen

Hoe gaat het nu met de honden ?
Ik hoop dat er snel een defenitief plekje voor hun gevonden wordt !!

robritt 05-12-2007 13:28

Vrijdag gaan er mensen naar de teefjes kijken en ook voor Adess is er misschien een oplossing.
Vrijdagavond zullen we al meer weten

groetjes

Kathleen

kobesen 05-12-2007 19:09

Ik zal duimen dat ze na dit weekend alle 3 een fijne kerst zullen hebben!

Groetjes Kim

robritt 06-12-2007 12:08

Ik kreeg deze vraag op een ander forum:

stel je voor dat er nu met ze alle gaan storten, heel veel
wat gebeurd er dan met het geld dat misschien wel over blijft

Daar hadden wij ook over nagedacht en als er geld over zou zijn dan was ons eerste gedacht van het bij te houden en er misschien een soort van ADESS fonds mee op te richten, zodat als deze situatie zich nog eens voordoet, dat we al een beetje geld hebben om te beginnen.

Maar voorlopig hoop ik gewoon dat alle kosten betaalt geraken want we zijn er nog niet.

groetjes kathleen

donkamatz 06-12-2007 20:21

Ik ben vandaag met Jos naar het asiel gereden in La louviere en ik kan jullie melden dat Jos Adess zal opnemen. Zaterdag gaan Chris en ik hem halen in het asiel en dan brengen wij hem naar Jos.
Hopelijk hebben we met de 2 dames evenveel geluk

Groetjes,

Katrien

Angelika 06-12-2007 20:34

super goed, Jos. Bedankt.
groetjes,
Angelika

herder 06-12-2007 22:05

Jos, dat is weer de zoveelste goede actie van je!!!!!!!!!!

Goed bezig!! :klatsch

Bert & Gitta

wolfwoman-stefanie 06-12-2007 22:17

Quote:

Originally Posted by kobesen (Bericht 113391)
Ik zal duimen dat ze na dit weekend alle 3 een fijne kerst zullen hebben!

Groetjes Kim

Zoals het er nu uitziet, komt dit nu toch nog goed !!
TOPPIE !!:happy

robritt 06-12-2007 22:20

Wij waren daarstraks heel heel blij toen Katrien belde dat Jos Adess wil opvangen, dat is al eentje die een plaatsje heeft gevonden

Nu morgen nog duimen voor onze twee dames

groetjes

Kathleen

Joswolf 06-12-2007 22:53

Ik vermoed dat de hybride met een Saarloos is. Ik hoop dat vanavond er foto's op www.wolf-auffang.de komen.
gr Jos

kobesen 07-12-2007 15:33

Hoi Jos,

Grote klasse man!!!!!!!!!!:thumbs

groetjes Kim

robritt 07-12-2007 16:03

Katrien heeft mij net laten weter dat Anouk ook een nieuwe thuis heeft gevonden, Cheyene komt voorlopig bij ons wonen en we hopen voor haar ook zo snel mogelijk een nieuwe thuis te vinden

groetjes

Kathleen

Jitze 07-12-2007 23:15

2 Attachment(s)
Hallo allemaal,
Wij zijn het nieuwe thuis voor Anouk. Het is wel even wennen aan elkaar maar het is een super lieve meid.
Groeten,
Fam. Tichelaar

wolfwoman-stefanie 07-12-2007 23:48

Hoi Jitze
Wat fijn dat jullie weer een kameraadje hebben, :happy
en natuurlijk voor Anouk een nieuw thuis .:bigok
Veel plezier met elkaar !! :nice

mijke 08-12-2007 00:08

Anouk heeft een heel fijn nieuw THUIS gevonden bij de familie Tichelaar !! :)
http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...anouk%20WK.jpg

Nadat TsW Mike (van Jitze) van de zomer aan acute leukemie was overleden, zijn zij een tijdje bewust “hondloos”geweest. Maar de laatste tijd werd het gemis van een TsW in huis toch wel groot! Daarom waren we al aan het uitkijken naar oudere TsW die binnen hun gezin zou passen.
En vandaag zijn Ans en ik, na overleg met Katrien en Kathleen, naar België gereden om kennis maken met Anouk en Cheyene.

