Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Grootbrengen en karakter (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=100)
-   -   baknijd (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=9785)

Suske504 16-12-2008 18:50

baknijd

Elke keer als Tsalka een botje heeft (varkensoor het extreemst) dan kan er niemand bij haar in de buurt komen. Zelfs wij niet!! Ze gromt, en bijt van zich af als ik hem af wil pakken of volgens haar ook maar iets te dicht in de buurt kom!
Bij haar voerbak heeft ze het niet. Maar wel als ze papiertjes van de grond buiten oppakt.

Hoe kunnen we haar hier vanaf helpen?

Groetjes Susanne

of_Mercedes_Dream 16-12-2008 18:58

Hallo,
Toen ons Branca 3 maanden oud was deed zij net hetzelfde.
Ik heb toen zonder enig woord in haar lip gebeten en het speeltje afgenomen. Branca heeft het nooit meer geprobeerd om te grommen naar mij of mijn familie.
Patrick

Sten 16-12-2008 19:14

Ik zou d'r bij de eerst volgende keer flink op d'r donder geven. Probeer van jouw aanwezigheid iets leuks te maken. Doe er meer voer bij als jij de bak mag aanraken. Of doe er iets lekkerders bij. (stuk kip, gekookt maar wel goed afgekoeld) Bouw dit langzaam uit en ze zal jou aanwezigheid snel genoeg steeds meer op prijs stellen.. Ik zou dit zoiezo niet te lang uitstellen anders wordt het alleen maar erger..

Suske504 16-12-2008 19:19

Dank je wel voor jullie reactie.

We proberen het al vanaf dat we dr hebben. (nu anderhalve week) maar het wordt gewoon steeds erger!
Straffen hebbne we al gedaan, hetzelfde geldt voor aan dr nekvel op tillen.. maar ook dit helpt niet! je zet dr neer en ze begint weer opnieuw!

Ik wil niet op mijn geweten hebben dat als er een klein kind over de vloer komt, ze die ook kan grijpen!!

Liesbeth 16-12-2008 20:07

Zeker nooit optillen!
Wel op de grond duwen, op de rug.
Als een pup zoiets doet, moet je ze meteen laten merken dat zoiets niet getolereerd kan worden. Ik leg ze op hun rug en ga over hen zitten. Met de hond tussen je benen dus. Ik houd ze dan vast aan hun hals (stevig, want ze proberen je handen op te vreten) en kijk ze strak aan, ondertussen praat/roep ik tegen ze met een lage stem. En ik stop pas als ze zich 'overgeven'. Dan los ik een beetje en als ze meteen opnieuw willen beginnen doe ik weer hetzelfde (ze liggen op dat moment nog tussen mijn benen).
Je zal echt hard moeten zijn. Het is belangrijk dat ze hun plaats kennen.
Wat de baknijd betreft doe ik het volgende: ik geef ze een lege kom en leg er dan brokje per brokje in. Elke keer als mijn hand naar de kom gaat, volgt er dus een brokje. De hond moet telkens rustig gaan zitten vooraleer het volgende brokje komt.
Laat je hond ook nooit merken dat je onder de indruk bent als ze grommen, bijten, happen,...
Ze blijven het proberen, dus telkens consequent en hard optreden!

Succes!!

Liesbeth

loco 16-12-2008 20:09

Quote:

Originally Posted by Suske504 (Bericht 178361)
Dank je wel voor jullie reactie.

We proberen het al vanaf dat we dr hebben. (nu anderhalve week) maar het wordt gewoon steeds erger!
Straffen hebbne we al gedaan, hetzelfde geldt voor aan dr nekvel op tillen.. maar ook dit helpt niet! je zet dr neer en ze begint weer opnieuw!

Ik wil niet op mijn geweten hebben dat als er een klein kind over de vloer komt, ze die ook kan grijpen!!

Je kan een pup overal in laten groeien :rock_3.
Dus als je al dik een week bezig bent, en je reageerd op haar grommen dermate van je hand terug te trekken weet ze dat het zin heeft om tegen je te grommen want je druipt af :twisted: :rock_3.
Pak het gewoon van der af en zeg tegen der dat ze der ff te gedragen heeft :evil: ;-).
Enne het is ook zo, als een doggie iets heel erg lekker vind gooi der lekker in de tuin en laat het haar gewoon in alle rust opeten :roll:.

En als er kleine kinderen over de grond komen, geef je je pup gewoon nix te kauwen hoef je ook nix op je geweten te hebben :roll:.

Groette en succes, Martine.

Azazel 16-12-2008 20:26

Hehe.. hoe herkenbaar.
Shadow had precies hetzelfde.

Inmiddels weet ie dat ik het niet afpak en dat als ik het wel afpak hij niets in te brengen heeft. Wat je je hond eigenlijk moet proberen bij te brengen is dat wanneer hij niet reageert het eten niet word weggenomen. En als hij wel reageert hij op zijn rug gaat en naar zijn eten kan fluiten.

Moet wel eerlijk zeggen dat deze methode misschien niet voor iedereen weggelegd is. Zeker niet als je toch al zoiets hebt van, oei... hij gromt...

Als er kleine kinderen (of mijn poes poekie) in de buurt zijn krijgt Shadow geen eten. Juist om een eventuele escalatie te voorkomen. Hij weet immers wel dat hij mij niet de baas kan. Maar een kind, ik gok het er niet op. Voorkomen is beter dan genezen.

Groetjes,
Barry

Suske504 16-12-2008 20:58

Dat op de rug leggen heb ik ook al geprobeerd. Het lijkt alsof het haar nix kan schelen. op het moment zelf wel. dan geeft ze zich over, maar zo gauw als ze weer 'los' is blijft ze grommen.
Bang ben ik zeker niet! en dat heb ik ook nooit laten merken, ik ga juist op dr af!
Ze weet dat als ze gromt of hapt ik haar botje af pak en ze het niet meer terug krijgt!

Het heeft alleen met haar botje te maken, met dr voerbak gaat het prima!
Maar zo gauw als mevrouw een oortje, bot oid krijgt dan begint het :shock:
Buiten geven is geen optie! wonen op een recreatie park en de tuin is (nog niet) afgesloten.

Als we op straat lopen vind ze het leuk om alles van de grond op te pakken. ook dit kan ik niet (zonder grommen) van dr afpakken. Terwijl ik dit zelf heel belangrijk vind.

ELISE 16-12-2008 22:39

Het enige wat voor mij uiteindelijk werkte, was voortdurend iets aanbieden om te ruilen. Dat moet dan nog lekkerder zijn, dan wat de hond op dat moment al heeft. Maar het is natuurlijk een kwestie van geduld hebben, zelf altijd de langste adem hebben. En dat kan bij een Tsjech wel heeeeeeeeel erg lang duren :twisted:

Azazel 16-12-2008 22:42

Quote:

Originally Posted by Suske504 (Bericht 178397)
Dat op de rug leggen heb ik ook al geprobeerd. Het lijkt alsof het haar nix kan schelen. op het moment zelf wel. dan geeft ze zich over, maar zo gauw als ze weer 'los' is blijft ze grommen.
Bang ben ik zeker niet! en dat heb ik ook nooit laten merken, ik ga juist op dr af!
Ze weet dat als ze gromt of hapt ik haar botje af pak en ze het niet meer terug krijgt!

Het heeft alleen met haar botje te maken, met dr voerbak gaat het prima!
Maar zo gauw als mevrouw een oortje, bot oid krijgt dan begint het :shock:
Buiten geven is geen optie! wonen op een recreatie park en de tuin is (nog niet) afgesloten.

Als we op straat lopen vind ze het leuk om alles van de grond op te pakken. ook dit kan ik niet (zonder grommen) van dr afpakken. Terwijl ik dit zelf heel belangrijk vind.

