Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Honden shows (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=97)
-   -   Clubmatch NVTW (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=8923)

Ratheiser 26-08-2008 10:14

Clubmatch NVTW
 
Hallo iedereen,

Mag ik jullie erop attent maken dat de NVTW-Clubmatch 2008 voor de deur staat?
Meld je dus op tijd aan.

Gershom


Kampioenschapsclubmatch 2008

Hierbij hebben wij het genoegen u uit te nodigen voor de Kampioenschapsclubmatch 2008, welke gehouden zal worden op zaterdag 20 september 2008.
De clubmatch zal gehouden worden op de inmiddels bekende terreinen van:

Manege Fjordhest-Gard
Krimweg 125 te Hoenderloo
20 september 2008

Als keurmeester is uitgenodigd: Mevr J.F Bakker - van de Woestijne. Zoals gebruikelijk zullen de keuringen om uiterlijk 14:00 uur starten. U bent vanaf 13.00 uur van harte welkom.

Het toe te kennen CAC telt dubbel, mits er 20 honden ingeschreven zijn, waarvan er tenminste 16 werkelijk aanwezig en gekeurd worden, excl. de puppy/babyklasse. De afgelopen jaren hebben wij altijd voldoende inschrijvingen gehad om deze dubbele CAC toe te kunnen kennen. Het bestuur hoopt uiteraard ook dit jaar weer op voldoende deelnemers.

Eerder was het niet toegestaan om niet-ingeschreven honden toe te laten op het tentoonstellingsterrein of in het gebouw. Sinds 2004 mag de organisatie zelf beslissen om hiervan af te wijken. Wij hebben besloten om gebruik te maken van deze wijziging. Dus kunt u ook niet-ingeschreven honden meenemen.

Sluitingsdatum voor de inschrijving: 8 september 2008 (kan ook via www.wolfhond.org)


Smokey 26-08-2008 11:38

Dank je Gershom :)
Hoop dat je er geen bezwaar tegen heb,dat ik dit ook even op wolfhonden-online vermeld ;-)

loco 26-08-2008 16:19

Denk dat ik er toch eens aan moet geloven :roll:.

Azazel 26-08-2008 19:17

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 154354)
Denk dat ik er toch eens aan moet geloven :roll:.

Waar blijft die inschrijving dan?? :twisted:

groetjes,
Barry

loco 26-08-2008 19:51

GNA GNA GNA :evil:.

Ik heb mooi tijd tot 8 september ;-).
En ondertusse hoop ik dat dat beetje geloof wat ik in die shows heb................., niet nog minder word :roll:.
Want anders komt die inschrijving er echt nooit :|.

ELISE 27-08-2008 21:36

vernieuwde website
 
De website van de N.V.T.W. is helemaal vernieuwd door Barry en het resultaat mag gezien worden :). Dat zal een hele berg werk geweest zijn!
Enig idee hoeveel honden staan ingeschreven voor de clubmatch, oftewel, wie doen er allemaal mee?

jmvdwiel 27-08-2008 21:55

Wij (Barry en ik ) doen mee....

is er eigenlijk nog een speciale dress code ? of mag je gewoon in je normale kloffie op komen draven?

ELISE 27-08-2008 22:13

Dress code? Je kan gaan in de kleding die je zelf wil. Keurmeesters kijken wel naar een totaal-plaatje. In het boek Hondenshows van Judith Lissenberg staan wel tips.

Ratheiser 28-08-2008 10:54

Hallo Mensen,

Nou, geweldig dat enkele van jullie alsnog overwegen om mee te doen. Het wordt heel zeker leuker als er vele honden (en eigenaren) aanwezig zijn.
Bovendien, Barry heeft inderdaad een geweldige website voor elkaar gekregen. Wij bestuursleden zijn buitengewoon geprivilegeerd met Barry als onze nieuwe websitemaster.

Tot de 20e dus.

Groet,

Gershom

Azazel 02-09-2008 07:00

hehe.. dankje Gershom en Elise... :thumbs

De clubmatch word al aardig druk..
Ik mis alleen nog een aantal inschrijvingen van forumleden hiero... :twisted:

kobesen 02-09-2008 16:17

Ik kom wel, maar ik neem Denzel niet mee en schrijf hem ook niet in. Niet dat ik niet wil, maar puur omdat Denzel mij te dominant naar andere reuen is en omdat het veld vol staat met reuen en het allemaal krap naast elkaar staat, durf ik het niet aan.:cry:
Maar ben er wel!:)

Groetjes Kim

Liesbeth 02-09-2008 16:33

Ik was heel graag gekomen met Yuccah, maar aangezien ik pups verwacht die rond de 20ste zo'n 2 weken oud zijn, probeer ik zoveel mogelijk thuis te blijven...