Beide honden zijn, ondanks alles wat ze hebben meegemaakt, ontzettend vriendelijk, lief en goedaardig! Ze waren beide duidelijk heel erg onder de indruk en gestresst van alle ervaringen.
Maar ondanks dat ze beiden angstig reageerden, vertoonden ze geen spoor van angstagressie!

Wat opviel was dat Anouk steeds steun zocht bij Cheyene, en dat Cheyene ondanks haar eigen angst ook steeds Anouk beschermde. Ondanks dat dit voor ons mensen ontroerende beelden oplevert, belemmeren honden elkaar op die manier ook.
Mijn ervaring is dat als je twee angstige honden samen herplaatst zij elkaar vaak bevestigen in dit angstgedrag en daardoor nieuwe/andere relaties blokkeren. Voor Ans en mij was het in dit geval dan ook geen optie om beide honden samen te plaatsen.

Na kennismaking in de kennel, hebben we samen met Katrien ook nog even met de doggy’s gewandeld. En al vanaf het eerste begin was het mij duidelijk dat er een “bijzondere klik” was tussen Ans en Anouk. (terwijl ik zelf juist helemaal smolt voor Cheyene!) Na een uitgebreid gesprek met Katrien hebben we besloten om Anouk een nieuw warm thuis bij Ans en haar familie te bieden.
http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...k%202%20wk.jpg

Het ging mij persoonlijk vreselijk aan het hart om Cheyene te moeten achterlaten… Als ik een stabiele reu in huis gehad had, in plaats van mijn twee dominante teven had ik geen seconde getwijfeld en had haar zelf meegenomen!
http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...eyene%20WK.jpg
Ik was dan ook erg blij om te horen dat Kathleen en Chris haar voorlopig mee nemen om vanuit hun huis naar een definitieve plek voor Cheyene te zoeken:)

Na een heenreis met veel files en wegopbrekingen, kwamen we op de terugreis terecht in de avondspits :( Maar Anouk gedroeg zich meer dan voorbeeldig op deze urenlange reis! Slechts een keer heeft ze een beetje gespuugd en verder heeft ze merendeels heel rustig liggen slapen, alsof reizen haar dagelijkse bezigheid is. En bij aankomst in Nederland schudde ze zich eens uit, liep kwispelend aan de lijn mee en deed een grote plas. Wat een klasse hond!!

De hele familie was echt superblij met de komst van Anouk :) en ik heb dan ook graag de 8 uur reistijd over gehad voor deze "goed klikkende match"!
http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...anouk%20WK.jpg
Natuurlijk zal ze eerst moeten wennen en nog veel moeten leren over het leven als een echte gezinshond. Maar ik heb er 100% vertrouwen in dat dit wel lukt!
Ik wens de familie Tichelaar dan ook nog heel veel plezierige jaren met deze fantastisch lieve hond!

Daarnaast wil ik Katrien, Kathleen en alle andere mensen die zich hebben ingezet voor deze honden, nogmaals heel hartelijk bedanken voor hun inzet!

http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...e%202%20WK.jpg
En mensen… als er iemand van jullie is (of je kent iemand in je omgeving) die bijvoorbeeld een wat oudere stabiele reu heeft, bedenk dan eens of er misschien ook plaats is voor het teefje Cheyene!
Want ook dit in-goede en lieve teefje verdient het om rust en aandacht te krijgen in een roedel waar zij voor de rest van haar leven op haar plek is!

http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...eyene%20WK.jpg

robritt 08-12-2007 09:57

Fijn te horen dat het Anouk goed gaat en dat de Ans en haar familie er heel blij mee zijn, we wensen hen heel veel geluk met haar en hopen natuurlijk regelmatig te horen hoe het gaat.
met Cheyenne is ook alles goed.
Ze is terughoudend naar ons toe maar met onze 4 reuen kan ze het goed vinden, gisteren avond hebben we ze een voor een laten kennis maken met Cheyenne en dat viel goed mee, als we dan 1 van onze honden roepte kwam ze gewoon mee een snoepje aannemen, na een tijdje bleef ze ook al eventjes staan om geaaid te worden.
Deze morgen heeft ze voor de eerste keer losgelopen tussen onze honden, we doen dit alleen als we er zelf kunnen bij zijn, en ook dat ging heel goed. Je ziet dat ze andere honden gewent is en ze heeft dan ook de hele tijd aan het ravotten geweest met onze twee jongste reuen.

groetjes

Kathleen

loco 08-12-2007 10:46

:happy:happy:happyWerkelijk geweldig!!!
Dat jullie allemaal !!!,het voor elkaar hebben gekregen, om ze daar weg te krijgen!!!!!
Dat er nog zoveel engeltjes op het forum zitten:thumbs,bewijst dit maar weer!!