Ik ben benieuwd waarom je doggie blijft grommen nadat je haar de wind van voren het gegeven? Heeft ze daarna dan weer de beschikking over het oortje? Want dat gaat bij mij linea recta weer terug in de verpakking... morgen weer een dag zeg ik dan... :rock_3

loco 16-12-2008 22:48

Als ik het zo lees denk ik dat je beter iemand kan zoeken die in de omgeving van je woont en bij je langs kan komen en die je dan een advies geeft van hoe je het moet doen en wanneer wel en wanneer niet ;-).
Denk dat het belangrijker is dat je goed en persoonlijk word geadviseerd door iemand die het allemaal met eigen ogen kan zien.
Want je krijgt nu een heleboel verschillende manieren aangeboden die je wel al hebt geprobeerd maar niet werken en dat allemaal in anderhalve week ;-).

Groette Martine.

Suske504 16-12-2008 23:05

Dank je wel Loco,

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt ja!

Het is echt niet dat ik bang voor dr ben. Maar ik wordt er een beetje moe van!
WE waren vanmiddag in de Intratuin, mevrouw kreeg een botje van een verkoopster en die wou haar aaien.. Maar werd ook uitgegromd! :roll: ik snap dat op dat moment het botje van haar is, maar erg handig is het niet! nu kunnen veel mensen er nog wel om lachen.. maar als ze straks groter is denk ik niet meer :shock:

Azazel 16-12-2008 23:10

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178440)
Als ik het zo lees denk ik dat je beter iemand kan zoeken die in de omgeving van je woont en bij je langs kan komen en die je dan een advies geeft van hoe je het moet doen en wanneer wel en wanneer niet ;-).
Denk dat het belangrijker is dat je goed en persoonlijk word geadviseerd door iemand die het allemaal met eigen ogen kan zien.
Want je krijgt nu een heleboel verschillende manieren aangeboden die je wel al hebt geprobeerd maar niet werken en dat allemaal in anderhalve week ;-).

Groette Martine.

Ik denk dat we het forum wel kunnen opdoeken dan.. hehe.

@ Suske504

Een hond opvoeden is net zoals trail en error. Als je zelf niet weet wat je moet doen dan vraag je om advies en je probeert dingen uit, tot je gevonden hebt wat voor jou doggie werkt. Adviezen via een forum zijn leuk, maar uiteindelijk ken je je doggie natuurlijk zelf het beste. Dus pak de methode uit de verschillende adviezen, waarvan jij denkt dat het voor jou doggie het beste werkt. Niemand op dit forum kent je doggie zo goed als jezelf, wat voor mijn hond werkt , kan goed geheel averechts werken voor jou hond. Ik kan je alleen advies geven over wat ik, met mijn doggie heb gedaan in een soortgelijk situatie. Mijn mechelaar heb ik bijvoorbeeld geheel anders opgevoedt dan m'n Tsjech... verschillende karakters vragen soms ook om een verschillende aanpak.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Groetjes,
Barry

Suske504 16-12-2008 23:10

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 178435)
Ik ben benieuwd waarom je doggie blijft grommen nadat je haar de wind van voren het gegeven? Heeft ze daarna dan weer de beschikking over het oortje? Want dat gaat bij mij linea recta weer terug in de verpakking... morgen weer een dag zeg ik dan... :rock_3

Inderdaad.. Oortje gaat direct de kast weer in.. Volgende keer beter ;)

loco 16-12-2008 23:35

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 178450)
Ik denk dat we het forum wel kunnen opdoeken dan.. hehe.

@ Suske504

Een hond opvoeden is net zoals trail en error. Als je zelf niet weet wat je moet doen dan vraag je om advies en je probeert dingen uit, tot je gevonden hebt wat voor jou doggie werkt. Adviezen via een forum zijn leuk, maar uiteindelijk ken je je doggie natuurlijk zelf het beste. Dus pak de methode uit de verschillende adviezen, waarvan jij denkt dat het voor jou doggie het beste werkt. Niemand op dit forum kent je doggie zo goed als jezelf, wat voor mijn hond werkt , kan goed geheel averechts werken voor jou hond. Ik kan je alleen advies geven over wat ik, met mijn doggie heb gedaan in een soortgelijk situatie. Mijn mechelaar heb ik bijvoorbeeld geheel anders opgevoedt dan m'n Tsjech... verschillende karakters vragen soms ook om een verschillende aanpak.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Groetjes,
Barry

Het verschil met een programma tje of wat dan ook is dat als je het echt verkloot je het weg kan brengen en je dit alleen een beetje geld kost :roll:.
Doe je dit met je doggie op deze leeftijd !! je een heleboel kan verkloten!! in de verhoudingen tussen jouw en je doggie :roll:!!
En als eigenaar doe je er alles aan om te zorgen dat die goed is toch ??????????
Dus ik heb liever als advies ga iemand in de omgeving zoeken, en gebruik het forum om ons op de hoogte te houden :rock_3.

Azazel 17-12-2008 00:23

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178465)
Het verschil met een programma tje of wat dan ook is dat als je het echt verkloot je het weg kan brengen en je dit alleen een beetje geld kost :roll:.
Doe je dit met je doggie op deze leeftijd !! je een heleboel kan verkloten!! in de verhoudingen tussen jouw en je doggie :roll:!!
En als eigenaar doe je er alles aan om te zorgen dat die goed is toch ??????????
Dus ik heb liever als advies ga iemand in de omgeving zoeken, en gebruik het forum om ons op de hoogte te houden :rock_3.

Niemand geeft de garantie dat die "iemand in de buurt" ook verstand van zaken heeft. Maarja, dat heb je op een forum natuurlijk ook niet...
Dus wat moet iemand met problemen nu eigenlijk?

Jaja... een hond opvoeden, dat het zo moeilijk kan zijn vertelt niemand erbij van te voren.. haha...;-)

WAAWANYANKA 17-12-2008 07:04

Hallo Susannne,

doe gewoon wat een moeder hond in dit geval doet leg haar op de rug en bijt haar maar in een oor , lip of wat dan ook maar geef in geen geval toe dat zij dit spel wint al duurt het 20 min.

Het zal wel moeilijk worden want eigenlijk weet zij al hoe het werkt, ik grom en de ander gaat weg.

Ik tolleer niets van mijn pups ik ben dan ook de grootste boer die in huis geen gekrijs of gejammer duld.

Groet Peter

Suske504 17-12-2008 08:58

Quote:

Originally Posted by WAAWANYANKA (Bericht 178492)
Hallo Susannne,

doe gewoon wat een moeder hond in dit geval doet leg haar op de rug en bijt haar maar in een oor , lip of wat dan ook maar geef in geen geval toe dat zij dit spel wint al duurt het 20 min.

Het zal wel moeilijk worden want eigenlijk weet zij al hoe het werkt, ik grom en de ander gaat weg.

Ik tolleer niets van mijn pups ik ben dan ook de grootste boer die in huis geen gekrijs of gejammer duld.

Groet Peter

Dank je wel Peter.

Het rare is dat ik dus ook niks tollereer! echt helemaal niks! met andere dingen hoef ik dr ma 1 keer te waarschuwen en dan houdt ze op! in tegen stelling tot mijn vriend. die kan wel 10 keer waarschuwen!

Wanneer ze gromt, wordt hetgene afgepakt en zij gestrafd. dus ben ik eigenlijk de 'winnaar'.

Ma we zullen het wel verder gaan proberen ;) de aanhouder wint :rock_3

Xhrista 17-12-2008 09:51

Vraag me af hoeveel van de mensen hier regelmatig kijken naar gedrag als er pup tussen volwassen honden loopt.
In de natuur is het nml. zo dat wat je hebt,mag je houden.Er zal dus geen volwassen hond een pup een bot afpakken,al is deze nog zo klein.
Ze maken er vaak wel spel van als de botjes al wat afgekloven zijn.Dan is het grommen,de andere neemt afwachtende houding aan en dan ineens wordt er wel toegestaan om het af te pakken.
Zo ie zo is een moederhond niet snel corrigerend naar pups toe,dan doen pups onderling of een andere hond in de groep.

