![]() |
Fairy tale or truth.
Is het een sprookje dat de TSW 18 jaar word :rock_3, of is er iemand die zo een oude TSW kan en is het dus de waarheid 8) ????
|
Is het een sprookje dat de TSW (in de praktijk en niet alleen volgens de FCI ) een werkhond is :rock_3, of is er iemand die echt zijn werk er mee beoefend en dit dus de waarheid is 8) ?????
|
Is het een sprookje dat de TSW zo een gezond ras is :rock_3, of is dit de waarheid 8) ????
|
Oh vergeet te vertellen waarom dit topic :stupido.
Omdat er eigenlijk erg geheimzinnig/zweverig over de geschiedenis van het ras word gedaan :roll:, en er volgens mij erg veel sprookjes de wereld in zijn gegaan en die eigenlijk ook door de landen van oorsprong hoog worden gehouden :rock_3. En, omdat ik eigenlijk maar een GROENTJE ben die graag heel veel info omtrend dit ras vergaard :evil_lol. Groette Martine. |
Oh en nog eentje :evil_lol :rock_3.
Is het de waarheid dat een TSW alleen luistert wanneer hij hier zin in heeft :evil: (vergeleken met andere rassen :roll:) , of kan je een TSW ( die vergeleken met andere rassen) die wel gewoon luistert en is dit dus een sprookje 8) ????? |
Als je ff contact met mij opneemt Martine, kan ik je wel doorsturen naar een heel ervaren fokker, die kan je er alles over vertellen :daysmile
Ik ben benieuwd wat die ontgroening in zal houden :lol::lol::lol: al heb ik een vaag vermoeden...... |
NAh :agrr, doe maar gewoon via dit topic :mrgreen:.
Kunnen we allemaal van die jaren ervaring wat opsteken 8). |
Degene zal zich zelf wel melden, daar groeit echt geen gras over hoor ;-)
|
Quote:
Ze kijkt dan wel héél zielig, maar ze gehoorzaamt toch maar... Bvb. als ze los mag lopen en er komen andere honden onze richting uit. Dan wil ze daar héél (héél) graag mee gaan spelen, maar na een strenge 'Jennah kom hier!' van mijn kant, komt ze toch tegen haar zin weer naar mij... Yuccah daarentegen niet :twisted: Zij gehoorzaamt niet 'onder dwang' maar alleen als ze zin heeft. Ze heeft wel vaker zin dan Jennah, dus dat is ook al positief :lol: Tot zover mijn ervaring ;-) Bij al het voorgaande: uitzonderingen bevestigen de regel! :twisted: Groetjes, Liesbeth |
Gna Gna Gna, daar heb ik toch nix an :lol:.
Ik bedoel vergeleken met je andere honden ;-). IK kan namelijk niet zeggen dat Nomad minder luistert dan me andere honden. Ja, hij heeft ook zo zijn streken :evil:, maar die heeft/had me andere honden ook :twisted:. En ze weten allemaal wanneer ik het toch echt wel meen ;-). Dus in mijn oordeel is dit echt een sprookje :twisted: :rock_3. En is hier dus geen enkel verschil in met andere rassen. Groette Martine. |
18 jaar :shock: Moeten we dan met de rollator naar de duinen???:lol:
|
Nee, met een karretje en je dan gewoon laten trekken 8)
|
scootmobielen oo de mountainbikeroute.:daysmile
|
Quote:
|
Dan ga ik hem eerst opvoeren :cooldevilMet een grote lanmp erop anders vind ik de antenne niet als ik je kwijt ben :santagrin
|
Is het een sprookje dat roodkapje in Tjechie heeft geleefd?
|
Moest ff denken :stupidwat je met de antenne bedoelde :lol:.
Maare wel met 4 wieldrive, want met dit weer sta je anders zo vast :roll:. |
Quote:
|
Ik stond afgelopen weekend ook vast bij Hargen. Met een lekke band aaaaaarch. Er was daar toen een hele club met herders aan de wandel. Bob mist jou en Ika en Nomad:twisted:
|
Quote:
|
HIHIHI tsja was ook graag gegaan, maar om nou zwevend door de duinen te gaan lijkt me ook geen succes ;-).
