![]() |
Fietsen met je Tjech!!!
Werkelijk helemaal TOP!!!!
Me duitser vond der werkelijk geen klote aan!!! Die had het drukker,met tegen elk grassprietje te piesse,dan dat hij naast de fiets liep. Me mech vond de fiets nix!!!en ging liever mee!!als we gingen skaten. Me dobber,naast de fiets!!!een groter plezier kon je hem niet doen. En nu heb ik een TJECH!!die kunnen wel 100km uv lopen8)!!! Zijn vader,heeft het gedaan,en was een van de snelste die de proef heeft gelopen. Dus dat belooft:rock_3,een hoop!! Wil wel de proef van 40km gaan doen,omdat het iets is wat alleen de TJECH mag doen. En de 100km:shock:,me echt te ver is!! Heb nu een rondje gevonden van 6a7 km,waarvan hij 1km los door het park kan. Het is een begin!! Dus was vroeg klaar van het werk,zonnetje scheen,hondjes uitgelaten. Pak de riem,en loop naar de schuur,en Nomad weet dat we dan gaan fietsen!! Dat vind hij helemaal het einde!!!! Nee,echt waar!! We loodsen de fiets uit de schuur,en de tuin uit. Nomad komt netjes om de riem om te doen. Daar gaan we dan,met een rottempo naar de dorpsstraat)))met de handremmen hard aan geknepen,en mopperend))dat hij het rustig an :shock:moet doen. In de dorpsstraat,verschillende keren van me fiets af getrokken,omdat Meneer,oh zo nodig moest piesse,tegen de boompjes die der staan. (is net uit het park)maar als echte Kerel8) behoor je dat toch te doen,dat kan gewoon niet anders:roll:. Uitgepiest,kunnen we weer verder!!! En dan hebben we,eindelijk een knap tempo)))11a12km per uur)) Dus netjes ,twee handen8) an het stuur!! Word ik me daar toch van me fiets afgetrokken:puppy_dog_eyes. Omdat Meneer,daar als een LAAGBENIG BETONNEN STANDBEELD!!!!!! geiten in het land ziet staan. En met geen mogelijkheid van zijn plek te krijgen is:evil:. Dus!!hem een vriendelijk verzoek gedaan om door te lopen!!! En we kunnen weer verder,ja wel 100meter,voorbij het volgende huis!!! Weer het zelfde verhaal,bijna op me BEK ,als een standbeeld stilstaan!!!voor nu welteverstaan!!2 schapen!!! Eindelijk heb ik hem weer zover,dat hij mee gaat!!!! We konden nu wel 3km,zonder ellende fietsen. Niet zo snel meer:|want der was nix meer te zien. Totdat!!! Ik een hond op zijn achterpoten:shock:,naast me mee had,naast de fiets!!! Der waren namelijk 2 hazen,erg ver in het land aan het rennen en spelen. En die werden de komende km,op die manier gevolgd:shock:. Werkelijk een rampenplan die hond!!!!!!!!!!!! Maar op een gegeven moment waren we toch zo ver,dat hij geen hazen meer zag!!!! Ja,en dan ben je zo moe!!!!! Dat je nog maar een tempo heb!!! Van 9km!!!!dat je als baas zijnde,bijna van je fiets afrot!!vanwege het snelle tempo:cry:,en dat fijne windje wat er stond.!!! Eindelijk!!in het PARK!!!!!!!aangekomen8)!!! Hond los,en je zoekt het maar ff uit!!! Dit is voor mij het moment,van ff genieten!!! Maar ja:|,dan moet je nog 1,5km,fietsen om thuis te komen!!! Met een TJECH!!die zoiets heeft,ik heb het er helemaal meegehad. En op een manier naast de fiets loopt!!!!!!dat je hem continue,moet opfokken om door te lopen!!!! Tja,en dan in ene!!!!! Een KAT op de weg!!!!!!!!!! Ja,dan moet je toch kijken of je door die fiets :shock:heen kunt!!!!!!!! Dat,ging niet!!! Heeft het Baasje hem ff netjes;-) verteld!!!dat hij dat niet kan doen!!! EINDELIJK THUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Met een hond die toch echt wel MOE is!!!! Loopt de tuin in,als een ouwe vaatdoek!!! Het huis naar binnen!!ziet Ika(me andere hond)en het FEEST:evil: is nog maar net begonnen. Maar dat was gelukkig niet van LANGE DUUR!!!ging hij toch nog maar ff liggen!!! Gelukkig,want had het toch wel ,FF helemaal gehad!!!met mijn fijne TJECH!!!! Dus heb nu!!alles wat ik in me vorige honden had!!in een TJECH:shock:!! Hoop alleen wat het fietsen betreft!!!dat ie een beetje op me dobber gaat lijken!!! Dan kan ik nog een beetje hoop houden!!!dat het ooit nog goed komt!!!! Maar zolang hij zo staat,te jumpen!!!als we gaan,ie er een kans,om OOIT me uv te behalen!!! Zo,nou weten jullie ook weer,dat ik werkelijk heerlijk heb gefietst!!!!! Groette Martine. |
dank x dank x dank voor dit heerlijke/eerlijke verhaal!!!! :)))))))))))))))))