En ik hoop dat er voor Cheyen,ook gauw een plekkie komt!!
Want als teef zijnde,tussen vier reuen))))
Is werkelijk ,een hemel op aarde!!!!!:lol:

Groetjes Martine

herder 08-12-2007 10:56

Fantastisch gewerkt allemaal!!!!!!!!!!!!!!!! Complimenten!!!!!

Fam. Tichelaar, fijn dat jullie een plekkie hebben voor haar, we hopen dat jullie nog lang van haar mogen genieten!!

Bert & Gitta

Joswolf 08-12-2007 16:36

Kan ff snel reageren. Ik was net klaar met het verblijf en nachthok toen Adess aankwam. Ik kreeg ook nog bezoek voor mijn verjaardag maar weinig tijd voor hen. Mijn kadeau was belangrijker. In het asiel vond ik zijn onderkaak al vreemd. Nu hij probeerd te eten was het even schrikken. Hij heeft geen tanden in zijn bek. Ik kan niet goed kijken maar het ziet er wat rood bloederig uit. Hij kwijlt tijdens het eten. Wat is toch in gods naam gebeurt met deze hond.
Jos

herder 08-12-2007 18:10

Wat kunnen sommige (wolf) honden het toch slecht hebben (gehad):evil:

Enne ........ nog gefeliciteerd!! :beerchug2

Als je tijd hebt is het wel leuk om even een foto te zien van Adess in zijn nieuwe verblijf.

Bert

Joswolf 08-12-2007 20:04

Om een foto te plaatsen moet hem toch eerst op een andere site hebben. En dat wil nog niet zo lukken. De afgebroken hoektanden hoeven niet door de vorige eigenaar te zijn weggehaald. Mogelijk is ook dat dat in het asiel gebeurd is. Angst voor een lijn of riem zie ik hier niet. Ook dat kan mogelijk in het asiel verpest zijn door een vang stok. Ik had Katrien al gewaarschuwd dat ze zo'n ding niet mochten gebruiken. Dit wilden ze vandaag weer doen. Maar gelukkig heeft Katrien dat kunnen verhinderen.
Jos

mijke 08-12-2007 22:55

Hier de foto van Adess die Jos stuurde:

http://www.de-ursidae-stee.com/wolfd...0Ingo%20WK.JPG

Jolanda 09-12-2007 11:52

In één woord geweldig hoe iedereen achter deze honden zijn aangegaan en ze hebben weggehaald uit dat asiel. Mijn super complimenten!!:gent

Groetjes, ;-) Jolanda

robritt 09-12-2007 12:40

http://img145.imageshack.us/img145/3103/p1010266hq1.jpg Dit is Cheyenne, zij zit sinds vrijdag avond tijdelijk bij ons tot we een definitieve thuis voor haar gevonden hebben, heb gisteren enkele foto's van haar kunnen maken. Ze past zich heel goed aan en is een heel vrolijke meid
http://img510.imageshack.us/img510/1236/p1010264uu2.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/9585/p1010270em8.jpg

Azazel 09-12-2007 13:13

Ik ben blij dat alles toch nog op z'n pootjes terecht is gekomen voor deze honden. Hulde aan de betrokkenen!

Groeten,
Barry Rokven

wolfwoman-stefanie 09-12-2007 13:28

Toppie !!! :fingers1

Ik hoop dat dit mooie meissie ook nog een defenitief thuis vind voor de kerst. :santagrin

Jitze 09-12-2007 15:54

5 Attachment(s)
Vandaag zijn we voor het eerst wezen wandelen met Anouk! Naast dat ze alles erg spannend vind, zijn modderpoeltjes en waterplassen haar grote vrienden. Hier wat indrukken van de wandeling.

Groeten,
Ans, Lodewijk, Jitze, Nieke - en Anouk natuurlijk!

donkamatz 09-12-2007 16:51

Hoi Ans en familie,

Dat ziet er allemaal goed uit zo he!!!
Hopelijk gaat het zo verder de goede kant uit.