Misschien moeten we maar alvast die scootmobiels bestellen, voor de volgende die griep krijgt :lol:. |
Maar de karpaten zijn toch bij Tsjechië, Slowakije, Polen met wat uitlopers naar Oostenrijk en Romenie? Zou daar dan niet een klein karpatisch :wolfiezitten waar zijn over, over, overgrootvader erg grote oren en een bril op had.
|
Nou er zou er echt wel eentje met een bril hebben gelopen ;-) maar dat van die grote oren dat zou ik ech nie weten hoor :oops:.
|
Tsja.. best grappig al die reacties...;-)
Maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat topics die met gewone serieuze vragen starten, op deze manier voor anderen weinig interessant meer zijn... Nieuwkomers die serieus in het ras geinteresseerd zijn hopen op dit forum ook meer info te kunnen vinden... Maar van al die onderlinge "humor chatt " zullen buitenstaanders echt niets begrijpen! :cry: En mensen die wel serieus op een topic willen reageren, zullen het hierdoor ook wel uit hun hoofd laten om nog iets over hun ervaringen te schrijven... Begrijp me goed, ik ben echt geen super sjacherijn die niet van humor en grapjes houd! :rock_3 Maar ik vind het gewoon hartstikke jammer dat nu alle vragen waarmee het topic gestart werd, gewoon ondergesneeuwd zijn.... Want er zullen maar weinig mensen zin hebben om door te blijven scrollen om te zien of er nog ergens nog een antwoord of discussie komt over die vragen!:roll: En misschien is het ook handiger om in het vervolg per vraag een topic te starten, want dan blijft het ook wat overzichtelijker:rock_3 |
Quote:
Groette Martine. |
Quote:
Groette Martine. |
Quote:
Groette Martine. |
Quote:
Groette Martine. |
Quote:
Groette Martine. |
Quote:
Groette Martine. |
Quote:
And back to topic 8). Maar hoop toch echt op een paar antwoorden :roll:. Groette Martine. |
Ik bedoelde het wel in vergelijking met andere rassen...
Volgens mij is er weinig verschil op het vlak van 'luisteren met of tegen hun zin'. Op de hondenschool merk ik ook geen verschil op dat vlak, tov andere hondenrassen... Dus wat mij betreft: fairytale Groetjes, Liesbeth |
Thanks Liesbeth 8).
En nou maar hopen op meer antwoorden :roll:. Want dit is volgens mij toch een onderwerp waar we toch allemaal wel een oordeel over hebben ;-). Aangezien toch wel de meesten onder ons voor de Tjech in huis kwam een ander ras hebben gehad/nog hebben :rock_3. Groette Martine. |
Quote:
In het wel of niet willen luisteren en het op z'n tijd dwars en tegendraads zijn, heb ik zelf geen verschil gemerkt tussen een TsW en andere honden :) Maar..... misschien komen dit soort verhalen wel doordat ze in vergelijking met andere rassen soms net ff een andere aanpak nodig hebben. Maar ook dat verschilt natuurlijk per hond! :lol: |
Quote:
Zo :love:nonono2?? Of, Zo gewoon :nono?? Of zo :huh?? Of zo :evil_2?? Of voor de allerlaatste keer gewoon :kill?? Vraag me af hoe ???????????? Want dit is naar mijn idee ook weer gewoon een Fairytale :evil_lol. Maar laat me graag overtuigen dat ik het totaly wrong heb 8). Want als ik het fout heb, heb ik nog een grote kans op iets te behalen in die hondensport :lol:. En dit is geen gegein tussendoor, maar bloedje serieus ;-). Groette Martine. |
Quote:
Persoonlijk denk ik ongeacht het ras wat je ervaring met honden is want door van jongs afaan ervaring te hebben met laatste kans honden vind ik zowel de Tsech als de Saar de makkelijkste en best luisterende honden dan ik vanaf jongsafaan heb meegemaakt.(Wil niet zeggen dat ze altijd model honden zijn natuurlijk :twisted: maar voor mij heel anders dan ik gewend was tot dan toe) |
Ik vind wel dat Barry in vergelijking met al mijn andere honden wel een flinke middelvinger heeft, vooral als hij losloopt, hopelijk krijg ik die nog wat korter door te trainen :)
|
Quote:
En ik denk dat er net als bij opvoeden van kids geen standaard aanpak is en vele wegen naar rome leiden. Vaak is het juist het fingspitzen gefuhl, waardoor je het bij de een net weer wat anders doet dan bij de andere. Maar dat bedoelde ik ook niet met mn vorige reactie!;-) Ik bedoel meer dat als je met een DH, Mech een training gaat volgen het toch echt anders is dan met een TsW. Bij een TsW verslapt eerder de aandacht bij "saaie herhaling" dan bv met een Mech of ander ras die je met een balletje allert kunt houden!:lol: Bij een TsW moet je dan weer een andere trucendoos verzinnen :lol: |
Ach ja :roll:, stop een lap pens in je trucendoos haal hem er uit naar een paar weken stop hem onder je oksel, en moet je zien die bling bling van je volgt net zo als dat hondje van Bart 8) :rock_3.