Ik heb echt zitten genieten en me zitten bescheuren :lol: Want het is zóóóóóó herkenbaar voor me! Ik ben dan ook blij dat ik blijkbaar niet de enige was, waarbij de UV training niet vlekkeloos verliep ;-) Wat een heeeeerlijke honden zijn het toch! :))))))))))))))))))))))) Je blijft soms lachen! En ze bezorgen je iedere keer ook weer verrassingen en hartkrampen van ellende :roll: hahahahaha Maar...... er is hoop! ;-) Met mijn "bling bling Anita" heb ik na al zulke zelfde voorstellingen uiteindelijk toch UV gehaald :) En tijdens het examen zorgde ze zelfs voor een nieuwe variant die ik nog niet van haar kende: VERTRAGEN x VERTRAGEN!!!! GGGRRRR Dat monster ging in slowmotion naast mn fiets lopen, totdat we in de achterste regionen van de groep zaten..... Achter haar liep op een gegeven moment alleen nog een amechtig heigende vette labrador! In de pauzes gingen alle doggy's ff drinken en dan relaxt liggen, maar deze muts wilde geen drinken, had alleen trek in spelen en andere honden dissen :roll: Nadat de vette lab was uitgevallen en in volgauto was gedumpt, vertraagde ze nog meer en vroeg de examinator of mijn hond het nog wel redde of ook uitgeput was :cry: Ik had ondertussen de zwarte aura's uit mn oren en kon haar nagenoeg wurgen! :evil: Heb toen alleen liefjes geantwoord dat het om haar plek in de groep ging... Hij vond het een bizar argument, maar was gelukkig bereid om het even te willen aanzien en haar als test als 2e in de groep na een pauze in te zetten. hahahahaha Voor de dame liep toen dus een russische Laika teef :) En ach gut... dat uitgeputte monster van mij schroefde het draftempo in samenwerking met de Laika ineens op naar 14/15 km :lol: hahahahaha De examinator viel denk ik bijna van z'n geloof, vroeg alleen of we niet nog verder wilden versnellen... Daarna kregen we weer ff korte pauze (je wordt echt beroerd van de pauzes in zo'n examen!) en daarna nog ff wat gehoorzaamheid. Iedere hond deed het nahijgend hartstikke goed en deze muts hijgde niet eens en deed ook nog perfect alle onderdelen...., sprong vervolgens nog ff tegen de examinator op om hem af te lebberen ... en z'n commenraat was alleen 't is toch wel een leuk en bijzonder ras :lol:hahahahaha Dus slik je frustraties gewoon nog maar ff in met trainen ... :)
En je zal (waarschijnlijk wel met vlammen uit je oren en ogen) in een gemixte groep doggy's en eigenaren ook (op je sloffen!) een UV examen met een TsW halen! :lol: |
FILMPJES!!!!!!!!!!!!!!!!!:mdrmed:laugh2_2:mdrmed
Vooral dat stuk over vriendelijk iets vragen aan je Tsjech:twisted: Maar heerlijke verhalen om te lezen!!!! |
Quote:
Daar kon geen camera,meer bij:lol:. Groette Martine. |
Ik heb heel veel geluk denk ik :lol:
Jennah is werkelijk het toonbeeld van hoe het wél moet :rock_3 Altijd braaf naast de fiets, zelfde tempo, zonder te trekken aan de lijn... Alleen als we voorbij een huis komen waar een hond zit... dan doet ze er een versnellingkje bij, maar ja, hoe zou je zelf zijn! Of ze in groep nog zo flink is, weet ik niet. Ik kan mij voorstellen dat ze afgeleid zou zijn, moesten er nog zo'n 10-tal andere honden (inclusief bijhorende fietsen en baasjes) meelopen... Yuccah daarentegen heeft mij wel eens de straatstenen van kortbij laten zien :twisted:. De Border Collie van de buren daagde haar uit en ze wist (toen) nog niet dat een wiel spaken heeft waar een Tsjech niet tussendoor kan. Het was dan ook haar allereerste fietstochtje. Uiteraard stonden alle buren net buiten op dat moment en je zag hen gewoon de bedenking maken of ik echt zo stom kon zijn om te hopen dat Yuccah ooit mooi naast de fiets zou lopen. Ondertussen doet ook Yuccah het prima, hoewel ze sneller afgeleid is dan Jennah en als eens bruusk durft stoppen voor bvb. een plasje :) Maar ja, nood breekt wet ;-) Liesbeth |
Quote:
Fietshelm opzetten en camera met ducktape op vast plakken :) Ik weet wel het is geen zicht, maar het levert wel schitterende actie beelden op :) Nog veel succes met je training en ik hoop dat de volgende keer de hazen in hun hol blijven zitten :) groetjes |
Hahaha.. leuk verhaal Martine..:)
Ik kan je 1 tip geven ... koop een springer voor op je fiets..dan donder je er niet steeds af. :twisted: Ps.. filmen van je Tsjech tijdens het fietsen kan trouwens prima, ook zonder helm :rock_3 http://www.youtube.com/watch?v=iMcJ0XuGwJg Fijne avond..... |
Ik lees nergens over een Tsjech, die probeert om de as van het voorwiel "te grazen" te nemen :grins....of onderweg wil uitproberen of je schoenen om op te eten zijn....:smileyb
Zo'n Tsjech heb ik dus, zijn er meer van die grappenmakers? Elise |
Hai,
Jullie dachten toch echt niet,dat ik nog eens ging filmen????? En proberen,om op de fiets te blijven zitten:twisted:. Kan het jullie wel zo vertellen,niet dus:lol:. En Barry,denk inderdaad dat ik eens een springer ga proberen:roll:. En,bijten in knieën,voeten en handen,ja dat is eigenlijk heel gewoon;-). En in het begin,in het voorwiel,achterwiel,maar dat is gelukkig over. Dus heel langzaam komt er wel vooruitgang in8). Groette Martine. |