Juist als je niet luisterd naar het grommen en dit dus eigenlijk gaat afleren,door het grommen af te straffen,krijg je hond die snel gaat bijten,nml. omdat grommen een waarschuwing is en hij die dus afleerd op deze manier.

Maar misschien heb ik het wel helemaal fout hoor.Heb pas 4 pups opgevoed en 6 wolfhonden in huis(gehad).Waarvan er nooit 1tje baknijd heeft gehad,alles naast elkaar eet en kluift,maar ik dus echt niet moet proberen een vers bot af te pakken,dan wordt er gegromt.Doe het dan ook nooit.

Mocht er eens eentje per ongeluk iets te pakken krijgen van een gebakken botje,dan kan ik dit wel afpakken,omdat ik even erg dominant reageer en dan weten ze dat het menens is.

En ik heb echt niet allemaal watjes van SWH's,er zit ook een felle bij die haar 1e reactie is reageren en dan pas praten,zullen we maar zeggen.
die moet ik echt vastbinden als ik iets wil onderzoeken bij haar of hechting eruit halen.

Ben trouwens deze vraag ook aan het voorleggen ,bij de SWH mensen,eens kijken hoe die het oplossen.

Gr. Christa

ELISE 17-12-2008 09:55

Quote:

Originally Posted by Xhrista (Bericht 178504)
Vraag me af hoeveel van de mensen hier regelmatig kijken naar gedrag als er pup tussen volwassen honden loopt.
In de natuur is het nml. zo dat wat je hebt,mag je houden.Er zal dus geen volwassen hond een pup een bot afpakken,al is deze nog zo klein.
Ze maken er vaak wel spel van als de botjes al wat afgekloven zijn.Dan is het grommen,de andere neemt afwachtende houding aan en dan ineens wordt er wel toegestaan om het af te pakken.
Zo ie zo is een moederhond niet snel corrigerend naar pups toe,dan doen pups onderling of een andere hond in de groep.

Juist als je niet luisterd naar het grommen en dit dus eigenlijk gaat afleren,door het grommen af te straffen,krijg je hond die snel gaat bijten,nml. omdat grommen een waarschuwing is en hij die dus afleerd op deze manier.Gr. Christa

Ik heb dezelfde mening. Als mens gedraag je je tegen-natuurlijk door iets af te pakken. Als het een keer mis gaat met een bot, wil je het natuurlijk wel af kunnen pakken.

loco 17-12-2008 10:02

@Christa.
Werkelijk zo :thumbs beschreven.

Xhrista 17-12-2008 11:05

Toevallig kon ik het net in de praktijk brengen.Shanti(de met tandjes klaarstaander en ken ik pas sinds d'r 3e jaar,ze is nu 5)
Ze had zak met oliebollen gevonden,met rozijnen erin.Ze probeerde er eentje zowat geheel door te slikken,dus moest hem uit haar keel trekken,terwijl er 2 honden naast stonden om er met de buit vandoor te gaan.Ze liet niet los (gelukkig niet,zou ik zeggen met die andere ernaast),maar kon hem wel uit haar bek halen zonder dat ze naar me gromde.

Gr. Christa

wolfwoman-stefanie 17-12-2008 12:15

Ik leer mijn Tsjechen het commando "LOS"
Dus je neemt twee lekkere dingen,
eentje geef je aan je pup en laat hem erop kluiven.
Enkele minuten erna hou je het tweede voor z'n neus
en zeg je 'los' , hij laat dan het eerste los, jij zegt 'braaf' en geeft het tweede als beloning.
Zo zal hij leren om iets los te laten, en het niet als bedreigend te zien.
Als hij buiten iets van de straat opraapt 'ruil' jij dat met een snoepje uit jou zak !!
Als hij volwassen is, zal jij op het commando "LOS" iets af kunnen pakken, 'ruilen' hoeft vaak niet meer , een hele blije BRAAAAF:grosscool is dan voldoende.

WAAWANYANKA 17-12-2008 12:15

en zo hoort het in geval van nood moet jij als alfa dat kunnen doen en dus moet jij dat van dag 1 aanleren dat jij iets weg kan pakken. Plastic touw bot of jouw eigen vlees wat hij/zij van jouw gestolen heeft, enz. enz.

Peter

jmvdwiel 17-12-2008 12:57

IN geval van nood moet je inderdaad dingen af kunnen pakken.. maar ik weet nog toen Barry wat jonger was dat hij echt niet de intentie had om gepikte dingen in te leveren......
en zeker niet toen hij een pakje pens te grazen had genomen (verkregen in perfecte samenwerking met de katten) .... tja de koe om te ruilen had ik even niet op mijn rug... en om hum plastic op te laten eten vond ik ook niet echt handig....
Dus toen heeft het ietsje langer geduurd voordat hij het los wou laten, maar ja de volhouder wint........pfffffffffff gelukkig wel..... want een verstopping wil je ook niet.

Ik kan wel zeggen... door vol te houden te oefenen en nog meer vol te houden is hij nu daar wel braaf in naar mij toe.. ik kan alles uit zijn bek pakken , achter in zijn mond kijken en dingen in zijn mond stoppen (pillen etc) , zelfs vreemde mensen mogen nu in zijn mond kijken... en dat had ik dus ook echt niet gedacht toen hij een stukje jonger was zo tussen de 6-16 weken :)

Suske504 18-12-2008 11:26

Dank jullie wel allemaal voor de reacties..

Een heleboel verschillende reacties..
Ik moet zeggen dat het op dit moment redelijk goed gaat!

Bij mijn vriend nog niet, maar van mij laat ze het redelijk goed toe :roll:

Groetjes Susanne

Puma 18-12-2008 14:36

Ik zeg niet, dat het zo is gegaan, maar bij mij kwam het volgende in gedachte / beeld:

kip ei verhaal.

Wanneer je de eerste keer het bot / oortje afpakt, zonder dat er een reden is / was (grommen oid), dan kan ze / hij natuurlijk nu denken: ja mooi niet, jij krijgt het niet, ik houd het voor mezelf, afblijven.

En dus voortaan grommen.

Azazel 18-12-2008 17:38

Quote:

Originally Posted by Xhrista (Bericht 178504)

Dat zal in de natuur best zo gaan.
Maar niet bij mij in huis.

Honden leven namelijk niet meer in de natuur en zijn inmiddels gedomesticeerd. Deze leven niet meer in een roedel (al denken sommigen nog van wel), maar leven in een gezin. Ze hoeven zelf niet meer te jagen, maar krijgen eten op vaste tijdstippen zonder daarvoor wat te hoeven doen. En als ze iets lekkers hebben, dan hoeven ze dit niet te verdedigen want ze krijgen het immers van diezelfde baas als waar ze tegen grommen.

Dus als baas zijnde mag je denk ik wel verwachten van een hond dat hij niet gromt als hij iets lekkers heeft en jij loopt langs. En dat je dit als baas zijnde niet tolereert van je hond lijkt mij voor de hand liggend.

Natuurwetten zijn prima voor wolven... maar voor honden gelden deze niet meer want ze leven in een gezin. Daar gelden de wetten van het gezinshoofd en daar heeft de arme stakker maar naar te luisteren. :twisted:

Xhrista 18-12-2008 18:02

Mag jij zo doen hoor Barry,is jou hond,ik doe het lekker op mijn manier en die werkt.Nee de honden grommen hier niet naar me als ik langsloop,ze grommen naar elkaar alleen nog maar als de afstand kleiner wordt als cm of 30,dus dichter bij als hier op foto te zien is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQFRNTQA.jpg

De hond in de mand,is hier pas paar maanden en had behoorlijk voernijd in het begin,want stumper had soms dagen niet te eten gehad.Gromde dus bij elk stukje eten wat hij had.Zowel de andere honden als wij reageren daar amper op.Zeg gewoon rustig iets tegen hem,zo in de trand van,"Ga je lekker?"Of "Zo kan hij wel weer". Nooit boos geworden of zo.