|
Maar je bedoelt dus kwa trainen/werken zijn ze anders dan de andere doggies ??
Ja, vind ik ook maar dat is een ander onderwerp :rock_3. Zal hem mogge ff plaatsen ;-). |
:)
Quote:
Quote:
Want hier in huis heb ik echt helemaal niets te klagen! :):happy Het TsW monster "luistert en reageert" hier beter dan welke doggy dan dat ik ooit in huis had!!! Maar om haar iets nieuws bij te brengen, bv. iets dat haar eigenlijk voor geen meter interesseert, wordt het echt ineens een totaal ander verhaal! En dan herken ik echt ook die meer dan grote middelvinger die Judith al noemde! :rock_3 Maar ik weet inmiddels ook uit ervaring, dat Niets onmogelijk is met een TsW:lol: En ook dat je met, de zeer nodige, dosis creativiteit en vindingrijkheid toch echt wel veel kunt bereiken :rock_3 |
Nou, niet onder mn oksel, maar zeker ook niet in mn trucendoos!
Heb er trouwens nog nooit pens in kunnen vinden,:p |
Ja, ik vind er echt wel verschil in luisteren op de club of daar buiten ;-).
Want als je doggie op de club niet luistert kan je er over nadenken om daar mee te stoppen ;-). Buiten de club en gewoon in het dagelijks leven behoord je doggie te luisteren, want hier kan je niet als eigenaar zeggen dan maar niet :shock:. We wonen nou eenmaal niet in een maatschappij waar je doggie kan doen en laten waar ie zin in heeft, zeker niet als die nieuwe wet er volgend jaar komt :rock_3. Dusssssssssssss daarom vind ik er wel degelijk verschil in luisteren op de club of daar buiten :roll:. Groette Martine. |
Ik heb nog niet lang een Tsjech, maar naar mijn gevoel zijn ze net als andere honden (op het puntje zindelijkheid na^^).
Er bestaan zoveel rassen dat je het moeilijk kunt betrekken op de een of de ander. Kijk ik naar bv Jack russels vind ik hun eigenzinnige karakter veel lijken op de tsjech, en dat zal ook met andere jachthonden zijn. Kijk ik dan naar de newfoundlander is de tsjech doof op twee oren. In mijn ogen is de tsjech net al andere honden, en heeft iedere hond ongeacht het ras zijn eigen instructieboekje en eigen aanpak nodig, zoals eerder al eens geschreven werd. Bij ons op de puppyles loopt een DH rond die stukken ouder is als onze tsjech en ook al veel langer de puppycursus volgt, maar als ik deze vergelijk met onze tsjech, zijn bij die van mij de oren een stuk beter waar het luisteren betreft. Gr Tatiana |
Quote:
Denk dat de gemiddelde leeftijd rond de 12 jaar ligt. |
Quote:
|
Quote:
Maarja... HD is zoals bij veel grote rassen wwel een probleem denk ik. |
Quote:
|
Quote:
Ik word juist moe van die van mij :lol:. |
Ik ook van die van mij.... alhoewel ik net wel heb kunnen koken zonder dat er een neus in de pan zat, hij lag te slapen/soezen op de bank dat mag dan ook in de krant want dit is de eerste keer in een heel jaar :shock:
Quote:
|
Quote:
Mocht het zo zijn dat iemand het hier niet mee eens is horen we dat ook graag :rock_3. Groette Martine. |
Quote:
Quote:
Quote:
Groette Martine. |
Quote:
Als alle onderzoeken zo gedaan werden, waren errrrruuug snel alle sprookje de wereld uit! :lol: Want er hebben slechts 7 mensen gereageerd (Liesbeth, Miran, Tatti, Judith, Barrel, Azazel en ik zelf):rock_3 Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de mening van ander lezers en zeker de mensen die op andere topics altijd wel aanwezig zijn!!!!! En zoals jij het nu stelt hoeven die alleen nog maar iets te laten weten als ze het NIET met deze conclusie met je eens zijn!;-) En dat vind ik wel erg kort door de bocht!!!! Dus @ iedereen (en zeker mensen die wel op de andere topics schrijven en reageren!) laat svp gewoon nog even je eigen ervaringen en mening over dit onderwerp horen!:) Want die kunnen terecht ook heel anders zijn dan de bovenstaande conclusie ;-) |
Euhmm, kan ze toch moeilijk dwingen om te reageren :roll:.