Volgend jaar proberen wij er zeker bij te zijn! :)

Groetjes,

Liesbeth

ELISE 02-09-2008 17:28

Wij zitten in de Vogezen t/m 20 september, maar denken er wel over om toch van de partij te zijn en desnoods een dagje eerder te vertrekken uit Frankrijk! :lol:

Azazel 02-09-2008 21:40

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 155661)
Wij zitten in de Vogezen t/m 20 september, maar denken er wel over om toch van de partij te zijn en desnoods een dagje eerder te vertrekken uit Frankrijk! :lol:

Kijk... that's the spirit! :thumbs
Het aantal aanmeldingen is de laatste dagen al flink gestegen dus het word een topdag! :)

Azazel 02-09-2008 21:43

Quote:

Originally Posted by kobesen (Bericht 155649)
Ik kom wel, maar ik neem Denzel niet mee en schrijf hem ook niet in. Niet dat ik niet wil, maar puur omdat Denzel mij te dominant naar andere reuen is en omdat het veld vol staat met reuen en het allemaal krap naast elkaar staat, durf ik het niet aan.:cry:
Maar ben er wel!:)

Groetjes Kim

Als je bang bent dat je um niet kan houden loop wil ik best die show voor je lopen hoor.. ;-)

loco 02-09-2008 22:08

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 155711)
Kijk... that's the spirit! :thumbs
! :)

Of SHOWGEIL :lol: ?????

ELISE 02-09-2008 22:12

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 155718)
Of SHOWGEIL :lol: ?????

Alles behalve dat :rock_3. Het lijkt me in ieder geval leuk om zoveel Tsjechen in Nederland te zien. Op shows zijn er maar 1,5 man en een paardekop.

Azazel 02-09-2008 22:22

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 155718)
Of SHOWGEIL :lol: ?????

Eerst een keer meedoen... dan pas commentaar leveren... :twisted:
Zit nog steeds op je inschrijving te wachten.... DUURT LANG! hahahaha...;-)

ELISE 02-09-2008 22:30

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 155723)
Eerst een keer meedoen... dan pas commentaar leveren... :twisted:
Zit nog steeds op je inschrijving te wachten.... DUURT LANG! hahahaha...;-)

Die zit Barry:daysmile

loco 02-09-2008 22:31

Ik laat je ook nog wachten :evil_lol.
Sluitingsdatum 8 september om 1 minuut voor 12 :rock_3.
Groetteeeeeeeeee

loco 02-09-2008 22:32

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 155727)
Die zit Barry:daysmile

Wat zit ?????????????????

Azazel 02-09-2008 22:38

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 155731)
Wat zit ?????????????????

Ik zit...... te wachten op die inschrijving.. *lol*

loco 02-09-2008 22:43

OHHHHHHH op die van Kim & Denzel natuurlijk ;-).

Azazel 02-09-2008 22:45

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 155736)
OHHHHHHH op die van Kim & Denzel natuurlijk ;-).

Ook....:twisted:

loco 02-09-2008 22:49

Maar op die van Mijke moet je nog ff wachten :roll:, die zit nog in Polen :rock_3.

ELISE 03-09-2008 11:54

Yara doet definitief mee aan de Clumatch :), dan toch maar een dagje eerder terug van de Vogezen..8)

kobesen 05-09-2008 19:50

Hihihihihihi
Ja ik wil wel, maar idd, ben bang dat ik hem niet kan houden.:cry:
Op een afstand van een paar meter red ik me wel, maar zo vlak bij ben ik bang dat ie uit schiet.
Als je wil......Barry...........zou ik het fijn vinden als je met Denzel uit wil komen.....
Probleem is alleen...... de keurmeester....... en de tandjes:evil:. Hij heeft Jan de Gids gegrepen toen Veronique hem voor droeg. En die heeft een hoop ervaring.
Ach this te proberen. Toch?

Groetjes Kim

PS @ Martine, als ik me inschrijf, dan jij ook!:rock_3

ELISE 05-09-2008 20:37

Heeft Denzel alleen problemen met mannelijke keurmeesters????