Voernijd is over zoals je kan zien.Ze kluiven hier ontspannen naast elkaar en als de eerste kluifwoede eraf is ,krijg je de dans van een ander z'n kluif is lekkerder en maken ze er een spelletje van om een andere kluif te pakken te krijgen.

Het werkt dus ,zonder de werp op rug methode,die hier zelden wordt toegepast.Meestal al een keertje in puptijd en dat is genoeg voor het leven.
Bij beetje SWH helpt het ook helemaal niks,zeker niet als je teven hebt.Die staan op,schudden zich uit en kijken je aan of je wel helemaal normaal bent.
Denk ook dat het daarom is dat jij een TsW hebt,en ik een SWH.

Heb trouwens deze vraag ook voorgelegd op SWH forum en grappig is,dat waar hier veel regeren met de domineer methode,het daar juist andersom is.
Vraag me af of dus het grote verschil van vele honden door het ras komt of door de eigenaar ;-)

Maar maakt me dus niet uit hoor,hoe mensen het doen,als het effect heeft,mij best.

Gr. Christa

loco 18-12-2008 18:13

Quote:

Originally Posted by Xhrista (Bericht 178800)
Vraag me af of dus het grote verschil van vele honden door het ras komt of door de eigenaar ;-).
Gr. Christa

We houden het wel gezellie he :evil_lol???
Maarrrrrrrr.
Denk dat je deze vraag ff door Wilma moet laten beantwoorden :rock_3.

Groette Martine.

Xhrista 18-12-2008 18:26

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178802)
We houden het wel gezellie he :evil_lol???
Maarrrrrrrr.
Denk dat je deze vraag ff door Wilma moet laten beantwoorden :rock_3.

Groette Martine.

Zegt nog niks,want gelukkig is elke hond anders.
En bij allebei de rassen heb je nogal verschillende exemplaren,die elkaar wat gedrag en karakter betrefd behoorlijk overlappen.

En mijn insteek is niet om te stoken of zo hoor,maar het valt gewoon op .
Vind het wel goede discussie,waar iedereen denk ik wel iets uit kan halen voor zichzelf en z'n honden.

Gr. Christa

loco 18-12-2008 18:35

Quote:

Originally Posted by Xhrista (Bericht 178805)
maar het valt gewoon op .
Gr. Christa

:shock: Wat valt op ??

Xhrista 18-12-2008 18:49

Het valt op dat TsW eigenaren over het algemeen wat harder omgaan met hun hond als de SWH eigenaren.
Maar dat zal dan ook juist het verschil zijn,waarom je voor een bepaalt ras kiest.

Gr. Christa

Azazel 18-12-2008 18:52

Quote:

Originally Posted by Xhrista (Bericht 178800)
Heb trouwens deze vraag ook voorgelegd op SWH forum en grappig is,dat waar hier veel regeren met de domineer methode,het daar juist andersom is.
Vraag me af of dus het grote verschil van vele honden door het ras komt of door de eigenaar.

Misschien kijk ik er wel te nuchter tegenaan. :)

Ik heb zoiets van, ik ben de baas.. en jij bent de hond....
Ik ben niet zo van het terugdenken, hoe de wolf vroeger leefde en pas dit toe in het dagelijks leven van de hond nu.
Als het voor jou werkt is dat natuurlijk prima.

De toepassing van mijn methode werkt goed voor mij en mijn hond.
Ieder zijn ding zou ik zeggen.

En ik gooi ook echt niet bij het minste of geringste mijn hond tegen te vlakte, maar sporadisch moet je dingen weer even her-bevestigen...

En ik onderscheid wel verschillende grommetjes... een klein grommetje als ik langsliep negeerde ik doorgaans. Maar als meneer voor een kast lag te kluiven, en ik moest iets uit die kast iets hebben en hij begon heftiger te grommen waarbij het punt van uitvallen niet ver weg was,... ja dan was het even hommeles in huize Rokven. :rock_3

Gelukkig komt dit zelden tot nooit meer voor.
Tegenwoordig kan ik em over z'n bol aaien als ie ligt te kluiven en zitten we helemaal op 1 level.. zonder gegrom en getier. ;-)

Maar of tie nou gromt of niet... het blijft toch mijn superdoggie... :love

Tatti 18-12-2008 19:09

Onze Inc had voernijd toen hij hier kwam.
Doordat onze Falco een hele rustige eter was merkte Inc dat het niet echt nodig was zijn bak in no-time leeg te (vr)eten.

Inmiddels is Falco er niet meer, en nu speelt Inc het zelfde spel met Sky die gezellig mee doet.
Het smerige van mij is nu, dat ik die twee een dubbele voerbak heb gegeven, dus direct aan elkaar vast.
Zelf zit ik tijdens het hele eten tussen de twee honden met een hand op de voerbakken.
Inmiddels eten ze alle twee veel rustiger, en gebruiken mijn arm nu als servet om na het eten eens lekker hun bek aan af te vegen.
Ik zal ze nooit alleen laten tijdens het eten, maar ga er lekker tussen in zitten, en als een van de heren dat niet zint, krijgt hij het met mij aan de stok.

Inc is meestal als eerste klaar met eten, en ik heb beiden geleerd om dan gewoon te gaan zitten wachten tot de andere klaar is, en zeker niet met hun kop naar de ander te gaan.
Dat is ook meteen een reden waarom ik altijd tussen ze blijf, voorkomen is beter als genezen, en ik kan hun niet in de kop kijken.
Door de dag verdwijnt hier ook de voerbak uit het beeld, en deze komt alleen met eten te voorschijn.

Gr
Tatiana

loco 18-12-2008 19:23

Quote:

Originally Posted by Xhrista (Bericht 178817)
Het valt op dat TsW eigenaren over het algemeen wat harder omgaan met hun hond als de SWH eigenaren.
Maar dat zal dan ook juist het verschil zijn,waarom je voor een bepaalt ras kiest.
Gr. Christa

Ik geloof ook, dat ik absoluut niet geschikt ben voor een Saarloos.
Maar dat ben ik ook niet voor een Boxer.
Maar dat heeft dan niet te maken omdat ik me hond dan hard aan kan pakken :shock:.
Dat heeft meer te maken omdat de Saar toch meer terughoudender is, zo zeg ik het goed he :rock_3 ??
En daar hou ik gewoon niet van :|.

Ik vind het enige wat je kan vergelijken tussen een TSW en een Saar is.
Ze komen beiden uit een DH en een Wolf en voor de rest vind ik ze net zo totally diffrent als peper en zout.

En dan is het ook niet meer dan normaal dat het ook andere mensen aantrekt.
En sommige zullen een beetje het zelfde zijn, want beiden rassen trekken toch zwevers aan :roll:.

Groette Martine.

loco 18-12-2008 19:31

Quote:

Originally Posted by Tatti (Bericht 178824)
Onze Inc had voernijd toen hij hier kwam.
Doordat onze Falco een hele rustige eter was merkte Inc dat het niet echt nodig was zijn bak in no-time leeg te (vr)eten.

Inmiddels is Falco er niet meer, en nu speelt Inc het zelfde spel met Sky die gezellig mee doet.
Het smerige van mij is nu, dat ik die twee een dubbele voerbak heb gegeven, dus direct aan elkaar vast.
Zelf zit ik tijdens het hele eten tussen de twee honden met een hand op de voerbakken.
Inmiddels eten ze alle twee veel rustiger, en gebruiken mijn arm nu als servet om na het eten eens lekker hun bek aan af te vegen.
Ik zal ze nooit alleen laten tijdens het eten, maar ga er lekker tussen in zitten, en als een van de heren dat niet zint, krijgt hij het met mij aan de stok.

Inc is meestal als eerste klaar met eten, en ik heb beiden geleerd om dan gewoon te gaan zitten wachten tot de andere klaar is, en zeker niet met hun kop naar de ander te gaan.
Dat is ook meteen een reden waarom ik altijd tussen ze blijf, voorkomen is beter als genezen, en ik kan hun niet in de kop kijken.
Door de dag verdwijnt hier ook de voerbak uit het beeld, en deze komt alleen met eten te voorschijn.

