![]() |
Certificering wordt RAADVANBEHEER-keurmerk
Laatst werd er door Stefanie de mailing van de Kynologen vakbond geplaatst.
Hierin vermeldde de vakbond dat de certificering dreigde te mislukken. (voor de hele tekst zie: http://www.wolfdog.org/forum/showthr...=certificering ) Vandaag onving ik echter weer een mailing van de RVBH dat het woord certificering vervangen wordt door het woord RVBH-keurmerk ;-) Wel erg verwarrend al deze schijnbaar tegenstrijdige berichtgevingen :shock: op het laatst zie je door de bomen het bos niet meer!:rock_3 Voor degenen die de RVBH info over certificering willen lezen: http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij...e-nieuwsbrief/ nr 9 is de nieuwsbrief die vandaag verspreid werd Deze nieuwsbrief wordt automatisch toegezonden aan alle aangesloten leden (= oa RV) met het verzoek deze door te sturen aan bestuursleden, fokkers en andere belangstellenden. Wel erg jammer dat sommige RV's dit niet doen! Maar niet getreurd ;), een ieder kan zich ook zelf op deze (gratis) nieuwsbrief op de site van de RVBH abonneren |
Uit het clubblad van de NVTW heb ik begrepen,
dat het voorstel door de NVTW ingediend (voor certificering van Tsjechen-fokkers) is afgewezen..... Weet iemand misschien op welke punten ?? |
hoi stefanie,
Volgens mij staat er niets in over de certificering (althans ik kan het zo snel niet vinden!:shock:) Maar er wordt vermeld dat de RVBH de uitvoering van het Centraal Fokbeleid heeft gestopt. (wat dit precies betekent en waar daar iets over te vinden is weet ik ook niet hoor!) En nu het Centraal Fok Beleid van de baan is, schijnt de RV formeel te moeten terugkomen op de afspraken die op de ALV gemaakt zijn over het ras specifieke gedeelte. En de vraag aan de leden op de volgende ALV zal zijn: "of zij de eisen van dit rasspecifieke fokbeleid van het CFB willen laten dienen als fokreglement van de RV". Het zal wel te maken hebben met formele en vereniging/juridisch technische redenen :roll: Want er wordt ook vermeld dat het bovenstaande dan in zal houden dat het Huishoudelijk regelement veranderd zal moeten worden;-) Maar hopenlijk krijgen alle leden hierover meer opheldering in het volgende clubblad, zodat we ook allemaal snappen waar het over gaat :) |
Ik heb begrepen, dat het fokbeleid van de RV op ALLE punten is afgekeurd..........goh.....verrassing........
|
Quote:
Ik heb alleen begrepen dat als we dit willen laten door gaan er een paar huisregels veranderd moeten worden ;-). Dus ik zie echt geen probleem :roll:. Zo een :huh zwaar fokbeleid is/was het nou ook weer niet :roll:. Het minimale uit het minimale :rock_3. |
En als het RvB dit keurmerk nou weleens doorzet 8).
Hoeft er volgens mij niet eens wat te veranderen in de huisregels van de RV, want dan word het fokbeleid van de certificering dus gewoon een RvB-keurmerk :evil_lol. |
Ik zou zeggen, op de volgende ALV een voorstel indienen om het vorig jaar overeengekomen fokbeleid formeel te maken en op te nemen in de statuten. :rock_3 Misschien ook handig om dan eventuele sancties op te nemen als men zich er niet aan houd. Anders is zo'n fokbeleid ook maar een wassen neus nietwaar? :roll:
Groetjes, Barry |
Quote:
Dacht dat je ook lid was :rock_3. |
Quote:
Hoef ik zelf de sores ook niet op te lossen en dan kijken al die gemene fokkers mij niet kwaad aan. *lol* En ja ik ben ook lid, en zal een motie zoals ik omschreef ten volle ondersteunen. ;-) Dus als jij even een motie voorbereid, dan stem ik voor.. *lol* |
Quote:
Heb ik ook van Mams :rock_3. |
[quote=Azazel;180496]Hoef ik zelf de sores ook niet op te lossen en dan kijken al die gemene fokkers mij niet kwaad aan. *lol*
[quote] Zijn er dan gemene fokkers in Nederland :shock: ?? Zo ja, wie dan :evil_lol ??? |
Quote:
Waar is die tijd toch gebleven dat de vrouwen deden wat de mannen zeiden... hahaha... verdomde emancipatie ook. :( |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik laat me hier niet verder over uit :|. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Foutje :oops:, kan alleen maar hopen dat ze niet mee leest. Anders ben ik echt het haasje :shake. |
Quote:
|
Quote:
Dat krijg je met die ge-emancipeerde vrouwen... :rock_3 Ze hebben ballen op een forum, maar als het er echt toe doet (hindernisbaan.... ALV....) dan trekken ze de keutel in.. *lol* Ben blij dat jij uit ander hout gesneden bent...:twisted: @Martine, Je hoeft niet hoor. Je kunt rustig verder met de breiwerkje, Elise lost het wel voor je op.. hahaha... |
Quote:
Ps.. we vervuilen wel het topic.. ik stel voor dat die gemenerd het verwijderd vannacht... ;-) |
:rofl3:rofl3:rofl3:rofl3:evil_lol 8).