Als ze niet willen reageren kan ik er ook nix an veranderen hé :rock_3 ?? En dan ga je verder hé. |
Leuke discussie!
Anuki leeft met de middelvinger. Het begon op de hondenschool. Als ze er geen zin in had kon je een dag van te voren vasten en hele lekkere snoepjes bij hebben... dan keek ze er niet eens naar!!! Zo heb ik wel eens heel gefrustreerd gestaan op de hondenclub... Volgen met een hond die overal heen gaat bahalve daar waar het hele lekkere snoepje was... Ben er ook mee gestopt want Anuki verveelde zich kapot... Daarnaast is Anuki wel een heel aanhankelijk hondje en blijft altijd in de buurt van haar roedel. (en daarnaast is ze verlegen en zal dus niet snel naar andere honden toerennen) Als ze haar dagelijks eten krijgt kan ze wel zitten ;) |
Quote:
Het is dus duidelijk niet eerlijk verdeeld in dit nest :shock:. Zou er wat voorover hebben, een klein beetje verlegenheid in een Nomad :love. Meneer hier heeft het patsgehalte van een Patsm (oeps dat kan ik hier nie zegge :lol:)............. :evil:. En als het hem niet zint, ramt ie het andere doggie wel ff op z'n bek :shock:. En dat is eigenlijk, :confused2........................... meteen :roll:. Groette Martine. |
Quote:
Toch geen aangeleerd gedrag van het baasje wel? hahahaha. |
Quote:
Bij jouw Breezer loslaten :evil_lol. |
Kom net een onderwerp tegen op een ander topic wil de schrijver er van niet aanvallen juist omdat er meerdere zijn die die mening delen.
Dusssssssssss bij deze :rock_3. Bij de Tsw's hoor je heel vaak als opvoedadvies ;-), als een doggie protesteerd of gromt gooi hem op zijn rug en ga er bovenop zitten tot het doggie totaal zich zelf over geeft. Werkt dit, of is dit een FAIRYTALE ?? En natuurlijk wil ik dan ook de achterliggende gedachte weten waarom je dit toepast als je het geen FAIRYTALE vind :diablotin. Vind zelf dat je het verbaal af moet kunnen met je doggie op te voeden :roll:. En dat lukt niet altijd, maar dan hebben we nog een halsband om het doggie zitten ;-). Groette Martine. |
Quote:
Kunnen we een keertje reageren op jou opvoedmethodieken. :twisted: Groet, Barry |
Ik leer snel van mijn coach. Ook al is mijn coach nog maar een........ groentje:diablotin...... Zij zegt dat het toontje in je stem belangrijk is ;-) Ik legde de klemtoon niet goed. Dus ff flink geoefend, maar nu gaat het beter. Lastig met mijn limburgs zangerig toontje.:rock_3 Ook het verschil tussen spelen en naar gedrag moet je kunnen onderscheiden. Bob speelt graag. Dus nog geen grommen. gelukkig. Ik lees Bob wel aardig. En als Bob niet meteen doet wat ik wil, wordt het wel een paar seconden of minuten later. Ik heb geduld. :roll: Maar het gebeurt wel. Mijn coach zegt dat het naar beneden drukken het toppunt van dominantie is. Ik vind dat niet leuk om dat bij Bob te doen. Er zijn al bitchen genoeg. Bob is mij veels te dierbaar.
|
Quote:
Dus als jij dit persoonlijk wil maken, kom maar met een vb ;-). |
@ Nicole.