Gr
Tatiana

Vraag me af of je hier een speciale reden voor heb ;-)??
Mijn doggies krijgen gewoon ieder een eigen bak en de een in de ene hoek en de ander in de andere hoek :roll:.
En de bakken ruim ik alleen op als ze er mee gaan gooien, en dan nog alleen omdat het zo een pokkeherrie maakt op de plavuizen vloer :evil:.

Groette Martine.

Azazel 18-12-2008 19:42

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178830)
En sommige zullen een beetje het zelfde zijn, want beiden rassen trekken toch zwevers aan.

Jah... die ken ik... en Shadow vind die niet zo lief... die gaan om z'n nek hangen en zeggen dat ze een connectie met um hebben.. *lol*
En daarna moet ik em weer het grommen afleren... hahahaha..

Azazel 18-12-2008 19:48

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178833)
Mijn doggies krijgen gewoon ieder een eigen bak en de een in de ene hoek en de ander in de andere hoek :roll:.
En de bakken ruim ik alleen op als ze er mee gaan gooien, en dan nog alleen omdat het zo een pokkeherrie maakt op de plavuizen vloer :evil:.

Groette Martine.

Eten doen ze hier ook uit twee aparte bakken met een meter en kennelhek daartussen. Kunnen ze beide lekker smikkelen zonder te worden lastiggevallen door de ander. Ik ben daar overigens ook nooit bij want ze eten hier in de garage waar ze ook slapen.

Op een botje kauwen doen ze wel gebroederlijk naast elkaar op hun matje in de woonkamer...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODJHSFWK.jpg

loco 18-12-2008 20:01

Tsja, vind dat ook niet anders dan normaal.
Maar het is gewoon algemeen bekend dat voer ff belangrijker is voor puppedingen :roll:.
Gaat normaal gesproken gewoon over ;-).
Heeft nix met opvoeden te maken, als ze een paar weken uit het nest zijn is het al minder :roll:.

Maar om er zo een poeha over te maken :roll:.
Snap dat gewoon niet :|.
Geef ze te eten en laat ze lekker hun gang gaan.
Nog ff en dan krijgen ze commentaar dat ze smakken :roll:.

Groette Martine.

loco 18-12-2008 20:06

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 178838)
Op een botje kauwen doen ze wel gebroederlijk naast elkaar op hun matje in de woonkamer...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODJHSFWK.jpg

Tsja ik zie het :roll:.
Breezer een botje, en Shadow ?? gebakken lucht ??

Azazel 18-12-2008 20:09

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178846)
Tsja ik zie het :roll:.
Breezer een botje, en Shadow ?? gebakken lucht ??

Jah.. hallooowww.. even bij Hans Anders langsgaan a.u.b. *lol*

loco 18-12-2008 20:29

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 178847)
Jah.. hallooowww.. even bij Hans Anders langsgaan a.u.b. *lol*

NAh hoeft niet :evil:.
Rene heeft gekeken en is vaste klant bij Hans Anders :roll: en die vraagt ook of ie gebakken lucht krijgt :shock:.

Zielig voor Shadje :(, dat jij zo een onderscheid maakt tussen je doggies je zou je moeten schamen :evil_2.
Kan me helemaal voorstellen dat ie zo naar je gromt :evil:, als ie ook eens een keertje wat krijgt :roll:.

Azazel 18-12-2008 20:33

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178856)
NAh hoeft niet :evil:.
Rene heeft gekeken en is vaste klant bij Hans Anders :roll: en die vraagt ook of ie gebakken lucht krijgt :shock:.

Zielig voor Shadje :(, dat jij zo een onderscheid maakt tussen je doggies je zou je moeten schamen :evil_2.
Kan me helemaal voorstellen dat ie zo naar je gromt :evil:, als ie ook eens een keertje wat krijgt :roll:.

Jah... zo ben ik he... ;-)
Hahaha... Rene zit doordeweeks toch niet aan het bier wel?

Groetjes, (ook aan Rene)
Barry

loco 18-12-2008 20:53

Ja, en nou weten we het allemaal :mrgreen:.
Groette terug en ook aan Ryan ;-).

loco 18-12-2008 22:16

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 178837)
Jah... die ken ik... en Shadow vind die niet zo lief... die gaan om z'n nek hangen en zeggen dat ze een connectie met um hebben.. *lol*
En daarna moet ik em weer het grommen afleren... hahahaha..

:roflmao:roflmao:roflmao:roflmao:roflmao

Had hem nog nie gezien :evil_lol.

Smokey 19-12-2008 02:25

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178830)

Ik vind het enige wat je kan vergelijken tussen een TSW en een Saar is.
Ze komen beiden uit een DH en een Wolf en voor de rest vind ik ze net zo totally diffrent als peper en zout.

En dan is het ook niet meer dan normaal dat het ook andere mensen aantrekt.
En sommige zullen een beetje het zelfde zijn, want beiden rassen trekken toch zwevers aan :roll:.

Groette Martine.

Hahaha ben ik een zwever Martine? :p
Neuh denk zelf van niet,heb gewoon 2 verschillende rassen,goh denk dat hier nog wel meer mensen zijn die 2 verschillende rassen hebben :mdrmed

Maar ik wil best wat vertellen,want het is idd een heel groot verschil een Tsjech of een Saarloos :lol:
Baknijd hebben ze alledrie trouwens niet,en dan heb ik het over brokken en/of vlees wat ze in hun voerbak binnen in de keuken krijgen.
Ze eten gewoon gedrieen naast elkaar.
Ja wel van pup af aan geleerd.

Ik schreef dit trouwens op de vraag van Christa hoe je zou reageren als de pup gromt als je in de buurt komt en die heeft iets lekkers,op het AVLS forum over toen we pas Angel als pupje hadden:
Quote:

Originally Posted by Angel
We hebben dat ook met Angel meegemaakt,leuk tsjechenpupje van 12 weken was hij toen.
Hij was lekker op een botje aan knauwen,mijn oudste zoon was beetje aan het klieren,telkens botje proberen af te pakken,en Angel ging grommen.
Ik zoon gewaarschuwd,laat hem met rust.
Robert vond ook dat hij gewoon het bot kon afpakken,pup van 12 weken heeft niets te vertellen.
Nou daar dacht Angel anders over en gromde en beet gelijk in zijn hand,toen Robert het afpakte.
Hij heeft hem toen ook op zijn rug gegooid,en het bot kreeg hij voorlopig niet terug.
Kreeg toen advies om te gaan ruilen,ene bot voor het andere,en ja dat werkte wel.
De andere 2 hebben nooit zo gereageerd als Angel toen,is nogal verschil per hond!
Als ze hier vers bot of ribben,kip krijgen,eten ze dat lekker in tuin op,ik en Robert kunnen alles afpakken als we dat willen.
Botten is ook niet nodig maar als ze iets gejat hebben of onderweg met uitlaten iets in hun bek pakken,hebben we aangeleerd dat woordje 'los' betekend dat ze het los moeten laten.
Onderling mogen de reuen niks bij Bachata afpakken en ze respecteren dat.
En bemoei me daar ook niet mee.

En nee we pakken natuurlijk niet iets af als het niet hoeft,ze mogen het gewoon lekker op eten.
Het verschil met Bachata (TSW teef)en Luna(SWH reu) is dat ze nooit naar ons gegromd hebben als ze vers bot ofzo hadden.