Proest!!......http://cache2.hyves-static.net/image...smiley_lol.gif
Cliff mijn DH precies het zelfde verhaal:lol:. Met Denzel waag ik het er nog niet op. Eerst wil ik leren fietsen MET hond, middels Cliff. Groetjes Kim PS, met Denzel zal waarschijnlijk ook zelfde verhaal als dat van jou worden ;-). |
Quote:
Helaas..... groetjes Kim |
Wat komen deze "horror" verhalen mij toch bekend voor:)
Heerlijk om dit te lezen. Kan ik niet genoeg van krijgen :lol: Ook ik ging fietsen met Timber aan de springer, en dit ging buiten gewoon goed. Hij liep heerlijk mee naast de fiets. Dit was ik niet gewend van mijn Duitse Herder want die zette er altijd de vaart in en ging nog wel eens een andere kant op als dat ik wilde. Op een zondagochtend zou ik samen met Joke en haar hond met Timber gaan fietsen. Op deze manier zou hij ook leren met een andere hond te fietsen.......FOUT had ik nooit moeten doen:roll: Sheela ging er als een speer vandoor en Timber zette de achtervolging in :twisted: Hij trok zo hard dat de springer verboog en hij tegen mijn voorwiel aan kwam.....Jullie snappen het al. Ik over de kop, Timber tegen de fiets aan :( Ik bont en blauw languit op de straat alles deed me zeer en Timber in de stress. Ben wel gelijk weer gaan fietsen met hem,fiets van joke geleend want de mijne deed het niet meer :shock:, maar leuk vinden deed hij het niet meer. Wil het nu weer rustig aan gaan opbouwen met hem maar weet dat dit niet makkelijk zal gaan.....Misschien nog wel meer "horror" verhalen omdat hij nu veel meer loopt te patsen naar andere honden als toen:twisted: en er ook veel meer ....hondjes in de buurt zijn komen wonen kan nog leuk worden.:lol: Maar goed we zullen zien. Ik wens iedereen dan ook heel veel plezier en succes als je gaat fietsen met je Tjech :lol: en hoor graag hoe het gaat. Groetjes Yolanda |
Hai,
Als ik het zo allemaal lees:rock_3,hou ik het toch maar gewoon bij me riempie. Het idee dat me hond aan de fiets vast zat,vond ik al nix. Maar stond vanochtend toch in de dierenwinkel,en toen had ik al zoiets van hoe moet dat stukkie ijzer:shock: er nou voor zorgen dat me tjech niet op zijn achterpoten naar de haasjes gaat staan kijken,dus heb het toch maar ff laten liggen. Maar dat het gewoon meebuigt:shock:!!!! En in de berm belanden,of het asfalt van dichterbij bekijken:evil:,heb ik nog niet gedaan,met me riempie8). Dus we gaan gewoon ,vrolijk op deze manier verder:lol:. Groette Martine. |
Hoi Martine,
Kan je geen ongelijk geven hoor. Als ik weer ga fietsen met Timber dan word het ook gewoon een riem. Ben wel van de springer genezen:lol: Maar hou ons op de hoogte van je fietsverhalen. Zoals ik al eerder schreef lees ik graag dit soort verhalen:twisted: Succes met het fietsen! Groetjes Yolanda |
Quote:
Ik wacht ff met fietsen,tot het weer droog is:lol:. Maar zal je op de hoogte houden,als jij het ook doet:twisted:. Groette Martine. |
mmmmm:ehmmm Oke, zal ik doen.
Ook ik wacht eerst op droog weer. Wil niet nog een keer het asfalt zien omdat het glad en nat is :p Groetjes Yolanda |
Hoi,
Ik gebruik de "walky-dog" tijdens de steplessen. Is naar mijn ervaring stabieler als de springer en je hebt meer controle als je je evenwicht verliest. Zal binnenkort een paar foto's maken tijdens een steples. Groetjes, Bert |
Hai,
Ik bedoelde met droog weer,dat er geen nattigheid uit de lucht valt:lol:. Droge wegen,in Nederland:roll:kunnen we wel ,erg lang op wachten:). En de Walky-Dog,ik heb ff gegoogled,zit je hond ook vast aan de fiets. Vind dat zelf nix,maar denk wel,als je een hond hebt die gewoon netjes8)naast de fiets loopt,dat het geweldig is,maar denk dat het dan niet uitmaakt,springer of de walky dog;-). Groette Martine. |
Als ze netjes naast de fiets /step lopen dan maakt het niet uit natuurlijk, maar dan kunnen ze net zo goed los lopen:lol:
Het gaat denk ik juist om het uitvallen / trekken, en dan is de Walky-dog in mijn ogen prettiger om mee te werken. De trekkracht is in te stellen op de kracht en het gewicht van de hond. Met een springer krijg je toch nog een aardige swieper als je hond besluit even iets anders te gaan doen:twisted: Maar zo als altijd, ervaringen en menigen verschillen;-) gelukkig maar! Groetjes, Bert Wanneer begint de lente nou :(:( ? |
Quote:
Lente is begonnen Bert: regen rewgen regen en nog eens regen. Is de nederlandse lente ;-). groetjes Kim |
Daar zijn we weer,terug van een stukkie fietsen:twisted:.