|
Quote:
|
Quote:
Ik ga er mee stoppen, want anders moet ik op het strafbankie :evil:. |
Quote:
|
Quote:
Maarja... die heeft dan ook een mechel...;-) |
Quote:
|
Maar nu ff heel serieus, ik heb begrepen dat dit gewoon allemaal word besproken op de volgende ALV ;-).
Dus dan hoeft er toch helemaal nix te worden ingediend ? |
De bekende mafketels zullen, zoals gewoonlijk, beslist nog wel even doorgaan met hun humor :rock_3
Maar ik ben alleen gewoon benieuwd naar toelichting op de opmerking van Kim: Quote:
En hoezo "goh.....verrassing" ?? Want ik volg het echt niet!:oops::shock: |
Quote:
|
Als die ALV ook zo gezellig wordt :lol:. Kunnen we daar ook overnachten met z'n allen in een tentje :p? Kunnen we nog even verder "vergaderen" 8)
|
Quote:
|
Quote:
Nix meer en Nix minder :rock_3. Het staat ook een beetje vreemd geschreven :roll:, en van zoiets belangrijks had de RV wel ff een apart stukkie mogen toewijden :roll:. ipv tussen het voorwoord ff door :roll:. |
Quote:
Ohh owww.. de gemenerd is online...;-) Maar heeft in deze wel gelijk. Het is zoals het vermeld staat in het clubblad. Formeel kan het opgestelde fokregelement niet in gebruik worden genomen omdat de RvB het allemaal niet voor elkaar krijgt....:roll: Op de volgende ALV kunnen we als leden een voorstel doen om het vorig jaar opgestelde fokregelement op te nemen in de statuten/huisregels... Even stemmen, and where back in bussines.. Mits er natuurlijk genoeg mensen zijn die voor zo'n voorstel stemmen. En als niemand dat durft wil ik zo'n voorstel best doen h00r.. ik heb toch al niet zo'n goede naam en offer mezelf graag op voor het welzijn van toekomstige generaties TSW's.... :) (of had het nou iets te maken met vor het kaartje te laten spannen???...) |
Quote:
Wat toch ook niet geheel onbelangrijk was :mrgreen:. |
Omstreeks welke maand is de ALV? Zie er in het blad niets van staan.
|
Quote:
|
Quote:
|
Dan zal het in het komende blad moeten staan. :roll:
|
Quote:
Jij zit nog wel even op het strafbankje martine!! haha.. Alle gekheid op een stokkie, de exacte datum is mij nog niet bekend. |
Quote:
|
Quote:
Quote:
Toch geen wietje aan het roken stiekum he?... Vandaar de term groentjes... :twisted: |
Quote:
Misschien als de datum eerder bekend is/geregeld, is de opkomst ook misschien wel ietsiepietsie groter :mrgreen: ?? he :rock_3 ?? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Want dan s he ech nie gek hoor dat Shadje der ff pierced :roll:. Heb je zelf gezegd dat ie nie van die zwevers houd :rock_3. |
@ KIM :rock_3.
Quote:
Anders kom ik nooit niet van dat strafbankie af :evil:. |
Quote:
Het word nu wel heel erg :|. Anders moeten we misschien van die kwalijkberichtmelding door gaan geven word het geloof ik ook verwijderd ?? |
Quote:
Voor je het weet zit je me R.S.I. verschijnselen ziek thuis.. ;-) Oeps... nou doek het weer... |
Quote:
|
Las net op een site van een andere RV :roll: dat de controles dan waarschijnlijk worden uitgevoerd door de RV zelf :stupid.
http://www.ecscn.nl/nieuw/algemeen/c...ngkeurmerk.htm Sorry hoor maar mocht dit de praktijk worden, dan is er bij mij toch echt geen enkele geloofwaardigheid/waarde voor "een Keurmerk van het RvB" :roll:. |
"Een Keurmerk van het RvB" :ehmmm.