Met dat op de rug gooien toen,nee dat is ook nog nooit bij Bachata of Luna gebeurt.
Ik vind het trouwens ook een verschil of ik iets uit de bek van Angel pak of Robert.(Als ie iets heeft gepikt)
Bij mij protesteerd hij niet of nauwelijks en bij Robert kan hij echt wel mopperen.
En dat verschil zie ik dus bij Bachata en Angel en Luna ook,zij krijgt bijna alles gedaan bij de reuen maar owee als ze een poging doen om haar botje te pakken,dan is ze weer Bitchata :twisted:
Is er een groot verschil met straffen met een Tsjech of Saarloos?
Volmondig ja!
Luna is erg gevoelig voor mijn stem(hoef niet te schreeuwen),en stopt en haalt het niet in zijn hoofd om het weer te doen.
De Tsjechen doen het gewoon weer opnieuw en bij wijze van spreken gaat de middelvinger omhoog :evil:
Dus dan moet ik echt wel mijn stem verheffen en foeteren!

Smokey 19-12-2008 02:41

Quote:

Originally Posted by Xhrista (Bericht 178817)

Gr. Christa

Denk dat je deze ook kan omdraaien :rock_3
De TSW gaat harder met zijn eigenaren om dan de SWH :lol:

Tatti 19-12-2008 06:31

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178833)

Groette Martine.

Ja die heb ik:)
De gang waar onze honden overdag zitten is vrij smal, dus ze echt uit elkaar zetten is geen optie.
Vandaar dat ik voor het extreme heb gekozen, en ze dus zo kort als mogelijk bij elkaar voer.
(Ze kunnen wel de hele dag vrij naar buiten, maar om nu in die regen de voerbakken neer te zetten;-))

Ik heb het met Falco en Inc een keer gehad, dat ze van een vreemde iets lekkers kregen, en falco liet het vallen, inc wilde het meteen inpikken, en beide honden hingen bijna in elkaar.
Nu met Sky en Inc is zelfs dat geen probleem meer, krijgen ze iets lekkers van mij of vreemden, bv in de dierenwinkel, en de een laat iets vallen, duikt de ander er niet meteen op.

Ik wil uit voorzorg alle eventuele redenen waarom beide heren ooit in elkaar kunnen hangen proberen uit te sluiten.
Helemaal zal dat nooit lukken, het zijn twee reuen, dus attent moet ik altijd blijven.

Ik ben er heel bang voor dat als het ooit echt uit de hand loopt, Inc onze Sky de schedel overbijt.
Het is nu met stoeien al heel goed te zien dat Inc een echte Amerikaanse buldog is, en sky altijd bij de kop pakt, en vrijwel nooit bij zijn poten od, wat sky wel doet.
De bijtkracht van een buldog zeker van dit formaat is een feit, en ik hoop door de heren als broers en niet als concurrenten op te voeden eraan bijdraagt dat ze elkaar nooit echt zullen proberen te verwonden.

Gr
Tatiana

loco 19-12-2008 09:03

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 178912)
Hahaha ben ik een zwever Martine? :p
!

:shock: Heb ik dat gezegd dan ??
Denk dat je het nog ff moet lezen ;-).

Want ik dacht altijd dat je gewoon gezellie was ;-), maar doe je door de weeks misschien zweveeeeeee dan :shock: ??

loco 19-12-2008 09:08

Quote:

Originally Posted by Tatti (Bericht 178919)
Ja die heb ik:)

Gr
Tatiana

Helemaal OK 8).
Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan ;-).
Groette Martine.

loco 19-12-2008 09:22

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 178916)
Denk dat je deze ook kan omdraaien :rock_3
De TSW gaat harder met zijn eigenaren om dan de SWH :lol:

:mrgreen: :cool: ;-)

En dat wat de mannen betrefd :rock_3.
Je ziet het wel erg vaak in de sport :roll:.
Op een of andere manier zoeken ze ruzie met hun doggie :stupid :evil_lol :mrgreen: .

Groette Martine.

Xhrista 19-12-2008 10:06

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 178912)
De Tsjechen doen het gewoon weer opnieuw en bij wijze van spreken gaat de middelvinger omhoog :evil:
Dus dan moet ik echt wel mijn stem verheffen en foeteren!

Daarom schreef ik meteen al dat TsW en Saar elkaar soms overlappen,want jij hebt toevallig een hele rustige Saar,daarbij nog een reu ook,die zijn toch al makkelijker als de teven.
Maar er zijn genoeg SWH's die wel degelijk tegen hun baas in opstand komen en ook een middelvinger opsteken,zelfs als je ze op hun rug hebt gelegd,daar hebben ze helemaal schijt aan.
Hedon heeft ook wel eens geprobeerd,Xandra er met rugleggen onder te krijgen,maar dat werkt compleet avrechts,dan kan je helemaal niks meer daarna.Reuen zijn over het algemeen eerder onder de indruk van stem als teven heb ik het idee.
Denk ook dat daar een verschil zit in bepaalde fokrichtingen van het ras en denk dat het waarschijnlijk bij de Tsjech ook wel heel erg zal verschillen.

Gr. Christa

Smokey 19-12-2008 12:28

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 178921)
:shock: Heb ik dat gezegd dan ??
Denk dat je het nog ff moet lezen ;-).

Want ik dacht altijd dat je gewoon gezellie was ;-), maar doe je door de weeks misschien zweveeeeeee dan :shock: ??

Sorry Martine ik had het verkeerd gelezen :p

@Christa,ben het met je eens dat er nogal verschil zit tussen de Saarlozen,en heb geen ervaring met een Saarloos teef.
Als ik alleen al naar Angel en Bachata kijk,is dat zeker verschil tussen reu en teef.
Het klopt idd dat Luna rustig is en zich ook snel bij een situatie neerlegd,daarom gaat het ook zo goed samen met Angel.

De rangorde is gewoon duidelijk,en daar bemoeien wij ons niet mee,ook als dat betekend dat madam 2 stukken kip heeft (pikt het af)en Angel bijv. niks.
Dan heeft ie pech en een volgende keer zie je hem wat verder weglopen,en het dan rustig opeten.
En ja Luna is de laagste hier en zolang hij dat accepteerd,komt het niet gauw tot knokken tussen de reuen.

@Tatiana,hoop ook voor je dat het goed blijft gaan.

loco 19-12-2008 17:25

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 178958)
De rangorde is gewoon duidelijk,en daar bemoeien wij ons niet mee,ook als dat betekend dat madam 2 stukken kip heeft (pikt het af)en Angel bijv. niks.
Dan heeft ie pech en een volgende keer zie je hem wat verder weglopen,en het dan rustig opeten.
En ja Luna is de laagste hier en zolang hij dat accepteerd,komt het niet gauw tot knokken tussen de reuen..

Motte ze hier ech nie flikke :evil:.

Als ze beiden hier wat krijgen word dat niet ff af gejat :evil:.
Ze hebben nix te kort hier, dus er word hier nix gejat ook van de ander niet.
Motte ze de moed ook niet voor hebbe :roll:.

Groette Martine.

Smokey 19-12-2008 17:36

Oke breng ik Bachata ff langs Martine :rock_3

Gaat hier gewoon over wat extra's waar niet om gevochten hoeft te worden omdat er onderling bij de honden duidelijkheid is,niet meer niet minder.

loco 19-12-2008 18:31

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 179016)
Oke breng ik Bachata ff langs Martine :rock_3

Gaat hier gewoon over wat extra's waar niet om gevochten hoeft te worden omdat er onderling bij de honden duidelijkheid is,niet meer niet minder.

Snap niet wat er duidelijk moet zijn tussen een reu en een teef :roll:.
9 van de 10 reuen laten zich overbluffen door een teef.
Da is gewoon zo ;-).
Maar dat geeft die teef nog niet het recht om te jatten.
Al is het maar een extra-tje :roll:.
Ruilen daar heb ik geen moeite mee :lol:.
Maare als je Bachata kwijt moet ?? breng maar not a problem ;-).

Groette Martine.

Smokey 19-12-2008 19:29

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 179025)
Maare als je Bachata kwijt moet ?? breng maar not a problem ;-).

Groette Martine.

Nee tuurlijk willen we Bachata niet kwijt was een geintje,dacht dat je dat wel zou snappen ;-)

loco 19-12-2008 22:21

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 179030)
Nee tuurlijk willen we Bachata niet kwijt was een geintje,dacht dat je dat wel zou snappen ;-)

IHIHIHIH Snapte het ech wel ;-), maar dat dacht ik wel vaker dat ik het snapte en toen zat ik er ook naast :roll:.