Dankzij buienradar.nl hebbe we een droog uurtje op de dag kunnen vinden,dus we zijn droog over gekomen,en hadden zelf's, heel ff een lentezonnetje8),maar wel verschrikkelijke koude handen,ondanks handschoenen. Aan het riempie,ander halsbandje,het rondje andersom gepakt:rock_3. Dus eerst 1,5km fietsen, en dan los door het park. En dan de rest van het rondje gepakt,Sorry!! maar kan nix spectaculairs vertelle:p. Afgezien dat het park plassen had,van 10 meter lengte,en diepte tot aan ver boven me trappers:shock:,dus dat waren beentjes in de lucht:lol:. Meneer had zijn bokkepruik thuis gelaten8),en we hebben heerlijk gefietst. Met een snelheid van een km of 10 a 12,en totaal 7 km,alleen ff bij de schaapjes,ging meneer in sluipgang;-). Maar die liepen, nu wel aan de andere kant van de fiets ,en de weg8). En hier voor het huis,kwam net Ika der grote vriendin:evil: uit de steeg vandaan,ja en als je wel loyaal naar Ika wil blijven,moet je daar als een waanzinnige tegen te keer gaan. Dus dat was wel ff slippen met het achterbandje:roll:. Maar na vandaag,heb ik zelf's weer hoop voor de 40km uv8). Dus denk dat we nu echt,aan de conditie kunnen gaan werken;-). Groette Martine. |
Hoi Martine,
Fijn dat het de laatste fietstocht al een stuk beter ging!! (als zijn de verhalen dat je er van af donderd ook ontzettend leuk *gna gna*) Fijne paasdagen ! |
wie waren het afgelopen donderdag die lekker aan het fietsen waren op de hei bij ede in de stromende regen. :lol:
|
Afgelopen donderdag heb ik in de stromende regen wel een giga stuk gefietst,
maar niet in de buurt van Ede! Dan zou ik wel erg verdwaals zijn geweest! :lol: |
Toch nog een echte DIE HARD8) op het Forum.
Of was het noodzaak en zonder hond??? :lol: Groette Martine. |
Brrr... ik ben zelf meer een goed weer fietser.
Hoop dat je niet al te nat geworden bent Mijke... of had je een regenpak aan? :twisted: |
Hihi
Missch is dit een ideetje, als je een beetjke hopeloos wordt van je TsW naast je fiets: http://www.bikes-exclusive.nl/cat_vi...FQGX1AodRi-_RA Groetjes Lin |
Hihi, leuke verhalen over foietsen met je Tjech, missch is dit een ideetje als je een beetje moedeloos wordt van fietsen met je TsW:
http://www.bikes-exclusive.nl/cat_vi...FQGX1AodRi-_RA Groetjes Lin |
Ah hij deed het dus wel.
Mijn eerste berichtje kreeg ik er niet op want de server was bezet. |
Hai,
Nou wou ik zelf, eind dit jaar op gaan voor het UV examen(mocht het ooit zover komen:roll:). Maar nou was ik nieuwsgierig ,of der meerdere Alpha's:twisted:waren die dit jaar op willen gaan?? Want het lijkt me leuk,om met meerdere Tjechen op te gaan;-). En aangezien der nu nog genoeg tijd is:rock_3 om te beginnen met trainen. Hoop ik dat er meerdere baasjes met hun hond,om die tijd op willen gaan8). Groette Martine. |
Hoi Martine,
Met Timber zal het er denk ik dit jaar niet inzitten:| Op het moment gaat het niet zo lekker met hem (epi) valt weer drastisch af en daardoor erg weinig energie.:cry: Maar als het examen op zondag is kom ik je wel aanmoedigen goed:p Heel veel succes met het trainen en het zal vast wel gaan lukken. Groetjes Yolanda |
Hai Yolanda,
Ik hoop dat het met Timber weer gauw beter gaat. En ik meld het je ff als ik er voor ga. Groette Martine. |
Nou zou ik deze link bij een ander topic te horen plaatsen:roll:.
Maar om dat het er toch echt wel iets mee te maken heeft,zet ik hem maar hier neer:lol:. Want zo kan je het dus ook doen8). http://pl.youtube.com/watch?v=eOO4Q1...eature=related Groette Martine. |
Quote:
|
Als je dit ziet:shock: heeft Nomad nog een lange weg te gaan:lol:.
Zijn Paps,heeft dit weekend mee gedaan aan de 40 km,en als je de tijd ziet:blowingup. Mag ik zelf ook wel in training gaan :shock:. http://www.wolfdog.org/forum/showthr...30593&langid=6 Groette Martine. |
Hier een link in het engels,voor degen zonder vertaalprogramma8).
http://www.wolfdog.org/forum/showthr...30604&langid=1 Groette Martine. |
Dit keer hebbe we het anders gedaan8).
En op SPECIAAL VERZOEK!!! :twisted: dit filmpie gemaakt. En evengoed de camera nog heel:twisted:,en geen kleerscheuren:twisted:. De tocht ging dit x,van huis naar Mam's huis toe. En was voor de eerste x ,9 a 10 km. Kwam gelukkig,op het end van de tocht, Mam's tegen, die terug kwam van boodschappies doen. Dus nu lijkt het nog wat8). http://s219.photobucket.com/albums/c...ineSkating.flv Groette Martine. |
Echt een super prestatie die ik je echt niet na doe!!!!!:cool3
En wat een zegen dat je nu geen schapen tegen kwam:rock_3, of nam je een andere route dan met je fiets? Maarrre ... ik ga op skates al zonder tsjech naast me op mn bakkes:roll: Dus ga dit zeker niet proberen :lol: |
:chaos Ga zo door Martine! Top!
|
Quote:
En Rene,heeft me daar opgehaald;-). Maar ik ben wel eerst met de auto de dorpsstraat uit gereden:rock_3,dus geen schapen uit de dorpsstraat:rock_3. Maar onderweg wel een paar tegengekomen,maar niet zo dichtbij als die in de dorpstraat,en toen was het geen groot probleem meer:twisted:. Groette Martine. |
Haha.. wat een geweldig filmpje zeg! :thumbs
Dit zou ik met m'n Shadje echt niet durven, op inline skates gaan rondtoeren.. :rock_3 Ik ga zonder hond waarschijnlijk al op m´n bakkes....:twisted: |
Aangezien iedereen denkt, op zijn bakkes te gaan:twisted:.