ELISE 05-09-2008 20:41

Dit keer is het een vrouwelijke keurmeester, dat zal Denzel sowieso een stuk leuker vinden ;-)

loco 06-09-2008 11:16

Quote:

Originally Posted by kobesen (Bericht 156717)
PS @ Martine, als ik me inschrijf, dan jij ook!:rock_3

Kijk als je hem zelf voorbrengt :rock_3, ga ik hier wel op in :lol:.
Maar ik heb nog ff om er over na te denken :roll:.

kobesen 07-09-2008 00:05

Ja Denzel heeft iets tegen mannelijke keurmeesters denk ik. Hij gromt alleen tegen mannen, maar dan alleen als ze erg dominant over komen naar hem toe. Dus over hem heen staan gebogen enz.

loco 08-09-2008 15:56

Ik heb Nomad net ingeschreven :shake.
En als het echt niet bevalt :roll: kan ik altijd nog te plaatse de :boltnemen.
Maar ik denk dat ik het juiste medicijn voor mezelf heb, om die ring te overleven 8).

Groette Martine.

Azazel 08-09-2008 16:21

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 157189)
Ik heb Nomad net ingeschreven :shake.
En als het echt niet bevalt :roll: kan ik altijd nog te plaatse de :boltnemen.
Maar ik denk dat ik het juiste medicijn voor mezelf heb, om die ring te overleven 8).

Groette Martine.

Een thee tje? ;-)
Top dat je ook komt Martine. :thumbs
Ik zie je al helemaal lopen met Nomad.. :chaos hahahahahaha!:twisted:
(of was het Kim met Denzel???? *lol*

groetjes,
Barry

loco 08-09-2008 17:55

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 157197)
Een thee tje? ;-)
groetjes,
Barry

Nee, ik heb het gekocht toen we naar Soll gingen om te trainen met me Tjech :rock_3 maar toen heb ik het echt niet nodig gehad 8).
Maar ik denk dat ik het nu echt moet gebruiken, en niet vanwege me DOGGIE :roll:.

Groette Martine.

kobesen 08-09-2008 18:47

Heb Denzel toch maar niet ingeschreven. Maar ik kom wel!

Groetejs Kim

Smokey 09-09-2008 08:59

Wij komen ook,al was het alleen maar om Martine in de ring te zien met Nomad :rock_3

Azazel 09-09-2008 13:51

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 157298)
Wij komen ook,al was het alleen maar om Martine in de ring te zien met Nomad :rock_3

jaja... een echte showerd die Martine...
Maar laten we haar niet te vel voor de gek houden.
Anders doet ze volgend jaar niet meer mee.. lol*

loco 09-09-2008 14:59

Ach, mischien bevalt het ZO GOED :roll:, dat ik nog een Zweverig Kynotrutje word :mrgreen:.

Azazel 09-09-2008 15:53

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 157366)
Ach, mischien bevalt het ZO GOED :roll:, dat ik nog een Zweverig Kynotrutje word :mrgreen:.

:rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3
Liever niet maar als je jezelf niet ik kunt houden. *lol*
:rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3 :rofl3

loco 13-09-2008 19:16

Ik heb me bevestiging binnen :agrr.
En ik ben weer voor een daggie 18 :daysmile.
Groette Martine.

ELISE 13-09-2008 22:08

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 158188)
Ik heb me bevestiging binnen :agrr.
Groette Martine.


:Help_2, kan ik dat "spul" van jou niet ff lenen? Ik ben nl zaterdag ook de pineut :mrgreen::errr

loco 13-09-2008 22:10

Hé was je niet met vakanSie ???????????????

loco 13-09-2008 22:11

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158214)
:Help_2, kan ik dat "spul" van jou niet ff lenen?

Welk spul ????????????

ELISE 13-09-2008 22:16

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 158218)
Welk spul ????????????

Dat medicijn waar je het over hebt......

ELISE 13-09-2008 22:18

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 158216)
Hé was je niet met vakanSie ???????????????

Ja, WAS idd, het weer was echt ....:snipersmilie:snipersmilie:snipersmiliein de Vogezen, dus een weekje eerder terug.....

loco 13-09-2008 22:20

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158220)
Dat medicijn waar je het over hebt......

Welk medicijn :shock: ?????????????

loco 13-09-2008 22:21

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158221)
Ja, WAS idd, het weer was echt ....:snipersmilie:snipersmilie:snipersmiliein de Vogezen, dus een weekje eerder terug.....

Dat is echt balen :evil:.

ELISE 13-09-2008 22:47

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 157189)
Maar ik denk dat ik het juiste medicijn voor mezelf heb, om die ring te overleven 8).

Groette Martine.

Dát medicijn :evil:

ELISE 13-09-2008 22:50

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 158223)
Dat is echt balen :evil:.