Azazel 19-12-2008 22:34

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 179053)
IHIHIHIH Snapte het ech wel ;-), maar dat dacht ik wel vaker dat ik het snapte en toen zat ik er ook naast :roll:.

Kijk maar uit met die Bachata...hehe.. is geen makkelijke... *lol*

loco 19-12-2008 22:42

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 179058)
Wat een zelfkennis... *lol*
Grapje natuurlijk.... :twisted:;-)

TSja, je hebt mensen die kunnen nou nooit eens serieus zijn :roll:.

Azazel 19-12-2008 22:48

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 179060)
TSja, je hebt mensen die kunnen nou nooit eens serieus zijn :roll:.

zeg maar zo... zeg maar nix..:roll:

loco 19-12-2008 22:55

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 179062)
zeg maar zo... zeg maar nix..:roll:

Spreken is zilver en zwijgen is goud :rock_3.

Azazel 19-12-2008 22:58

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 179066)
Spreken is zilver en zwijgen is goud :rock_3.

8)...........

loco 19-12-2008 23:05

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 179067)
8)...........

:roll:.............................
En dat voor een vrijdag avond :shock:.

Azazel 20-12-2008 00:06

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 179069)
:roll:.............................
En dat voor een vrijdag avond :shock:.

Yep.... zelfs op een vridagavond zit ik met m'n bek vol tanden...
Maar das altijd beter dan met een gebitje..:twisted:

tRUSTe.. ;-)

Smokey 20-12-2008 00:09

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 179074)

tRUSTe.. ;-)

Hahaha lol :)

loco 20-12-2008 10:43

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 179074)

tRUSTe.. ;-)

Ik heb niet zo een gebitje :shock: maar een spalk :rock_3, dat is dan om te zorgen dat ik altijd met een bek vol tanden sta 8).
Oh ja, GOEDESMORGENS :mrgreen:.

Visschers 21-12-2008 15:56

Ik wil graag nog even reageren hierop. Boudewijn is al heel wat tegen gekomen als hondentrainer op de kynologenclub bij ons in Culemborg. Het is wel echt noodzakelijk dat je het verschil ziet in een gewone hond of een tjech die nog dicht bij de natuur staat. Gewone honden kun je al niet meer lezen (vanuit een houding hun bedoeling opmaken) daarom kunnen tjechen ook heel anders reageren op gewone honden die dus geen signalen afgeven. Het zijn vaak alleen nog de herders die een hoge rug opzetten en in een houding gaan staan. Dus de raad vragen bij iemand die geen tjech heeft lijkt mij dan ook niet zinvol. De meesten zeggen dat je veel met je stem moet doen terwijl een tjech veel meer met lichaamstaal doet. In jou geval is het denk ik belangrijk dat de hond in alles voelt dat hij in rangorde onder je staat. Dus geef je hond alles uit je hand, ook de gewone brok. Niets meer in de bak doen voorlopig alleen nog vanuit je hand laten eten. Dan zal de hond gauw de rangorde voelen, zonder dat je hoeft te straffen. Ook is het heel belangrijk dat je daarbij heel voorzichtig tijdens dat eten de lippen van de hond te strelen en bouw dat op. Ook wanneer de hond geen eten krijgt gewoon af en toe tijdens het aaien de bek betasten en even de lippen omhoog. Als je hond daaraan gewend is geraakt moet je ook iemand anders dat laten doen. Zo zul je op keuringen geen problemen krijgen als de keurmeester de tanden moet controleren. Want happen naar de keurmeester is einde oefening en ik heb dat al een paar keer zien gebeuren dat iemand de ring moest verlaten hierdoor. Voor verdere opvoeding adviseren wij je het boek deel 1 en deel 2 van Arjen van Alphen & Francien Koeman: honden trainen volgens de regels van de natuur met de roedelmethode. Wij hebben daar bijvoorbeeld in gevonden dat je de riem om je buik moet dragen met het gevolg dat onze grote reu nu heel braaf naast ons loopt zonder te trekken terwijl de andere 3 honden er naast lopen aan de riem. Dat was iets nieuws wat we voorheen nergens hadden gelezen. Dus voor iemand die al heel wat opleiding in trainen achter de rug had is deze methode voor een tjech veel beter wat wij nu dagelijks merken. Dus zet m op en geef nooit op!

Groetjes, Janneke

Zarukas 21-12-2008 23:07

Binnen mijn roedel Tsjechen en ook in de begeleiding van hun omgang met andere honden heb ik veel profijt van de visie van Turid Rugaas, die zij beschreven heeft in haar boek "Kalmerende Signalen".
Er is veel meer rust ontstaan en baknijd komt niet meer voor, noch richting mij noch richting elkaar.
De tip over de heupgordel werkt prima bij trekken, vooral omdat je gebruik maakt van je eigen zwaartepunt en voorkomt dat je allerlei miscommunicatie via je handen en riem doorgeeft.

groet,
Marjan

jmvdwiel 21-12-2008 23:11

Sinds 6 maanden loopt Barry ook aan een riem vast om mijn middel. Het is begonnen als noodzakelijk kwaad.... door een flinke longonteking kon ik mijn arm niet zo goed gebruiken. Maar nu is het zo 'gewoon' geworden dat hij altijd als ze aan de lijn zitten met een riem om mijn heup zit......
Het bevalt mij in ieder geval prima.. heb het alleen nog niet uitgeprobeerd tijdens het fietsen;-)

WAAWANYANKA 23-12-2008 07:15

ik heb ook een heupgordel en het klopt de honden treken niet meer :twisted:. Maar je moet dan ook wel verdomde hard kunnen lopen :p:p

ELISE 23-12-2008 08:16

Quote:

Originally Posted by WAAWANYANKA (Bericht 179577)
ik heb ook een heupgordel en het klopt de honden treken niet meer :twisted:. Maar je moet dan ook wel verdomde hard kunnen lopen :p:p

Die honden van jou, zeker familie van Yara :lol::lol::lol:

kobesen 25-12-2008 17:30

Er wordt hier in huis helemaal niets afgepakt! Ben het dan ook helemaal eens met Christa. Ik heb namelijk heeeeel goed opgelet, toen Denzel door Cliff werd opgevoed. Cliff is het hoogste in rang bij ons in huis, maar hij pakt al niks af van Denzel, laat staan dat Denzel iets van Cliff afpakt. Er wordt niet gegromt in huis, want ik hoef niets af te pakken, wat ik ze zelf heb gegeven. Ook tegen elkaar wordt er niet gegromt. Vaak ruilen ze hun bot met elkaar. Dat gaat prima zo.
Jatten! Das een ander verhaal! Denzel (Cliff jat niet) weet heel goed het verschil tussen jatten en iets krijgen. Bij jatten kan ik dus prima iets terug eisen, zonder dat er gegromt wordt.
Cliff kun je zoiezo alles afpakken, hij vindt alles prima:roll:.

groetjes Kim

Suske504 25-12-2008 21:08

Quote:

Originally Posted by kobesen (Bericht 180175)
Er wordt hier in huis helemaal niets afgepakt! Ben het dan ook helemaal eens met Christa. Ik heb namelijk heeeeel goed opgelet, toen Denzel door Cliff werd opgevoed. Cliff is het hoogste in rang bij ons in huis, maar hij pakt al niks af van Denzel, laat staan dat Denzel iets van Cliff afpakt. Er wordt niet gegromt in huis, want ik hoef niets af te pakken, wat ik ze zelf heb gegeven. Ook tegen elkaar wordt er niet gegromt. Vaak ruilen ze hun bot met elkaar. Dat gaat prima zo.
Jatten! Das een ander verhaal! Denzel (Cliff jat niet) weet heel goed het verschil tussen jatten en iets krijgen. Bij jatten kan ik dus prima iets terug eisen, zonder dat er gegromt wordt.
Cliff kun je zoiezo alles afpakken, hij vindt alles prima:roll:.

groetjes Kim

Het gaat mij er ook voornamelijk om dat als ik langs haar heen loop en ze heeft een bot.. ze gromt en als ik echt te dicht bij kom (ookal is het niet de bedoeling het van haar af te pakken maar bijv in de kast achter haar moet zijn) dan probeert ze me te grijpen.. DIT wil ik absoluut NIET hebben!