Kunnen we misschien beter een keertje, gaan skaten in spaarwoude:lol:. In plaats van de stormbaan:evil_lol,want als Hollander behoor je toch te kunnen schaatsen;-). En skaten is echt niet anders:rock_3. Groette Martine. |
Quote:
Die staan al een jaar of 7 stof te happen.. hahaha.. |
Leuk scaten, maar dan wel zonder hond!
:chaos Heb geen zin om met mijn neus in het gras te liggen omdat meneer of mevrouw perse naar dat vogeltje toe wilden! Super! ik doe het je niet na! Ik ben wel voor mijn eigen UV aan het trainen (joggend) en Natuurlijk lopen de doggies mee (pie traint ook) Maar volgensmij is Anuki's conditie beter als de mijne. :| |
Ben net terug van ff fietsen met Nomad :evil: .
Rene had me afgezet op de hondenclub,met Nomad en fiets. Hebbe ff in de kantine gezeten,en een bakkie gedaan. En toen naar huis gefietst :roll:. Zolang als ik Nomad heb,heb ik hem nog nooit zo zwaar beledigd gezien :shock:. Ben je op de club,en mag je nix doen:cry:,en moet je nog naar huis lopen naast de fiets :shock:!!!!!! In een werkelijk slakkegangetje,en ff op de achterpoten als je een andere hond ziet. Of door een hekkie een lammetje proberen te pakken:evil:. Om vervolgens weer in je oude tempo vervallen,- 10 km:evil:. Het enige lichtpuntje,van vanavond is8),dat hij het op de club toch wel erg leuk vind8). Heb ik misschien toch nog eerder me VZH examen8),dan me UV:roll:. Groette Martine. |
Hahahahahahahaha :) Ik had je al gewaarchuwd voor de slimheid van een TsW :) :)))))))
En bij het VZH zal hij vast wel weer nieuwe trucendozen vezinnen!:twisted::lol: |
Quote:
Het enige lichtpuntje!!!! Wat ik er aan over heb gehouden nog ff te doven :shock: :evil: . En maar zeggen het zijn echte werkhonden. Daar moet je mee werken:roll:. En dan doe je er wat mee,en dan krijg je zo een motiverend antwoord:evil:. Dank u wel!!!!! Groette Martine. |
Werkhonden? Uhuh, ja inderdaad! Als baas werk je je drie slagen in de rondte om Het Heerschap in het gareel te houden :evil: ! Onze Tycho is vandaag precies 6 maanden oud, en mag dus nog niet naast de fiets, maar ik heb dit topic met meer dan gemiddelde interesse gevolgd, want ook zonder fiets moet ik menig keer in de ankers om meneer duidelijk te maken dat al dat fladderend en dartelend grut daar in de wei niet voor consumptie is (althans, niet voor hem :rock_3 ). Dus ik kijk al reikhalzend uit naar ons eerste fietstochtje ergens in de toekomst :twisted: :shock:
|
haha... Shadow is ook al zo'n luie flikker..
Werkhonden? *yeah right* :twisted: |
Misschien als ik Denzel uit zijn bench sleeeeeep en misschien als ie dan ook nog de ene poot voor de andere wil zetten, dan heeeeel misschien.................:shock:
|
Quote:
HIHIHI nutteloos naast de fiets lopen,terwijl je op de club kan werken!!!! Dat is toch echt veel leuker ;-). Groette Martine. |
Quote:
Uitslapen hier,is 8 uur :shock:. En dan nog,moet het de dag daar voor,erg vermoeiend zijn geweest,en erg laat. En zondags ochtend om half 9 op het speurveld,en dan proberen om de auto te verbouwen:evil:,omdat het meneer te lang duurt,voor hij aan de bak mag8). Stuiteren,omdat hij eindelijk een appéletje mag lopen 8). Met manwerk wachten we nog ff. Dus een werkhond???? Het zit er enigszins wel in :roll:!!! Maar een echte werkhond???dat blijft toch echt wel de Mechelaar ;-). Groette Martine. |
Quote:
Maar dat zullen we tijdens het hindernis event wel aanschouwen.. :rock_3 |
Quote:
Dus daar heb je echt geen voordeel met je mech 8). Groette Martine. |
Quote:
Ps.. heb Breezer eigenlijk nog nooit getest op een pakwerker. Kun jij dat niet eens regelen? @all: misschien ook wolfhondeigenaren die dit eens willen proberen? |
Quote:
En hoe bedoel je testen???? Kijken of het een echte is :roll:??? Of wil je gewoon kijken of ie het leuk vind 8),want als je dat wilt ,ben je altijd welkom. We trainen zondags,en zijn rond een uur of half 12 op de club. Groette Martine. |
Wil niet vervelend zijn hoor Barry, maar je mech kan dan wel met een moordgang die hindernis nemen, maar het baasje moet samen met de hond de eindstreep halen ZONDER dat de hond uit de baan is gevlogen of een hindernis half heeft genomen! Daar krijg je tijdaftrek voor! :twisted:
succes dus..... |
Quote:
Ach ,zo heeft ie toch nog, een heel grote kans!! om te winnen :lol:. Daarom heeft ie natuurlijk Shadow ingeruild voor die snelle mech,hij kreeg toch wel een beetje vrees,van al dat GGIRRRRRRRLLLLSS POWWEEEEEEEERRRRRRRRRR ;-). Groette Martine. |
Watje!