En niet alleen dát, Yara vertoonde de dag na aankomst geen loopsheidverschijnselen meer...:cry: Het zal wel door de verandering van omgeving komen, of toch een "druppelloopsheid" :roll:
Misschien is het tijdelijk gestopt, je hoort de meest vreemde loopsheden....., maar morgen ziet ze haar "manneke" weer ;-)

loco 13-09-2008 23:09

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158229)
Dát medicijn :evil:

OHHHHHHHHHHH die :lol: !!!!
Tsja jij als ervaren Tjecheneigenaar behoort dat medicijn toch echt in huis te hebbe :rock_3.
Kan alleen maar vertellen de Tjech heeft het van Nature.
En om soms bepaalde situaties te overleven en de zonnige kant te kunnen zien behoor je als eigenaar je soms aan je Doggie aan te passen 8).
En dus het zelfde te doen wat de Tjech doet van Nature :rock_3.

Groette Martine.
ps; Nee ik leen het niet uit, is me echt te dierbaar geworden ;-).

loco 13-09-2008 23:09

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158230)
En niet alleen dát, Yara vertoonde de dag na aankomst geen loopsheidverschijnselen meer...:cry: Het zal wel door de verandering van omgeving komen, of toch een "druppelloopsheid" :roll:
Misschien is het tijdelijk gestopt, je hoort de meest vreemde loopsheden....., maar morgen ziet ze haar "manneke" weer ;-)

Dussssss echt heel errug balen voor je :|.

ELISE 13-09-2008 23:16

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 158231)
OHHHHHHHHHHH die :lol: !!!!
Tsja jij als ervaren Tjecheneigenaar behoort dat medicijn toch echt in huis te hebbe :rock_3.
Kan alleen maar vertellen de Tjech heeft het van Nature.
En om soms bepaalde situaties te overleven en de zonnige kant te kunnen zien behoor je als eigenaar je soms aan je Doggie aan te passen 8).
En dus het zelfde te doen wat de Tjech doet van Nature :rock_3.

Groette Martine.
ps; Nee ik leen het niet uit, is me echt te dierbaar geworden ;-).



ohwwwwwwwwww, je bedoelt humor :banghead

ELISE 13-09-2008 23:18

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 158232)
Dussssss echt heel errug balen voor je :|.



:cry: Tja, maar voor dat ik nu heel erg triest erover ga zitten zijn, ga ik het nu ff aankijken in haar eigen omgeving en de dierenarts raadplegen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hond een gespleten loopsheid krijgt. Ach ja, een mens moet toch een beetje hoop houden????? En anders komt er hopelijk nog een kans, maar dan ga ik echt niet op vakantie!!!!!!!!!

loco 13-09-2008 23:19

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158233)
ohwwwwwwwwww, je bedoelt humor :banghead

Kom je heel ver mee ;-), maar als dat niet meer helpt heb je toch echt iets anders nodig :roll:.
En dat krijg je niet van me, en ik leen het ook niet uit :roll:.
Groette en succes met je speurtocht :rock_3.

loco 13-09-2008 23:22

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158234)
:cry: Tja, maar voor dat ik nu heel erg triest erover ga zitten zijn, ga ik het nu ff aankijken in haar eigen omgeving en de dierenarts raadplegen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hond een gespleten loopsheid krijgt. Ach ja, een mens moet toch een beetje hoop houden????? En anders komt er hopelijk nog een kans, maar dan ga ik echt niet op vakantie!!!!!!!!!

Heb jij een dierenarts die je kan vertellen hoe de loopsheid werkt bij een Tjech 8)???
Denk dat je dan maar ff moet vertellen hier op het forum waar die praktijk heeft.
Want dan zullen er meerdere mensen met hun Tjech bij hem langs willen komen :lol:.

Groette Martine.
ps; het gaat zo als het gaat, en daar verander je nix an ;-).

ELISE 13-09-2008 23:30

Het gaat idd zoals het gaat, maar daarom hoef ik niet meteen de moed op te geven! De natuur gaat gewoon zijn/haar gang. En een progesterontest zegt iets, maar niet alles natuurlijk.

Willy 13-09-2008 23:34

Dit jaar ben ik er niet met Alfi Tajomný tulák . Volgend jaar hoop ik met
Alfi Tajomný tulák en Atraz vom dreiburegblik te kunnen mee doen.
tot dan,
Willy

mijke 14-09-2008 00:32

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158237)
Het gaat idd zoals het gaat, maar daarom hoef ik niet meteen de moed op te geven! De natuur gaat gewoon zijn/haar gang. En een progesterontest zegt iets, maar niet alles natuurlijk.