Na tips van Peter moet ik zeggen dat het op dit moment redelijk goed gaat.. Ik wil gewoon dingen van haar af kunnen pakken, mevrouw kan niet bepalen wanneer iets van haar is of wanneer niet! Dit is mijn mening

kobesen 26-12-2008 14:03

Quote:

Originally Posted by Suske504 (Bericht 180224)
Het gaat mij er ook voornamelijk om dat als ik langs haar heen loop en ze heeft een bot.. ze gromt en als ik echt te dicht bij kom (ookal is het niet de bedoeling het van haar af te pakken maar bijv in de kast achter haar moet zijn) dan probeert ze me te grijpen.. DIT wil ik absoluut NIET hebben!

Na tips van Peter moet ik zeggen dat het op dit moment redelijk goed gaat.. Ik wil gewoon dingen van haar af kunnen pakken, mevrouw kan niet bepalen wanneer iets van haar is of wanneer niet! Dit is mijn mening

En die mening mag je hebben;-). Houdt er wel rekening mee, dat een Tsjech wel iets anders is dan een normale hond (labrador).
Mocht het nu niet gaan lukken haar dit af te leren. Geef haar dan de botten in haar bench, zodat ze niet hoeft te grommen en er op latere leeftijd ook geen vervelende dingen gaan gebeuren.
Succes:).

Groetjes Kim

Suske504 26-12-2008 17:59

Dank je wel!
Dit gaat ook zeker wel gebeuren ;-)

De aanhouder wint zeggen ze tog :P

Tatti 30-12-2008 21:19

Gisteren waren wij met de honden naar de Bokrijk-avonden, en kon ik voor het eerst eens echt kijken wat Sky doet als ik hem iets uit zijn mond pak, wat hij niet van ons gekregen heeft.

Overal verspreid lagen servetten en stukjes vlees van de gegrilde spiezen die te koop waren, en Sky had natuurlijk alles in zijn bek, tja wij hebben een hele zielige Tsjech die nooit iets te eten krijgt.:p

Zonder moeite kon ik hem alles uit zijn mond halen, en hij stond dan wel een beetje duppig te kijken, tot hij van mij een geschikt snoepje kreeg.
Al met al, was het voor hem toch een aardige deal, een servet voor een snoepje:)

Inc negeerde alles wat op de grond lag, en hoopte patrick maar meteen een hele spies al springend uit zijn handen te stelen.:rock_3

Gr
Tatiana

miran 30-12-2008 22:56

Misschien een beetje een rare vraag en hoort misschien niet in dit topic helemaal thuis maar er is meerdere malen al herhaald dat een TWH beter te lezen is dan een normale hond en dat ie dichter bij de natuur staat.
In het begin toen ik al die verhalen hoorden ga je dat inderdaad ook denken totdat ik zelf een TWH en een SWH in huis had. Ik denk namelijk nu gewoon dat ze helemaal niet zo verschillen van andere honden.
Mijn vraag is dan ook wat zijn normale honden? want vanuit huis en zelf heb ik tot alleen hiervoor ervaring gehad met laatste kans honden en in vergelijking daarmee zie ik kwa het lezen ervan echt niet zoveel verschil en kwa gedrag vind ik de TWH veeeeeeeeeeeeeeel makkelijker. In mijn ogen is het net als anderen honden gewoon een hond en net als bepaalde andere rassen heeft ook dit ras gewoon wat typische raseigenschappen maar in mijn mening niet meer of minder dan bv een jack.

Wat betreft baknijd hebben alleen de honden dit naar elkaar toe op het moment dat dit terecht is.(bv Bob is nog aan het eten terwijl Bine al een poging doet zijn eten te pakken te krijgen,terwijl de stommerd de katten bijvoorbeeld weer wel toelaat:roll:) Echter is hier totaal verder geen spraken van als ze genoeg hebben en er toevallig nog iets in zit(komt niet vaak voor maar af en toe wel) Naar ons toe hebben ze dit totaal niet ik en kan gewoon alles afpakken als het moet.

loco 31-12-2008 17:29

Quote:

Originally Posted by miran (Bericht 181173)
Misschien een beetje een rare vraag en hoort misschien niet in dit topic helemaal thuis maar er is meerdere malen al herhaald dat een TWH beter te lezen is dan een normale hond en dat ie dichter bij de natuur staat.
In het begin toen ik al die verhalen hoorden ga je dat inderdaad ook denken totdat ik zelf een TWH en een SWH in huis had. Ik denk namelijk nu gewoon dat ze helemaal niet zo verschillen van andere honden.
Mijn vraag is dan ook wat zijn normale honden? .

Komt ie dan :rock_3.
Het lezen van een TSW makkelijker ??, de mijne is me echt af en toe een raadsel ondanks ik toch kan lezen :roll:.
De normale hond is denk ik voor iedereen anders :rock_3.
IK denk wel dat er een heleboel mensen zich goed vergissen in de TSW als hond zijnde.
En de waarschuwingen zijn dus echt niet voor nix ;-).

Groette Martine.

miran 31-12-2008 17:43

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 181253)
Komt ie dan :rock_3.
Het lezen van een TSW makkelijker ??, de mijne is me echt af en toe een raadsel ondanks ik toch kan lezen :roll:.
De normale hond is denk ik voor iedereen anders :rock_3.
IK denk wel dat er een heleboel mensen zich goed vergissen in de TSW als hond zijnde.
En de waarschuwingen zijn dus echt niet voor nix ;-).

Groette Martine.

Nee oké ben ik helemaal mee eens maar dat vind ik ook voor meerdere rassen gelden en ik vind het zeker afhankelijk hoe de personen zijn die in een bepaald ras interesse hebben. Daarom vraag ik mij dus gewoon af wat is een normale hond. Dat dat voor ieder anders is snap ik ook maar wat vinden de mensen die die vergelijking maken een normale hond want dan kan ik mij daar namelijk veel beter een voorstelling van maken hoe men de opmerking bedoeld dan nu. Snap je???(ja weet het ben nog al een moeilijk raar mens:rock_3)

loco 31-12-2008 19:23

Quote:

Originally Posted by miran (Bericht 181254)
Snap je???

Euhmmm :ehmmm nee.

ELISE 31-12-2008 21:43

Gaan we ingewikkeld doen op ouwejaar......:daysmile

Alles en iedereen is uniek, dat weten jullie toch :evil_lol

Ilse H 13-01-2009 22:35

Azazel, kun jij je licht hier niet eens over laten schijnen.
Je hebt toch ook nog een mechelaar?

Ik heb zelf 2 mechelaars en ben hier nu ook wel eens benieuwd naar.
Want wat ik tot nu toe heb gelezen verschilt de tjech niet zo veel met mijn honden, behalve het hyperactieve dan. (ik heb 2 hele rustige mechelaars:p)

Ben wel eens benieuwd wat jij voor een verschil zien met je tjech (ondertussen 2 tjechen las ik net, super van je trouwens) en je mechelaar.

Groetjes Ilse

Ilse H 13-01-2009 22:45

en dat ze een stuk eigenwijzer zijn dan en hierdoor moeilijker te trainen zijn. Wat me trouwens ook wel weer een uitdaging lijkt, de slaafsheid van een mechelaar is ook niet altijd wat, gelukkig is Mangle wel zo`n hond die aleen iets doet als hij er wat mee wint, dat maaakt het wel weer wat leuker:lol: gr Ilse

All times are GMT +2. The time now is 15:15.