Ik vind dat je een hond moet nemen dat ook op je lijkt! En nu is zijn vrouw het haasje, kan die met het luie stuk vreten gaan lopen. Lig slap als ze ook nog sneller is ook!:twisted: |
Quote:
Die hebben er ook alles voor over ,om de eerste te zijn ;-). Maar hier heb je enigszins een idee, hoe het er straks uit ziet :twisted:. http://www.dumpert.nl/mediabase/1007.../zometeen.html Maar dan over de hele hindernisbaan :lol:,en in een heel snel tempo :rock_3,want het is wel een mech!!!! En zijn vrouwtje heeft GirlsPower!!! dus dan is het vice virsa,en gaat Shadje er zo achteraan:daysmile. Groette Martine. |
hihihihihihihihihihihihihi:twisted:
|
Ben vanavond sinds lange tijd weer eens wezen fietsen met Meneer ;-).
En moest zelfs nog eerst me banden op pompen :shock:,zolang heeft me fiets stil gestaan :roll:. Maar hij had er zin an :rock_3,het begon al met lopen piepen 8) dat het hem veelste lang duurde tot ik eindelijk me banden had opgepompt. Had een iets langere riem gepakt (omdat ik weer eens een :cussing riem kwijt ben geraakt tijdens waterwerk ) zodat ie iets vrijer en meer voor kon lopen . En het werkte zo weliswaar 8). (of misschien was het de reden dat we richting club gingen :lol:,maar dat kon ie in het begin toch echt nog niet weten :rock_3) Hij heeft niet langzamer dan 11 km gelopen,en uitschieters van 14 km. En dat over een afstand van 7 km, met een druk fietspad en links en rechts koeien en schapen. Heeft ie me toch weer eens laten zien, dat ie toch echt wel weet hoe je je eigen behoort te gedragen naast de fiets 8). Dus misschien toch nog ooit eens me UV behalen met me Doggie. Maar op deze manier is het toch een stuk leuker om met je hond te fietsen ;-). Groette Martine. |
Hallo,
Op 28 september 2008 om 13.30u organiseert CSW Belgium een TRAINING voor de UV proef of SVP/ZVP. Het gaat hier slechts om 15 km maar dit heeft de club bewust gekozen om de "nieuwelingen" niet af te schrikken. Iedereen kan ter plaatse zijn/haar ervaring of problemen vertellen. Het vertrek en aankomst zijn dezelfde. 14 van de 15 km gaan door op de fietsdijk naast de Nete en Rupel. Samenkomst en vertrek : parking schommelei van "De Schorre" ( 51°05'18.88" N en 4°22'39.56" O ) te Boom (B) Keerpunt : 51°04'19.20" N en 4°27'07.15" O Water en controle van de hond voorzien op het keerpunt. Meekomende familie en kinderen kunnen ondertussen in het provinciaal domein "De Schorre" wandelen en spelen. Meer info : www.cswbelgium.com Patrick ps: dit kan een training zijn voor de UV proef die in Nederland doorgaat... |
Hai Patrick,
Bedankt voor je uitnodiging ;-). Maare ik heb het dan al errug druk dat weekend :happy. Dus misschien de volgende keer 8). Groette Martine. |
Na de blessure en erg drukke weken zijn we van de week weer begonnen met fietsen 8).
En bij nul beginnen was er gelukkig met het fietsen niet bij :rock_3. Afgezien van die paar misstappen :evil:, gaat ie steeds vaker netjes meelopen. En met dit mooie weer, zijn we vanmiddag maar ff op de Skeelers geweest en ook daarmee gaat ie steeds netter mee lopen. En nu rest ons alleen nog met een paar andere hondjes mee te fietsen :shock:. Wat lopend al een ramp is :evil:. Maar ff aan kijken hoe dat gaat :roll:. Want hopelijk kunnen we dan nog mee doen met het UV examen in Wognum 8). Groette Martine. |
Ook hier wordt al volop getraint door Bert, met Torak,
voor het UV-examen (van de TWK) op 2 november. Afgelopen week zag meneer een kat wegschieten, :cussing gevolg: Bert viel met fiets en al, een blauw scheenbeen. Dus dat is nog een puntje van aandacht, met z'n conditie gaat het goed. :chaos |
Quote:
Dat puntje van aandacht is ........ ???? Dat vallen met de fiets of dat blauwe scheenbeen :rock_3 ??? |
Nah, nu is het dan echt officieel :roll:.
We hebben ons net aangemeld voor het UVexamen op 8 november :mrgreen:. Groette Martine. |
Quote:
|
8 km hier vandaan, in Wognum :rock_3.
Groette Martine. |
Quote:
|
Vandags stukje met het jonge grut gefietst. Pulga (x dh) voor de eerste keer en die liep als een trein wilde stuk harder lopen dan de 11 km die Barry wenste te lopen... Oh ja gewoon 2 naast de fiets .. geen problmeem :) Hopelijk vind hij het in het voorjaar een stukje leuker want dan wil ik ook een UV examen met mijn 2 jonkies lopen.