Wie heb je als coach ? |
Iemand die al haar hele leven met honden heeft getraint. Ja en daarnaast heb ik nog 4 mannen die proffesioneel honden en hondengeleiders trainen.
Ik ben in het begin wel ten einde raad geweest. Ik belde dan met Jan Zoodsma, of met Leon Warnies. In de proffesionele hondenwereld zijn dat 2 begrippen.:rock_3 Maar als het echt om een TSW gaat ik heb toch meer baat bij mijn vriendin. Zij is erg nuchter en coacht goed. Als ik achter Bob aan loop omdat hij mijn handschoen heeft gepikt dan is zij snel met goede raad of een snelle tip. Ik denk daar niet snel genoeg aan en loop dan al enkele rondjes achter Bob aan. Klungelig:roll: |
:shock::shock::shock: en ik maar denken aan een uitlaatmaatje 8).
Die je dan eerst uit:lol: voor ze wat kon zegge :oops:. |
OK dus in totaal zijn het er 5 :rock_3.
En dan nog je persoonlijke coach 8), die mogen we natuurlijk niet vergeten :rock_3. |
Ja, Martine, we hebben echt veel lol,:harhar maar ik leer ook heel veel van je want TSW Bob is nog maar een kleuter en ik hoop dat hij goed door de kleuterperiode komt. We moeten wel serieus zijn in dit topic:stupido anders sluiten ze ons.:llying
Anyway, :biggrina Je hebt echt wel een paar goede punten naar voren gebracht. Want, ondanks het feit dat ze in de proffesionele hondenwereld alleen al voor het uiterlijk vertoon meteen een paar TSW's zouden willen hebben, denk ik dat er enorm veel training voor nodig is voordat een TSW doet wat je wilt. Een rechter met achtergrond informatie over een TSW zou bewijsvoering geleverd door een TSW niet zomaar aannemen. |
Quote:
En dan zeg je tegen mij dat ik serieus moet blijven :shock:. |
In de bergen in Italie bij staatsbosbeheer, gebruiken ze wel een kruising van een herder en een wolf als search and rescuedogs;-).
|
Quote:
Maar is dit wel beroepsmatig ?? |
Ja, dat is beroepsmatig. 2 jaar geleden waren ze, de geleiders en hun bazen, uit Italie aanwezig op een internationaal congres in Dresden. :rock_3 Dat was georganiseerd door het Wereld Natuurfonds. Sitisconvenant moet er van zijn. Ik zoek me suf op google maar ik heb al 4kante ogen8)
|
http://www.csmonitor.com/2005/0729/csmimg/p6a.jpg Het heeft wel 3 jaar geduurd met de italaanse sniffer dogs.
|
Quote:
ps.. ik maak het graag persoonlijk, dat weet je zo onderhand toch wel.. haha. ;-) Groetjes, Barry |
Ik heb Bob's bak altijd vast als hij eet en als hij een oortje heeft dan kan ik dat ook vasthouden. Ik heb dat vanaf het begin af aan gedaan. Om grommen te voorkomen. Ik heb vorig jaar wat gelezen op wolfdog.org oer baknijd en dat wilde ik niet meemaken met Bob. Dus ik doe liever voorkomen dan AARCH:twisted: Ik lijk wel gek:lol::lol::lol:
|
Quote:
Kannie tegenwoordig wel een oortje of iets anders lekkers eten zonder te grommen en dat je het vasthoud? Want dan is dit misschien wel een erg goede tip om je hond te leren dat ie niet bang hoeft te zijn dat je het eten afpakt. :) Want in weze is het grommen mijnsinziens niet meer dan dat. Groetjes, Barry |
bennikmetje-eens. Hij heeft nog nooit naar ons gegromd. Wel naar een Duitse Herder toen hij een Bot had. Zag er heeeeeel gevaarlijk uit:shock:.
|
Quote:
Hij kan dit niet op een andere manier :rock_3. |
Maar je bedoeld dus :rock_3 wanneer ik het absoluut niet kan tolereren en dit dus ook absoluut niet doen ;-).