Tuurlijk moet je niet gelijk in de stress schieten als een loopsheid niet verloopt zoals het "volgens de boekjes zou moeten"!:rock_3

Zoals je zelf al zegt gaat de natuur gewoon z'n gang :) En als je met een teef wilt fokken moet je je gewoon een beetje aan het persoonlijke ritme van je doggie aanpassen :)En dat kan soms ff duren voordat je dat ontdekt hebt!:)

Ik heb van kinds af aan dit soort "loopsheid/dekrijpheid voorstellingen" van teven meegemaakt :rock_3 Enne ook al waren het niet altijd wolfhonden, je staat altijd weer opnieuw voor verrassingen :lol:

Ff van ene naar andere uiterste: we hadden een teefje waarbij na 3 loopsheden bleek (toen ze zich spontaan door een bastaard liet dekken) dat ze altijd dekrijp en vruchtbaar was met 7 !!! dagen en een andere wilde pas na minstens 23 dagen gedekt worden;-)

Bovendien merk je bij sommige teven ook niet altijd de echte eerste dag van de loopsheid omdat ze extreem "schoon" zijn!! En dat zet veel fokkers van zulke teven vaak gelijk al op het "verkeerde been" wat data betreft!:(

Zelf ben ik ook door ervaring wijs geworden ;-)hahaha En ik neem wanneer ik loopsheid verwacht en "ander gedrag" registreer dagelijks (vooral na het plassen) met tissue of zakdoekje ff de vulva af, om een eerste dag goed te kunnen registreren:|
Maar tsja... je moet dan ook wel tegen bizarre reacties en nog ergere "blikken" van omstanders kunnen:shock: (Iedereen die dit ziet denkt dat je de kont van je hond afveegt en dat je echt rijp bent voor een gekkenhuis!:lol:)

Enne tsja split heat , stotter loopsheid, en wat voor termen er nog meer voor bestaan, komen bij meerdere rassen voor en kunnen een fokker tot wanhoop brengen:cry:

Het handigste en makkelijkste is nog altijd om als je met een teef wilt fokken, om rond een loopsheid al gewoon de reu en teef samen te laten lopen. Want samen kiezen ze echt wel de juiste momenten uit :)
Maar dat is natuurlijk helaas niet altijd mogelijk:(

mijke 14-09-2008 01:21

Quote:

Originally Posted by Willy (Bericht 158238)
Dit jaar ben ik er niet met Alfi Tajomný tulák . Volgend jaar hoop ik met
Alfi Tajomný tulák en Atraz vom dreiburegblik te kunnen mee doen.
tot dan, Willy

Jammer dat je er niet bij bent Willy! :(
Maar ik hoop je daar volgend jaar zeker weer tegen te komen met die twee banjers van je :)

loco 14-09-2008 01:26

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 158257)
Maar ik hoop je daar volgend jaar zeker weer tegen te komen met die twee banjers van je :)

houd dit in dat je erzelf wel bent :lol: :rock_3 ?????

mijke 14-09-2008 01:31

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 158235)
Kom je heel ver mee ;-), maar als dat niet meer helpt heb je toch echt iets anders nodig :roll:. En dat krijg je niet van me, en ik leen het ook niet uit :roll:.Groette en succes met je speurtocht :rock_3.

@ Elise: het is echt geen humor, maar een praktisch hulpmiddel dat je soms écht met een TsW nodig hebt :rock_3
Martine heeft me er mij me er met een mee verrast /geschonken toen we lawine rescue werk gingen doen:)
Maar ik leen de mijne ook niet uit, ondanks dat ik niet heb ingeschreven! (misschien werkt het wel niet meer als je het ook een ander laat gebruiken!)

@ Iedereen: als je wil weten wat voor "wondermiddel" Martine en ik tijdens training met onze TsW's gebruiken, laat je verrassen en kom naar de clubmatch :lol:

loco 14-09-2008 08:08

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 158259)
@ Iedereen: als je wil weten wat voor "wondermiddel" Martine en ik tijdens training met onze TsW's gebruiken, laat je verrassen en kom naar de clubmatch :lol:

@ Mijke
Ik loop te vertellen dat ik hem wel heb aangeschaft maar nog:cussingnooit heb gebruikt :evil:.
Tegenwoordig ben je al een dierenbeul als je DOGGIE een slip om heeft :roll:.
De aanschaf was voor de zekerheid :evil:.
Straks gaat er het praatje in de rondte, die kan alleen maar met der hond trainen omdat ze allemaal :huh hulpmiddelen gebruikt :evil:.
Op de show gebruik ik hem alleen voor mijn eigen welzijn, en niet vanwege me DOGGIE :evil:.