Dan heb ik wel een stand in geregeld om met 1 van de 2 te fietsen :rock_3 |
Quote:
Groette Martine. |
Bob gaat alvast een spandoek maken om Nomad aan te moedigen:happy
|
Dat heeft ie nodig ook :|.
Want ook hij loopt niet harder dan hij nodig vind :x. Groette Martine. |
1 Attachment(s)
maar dan is het zeker goed als Bob een spandoek maakt en Nomad aanmoedigt want zoals ze vandaag renden was het wel harder dan anders:wolfie
|
Ik heb nog zitten denken aan loopse teven spray voor op Pulga :roll: misschien dat Barry er dan wat zin in krijgt:lol:
Quote:
|
:p:p:p:p:p:p:p:p:p Hoi Martine,:p:p:p:p:p:p:p:p:p
Hoe ging het van Abbekerk naar Zwaag gister. Ik heb nog aan je gedacht. |
Hai Nicole,
We zijn gisteren niet geweest :| maar we zijn vandaag gegaan. Kwam eigenlijk wel goed uit met het :huhweer van gisteren. Maar hij ging erg goed, we gingen van Zwaag naar Abbekerk. En al die kinderen kwamen van school en gingen naar huis op de fiets. En dat vond Meneer eindeloos en heeft toen echt zijn longen uit zijn lijf gelopen om die kinderen bij te kunnen houden 8). IHHIHI dus dat doen we de volgende keer weer :mrgreen: op dat tijdstip. Groette Martine. |
Misschien dat je een paar van die kinderen bij je examen kan lenen :)8)
|
Oke,:chaos Ik zie het echt voor me. Bob vindt kinderen ook zoooooo lief:Eyecrazy. Hij wil wel spelen met kinderen. Hij likte van de week een kind in de kinderwagen helemaal nat. Gelukkig reageerde niemand hysterisch want dan krijgt Bob alleen maar rare ideeen:twisted:.
Nou , ik vind het wel knap dat je dat end fietst. Hier in West-Friesland is er zoveel wind. En het is ook :cry::tongue2:pissed:tongue2:let_it_all_outaltijd tegenwind. Oho, ik heb een goed idee. Als je nu met de test in Wognum een kar met paarden,:ehmmm een paar schaapjes:ehmmm en schoolkinderen voor laat rijden dan komt alles goed. De kar is om de wind te blokken en de de inhoud is voor de vaart. ;-):gent:evillaughDat moet toch te regelen zijn? :grins |
Hallo , door mijn zoon die me vertelde dat er een zus van Mara in het tjechen forum stond , ben ik maar weer eens wezen kijken .
Heb me trànen gelachen om jullie verhalen met de fiets :lol: Dus van middag maar weer eens geprobeerd .Zo gauw ze het tuigje in mijn handen ziet , krimpt ze in een hoekje in elkaar.........of ze mishandeld gaat worden ! :shock: Maar heeft ze het , na enig gepieker van mijn kant , ààn dan is het toch wel leuk. Maar dan.....de straat uit gaat met een noodgang , het hoekje om , dan iets rustiger.Komen we een mevrouw met een hond aan de fiets tegen.....moet ze natùùrlijk even tegen schelden :roll: Goed , belanden we op de grote straat op het fietspad , gaat goed....moet ze ineens een plasje :roll: stop ! Gedaan , weer verder. een honderd meter verder heeft ze aandrang , moet POEPEN :shock: wéér in de remmen . Gelukkig gaan we rechtsaf , een stille buitenweg. Op de hoek was er wel geblaf , maar met een schreeuw van mijn kant DOORLOPEN ! hoefde ze niet zo nodig terug te schelden :roll: Het ging maar om een paar kilometers , ik woon in een lintdorp en heb geen leuke weggetjes in de buurt. Zelf woon ik in een 'puist ", het centrum en dichtbij een parkje. Daar buiten het parkje lopen we altijd ons rondje. zo , dat was ons fietsrondje ! Ik heb eigenlijk een vraag die niks met fietsen te maken heeft......hoe oud kan een tsjech worden ? Onze Mara is net zo oud als Kyra ( Zusjes ) en die wordt al als oud bestempeld . groetjes Betsy |
Quote:
Soms lees ik wel de leeftijd van 17.:shock: Maar of er ooit een Tsjech die leeftijd bereikt heeft weet ik niet:rock_3 |
Afgelopen maandag hebben we een rondje Twisk, Midwoud, Abbekerk gefietst.