Tsja, pak het af en zeg hem ff dat ie zichzelf ff heeft te gedragen, en er maar eentje hier in huis is die verteld hoe het hier er an toe gaat en dat ben ik dat ie dat maar ff in zijn bolle knar onthoud anders ik er wel ff kan zorgen dat ie dat echt onthoud, en dat gaat op deze :evil: toon. En meneer word dus gewoon ff dermate van me stem ff overbluft en dit alles duurt 3 sec. En het is the end of the story :roll:, en we kunnen weer allemaal normaal doen 8). Doggies weten nog beter dan wij zelf, of we iets wel of niet menen. Groette Martine. |
Quote:
Mijn fout... *lol* |
Oh moet er wel ff bij zegge.
Vind er een heel groot verschil tussen het grommen van een TSW en Mech of DH en zelf met een Rottie zitten ;-). |
Quote:
Dus eigenlijk doe je precies hetzelfde, alleen jij met je stem, en ik door hem in een split second flink aan te pakken.... :twisted: Na 3 sec. is bij mij de boel ook over.. en heeft meneer geen botje of wat dan ook meer, en zitten we weer op 1 level. |
Yepzzz
Alleen jij pakt hem aan als of het het laatste is wat er op aarde te behalen valt ;-). Want wat doe je als het er inderdaad om gaat als het het allerlaatste is wat er op aarde te behalen valt, voor jou of je doggie ??? Je hebt geen nivo verschil meer in je manier van straffen. Je gaat meteen voor lijfbehoud :|. |
Quote:
Maar the end of days is nog niet aangebroken, dus lijfbehoud is niet aan de orde. ;-) |
Er van uitgaande dat dit dus de manier van een hond opvoeden is ;-).
Zodra het het baasie niet zint, hond op de rug en er ff bovenop zitten. Hoe moeten al die mensen dat dan doen die lichamelijk en fysiek dit gevecht niet (meer) aan kunnen gaan ?? |
Quote:
Die gaat dan toch wel voor lijfbehoud :rock_3. |
Mijn mening is,
dat je alleen in uiterste gevallen de hond op z'n rug legt. Als hij bijv. tegen je in komt.... Gelukkig is dat bij mij nog nooit gebeurt, dus ik straf mijn honden niet op die manier. Meestal is het verheffen van mijn stem of een goede greep in z'n nekvel wel voldoende. Terwijl er hier toch drie rondlopen.:rock_3 |
Quote:
En zelfs dan zijn er nog tig verschillende manieren/oplossingen om dit fysieke gevecht uit de weg te gaan. Want het is gewoon niet altijd in je voordeel om dit aan te gaan :roll:. Ik vind, je moet je hond nooit leren fysiek een gevecht/strijd aan te kunnen gaan met je. Het zal nooit een eerlijke strijd zijn/worden. Want mocht het zo zijn dat je hond het ooit van je zal winnen, hij het toch verloren heeft :(. Groette Martine. |
Quote:
Quote:
Quote:
dat ik dat ook nog nooit gedaan heb. |
Quote:
Die van jou houd wel op? of gromt ie per definitie niet naar je? Maare... nu gromt hij niet meer als hij iets lekkers heeft. Dus voor mij heeft het gewerkt en ik hoef hem daarom nu ook "bijna" (laat ik voorzichtig zijn) nooit meer aan te pakken. :rock_3 Groetjes, Barry |
Quote:
En ik had het ook gelezen en begrepen, voor je het in het rood geschreven had :roll: ;-). |
Quote:
Hij weet wanneer hij zich heeft te gedragen, maar een hond mag nog wel een beetje hond blijven ;-). Ik vind er een heel groot verschil tussen een Tjech en een Mech die gromt ;-). Als me mech een xtje gromde dacht ik hier echt niet zo lichtjes over en pakte dit ook echt wel serieus aan. En een Nomad grommen ?? het is net een heleboel gebakken lucht waar je door heen kan prikken :rock_3. Eerste klas puber zo vanne, ik zal je ff op je bek rammen :twisted: maar ik vind je toch ook wel erg lief :mrgreen:. Groette Martine. |
Nog eentje hij gaat niet echt over de TSW :rock_3.
Maar meer over de hond in het algemeen ;-), en eigenlijk ook over degene die wel eens met een hond hebben getraind/gewerkt Maar ik vond hem erg 8) en zo waar. Dus nu aan jullie om te beoordelen Fairytale or Truth ??? Dogs are generous, forgiving spirits, but they can't always give more to make up for shortcomings on your side. ZO 8). Groette Martine. |
waarheid!!!!!
|
Ondanks:happydat Bob de allergrootste deugniet is die ik ooit als asielzoeker in huis heb gehad ,ben ik :cool:met je eens dat TSW:cool3en helemaal:ylsuperen ook:grosscoolja en zeker:evil_lol, ik vind ze helemaal:fingers1en echt:jumpieen ook:grins
|
De Kriebels.......