Ik heb ff bij wikipedia gekeken voor keurmerk :rock_3, en meteen bij de eerste zin word alle geloofwaardigheid van bovenstaande volledig ontkracht :evil_lol. http://nl.wikipedia.org/wiki/Keurmerk |
Een keurmerk van de hondenbescherming zou meerwaarde geven.
|
Quote:
het is afgekeurd door de RvB. Dat was in mijn ogen niet echt een verrassing. Het fokbeleid zoals ie op de FOKKERSvergadering is opgesteld en door de ALV is goedgekeurd, is dus door het bestuur ingediend bij de RvB. En dus op alle punten afgekeurd. De redenen? Ik zou de RvB even bellen. Hoor je het direct uit eigen mond, zonder dat je het via via moet horen en verhalen aangepast kunnen zijn. Kan er ook weinig aan doen. Was het met 1 of 2 punten wel eens, maar het merendeel van het fokbeleid vond ikzelf niet logisch en niet handig. De RvB dus ook. Nu wil de rassenvereniging ipv het fokbeleid door de RvB te laten goedkeuren, het nu maar in hun huishoudelijk regelement opnemen. Ook prima. Maar dat betekent dus, dat mensen zich niet hoeven te houden aan het fokbeleid om toch hun stamboom enz. te kunnen krijgen en gewoon te kunnen fokken zoals men zelf goed dunkt. Hier kan de RV dus niets aan doen, dan alleen sancties opleggen vanuit de vereniging zelf. Hoop dat het nu een beetje duidelijker is. Had wel gedacht Mijke dat jij dit ook wist. groetjes Kim PS ik ben een rooie mafketel ;-) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Want (en dan heb ik het over ONS reglement) is in strijd met het basisreglement van de RvB zelf. En wanneer dat in strijd is met de regels van de RvB wordt het direct afgekeurd. De witte herder vereniging heeft namelijk al jaren een fokreglement dat WEL is goedgekeurd is bij de RvB. Als jij zegt dat dat bij alle rasverenigingen is afgekeurd, klopt dat dus niet. Kan zijn dat bij het grootste gedeelte wel is afgekeurd, maar dan is de inhoud van de aanvullende fokbeleiden van diverse RVen dus in strijd met de basisregels van de RvB. Het enige dat ik weet is dat ons beleid is afgekeurd op de inhoud. groetjes Kim |
Quote:
Want noch op de site van de RVBH, noch op die van de NVTW is er iets te vinden dat de RVBH het hele fokbeleid van de NVTW heeft afgekeurd! :lookaround En laatste keer dat ik met iemand van de NVTW contact had over fokbeleid was op de ALV.:ehmmm Maar blijkbaar hebben anderen hier meer/beter contact met de RVBH en de NVTW, waardoor ze blijkbaar meer info ontvangen dan andere leden :pissed :confused2 |
Quote:
|
Quote:
|
En ach wat boeit het of het is afgekeurd of niet. De RVen mogen toch doen wat ze zelf willen, binnen de basisregels van de RVB.
|
Quote:
|
Hierbij de veelgestelde vragen over het RFR±
Veel gestelde vragen Fokbeleid Veel gestelde vragen over het Rasspecifiek Fokreglement (RFR)
De welzijnsparagraaf van het BRS gaat per 1 juli 2008 in. Dit betekent dat alle dekaangiften vanaf 1 juli 2008 moeten voldoen aan de regels van het BRS.
|
Quote:
Ik weet alleen dat het bestuur er in sept-okt al van op de hoogte was. |
Ik kom net binnen en heb echt nog niet alles gelezen ;-).
Maar Kim, ik vraag me echt af waar je die wijsheid/info vandaan haalt :evil_lol ??? Want kan me niet voorstellen dat jouw dit genoeg boeit om het RvB te bellen :rock_3. Maar ik kan me hier behoorlijk in vergissen. |
Quote:
http://www.wolfhond.org/index.php?op...d=54&Itemid=61 En hier kun je contactgegevens vinden als je als lid vragen hebt aan het bestuur. Deze mensen hebben niet voor niets bestuursfuncties, en zullen iedereen met vragen graag proberen van een adequaat antwoord te voorzien. :) http://www.wolfhond.org/index.php?op...d=52&Itemid=59 Groetjes, Barry |
Quote:
Even kijken... witte herders en tsw's... even googlen...:roll: |
:shock: is het ook haar OPA :evil_lol.
|
Quote:
Van jou ook toch ;-)? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
groetjes Kim PS ik zal ook eens voor de lol het bestuur mailen. Vraag me af of ik dan wel gewoon antwoord krijg........ |
Dus we zijn echt geen familie :cry: ???
|
[quote=kobesen;180943]jah daar vergis je je idd in;-). [quote]
Maar hier vergis ik me graag in 8). |
[quote=loco;180952][quote=kobesen;180943]jah daar vergis je je idd in;-).
Quote:
maareh, we zijn toch allemaal one big happy TSW family? |
[quote=kobesen;181031][quote=loco;180952]
Quote:
Hoe kom je daar nou bij :lol: ?? |
All times are GMT +2. The time now is 22:22. |