Is een rondje van ongeveer 15 km, en Meneer heeft erg netjes gelopen tempo-tje van een km of 12. Dus donderdagmiddag had ik zoiets nu ff naar de club heen en weer voor de nodige afwisseling. Dus tijdens de heenweg kreeg Meneer in de gaten waar we heen gingen, en aangezien Meneer het op de club errug leuk 8) vind is dat toch wel de moeite waard om harder voor te gaan lopen. Dus met een km of 13/14 waren we er zo 8). Op de club aan gekomen had Meneer toch wel zo een tegenvaller :(, want op dat tijdstip was er natuurlijk niemand. Nah, ff los gelopen op het veld en ff overal gekeken of er echt niemand was te vinden en toen was onze pauze ook meteen voorbij en konden we dus terug naar huis. Dacht ik. Dat was dus wel ff anders, want Meneer had niet alleen een tegenvaller maar ook meteen zwaar de :madgo er in. En had dus echt geen zin meer om een beetje tempo te lopen en liep met een tempo van een km of 6 :shock: richting huis. Dus ik hem op elke manier geprobeerd ff harder te laten lopen. Met, och wat een knappe gozert, wat kan je toch netjes lopen. O O O wat ben je toch een knappe kerel. Ben nog net niet op me knietjes geweest voor hem :roll:. Maar al had ik dat wel gedaan, ben er van overtuigd dat zelfs dat niet had geholpen. Maar na een heleboel ge *&^%$#@#$%^&*:agrr en ge (*&^%$#$%^&*:agrr zijn we dan toch eindelijk thuis gekomen. En zo een KL *&^%$%^& :agrr gevoel ander halve week voor je examen is toch echt niet prettig. Dus tegen beter weten in, toch vandaag weer naar de club gefietst. En hij kreeg in de gaten dat we die richting op gingen en dan loopt ie echt geweldig 8). Gelukkig voor Nomad was iedereen er. En hij heeft ze dan ook stuk voor stuk allemaal ff :handgezegd en speciaal voor Marina de :lovekisses bewaard. Heb een bakkie gedaan en toen zijn we weer terug gegaan :rock_3. En dat heeft Meneer in een tempo-tje van 13/14 km gedaan met uitschieter van 15 km :shock:. Werkelijk echt toppertje me jongen :twisted:. Maar daar hadden we dus wel de Peijnnenburg methode voor nodig :rock_3. Gna gna gna gna, Rene dus op skeelers voor ons uit :evil_lol. Maar kan niet anders zegge, het werkt dan ook wel perfect :lol:. En de eerst volgende keer dat ik weer zo een :stupididee krijg als van de club naar huis fietsen. Zal ik in ieder geval zorgen dat ik me LIEFTALLIGE BAMMETJE mee heb :evil_lol. Groette Martine. |
Geniaal idee om Rene er op zijn skeelers voor te laten rijden... kan me niet voorstellen dat een keurmeester dat niet zou toestaan :)
Succes met het examen... de konditie is er.... nu alleen de motivatie nog. |
Gna Gna Gna, maar dan hebbe we andere doggies als BAMMETJES :twisted:.
En de motivatie is er echt wel, maar niet als ik van de club naar huis ga. Dus met het examen kan Rene gewoon zijn skoenies aan houden :rock_3. |
Quote:
Yara weet ook altijd dondersgoed als we weer richting huis fietsen, dan gaat ze nog net niet in z'n achteruit.....grrrrrr Als René niet met je mee kan, kan je altijd nog een hengeltje meenemen met een stuk worst aan het einde...;-) |
Quote:
Het is gewoon dat Meneer het op de club zo geweldig vind dat ie niet wil lopen, blijf ik daar ver van uit de buurt is er nix an het handje :roll:. |
Ik bedoel tijdens je examen :lol:
|
Gna Gna Gna, je denkt toch niet dat ik echt totally :stupidben ???
Ik dit :huhGEBREK van me eigen Doggie toch echt dondersgoed kan :lol:. Dus het examen op een andere hondenclub is, waar Meneer dus nog nooit is geweest en die club dus ook niet kan :rock_3. Groette Martine. |
Dat van die roze bril, was toch ook wel een beetje :mrgreen:. Nou ja, die kan je ook wel menemen natuurlijk, gnagna
|
Nou als tie het wel kan op lekker tempo, is zo'n vreemde honde club een UV echt een makkie hoor!:lol:
Ff praktische tips :shock: Het patsen in het begin ff "per ongeluk" negeren:rock_3 En daarna zorgen dat je in de juiste zo'n positie in de groep loopt :lol: In die clubs fietsen ze met examens vaak met 2 naast elkaar... Zorg dus dat je rechts naast een teefje loopt (voor hem tijdens zo'n tochtje lang zo interessant niet) En als je het kan regelen: links schuin voor je een beetje snelle reu in de kopgroep:rock_3 Met je voorwiel kan je blokken (hij is echt niet zo debiel om daar 20 km in te willen blijven lopen;-) ) En ik voorspel je, je loverboy wil graag tempo blijven maken:) |
Quote:
Dat houd in dat ik mijn Doggie zijn pootjes moet toe vertrouwen aan iemand anders zijn fietsvaardigheid. Of tegenliggers moet trotseren hier in de polder :stupid. :nonono2 Wij fietsen lekker met zijn 2en en niemand komt daar tussen of daar naast :rock_3. Groette Martine. |
Ik fiets bijna dagelijks met mij twee Tjechen een 6 tal km.
Ze zijn aan elkaar gekoppeld met een halsketting. Moesten ze samen vertrekken achter iets zou ik wel een probleem hebben. Tot op heden nog geen probleem gehad. Zie hier mijn gasten http://www.wolfdog.org/drupal/nl/gallery/pic/39235/ http://www.wolfdog.org/drupal/nl/gallery/pic/68343/ Groeten, Willy |
Quote:
Groette Martine. |
Quote:
|
Hey Martine.
Ge moet er gewoon mee beginnen. Het gaat natuurlijk niet altijd zoals je wil. Maar elke oefening is er één in de goede richting Groetjes, Willy |
Quote:
Groette Martine. |
We hebben net ff lekker gefietst met z'n 2tjes 8).
Groette Martine. |
En op tijd binnen :happy, begint hier :huh weer eens te regenen.
|
All times are GMT +2. The time now is 00:00. |