Groetjes,

Katrien

mijke 09-12-2007 22:11

Toen we de dames bezochten, wisten we nagenoeg niets over hun achtergrond, wat ze gewend waren, wat ze wel of niet konden, of ze zindelijk waren etc. etc.
Dus het was ook wel een beetje een verrassing wat de fam. Tichelaar kon verwachten van Anouk.....

Daarom nog even een paar positieve aanvullingen die ik vandaag te horen kreeg:
  • Anouk slaapt 's nachts zonder een enkel probleem in haar bench :)
  • Ze is helemaal zindelijk in huis! :)
  • En ze begint al wat door te krijgen dat een riem niet bedoeld is om een mens aan voort te sleuren :)
Maar laten we bij al deze positieve zaken alsjeblieft niet vergeten, dat we ook voor Cheyenne nog een THUIS zoeken!!

Als je nu al ziet hoe ze bij haar tijdelijke opvang bij Kathleen reageert, zal ze zeker een hele fijne hond zijn voor iemand met een oudere stabiele reu (van welk ras dan ook)
Dus ken je iemand met een dosis honden ervaring en een reu, die er eventueel een teefje bij kan/wil hebben.... denk dan ook nog eens even aan Cheyenne!

Joswolf 10-12-2007 02:15

De vorige eigenaar wist natuurlijk wel met dieren om te gaan. Ook Adess is eigenlijk heel braaf. De afgebroken tanden kan ook inhet asiel zijn gebeurd, daar waren ze niet zachtzinnig met de honden. Het asiel was groot en er waren veel verblijven maar ik zag maar drie honden. Ze laten ze denk ik niet lang in leven. Ze dreigden deze ook af te maken. Adess zit eerst hier in een nood verblijf daar ik hem eerst gescheiden wilde plaatsen. In dit verblijf staat ook nog een grote trampoline voor de kinderen. Daar ligt Adess graag op en springt daar zo gemakkelijk op rond. Al is hij zwaar is zijn gangwerk zeer lichtvoetig. Daar zijn alle Saarlozen jaloers op.
Jos

kobesen 10-12-2007 10:24

Quote:

Originally Posted by Joswolf (Bericht 113811)
De vorige eigenaar wist natuurlijk wel met dieren om te gaan. Ook Adess is eigenlijk heel braaf. De afgebroken tanden kan ook inhet asiel zijn gebeurd, daar waren ze niet zachtzinnig met de honden. Het asiel was groot en er waren veel verblijven maar ik zag maar drie honden. Ze laten ze denk ik niet lang in leven. Ze dreigden deze ook af te maken. Adess zit eerst hier in een nood verblijf daar ik hem eerst gescheiden wilde plaatsen. In dit verblijf staat ook nog een grote trampoline voor de kinderen. Daar ligt Adess graag op en springt daar zo gemakkelijk op rond. Al is hij zwaar is zijn gangwerk zeer lichtvoetig. Daar zijn alle Saarlozen jaloers op.
Jos

Ik begrijp echt werkelijk niet dat er in Asiels zo met dieren omgegaan wordt. Is dit in Nederland ook zo????? Ik krijg een andere indruk. De asiels waar ik geweest ben in Nederland, gaat het er vriendelijk en netjes aan toe. Is dit iets typisch Belgisch???

donkamatz 10-12-2007 10:38

Nee hoor, dit is niet typisch belgisch. Er zijn ook hele goede asiels in België. Dit was jammer genoeg een klote asiel!!!
Ik denk dat er zo weinig honden in de verblijven buiten te zien waren omdat het regende. Toen wij Adess opgehaald hebben zat alles gewoon vol en de vorige keren dat ik daar was ook. Maar hoe dan ook, het is en blijft een klote asiel wat helemaal geen hart voor hun dieren heeft!!!

Katrien

kobesen 10-12-2007 11:21

Hoi Katrien,

hebben jullie geen dierenbescherming waar je dit aan kan geven? Zoja, dan zou ik dit asiel gewoon aangeven.
Dit slaat namelijk nergens op, hoe zij met dieren omgaan!!???