Soms krijg ik van opmerkingen die over de Tsjech worden gemaakt/geplaatst echt de kriebels. Opmerkingen als: · De Tsjech staat nog dicht bij de natuur... :shock: · De Tsjech is anders dan een “normale hond”... :shock: · De Tsjech reageert meer op lichaamstaal dan een normale hond.:shock: · De Tsjech is terughoudend t.o.v. mensen....:shock: · Uw haalt een stukje natuur in huis....:shock: · De Tsjech moet je vlees voeren want de wolf eet ook alleen maar vlees....:shock: Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het bovenstaande allemaal echt fabeltjes vind. Een Tsjech is een normale hond. Een opmerking in de trend van "staat dicht bij de natuur".... ik krijg er de kriebels van. Hoe dicht staat ie bij de natuur dan? Hij draait hier zonder problemen in hetzelfde ritueel mee als m'n Mechelaar.... of staat diezelfde Mechalaar ook nog dicht bij de natuur? Elk ras heeft zijn eigen kenmerken, maar om nu te stellen dat de hond dicht bij de natuur staat? Waarom, omdat ie de uiterlijke kenmerken van de wolf met zich meedraagd? Moet een Tsjech vlees eten omdat de Wolf op prooi jaagd? Is een Tsjech terughoudend t.o.v. mensen omdat dit in zijn aard ligt, of omdat hij slecht is opgevoed? Haal je een stukje natuur in huis omdat ie de meubels aanvreet, of omdat je hem te weinig uitdaging bied?..... Allemaal heerlijke discussies. Ik ben benieuwd of jullie de bovenstaande punten ook fabeltjes vinden, of dat er een kern van waarheid in zit. Want zeg nu zelf, hoe speciaal is de Tsjech nu eigenlijk t.o.v. andere rassen? |
Quote:
De Tsjech is net als andere rassen in mijn ogen uniek voor zijn eigenschappen maar is en blijft een hond. Dat je bepaalde dingen doet met een hond heeft redenen die jij prettiger vind of dat jou individuele hond daar beter op reageert(Mijn honden eten voornamelijk vlees omdat voornamelijk Bine daar op beter reageert en heeft verder nergens enige reet mee te maken). En dat je hier en daar een vergelijking maakt met een wolf kan best als je maar voor ogen houdt dat deze vergelijking voor ieder ras geld(bv welk ras je ook neemt het zijn roedeldieren enz) |
Quote:
Maar voor mij een FAIRY TALE ;-). Groette Martine. |
Quote:
|
Quote:
Dat ze anders zijn kan ik niet echt beoordelen maar ze zijn zoiezo naar mijn mening een stuk slimmer.. Gister nog; staat mijn moeder op van de bank om een glas te pakken terwijl meneer lekker aan de voetjes ligt te "slapen".. Op het moment van opstaan schiet die zo de bank op en gaat uitgebreid liggen.. Oogjes half dicht en dit alles binnen 2 seconden.. Ik vind dit gedrag fantastisch en heb dit ook nergens anders zo zien gebeuren. En zo heb ik nog tal van voorbeelden waarom ze naar mijn mening wel degelijk anders zijn. Of moet ik zeggen de combinatie slimmer/sneller..? Of ze meer op lichaamstaal reageren vind ik moeilijk. Terughoudend is meneer niet mede dankzij een uitgebreide socialisatie periode. Fietsers vindt die sindskort ineens eng. Heeft waarschijnlijk te maken met een nare ervaring in het verleden. Kinderen zijn zijn grootste vrienden en kunnen werkelijk waar alle kanten op met hem. Heb hem als pup al vroeg laten spelen met kinderen in een zandbak. Een stukje natuur in huis is een fairytale. Als je daarop uit bent kies dan voor een kerstboom. Vlees voeren vind ik onzin, brokken vinden ze ook lekker. |
Quote:
Ik ben ervoor, maar niet noodzakelijkerwijs omdat het om een wolfhond gaat. |
All times are GMT +2. The time now is 04:01. |