Maar aan de andere kant, als iedereen kan zien hoe geweldig het werkt 8) misschien word het dan ooit wel net zo populair als het "Klikke" :rock_3.
En dat zal zeker zo zijn voor de mensen die net zo als ik vroeger hebbe geleerd dat je :mad: niet mag "Klikke" :evil_lol.

Groette Martine.

Willy 14-09-2008 20:50

Nee loco, ik kan er zlf ook niet bij zijn hoe spijtig het ook vind.
Weet iemand de datum al van volgend jaar 2009 dan kan ik deze data vrij houden.

Willy

loco 14-09-2008 22:42

Jammer ;-).

ELISE 16-09-2008 17:28

Het weerbericht voor zaterdag is goed, wordt weer gezellig dan :nice:nice! Na afloop BBQ-en???????????

Jolanda 16-09-2008 20:20

Quote:

Originally Posted by Willy (Bericht 158383)
Nee loco, ik kan er zlf ook niet bij zijn hoe spijtig het ook vind.
Weet iemand de datum al van volgend jaar 2009 dan kan ik deze data vrij houden.

Willy

Op 12 september 2009 is de volgende clubmatch. :talker

En Elise, jammer maar helaas. Na afloop zijn er wat hapjes, geen BBQ. :drinka

ELISE 16-09-2008 20:37

Quote:

Originally Posted by Jolanda (Bericht 158688)
En Elise, jammer maar helaas. Na afloop zijn er wat hapjes, geen BBQ. :drinka

Dat is ook reuze gezellig toch ;-)

wolfwoman-stefanie 16-09-2008 21:06

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 158677)
Het weerbericht voor zaterdag is goed, wordt weer gezellig dan :nice:nice! Na afloop BBQ-en???????????

dat kan, maar dan moet zondag naar Andel komen. ;-)

Willy 16-09-2008 21:54

Dank je Jolanda voor de datum.
Ik zet het nu al vast in mijn agenda.
Een kwestie van op tijd te zijn Hééé.

Willy

annomon 17-09-2008 22:41

ach, een barbeknoei is zo geimproviseerd, en als de liefhebbers dan wat stukjes vlees en dergelijke meenemen, is het al snel gefikst! menigeen is daar heel bedreven in! lijkt mij in ieder geval wel gezellie (voor degenen die er ook waren: zie Pozna!!! :rock_3 )

loco 17-09-2008 22:50

Quote:

Originally Posted by annomon (Bericht 158894)
ach, een barbeknoei is zo geimproviseerd, en als de liefhebbers dan wat stukjes vlees en dergelijke meenemen, is het al snel gefikst! )

Als jullie zo nodig een BBQ willen, jullie zijn allemaal welkom bij de TWK zie hier boven de uitnodiging van Stefanie ;-).
Ik kan geen BBQ meer zien na Pozna :|.
Groette Martine.

annomon 18-09-2008 15:37

110 km rijden voor een bbq??? neuhhh ...

ELISE 18-09-2008 15:44

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 158896)
Ik kan geen BBQ meer zien na Pozna :|.
Groette Martine.

Voor jou kunnen we wel wat "knijnen-voer" regelen, toch ;-)?

loco 18-09-2008 16:21

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 159021)
Voor jou kunnen we wel wat "knijnen-voer" regelen, toch ;-)?

Mwa je hoeft voor mij nix te regelen, ik moet zo vroeg mogelijk weg :evil:.
Groette Martine.

ELISE 18-09-2008 17:04

Wat ben je weer gezellig zeg,:roll:

loco 18-09-2008 19:26

Tsja verplichtingen :evil:.
Ik ben al blij dat ik het zo heb kunnen regelen, dat ik nog mee kan doen :rock_3.
Groette Martine.

kobesen 19-09-2008 13:10

Ook ik heb helaas verplichtingen en moet dus ook vroeg weg :evil:.

wolfwoman-stefanie 19-09-2008 13:13

Ik kan helaas helemaal niet komen, :cry:
i.v.m. met de voorbereidingen van de BBQ van de TWK a.s. zondag.
Anders had ik ook een hond ingeschreven. ;-)

ELISE 19-09-2008 15:03

Al die verplichtingen ook :evil:, komen er morgen nog mensen die geen verplichtingen hebben :roll::roll:???

annomon 19-09-2008 15:07

ja wij :rock_3
wij zijn niet voor niks naar zuidoost friesland verhuisd: wij houden wel van een flinke dosis onthaasting :lol:

groetjes,
Monique

ELISE 19-09-2008 15:10

We too ;-);-);-). Zijn druk bezig om ons te oriënteren in oostelijke richting 8)

kobesen 19-09-2008 15:11

Ik moet om half 4 weg. Om 4 uur in nijmegen zijn. Dus het valt nog wel mee.;-)

kobesen 19-09-2008 15:12

Quote:

Originally Posted by ELISE (Bericht 159191)
We too ;-);-);-). Zijn druk bezig om ons te oriënteren in oostelijke richting 8)


Gezellie! Hier int Oosten is het lekker vertoeven hoor!

loco 19-09-2008 15:36

Ik zie het verschil, tussen onthaasten en verplichtingen toch echt anders :roll:.