Groetjes Kim

Joswolf 10-12-2007 12:29

Ik had contact met de dierenbescherming daar. En die deden maar vreemd over dit asiel en die omgeving. Het was gevaarlijk om heen te gaan en mafia praktijken en niet veilig om heen te gaan. Nu heb ik daar niets van gemerkt maar misschien had deze inspecteur v/d DB daar slechte ervaring.
Jos

Joswolf 14-12-2007 19:12

Adess voelt zich thuis. Heeft de trampoline van de kids bijgewerkt en sprinkt over afrastering heen zoekt ruzie met de wolfreu. Huilt samen met de dingo's in koor. Hij sleept emmers en dergelijke rond en sloopt wat eigenlijk voor drinken is bedoeld. Sinds vandag in een ander verblijf. Moest daarvoor een husky kruising weer verplaatsen want die vertrouw ik niet samen. Ook hier ging hij de drinkbakken testen. En ja hij kreeg ze los. Al met al voelt hij zich dus wel thuis. De nelheid waarmee hij vlees uit je handen pakt is "bijzonder" te noemen. Hij sjouwd de hele tijd achter me aan en probeert van achter, nu ja ik weet niet wat hij probeert, zover is het nog niet gekomen want als hij merkt dat ik kijk blijft hij net iets op afstand.

gr Jos

en het ene teefje zoekt nog een thuis.

herder 14-12-2007 19:44

hoi Jos,

Leuk om te lezen dat Addes zich al een beetje thuis voelt en "kattekwaad" aan het uithalen is.

Fijn dat hij al zo met je meeloopt, zal het beestje rust geven... eindelijk een roedelleider gevonden wwa hij op kan vertrouwen!!

Goed weekend!

herder 14-12-2007 19:45

wwa is natuurlijk waar ;-)

Ratheiser 17-12-2007 09:51

Ik ben het er helemaal me eens en vind het geweldig dat voor de reddingsactie monetaire steun wordt gegeven. Maar mag ik vragen wat de daadwerkelijke kosten zijn om deze drie honden te redden?
Bovendien, er werden verschillende keren correcties m.b.t. bankrekening-# doorgestuurd. Ik zou het waarden, indien men z.s.m. de definitieve rek.-# zou kunnen doorgeven.

Gershom

donkamatz 17-12-2007 12:43

Hoi Gerschom,

Er werd maar 1 keer een correctie doorgegeven en dat was van het IBAN nr omdat er een cijfertje teveel instond.

De juiste gegevens zijn

Reknr; 735-0041238-01
IBAN nr: BE 4373500412380

Op naam van Goossens Katrien, met vermelding Adess.

Tot nu toe zijn de kosten voor de 3 honden:
1, Vrijkopen uit het asiel 130 euro per hond = 360 euro
2, Verblijf adess in asiel voor 1 week = 37,50 euro
3, Pensionkosten Cheyenne en Anouk = 40,00 euro
4, Dierenartskosten Cheyenne = 56,00 euro

Dus tot nu toe zitten we op een bedrag van 493, 50 euro aan kosten.
En er hebben zo een 14 mensen gestort, die we natuurlijk allemaal heel erg dankbaar zijn!!!

Joswolf 17-12-2007 14:08

Daar komt nog bij dat ik een verblijg heb staan wat 4000Euro kost waar twee dieren in zitten. Voor Ades ik een maal op en neer meer dan 600 km moest rijden en Katrien ook nog. Ades de komende jaren moet eten en binnenkort een dierenarts nodig heeft. Ik moest een verblijf scheiden. Een hybride kan niet zomaar ergens bij. Scheidingswand 30 meter 1500 Euro. Zonder btw. Nu is het ook nog ranstijd bij de wolven en Adess begint ook van zich te laten horen. Dat houd in dat hij probeerd indruk t maken op anderen. Bv een Husky kruising, hij wil er het liefste heen en dan worden de kosten nog hoger. Het kan dus nog oplopen. Ik krijg de indruk dat sommigen niet begrijpen wat opvang voor zo'n dier inhoud. Dan heb ik het nog niet over de vergunningen die je officieel nodig hebt om zo'n dier te mogen hebben. Adess is niet te vergelijken met een hond. Wilde dieren die tam zijn zijn juist gevaarlijk. Eerst schuw, dat is goed, maar nu komt hij al steeds meer naar voren en op den duur zal hij ook best eens proberen zijn "status"te verhogen. Maw Ades had zonder zo'n opvang geen kans en inslapen is dan de enigste oplossing. Zonder kennis hier mee om te gaan en zonder de nodige accomodatie red je het met zo'n dier niet.
Voor diegenen die menen dat het niet veel moeilijker kan zijn dan een slecht gesocialiseerde Saarloos. Misschien eens een stuk vlees aan hem geven en de snelheid waarmee dat er toegehapt wordt vergelijken met een "hond" want dat is een Saarloos.
Overigens heb ik geen cent gekregen en als Katrien wat meer krijgt dan haar directe kosten kunnen wij er echt niet van op vakantie.
Sorry Gershom, ik vind het bijna een belediging als je suggereerd dat iemand hier geld in zijn zak stopt.
Jos

Ratheiser 17-12-2007 16:08

Bij al het nodige respect, maar ik heb helemaal niets gesuggereerd. Het zou u beter aanstaan de tekst van iemand, die duidelijk aangeeft mee te willen helpen (ook financieel), beter te lezen. Mensen willen helpen en geven (zeker leden van wolfdog.org, die met hart en ziel voor deze honden leven en fechten), maar als ze geen vragen mogen stellen, niet eens goedbedoelde, dan houdt alles op.

Ik betreur uw reactie zeer.

Gershom Ratheiser

robritt 17-12-2007 16:23

Beste Gershom,

Katrien en ik vinden het heel fijn dat je ons wil steunen, want we kunnen het nog steeds gebruiken. Ik denk dat Jos je berichtje een beetje verkeerd begrepen heeft. Katrien heeft inderdaad heel wat kilometers gereden om deze honden te redden en ook mijn man heeft alleen al om Adess naar Jos te brengen 700km gereden, dus zijn we dankbaar dat er mensen zijn zoals jij die willen helpen

Cheyenne logeert momenteel bij ons en ze doet het tegen alle verwachting in heel goed, ze gaat elke dag een stapje vooruit.
We hebben deze week 3 verschillende mensen bij ons ontvangen die allemaal bereid zijn om Cheyenne een thuis te geven. Het waren alle drie heel goede adresjes voor Cheyenne maar met een van de drie klikte het heel goed en met deze mensen gaan we nu nog eens een babeltje doen
We doen ons best om haar de beste thuis te geven die mogelijk is

groetjes

Kathleen

Ratheiser 17-12-2007 20:52

Beste Kathleen,

Bedankt voor jouw reactie. Het laatste wat ik wilde was diegene kwetsen die, net als jullie, gigantisch veel doen voor deze honden. Ik was ervan overtuigd dat mensen jullie actie ook financieel zouden steunen als ze te weten kwamen wat jullie dit, naast tijd en benzine, ook daadwerkelijk financieel kost.

Anyway….Wat mooi dat ook voor Cheyenne een nieuw thuis in zicht is.

Keep up the good work,

Gershom

Joswolf 17-12-2007 21:11

Gershom, ik kan wel wat opheldering geven hoor. Het kan wel degelijk als een suggestie gezien worden. Wanneer eerst al een vraag komt wat we doen met geld wat overblijft. En dan nogmaals achteraf een "verantwoording"afleggen aan iemand die niets gegeven heeft. Je hebt het over "nodige respect"mooi dat is nu juist wat ik financieel nooit zie en niet eens meer verwacht. Enkele wolven en hybrides te mogen redden heeft me persoonlijk zo dadelijk wanneer ik eidelijk volgend jaar klaar ben 100000 Euro gekost. De rest (forum)klaagt niet en heeft trouwens alle vragen beantwoord gekregen(als die er waren). U heeft ook niet duidelijk aangegeven mij iets te willen steunen. En als u denkt niets te mogen vragen houd ook niets op. Niet voor mij, en niet voor deze dieren. Dus met alle respect, met hart en ziel voor deze dieren(als Ades) leven en vechten zoals je dat noemt. Ik heb het gevoel dat ik de enigste ben zo af en toe. Soms valt zo'n reactie wel eens verkeerd.
Jos

Azazel 17-12-2007 21:35

Hoi Jos,

Ik snap je reactie maar neem van mij aan dat Gershom geen slechte bedoelingen heeft. Ik heb hem nu twee keer gesproken en het is een hele fijne kerel.