ELISE 19-09-2008 15:42

Uhuhuh, je kan je ook verplicht onthaasten en verder niet te moeilijk doen, is echt fijn joh :lol::lol::lol:

loco 19-09-2008 15:50

Tsja, is dat verplicht onthaasten inclusief "Schoonvader" ????

ELISE 19-09-2008 15:54

Alles kan, dus ook ïnclusief "schoonvader" :mdrmed! Op die leeftijd moet hij toch zeker allang weten wat onthaasten is :roll:

loco 19-09-2008 16:16

Dus dan is toch het verschil tussen verplichtonthaasten en verplichtingen echt TOTALLY DIFFRENT :roll:.
Voor verplichtonthaasten moet je toch een beetje :errr zijn.
En voor verplichtingen niet :rock_3.

annomon 19-09-2008 17:35

als iemand in dit :errr stadium is wordt het tijd voor wat steviger onthaastingsmiddelen, zoals een rubberen hamer! maar gewoon onthaasten is wat mij betreft niks anders dan voor zo'n evenement lekker de tijd voor nemen om er ook van te kunnen genieten en die 'verplichtingen' dan maar een dag later te doen. zolang het niet in de brand staat moet het 'verplichting'-subject daar dan maar begrip voor hebben. je kunt jezelf tenslotte niet in vieren delen, en stressen is wel het laatste waar je op zit te wachten, althans, zo denk ik erover. maar persoonlijke omstandigheden zijn voor iedereen anders dus ik zal ook zeker niet beweren dat ik het juiste doe. alleen in dit geval vind ik het wel jammer dat jullie (Kim en Martine) zo snel weer weg moeten gezien jullie inmiddels welhaast beruchte bijdrages in een hoop lol.

groetjes,
Monique

kobesen 19-09-2008 19:25

Nou wordt ie helemaal leuker:evil:. Ik kom helemaal niet :evil:.
Ben net terug van de dierenarts. Denzel was gisteren en vandaag niet zichzelf. Erg tam en hij luisterde perfect. Dat klopt dus niet. Ik heb hem op aanraden van Stefanie getemperatuurd en zijn temperatuur was 40,5. Meteen naar de dierenarts. Kon gelijk terecht. Hij is onderzocht en kern gezond??!!!
Ze vermoeden dat ie een infectie ergens heeft opgelopen door het stoeien met de kat.
Heb antibiotica en koortsremmers meegekregen.
Ik blijf dus morgen thuis, om op Denzel te letten.:cry:
Heb ik weer.....

groetjes Kim

loco 19-09-2008 21:02

Wazig :shock:, maar beterschap met Denzel ;-).
Groette Martine.

loco 19-09-2008 21:04

En voor de rest tot MOGGE :roll:.

kobesen 19-09-2008 22:17

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 159251)
Wazig :shock:, maar beterschap met Denzel ;-).
Groette Martine.

Ja idd. Wazig. Maak me echt zorgen. Hij heeft 40 graden koorts en ze kunnen niks vinden.
Komende dagen afwachten en is de koorts niet gezakt maandag, dan weer terug en bloedprikken.:(

groetjes Kim

ELISE 20-09-2008 08:38

@ Kim: veel sterkte met Denzel en hopelijk is hij weer snel de oude!

kobesen 20-09-2008 21:16

Hallo mensen!

hoe is het geweest?? En wat hebben jullie hondjes gescoord???

Groetjes Kim

annomon 21-09-2008 09:18

Reacties op clubmatch NVTW
 
Opmerking moderator:
In het vorige topic staat naast alle info, ook behoorlijk wat "chatt bla bla" die weinig relevant is voor nieuwe lezers.
Daarom heb ik voor de reacties die na de clubmatch volgden dit nieuwe topic geopend.