Ik denk tevens dat ik voor iedereen op dit forum spreek als ik zeg dat ik het fantastisch vind dat jij en een kleine groep anderen zoveel doet voor deze verwaarloosde dieren, petje af! Er zijn jammergenoeg tegenwoordig niet zoveel mensen meer die zich zo inzetten voor dierenwelzijn. Dit is iets waar jij waarschijnlijk nog veel vaker tegenaan loopt als wij. Vandaar misschien je wat achterdochtige reactie op de vragen van Gershom.

Ik denk dat je op dit forum alleenmaar medestanders hebt, ook al leveren ze niet direct een financiele bijdrage.

Met vriendelijke groeten,
Barry

Ratheiser 17-12-2007 23:38

Hallo Jos, hallo Barry,

Ten eerste wil ik me bij jou, Barry, voor jouw woorden bedanken.

Jos (ik mag je doch zeker tutoyeren?),
Ik heb jouw uitleg gelezen en las daaropvolgend op het forum ook alle reacties op jullie reddingsactie. Misschien had ik dit eerder zorgvuldiger moeten doen. Nu begrijp ik uiteraard jouw reactie op mijn bijdrage. Graag wil ik me om deze reden bij jou verontschuldigen voor mijn misschien slecht gekozen woorden. Misschien kunnen we een keer gedurende een clubkampioenschap of iets dergelijks een biertje samen trinken en kennis met elkaar maken?!
Bovendien - en alleen maar om te laten zien dat andere ook niet alleen maar kletsen -, aanstaand weekeind nemen wij een herplaatser uit Slowakije/Duitsland in ons roedel op.

Op goede verstandhouding,

Gershom

Ratheiser 18-12-2007 19:54

Beste mensen,

Ik was nu even meer dan een uur bezig om geld op jullie bankrek. te storten, maar blijkbaar hebben jullie een foutieve nummer aangegeven.

Gershom

Joswolf 18-12-2007 20:20

Jos (ik mag je doch zeker tutoyeren?), tuurlijk ik houd niet zo van dat U gedoe. Wat de rekening aangaat weet ik niets. Daar zal Katrien wel reageren. Maar anderen hebben het ook al gedaan en zover ik weet enkel met de informatie die hier in een oudere bijdrage staat.

Jos

donkamatz 18-12-2007 22:15

Hoi Gerschom,

Dat zou toch de goeie nummer moeten zijn hoor, ik zet hem hier nog even neer.

reknr: 735-0041238-01
IBAN: BE 43735004123801

op naam van Goossens Katrien, Beverlosesteenweg 34,3583 paal, België

Ik denk dat je dan alle benodigde gegevens hebt

Groetjes,

Katrien

Ratheiser 19-12-2007 12:12

Aha, nu sluit jouw IBAN-# plotseling met een '1' af.

Dank en groet,

Gershom

donkamatz 19-12-2007 12:50

Oeps sorry, ik heb dat gekopieerd en ben de laatste nummer ergens kwijt geraakt geloof ik.
Maar goed, dan is dat raadsel tenminste opgelost

Groetjes,

Katrien

robritt 21-12-2007 11:15

Hallo Allemaal,
wij willen jullie laten weten dat we een nieuwe thuis gevonden hebben voor Cheyenne, ze gaat in Turnhout wonen bij Christel. Zij heeft een bosbruine saarloos reu van 7jaar Yago. Het klikte van de eerste keer dat ze elkaar zagen. Cheyenne gaat nog een paar weekjes bij ons blijven maar ondertussen gaan we heel regelmatig samen komen zodat ze aan elkaar kunnen wennnen. begin januarie kan Christel vakantie nemen en dat gaat Cheyenne bij haar wonen. We zullen haar missen maar we zijn er zeker van dat we elkaar nog vaak zullen zien!!
groetjes
Kathleen

Ratheiser 21-12-2007 11:36

Geweldig! Gefeliciteerd.

Gershom

wolfwoman-stefanie 21-12-2007 12:16

Toppie !!! :santagrin

Das nog eens goed nieuws ! :happy

Manishdra 21-12-2007 13:31

Super! Dat ze allemaal een nieuw thuis hebben gevonden!:grosscool

mijke 22-12-2007 13:31

Hartstikke fijn, dat voor alle drie deze honden het jaar 2007 nog zo goed afgesloten kon worden! :)

kobesen 24-12-2007 16:41

Perfect! Alle honden in het nieuwe jaar een goed tehuis!!! Geweldig!!!!!

All times are GMT +2. The time now is 03:34.