Hoi Kim, buiten de gezelligheid en het perfecte weer heb je weinig gemist hoor, het was vooral een franse aangelegenheid. Nu weet ik dat er verschillende ideeen bestaan over wel of niet broodmager, maar ik vond het meer weg hebben van een anorexia-verkiezing :lol: Daarnaast blijf ik het een kwalijke zaak vinden dat er zoveel schichtige en doodsbange Tsjechen met hun staart tegen de buik aan geplakt zo hoog scoren. Het gedrag zou toch wel degelijk meegenomen moeten worden in de beoordeling, want een Tsjech hoort ten principale niet bang te zijn. Het ras was bedoeld als werkhond, en daar was weinig van terug te zien op het veld, en zeer zeker niet bij de uitslagen. Dus als je een grote, stevig gebouwde tsjech hebt met een dito persoonlijkheid kun je maar beter naar de oosterburen gaan als je voor de U-tjes gaat. Maar goed, dit is al een wat oudere discussie. Desalniettemin vond ik het gisteren zeer treffend gedemonstreerd.

Groetjes,
Monique

loco 21-09-2008 09:39

NVTW clubmatch.
Nou weet ik dat het zo behoord te zijn dat op zo een dag alleen word gekeurd volgens de rasstandaard ;-).
En ik weet ook dondersgoed dat mijn eigen doggie volgens de rasstandaard verschillende fouten heeft :roll:.

Maar wat ik echt niet kan begrijpen, als er ook volgens de rasstandaard dit over het karakter word beschreven,

"Gedrag en karakter
Temperamentvol, zeer actief, uithoudingsvermogen, leergierig, Snel reagerend, onbevreesd en moedig, gereserveerd maar valt niet zonder reden aan."

Dit absoluut niet word meegenomen in het keuren van de deelnemende honden van een clubmatch, georganiseerd door de "RASVERENIGING" :stupid.
Op een show kan je dit tegenkomen :roll:, maar op een "Clubmatch van de NVTW" behoor je toch achter je RAS te staan en hier valt ook het karakter van de Tjech onder 8).
En dat is dan toch ook inclusief het "Karakter",wat je behoord mee te berekenen in het doorslaggevende resultaat van bv; 2 gelijke teven (volgens de keurmeester dan :rock_3 maar die dan ook openlijk toegeeft niet te kunnen kiezen :|)waarvan de ene teef gewoon vrolijk in de rondte loopt, en de andere teef nog schichtiger is dan het weerlicht en de staart zo ver onder haar buik had dat ze onder haar eigen kin kietelde :evil:.
Maar die teef met haar staart onder haar buik toch wint :|.
En dit is geen aanval op geen enkele eigenaar,fokker of doggie :rock_3, maar ik vind dat de NVTW hier met het uitkiezen van een keurmeester toch echt het heeft nagelaten om ook achter het RAS te staan zoals het ras behoord te zijn inclusief het karakter :evil:.
En kan alleen maar hopen dat bij de volgende Clubmatch er een keurmeester word uitgekozen die ook met het karakter rekening houd 8).
En nou weet ik toevallig dat die er in de rondte lopen 8).
Groette Martine.

ELISE 21-09-2008 10:00

@ Martine en @ Monique:

:cool3:cool3:cool3

Sta er voor 1000000000% achter!

loco 21-09-2008 10:13

Quote:

Originally Posted by annomon (Bericht 159384)
Dus als je een grote, stevig gebouwde tsjech hebt met een dito persoonlijkheid kun je maar beter naar de oosterburen gaan als je voor de U-tjes gaat.

Dat "DITO PERSOONLIJKHEID" staat bij jouw doggie er voornamelijk naast :evil_lol :mrgreen:.

Azazel 21-09-2008 10:25

Hoi Martine,

Als je een goede keurmeester weet dan moet je die maar even aanmelden bij het secretariaat van de NVTW. Weet namelijk dat het erg moeilijk is om een goede keurmeester te regelen omdat deze veelal een tot een jaar van te voren volgeboekt zijn. :cry:

Dus als je suggesties hebt, meld ze even bij [email protected]. ;-)
Dit geld natuurlijk niet alleen voor de keurmeesters, maar als je als lid ideeen hebt over hoe dingen beter kunnen, laat het a.u.b. weten. Dan kan het worden opgepakt.

Overigens hebben keurmeesters natuurlijk ook nog een eigen smaak en interpretatie van het ras, dit is altijd zo... Maar als je een geen keuze kunt maken en je ziet een schichtige en vrije Tsjech... zou ik persoonlijk ook voor de vrije tsjech kiezen omdat dit gedrag het dichts bij de rasstandaard staat.

Tis echter moeilijk te beoordelen waarom voor de schichtige tsjech is gekozen. Dan zou je de keuringsrapporten eens lang elkaar moeten houden.

Het blijft uiteindelijk natuurlijk mensenwerk, dat heb je gisteren wel gemerkt me je inschrijving.. *lol* :)

Groetjes,
Barry


All times are GMT +2. The time now is 03:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org